-
Polscy konsumenci a żywność funkcjonalna
... produkty funkcjonalne, gdyż kampania świadomościowa firm produkujących tę grupę produktów była bardzo silna. Wybory konsumentów wskazują jednak na to, że produkty, których marka została zbudowana jako zdrowa lub dietetyczna kojarzy się z żywnością funkcjonalną, która zostaje wrzucona do jednego worka z żywnością light i fit ...
-
Czy pączki w Tłusty Czwartek to już przeżytek?
... ciągle znajdują swoich amatorów? Czy może przegrały bitwę z filozofią "fit", w którą rzeczywiście trudno im się wpisać? Oto, co na ten ... . W całej kategorii 86 proc. sprzedaży ilościowej stanowiły produkty sprzedawane luzem, a 14 proc. produkty pakowane. W ujęciu wolumenowym produkty pakowane odnotowały wzrost o 7,4 proc. w stosunku do poprzedniego ...
-
Przetargi - raport XI 2014
... W listopadzie 2014 roku w relacji miesięcznej najpoważniej wzrosła liczba przetargów na owoce, warzywa i podobne produkty, produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne, żywność, napoje, różne produkty spożywcze, produkty mleczarskie, jaja, olej napędowy, benzynę bezołowiową, usługi gospodarki odpadami, usługi pocztowe, usługi ochroniarskie, energię ...
-
Rosną inwestycje w sieci franczyzowe
... mogą w pełni pokryć koszty inwestycji w placówkę licencyjną banku oraz działalność obrotową związaną z jej uruchomieniem. Franczyzodawcy pomagają Nie czekając na produkty dla rynku franczyzy niektórzy franczyzodawcy zaczęli sami szukać finansowania dla swoich partnerów lub decydują się na inwestowanie w placówki franczyzobiorców. Wrocławskie ...
-
Jak ograniczyć marnowanie żywności w Boże Narodzenie?
... część tych potraw nie zostanie zjedzona i trafi do kosza, bo świeże produkty, takie jak sałatki, ryby czy wypieki, szybko się psują. To świąteczne marnotrawstwo ... skumulowanej formie. Skutki ekonomiczne - wyrzucanie jedzenia oznacza marnowanie pieniędzy wydanych na produkty, które nie zostały skonsumowane; środowiskowe - wyrzucona żywność generuje ...
-
Franczyza bankowa: PKO BP prekursorem
... bankowych jak również zautomatyzował obsługę rozliczeń na linii Bank-Agent. Ponadto Pekao planuje poszerzenie oferty produktowej dostępnej w agencjach o ubezpieczenia, produkty inwestycyjne oraz produkty dla klientów biznesowych. Dwa modele franczyzy bankowej Jak wynika z badania PROFIT system znakomita większość banków wybrała model (od początku ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 23/2018
... euro rocznie tracą kraje Unii Europejskiej przez podrabiane produkty. Mimo podejmowanych środków ochronnych produkty te zalewają rynki krajów unijnych i zniekształcają je ... sama rozpocznie proces wdrażania tzw. środków równoważących, czyli wprowadzenia ceł na niektóre produkty amerykańskie. Zdaniem Brukseli "decyzja USA to pretekst do podjęcia działań ...
-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
... zakupy produktów pierwszej potrzeby, które robi 44% polskich konsumentów. Inne popularne produkty to książki (47%), gry planszowe (36%) czy przybory kuchenne (33%). ... przyznaje, że tworzy „listy życzeń”, ale nie zawsze kupuje zamieszczone na nich produkty. Ponadto 35% klientów deklaruje, że kupując online pozostają lojalni sprzedawcom, których ...
-
Polacy docenili bankowość internetową
... formą pomnażania oszczędności są konta oszczędnościowe oraz lokaty bankowe (po 45% wskazań). Na inne, bardziej skomplikowane, ale i dające więcej możliwości produkty, na przykład fundusze inwestycyjne (30% wskazań), częściej decydują się osoby młodsze i lepiej wykształcone. Nowością jest rosnące przekonanie o konieczności zabezpieczenia przyszłości ...
-
Zagrożenia internetowe I kw. 2013
... konto znanego aktywisty tybetańskiego z jego adresu zaczęła wypływać poczta wraz z załącznikiem APK, który okazał się szkodliwym programem stworzonym dla Androida (produkty firmy Kaspersky Lab nadają mu nazwę Backdoor.AndroidOS.Chuli.a). Zagrożenie to powiadamia ukradkiem swój serwer kontroli o przeprowadzeniu udanej infekcji, a następnie ...
-
Księgarnie internetowe: jak oceniamy?
... wiele placówek w handlu detalicznym i sukcesywnie poszerzają swoją ofertę o nieksiążkowe produkty ― a z drugiej pomiędzy sklepy on-line’owe, które prowadzą działalność typu pure-player (wyłącznie ... i dziękuję za pozaginane rogi. Biorąc pod uwagę ceny, w jakich sprzedajecie produkty, powinno być Was stać na pakowanie w kartony. Nie wspomnę o miłych ...
-
Branża mięsna: trudna sytuacja małych firm
... . Warunki dyktują najwięksi W obliczu kryzysu zmienił się układ sił w przemyśle mięsnym. Warunki dyktuje teraz kilka największych koncernów mięsnych, rozprowadzających swoje produkty na terenie całej Polski. To one mogą najwięcej zyskać na spowolnieniu gospodarczym - sytuacja może sprzyjać przejęciom firm średniej wielkości. Tych ...
-
Sektor paliwowy w 2010 wg Fitch Ratings
... w zespole energetycznym agencji Fitch. “Prognozy Fitch dla spółek środkowoeuropejskich zakładają niski wzrost PKB w 2010 roku i stosunkowo stabilny poziom popytu na produkty ropopochodne i gaz po spadku zanotowanym w 2009 roku”. Z raportu wynika, że wiele spółek środkowoeuropejskich ma duże zadłużenie, bliskie lub przekraczające docelowe ...
-
Specjalistyczne sieci franczyzowe w natarciu
... wędlin (Sokołów, Makton, Gzella, Delikatesy Mięsne u Rzeźnika, Bieszczadzkie Specjały), piekarnie (Kubiak, Gorąco Polecam Nowakowski, Pod Strzechą), sklepy z produktami tradycyjnymi (Produkty Benedyktyńskie, Bacówka Towary Tradycyjne). Swoje miejsce w tej grupie znalazły również sklepy z alkoholami (Winoteka, Dobrewina.pl), herbatą i kawą (Czas na ...
-
Franczyza w branży turystycznej 2009-2010
... tys. zł do 150 tys. zł. Różnica biznesu polega głównie na oferowanych usługach. Partnerzy touroperatorów sprzedają przede wszystkim ich własne produkty, natomiast agenci mają cały pakiet usług wielu organizatorów podróży, w zależności od tego z kim współpracuje centrala. Z raportu wynika, że koszt inwestycji ...
-
Rynek herbat w Polsce nie traci rozpędu
... miesiącami o blisko 90 mln zł. Wielkość sprzedaży także rośnie, w badanym okresie wyniosła 26,6 tysięcy ton. 78 procent sprzedawanej herbaty to produkty ekspresowe (w saszetkach), pozostała część trafia do klientów w postaci sypkiej. Najpopularniejsze marki Niekwestionowanym herbacianym liderem w Polsce jest Unilever, który ze swoimi ...
-
Franczyza w Polsce 2011
... powszechniejsze stają się placówki typu express cechujące się niższą kwotą inwestycji (Da Grasso Express) czy foodcourt (Subway) oraz jednostki oferujące produkty więcej niż jednej marki (tzw. mulibrands). Franczyzobiorcy coraz częściej mogą liczyć na pomoc w finansowaniu inwestycji. Bank BZ WBK zaoferował swoim ...
-
Branża finansowa a social media
... pokazują dodatkowo, iż takie poszukiwania nie są tylko domeną młodszych Internautów. Nawet osoby powyżej 60 roku życia coraz rzadziej kupują produkty finansowe bez przeglądania wcześniej sporej ilości ofert w sieci – stwierdza ekonomista Deutsche Bank. Użytkownicy social media interesują się informacjami o finansach, a jednocześnie ...
-
Bezpieczeństwo IT 2011
... oprogramowaniu dla systemu Mac OS X, uważam, że nie należy ignorować tego zagrożenia. W maju 2011 roku pojawiły się i szybko zyskały popularność produkty o nazwach MacDefender, MacSecurity, MacProtector czy MacGuard, które stanowią fałszywe programy antywirusowe dla Mac OS. Rozprzestrzeniane za pośrednictwem technik czarnego SEO ...
-
iPad Air, iPad mini z Retiną i Mac Pro - nowości od Apple
... , zatem Apple stawia na nowości - tak można by podsumować dzisiejszą konferencję firmy. Rzeczywiście - nowe lub odświeżone są niemal wszystkie flagowe produkty firmy z jabłkiem w logo, a zaprezentowane dziś urządzenia mają szanse znaleźć swoje miejsce na listach przedświątecznych życzeń wielu fanów marki. iPad Air ...
-
Najlepiej oceniane sklepy sportowe online
... niezły wybór. Przydałoby się więcej części do rowerów DH, wtedy pewnie zamówienie by było większe :) (djzatorze, kwiecień 2015)* Na stronie produkty są a po zamówieniu okazuje się że nie ma. Dodzwonić się nie można bo nikt nie odbiera jednym słowem żenada. (Andi ...
-
6 najważniejszych trendów w hotelarstwie
... apartamentów w systemie hotelowym łącząca w sobie cechy apartamentów i hotelu. Trend ten zauważany jest głównie w dużych ośrodkach, gdzie istnieje większe zapotrzebowanie na produkty luksusowe. Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem ...
-
Wydatki na obronność znowu w górę
... Deloitte. Szacowany zysk z działalności operacyjnej firm z branży obronnej wyniesie w tym roku 10,2 proc. Na całym świecie wzrasta popyt na produkty przemysłu zbrojeniowego, a w obliczu rosnącego zagrożenia cyberprzestępczością państwa wzmacniają mechanizmy obronne. Wyższe wydatki na zbrojenia w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej ...
-
Aktywność sportowa i diety Polaków
Moda na zdrowy styl życia dotarła również do Polski. Siłownie i kluby fitness pełne są trenujących, baseny pękają w szwach, a ścieżki rowerowe są wręcz zatłoczone. Taki obrót spraw może cieszyć. Nie od dziś wiadomo, że systematycznie uprawiane sporty zmniejszają ryzyko zapadnięcia na wiele chorób. Na najniższym stopniu najświeższej wersji piramidy ...
-
Raczej spowolnienie niż kryzys gospodarczy
... poziomie. Fitch spodziewa się, że w Polsce tempo wzrostu akcji kredytowej przyspieszy w 2018 r. do 7 – 8 proc. przy założeniu stabilnych kursów wymiany walut. Produkty o wyższej marży, głównie kredyty konsumpcyjne i MŚP, będą nadal głównym celem banków i w związku z tym agencja oczekuje, że będą najszybciej rosnącymi składnikami ...
-
Najbardziej pożądane benefity pracownicze
... ubezpieczenia czy program emerytalny. Oprócz tego ich zainteresowanie wzbudzają dofinansowania wyjazdów wakacyjnych, miejsca parkingowe, dodatkowe dni wolne, a także zniżki na produkty pracodawcy czy zapewnienie opieki dla dziecka. Na rynku finansowym kandydaci, poza standardowymi benefitami, wskazują przede wszystkim na dofinansowanie do szkoleń ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
... najlepszych miesięcy bożonarodzeniowych w 2019 roku. Do zakupów online można wykorzystać także programy kafeteryjne, dzięki którym pracownicy mogą nabywać usługi czy produkty wykorzystując przyznane im środki finansowe np. z ZFŚS. Wsparcie dla rodziców pracujących zdalnie Jeszcze przed epidemią niektóre firmy wspierały swoich pracowników ...
-
Boże Narodzenie skromniejsze niż rok temu?
... zabraknąć na wigilijnym stole? Polacy ostrożnie podchodzą do planowania świątecznego budżetu na święta Bożego Narodzenia i starają się nie przepłacać za produkty – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. Niemal 46 proc. osób przepytanych w ramach tegorocznej edycji Barometru Providenta deklaruje, że choć kupi ...
-
Podravka kupiła Warzywko
... na najbliższe lata jest rozwój i innowacje marek w kategoriach rynkowych: przyprawy tradycyjne, sosy i mokre dodatki smakowe, etniczne produkty kulinarne oraz produkty z kategorii żywności „fit & wellness”. W kategorii przypraw tradycyjnych (przyprawy jednorodne, mieszanki przyprawowe) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada ponad 50% rynku (marki KAMIS ...
-
Banki i ubezpieczyciele: pod nadzorem i przed wyzwaniami
... większego skupienia decydentów na roli ram regulacyjnych w finansowaniu transformacji. Analiza ryzyka klimatycznego „Fit for 55" w UE oceni zdolność systemu finansowego do wspierania ... kontrolę ryzyka, mogą wykorzystać te trendy do rozwoju innych obszarów, oferując klientom produkty bardziej dostosowane do ich potrzeb, co z kolei może przyczynić się ...
-
Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka
... się krytycznej zależności świata od Chin, chiński eksport będzie nadal wspierał wzrost, ponieważ produkty te są prawdopodobnie bardzo trudne do zastąpienia w perspektywie krótkoterminowej ... wsparcie dla czystej energii za pomocą dużych planów przemysłowych (IRA, Fit for 55 itp.), w przyszłości wzrośnie konkurencja dla chińskich firm. Stwierdzając, ...
-
Polityka klimatyczna UE, czyli więcej niż Europejski Zielony Ład?
... większe koszty. A kiedy niektórzy robią to samodzielnie, ryzykują, że ich produkty staną się mniej konkurencyjne. Jeśli jednak państwo ustala dla wszystkich obowiązujące ... , że Europejski Zielony Ład powinien obejmować szeroki zakres obszarów tematycznych. 1. Pakiet Fit For 55 (Gotowi na 55) To zestaw 13 powiązanych ze sobą regulacji zaprezentowanych ...
-
Wybory do PE: priorytety partii politycznych inne niż oczekiwania obywateli?
... mld EUR, znacznie obniżyłaby koszty certyfikacji - zazwyczaj wyższe niż istniejące cła na te produkty w UE i USA. Ze względu na przepływy handlowe, o które toczy się gra ... do 2050 r. został zapisany w prawnie wiążącym europejskim prawie klimatycznym, a w ramach strategii Fit for 55 UE stworzyła pierwszy i największy na świecie rynek emisji dwutlenku ...