-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... napojów alkoholowych kwitnie w krajach, których obywatele najmocniej odczuli kryzys gospodarczy, a ... Litwie, Ukrainie, w Rosji czy Estonii alkoholowa szara strefa przekracza 30% rynku. Tracą legalni producenci, budżet państwa i konsumenci. Kraje nadbałtyckie liderem nielegalnej konsumpcji alkoholu Jak pokazują szacunki kraje nadbałtyckie przodują ...
-
Producenci napojów a kryzys
... Jerzego Nowotarskiego, dyrektora handlowego Ustronianki, producenci wody ... napojów energetyzujących, a 16,2 proc. napojów izotonicznych. Sprzedaż ta przełożyła się na wartość 771,5 mln zł, z czego 84,9 proc. należało do napojów energetyzujących, a 15,1 proc. do napojów izotonicznych. Zauważalny jest też wyraźny spadek udziałów napojów ... alkoholowych i ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... 2008 r. wartość sprzedaży napojów sięgnęła już 10,8 mld zł. To wzrost o 1,6 mld zł w porównaniu z 2007 r. Sektor napojów bezalkoholowych należy do najszybciej rozwijających się branż przemysłu spożywczego w Polsce. W 2008 r. produkcja wyniosła 5,5 mld litrów, w 2007 r. 5 mld litrów a w 2006 – 4,6 mld litrów. Producenci i dystrybutorzy zastanawiają ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , lecz nastawia się na elementy potwierdzające atrakcyjność picia i pozytywne odczucia z tego płynące. Producenci napojów alkoholowych wiedzą, że młodzież jest grupą klientów przyszłościowych, którzy za kilka lat mogą odpłacić lojalnością. Producenci alkoholu poprzez sponsorowanie drużyn sportowych i imprez trafiają do młodych odbiorców. Pozytywne ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... wydają znacznie więcej niż inni? W jakim celu producenci napojów alkoholowych przestawili się na tworzenie własnych treści online? Jaki procent wydatków na reklamę alkoholu pochłonie reklama cyfrowa? Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i napojów wysokoprocentowych na 12 kluczowych rynkach, które generują blisko ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... napojów spirytusowych w 27 krajach Unii Europejskiej. RYNEK NAPOJÓW SPIRYTUSOWYCH UE Produkcja Kraje Unii Europejskiej odgrywają istotną rolę na światowym rynku napojów alkoholowych. Europejski przemysł spirytusowy jest największy na świecie. Z badań wynika, że w 2009 roku wyprodukował łącznie 39 milionów hektolitrów napojów ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... i zwyczaje związane z konsumpcją i zakupem napojów bezalkoholowych. W raporcie zostały wykorzystane także dane pozyskane w badaniu przeprowadzonym wśród przedstawicieli przedsiębiorstw z branży napojów bezalkoholowych. W badaniu wzięły udział zarówno duże koncerny, jak również średni i mali producenci. Głównym celem raportu jest ukazanie ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... . Chociaż lider może pochwalić się 12% dynamiką sprzedaży, to pozostali producenci zwiększyli swoje wydatki o ponad 30%. Wicelidera – Grupę Żywiec – dzieli ... rok wcześniej. Jak podkreślają analitycy Equinox Polska reklama w medium telewizyjnym napojów alkoholowych niskoprocentowych dozwolona jest, zgodnie z prawem, od godziny 20. Dlatego, przy tak ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia respondentów. „Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych – piwa i wódki – trafiają do wszystkich grup społecznych” – mówi Tomasz Dziedzic z agencji badawczej PBS DGA – "Z tego względu producenci mają znaczną dowolność przy wyborze grupy docelowej, na której powinni skoncentrować ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... mają ulec także zasady dotyczące promocji napojów alkoholowych. W Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji napojów alkoholowych oraz ich reklamy, z dwoma wyjątkami. ... spodziewać się na rynku alkoholi w 2025 roku? Na korzyść producenci i dystrybutorzy z pewnością zaliczą spadek inflacji. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług ...
-
Sprzedaż i produkcja piwa spada, zaległości rosną
... . Okazji by zwiększyć sprzedaż piwa latem będzie więc mniej. Zadłużeni producenci, zadłużeni sprzedawcy Branża piwna to system naczyń połączonych. Najlepiej uwidoczniło ... . [1] PKD 47.25.Z - Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach [2] PKD 56.30.Z - Przygotowywanie i podawanie napojów ...
-
Branża spirytusowa mało rentowna
... smakowe, likiery, whisky, koniaki i napoje RTD.” Niektórzy producenci liczyli, że trudny rok przetrwają dzięki większym wpływom ze sprzedaży napojów spirytusowych podczas odbywających się w naszym kraju mistrzostw Europy w piłce nożnej. Pod koniec maja hurtownie robiły zapasy napojów spirytusowych, ale okazało się to przesadną zapobiegliwością ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... producenci ciast, ciastek i batonów. Trzecie miejsce przypadło branży alkoholowej, która ulokowała w mediach ponad 32 miliony złotych (14% wszystkich wydatków na promocję), co z kolei oznaczało spadek o 15% względem minionego roku. Tradycyjnie już największa część budżetu marek alkoholowych przeznaczona została na reklamę piwa. Producenci ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... własne, kojarzone z nimi marki alkoholi. Nic dziwnego, że producenci chcą zastrzegać pochodzenie geograficzne niektórych trunków. Powód ... na krajową listę chronionych oznaczeń geograficznych napojów spirytusowych należy złożyć do ministra właściwego ... stosowane jako element nazw szkockich wyrobów alkoholowych, w tym właśnie whisky. Z tego względu, jak ...
-
Podrabiane wyroby alkoholowe generują w UE olbrzymie straty
... Intelektualnej (EUIPO) podrabianie napojów alkoholowych generuje straty wynoszące 4,4% wartości legalnej sprzedaży napojów spirytusowych i 2,3% legalnej sprzedaży wina. Istnienie zjawiska podrabiania sprawia, że legalni producenci zatrudniają mniej osób, co oznacza bezpośrednią utratę 4 800 miejsc pracy w branży napojów spirytusowych i win w UE ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... r. producenci wprowadzili nowe cenniki. Korzystając z okazji część sklepów, zwłaszcza dużych sieci i dyskontów, również podwyższyła ceny mocnych alkoholi. Niektórzy dystrybutorzy zdecydowali się rozłożyć podwyżki w czasie. Choć w pierwszym kwartale większość małych i średnich sklepów nie zmieniła cen, to sprzedaż detaliczna napojów spirytusowych ...
-
Polskie wódki doceniane w USA
... na tym rynku. Mimo trudnej sytuacji branży polscy producenci wysłali za ocean dwa razy więcej tradycyjnego ... Polski Przemysł Spirytusowy. Spośród wszystkich wyrobów alkoholowych nasza wódka ma na międzynarodowych rynkach ... trafiło ponad 60% napojów wysłanych na rynek unijny. Ważne kierunki eksportu napojów spirytusowych to także Węgry, Niemcy, ...
-
Które sektory gospodarki mają największe długi?
... 13 proc. dużych przedsiębiorstw i jedynie 4,3 proc. małych. Najgorzej płacą producenci win i ceramiki sanitarnej Sytuacja poszczególnych sektorów gospodarki również nie jest ... 3,8 proc. Listę najtrudniejszych do współpracy gałęzi handlowych otwierają hurtownie napojów alkoholowych, metali oraz paliw (12-13 proc.). W sektorze usług listę największych ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... i chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, to na rynku napojów alkoholowych zajmuje ono nadal pierwsze miejsce. W porównaniu z chmielowym trunkiem nieskorzystanie ... i aluminium, używanych do wyrobu opakowań. Najbardziej skutki dekoniunktury odczuwają producenci popularnych marek, produkowanych przemysłowo. Piwa regionalne, ...