-
Przemysł motoryzacyjny: rekordy za sprawą inflacji?
... producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 20,8 proc. dzięki czemu wartość produkcji sprzedanej osiągnęła poziom niespełna 75,4 mld złotych (nowy rekord).Niewielki spadek natomiast odnotowali producenci przyczep ...
-
30 najlepszych firm polskiego automotive
... mamy żadnych sukcesów. Wręcz przeciwnie. Na rodzimym rynku królują bowiem producenci podzespołów czy pojazdów specjalnych, którzy swoją niszową działalność zręcznie wplatają ... finansowej, z czego 55,4 proc. w bardzo dobrej. W równie dobrej sytuacji znajdują się producenci przyczep i naczep. Wśród tych blisko 65 proc. jest w bardzo dobrej i dobrej ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... Sprzedaż dwóch pozostałych grup wyniosła odpowiednio: producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 15,62 mld złotych (+7,2 proc.), producenci przyczep i naczep (PKD 29.2) - 1,59 mld złotych (+33,2 proc.). Zatrudnienie Na koniec I kwartału 2021 roku w zakładach produkcyjnych pojazdów, przyczep i naczep oraz części i akcesoriów, zatrudniających więcej ...
-
Czy motoryzacja odrabia już "pocovidowe" straty?
... dwóch pozostałych grup wyniosła odpowiednio: producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 35,81 mld złotych (-21,4 proc.), producenci przyczep i naczep (PKD 29.2) - 3,48 mld złotych (-16,3 proc.). Zatrudnienie Na koniec trzeciego kwartału 2020 roku w zakładach produkcyjnych pojazdów, przyczep i naczep oraz części i akcesoriów, zatrudniających ...
-
Przemysł motoryzacyjny: trwają zmagania z rzeczywistością
... . (14,88 mld złotych). Wzrost odnotowali natomiast producenci przyczep i naczep (PKD 29.2) - do 1,71 mld złotych (+2,4 proc.). Zatrudnienie Początek 2022 roku przyniósł dalsze ograniczenie liczby miejsc pracy w motoryzacji. Na koniec I kwartału 2022 roku w zakładach produkcyjnych pojazdów, przyczep i naczep oraz części i akcesoriów, zatrudniających ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w eksporcie i w produkcji
... . rok wcześniej (+2,5 proc., +4,7 tys.). Wzrosty nastąpiły w każdej z trzech grup producentów: producenci części i akcesoriów (PKD 29.3) - 144,9 tys. (+2,4 proc. +3,4 tys.), producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 35,5 tys. (1,9 proc., +0,7 tys.), producenci przyczep i naczep (PKD 29.2) - 12,2 tys. (+5,2 proc., +0,6 tys.). Eksport W I półroczu ...
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
... producenci pojazdów i silników (PKD 29.1). W ich przypadku produkcja sprzedana wyniosła 70,2 mld złotych (+31,3 proc.). Także producenci przyczep i naczep (PKD 29.2) osiągnęli wynik wyższy niż przed rokiem - 6,4 mld złotych (+4,9 proc.). Zatrudnienie Po trzech kwartałach 2023 roku przeciętne zatrudnienie w zakładach produkcyjnych pojazdów, przyczep ...
-
Przemysł motoryzacyjny coraz większym pracodawcą
... główną siłą napędową przemysłu motoryzacyjnego w Polsce są producenci komponentów i części, którzy zatrudniają ponad 80 proc. wszystkich osób związanych z tą branżą. Drugą grupę stanowią producenci pojazdów, mający niespełna 16-proc. udział w zatrudnieniu w tym sektorze. Za nimi są producenci przyczep i naczep, którzy dają pracę blisko 3 proc. osób ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2007
... . Jak wynika z analiz PIM, największymi pracodawcami w branży motoryzacyjnej są producenci komponentów i części – zatrudniają około 81 proc. wszystkich osób związanych z tym przemysłem. Druga grupa to producenci pojazdów (prawie 16 proc.), a trzecia – producenci przyczep i naczep (prawie 3 proc.). Wynagrodzenia w branży motoryzacyjnej W marcu 2008 ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce III kw. 2014
... również rynek samochodów dostawczych (+9,6% w I-III kw. 2014), autobusów (+30,4%) oraz producenci motoryzacyjni. Powody do zadowolenia może mieć również rynek motocykli, ... po trzech kwartałach skumulowany rezultat jest zbliżony do ubiegłorocznego. Wciąż dobre są wyniki segmentu przyczep i naczep, których rejestracje od początku roku są wyższe o 19% ...
-
Polska motoryzacja. Siła w specjalizacji
... Ale są specjalności, w których nasi producenci nie mają się czego wstydzić. Na terenie Łódzkiego Parku Technologicznego, w studiu One One ... Jedną z takich firm jest Wielton – największy w Polsce i jeden z najpotężniejszych w Europie producent naczep i przyczep samochodowych. Firma mogła całkiem nieźle funkcjonować, powielając rozwiązania techniczne ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2008
... przed miesiącem. Dyrektorzy planują dalsze znaczące zmniejszanie zatrudnienia. W najbliższych miesiącach przewiduje się spadek cen wyrobów z surowców niemetalicznych. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pesymistycznie, gorzej niż przed miesiącem, na co wpływają bardzo negatywne oceny dotyczące zarówno bieżącego ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2009
... Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep, z wyłączeniem motocykli oceniają koniunkturę nieco mniej pesymistycznie niż przed miesiącem, na co wpływają nieznacznie mniej negatywne, od formułowanych w ubiegłym miesiącu, prognozy portfela zamówień oraz produkcji. Znacząco ograniczany jest bieżący portfel zamówień, co powoduje, że producenci ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2010
... mniejsze niż przewidywano w marcu. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą rosnąć wolniej niż przewidywała prognoza sprzed miesiąca. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, nieco lepiej niż w ubiegłym miesiącu. Wpływają na to bardziej korzystne oceny bieżącego portfela zamówień ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2009
... dalsze znaczące zmniejszanie zatrudnienia. W najbliższych miesiącach przewiduje się szybszy spadek cen wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę bardziej pesymistycznie niż przed miesiącem, na co wpływają negatywne oceny dotyczące bieżącego i przyszłego ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2009
... znaczące niż w lutym redukcje zatrudnienia. W najbliższych miesiącach przewiduje się niewielki spadek cen wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę mniej pesymistycznie niż przed miesiącem. Wpływają na to znacznie mniej niekorzystne od formułowanych w lutym ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2009
... są negatywne. Planowane redukcje zatrudnienia mogą być zbliżone do prognozowanych w ubiegłym miesiącu. Ceny chemikaliów i wyrobów chemicznych mogą spadać. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, nieco lepiej niż przed miesiącem. Wpływają na to bardziej korzystne niż we wrześniu oceny bieżącego portfela ...
-
Czy 2019 to ostatni dobry rok dla automotive? Prognozy są jednoznaczne
... średnich i dużych (powyżej 49 zatrudnionych), nadal większość przychodów wygenerują producenci części i akcesoriów (PKD 29.3). Produkcja sprzedana wytwórców komponentów ... Orłowski. W ciągu trzech miesięcy (lipiec-sierpień 2019) nie wzrosło przeciętne zatrudnienie u producentów przyczep i naczep (PKD 29.2, 11,5 tys.) natomiast o 0,2 tys. do poziomu 34 ...
-
Przemysł motoryzacyjny już bez rekordów. Jak zakończy 2024 rok?
... .). Przeciętne zatrudnienie w poszczególnych grupach: producenci części i akcesoriów (PKD 29.3) - 146,7 tys. (+1,2 proc.) wobec 146,9 tys. po I kwartale 2024 r., producenci pojazdów i silników (PKD 29.1) - 34,9 tys. (-1,8 proc.,) wobec 35,4 tys. po I kwartale 2024 r., producenci nadwozi do pojazdów samochodowych, przyczep i naczep (PKD 29.2) - 12 ...
-
Branża motoryzacyjna: TOP 30 producentów z polskim kapitałem
... WBK. – Natomiast niszą rynkową, którą polski kapitał udanie zagospodarował, jest produkcja przyczep, naczep i zabudów do samochodów ciężarowych oraz innych pojazdów takich jak autobusy i pojazdy specjalne. W tym zakresie polscy producenci wykorzystali szansę w postaci mocnego rozwoju polskiego sektora transportu drogowego, który na przestrzeni ...
-
Przemysł motoryzacyjny: po rekordach 2023 nadchodzą chudsze lata?
... producenci pojazdów i silników (PKD 29.1). Produkcja sprzedana w tej grupie osiągnęła rekordowy poziom 97,5 mln złotych. To o 25,2 proc. więcej rok do roku. Także w ostatniej, trzeciej grupie producentów nadwozi do pojazdów silnikowych oraz przyczep ... eksportu przemysłu motoryzacyjnego z Polsce największy wpływ mają producenci części i akcesoriów. W ...
-
Koniunktura gospodarcza IV 2008
... klimatu koniunktury formułują producenci: wyrobów chemicznych (plus 35 – wzrost o 4 punkty), wyrobów gumowych i z tworzyw sztucznych (plus 30 – spadek o 4 punkty), wyrobów z pozostałych surowców niemetalicznych (plus 29 – spadek o 1 punkt), maszyn i aparatury elektrycznej (plus 29 – spadek o 1 punkt), pojazdów samochodowych, przyczep i naczep (plus ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2009
... niż w marcu redukcje zatrudnienia. W najbliższych miesiącach przewiduje się dalszy spadek cen wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę mniej pesymistycznie niż przed miesiącem. Wpływa na to poprawa negatywnych ocen dotyczących bieżącego i przyszłego ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2009
... miesiącu. W najbliższych miesiącach przewiduje się spadek cen wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych, nieco większy niż prognozowano w czerwcu. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pesymistycznie, choć nieco lepiej niż przed miesiącem. Wpływają na to pozytywne, nieco lepsze niż w czerwcu ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2010
... do przewidywań sprzed miesiąca. Ceny wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych mogą rosnąć nieco wolniej niż oczekiwano przed miesiącem. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, choć gorzej niż w ubiegłym miesiącu. Spowodowane to jest ostrożniejszymi, choć nadal optymistycznymi ocenami ...
-
Przemysł motoryzacyjny: ostatni rekord przed spadkami?
... latach. Także w zatrudnieniu utrzymano trend wzrostowy ale było to możliwe wyłącznie dzięki producentom części i komponentów. W pozostałych grupach (producenci pojazdów i silników oraz producenci nadwozi, przyczep i naczep) nastąpiły statystycznie nieznaczne ale redukcje miejsc pracy. Jest to związane między innymi z zamknięciem fabryk autobusów we ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2009
... miesiącach przewiduje się spadek cen wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych zbliżony do prognoz formułowanych przed miesiącem. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę mniej pesymistycznie niż przed miesiącem. Wpływają na to korzystne przewidywania dotyczące portfela zamówień i produkcji ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2009
... w maju. W najbliższych miesiącach przewiduje się spadek cen wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych, większy niż prognozowano przed miesiącem. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę nieco bardziej pesymistycznie niż przed miesiącem. Wpływają na to gorsze niż przed miesiącem, niekorzystne ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2009
... . Planowane redukcje zatrudnienia mogą być większe od prognozowanych w ubiegłym miesiącu. Ceny chemikaliów i wyrobów chemicznych mogą nie ulec zmianie. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie. Wpływają na to optymistyczne przewidywania w zakresie portfela zamówień i produkcji. Bieżące oceny są mniej ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2009
... . Planowane redukcje zatrudnienia mogą być nieco mniejsze od prognozowanych w ubiegłym miesiącu. Ceny chemikaliów i wyrobów chemicznych mogą wzrosnąć. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie. Wpływają na to nieco bardziej korzystne niż przed miesiącem oceny bieżącego portfela zamówień i produkcji ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2009
... zatrudnienia mogą być nieco większe niż przewidywano w listopadzie. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą nieznacznie wzrosnąć. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, choć ostrożniej niż przed miesiącem. Wpływają na to gorsze niż w listopadzie oceny aktualnego i przyszłego ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2010
... . Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, nieco lepiej niż w ubiegłym miesiącu. Wpływają na to korzystne prognozy w zakresie portfela zamówień i produkcji, a także mniej pesymistyczne oceny bieżącego portfela zamówień. Bieżąca produkcja jest mimo to w niewielkim stopniu ograniczana. Producenci nie ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2010
... redukcje zatrudnienia mogą być nieco mniejsze niż przewidywano w styczniu. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, nieco lepiej niż w ubiegłym miesiącu. Wpływają na to korzystne oceny bieżącego portfela zamówień i produkcji ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2010
... być mniejsze niż przewidywano w kwietniu. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą rosnąć nieco szybciej niż oczekiwano w kwietniu. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, podobnie jak w ubiegłym miesiącu. Oceny bieżące oraz prognozy dotyczące portfela zamówień oraz produkcji są ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2010
... zatrudnienia mogą być zbliżone do przewidywanych w ubiegłym miesiącu. Może utrzymać się wzrost cen chemikaliów i wyrobów chemicznych prognozowany w maju. Producenci pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oceniają koniunkturę pozytywnie, choć nieco gorzej niż w ubiegłym miesiącu. Spowodowane to może być tym, że prognozy produkcji wskazują ...