-
Decyzje zakupowe: kobiety samodzielne, mężczyźni wrażliwi i modni
... nabywcza pozostaje niedoceniana. Współczesne Polki w wieku 25-34 lat podejmują samodzielne decyzje zakupowe w większej ilości kategorii produktów niż mężczyzna. Coraz wyższe zarobki ... mężczyźni zaczynają być coraz bardziej wrażliwi na wszelkiego rodzaju promocje, kupony, rabaty czy oferty specjalne, a to otwiera drogę do spontanicznych decyzji ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... się w świadomość konsumenta w zakresie poszczególnych elementów ścieżki zakupowej kształtujących poszczególne decyzje zakupowe jest niezbędne, aby efektywnie odpowiadać na jego potrzeby - mówi Antonie ... badania potwierdzają, że wciąż największy wpływ na decyzje zakupowe w zakresie produktów FMCG mają promocje cenowe. To one przekonują do zakupu aż ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali sklepy oferujące najlepsze promocje
... wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, a z drugiej – pozwala firmom utrzymać silną pozycję na rynku – wyjaśnia wiceprezes Grupy BLIX. W kategorii „Promocja Roku” konsumenci docenili w tym roku te sieci, które – ich zdaniem – organizują najlepsze promocje, dające im realne oszczędności. Ważnym elementem jest to, że promocje te są ...
Tematy: BLIX AWARDS, sieci handlowe, handel, sklepy, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Lidl, Kaufland, Stokrotka, Żabka, Twój Market, Sinsay, Rossmann, Frisco, Media Expert, Action i Temu -
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... psychologiczne, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. Kluczowym elementem, który wpływa na decyzje zakupowe, jest cena. Warto zauważyć, że przy produkcie zawsze podaje się dwie ceny ... Black Friday, aby następnie obniżyć je i sugerować , że oferują atrakcyjne promocje, albo że promocja jest bardziej korzystna, niż w rzeczywistości. Jednakże dyrektywa ...
-
Lepsze promocje niż programy lojalnościowe
... proc. badanych). Formy promocji, które w najmniejszym stopniu przekładają się na decyzje zakupowe to: prezent w postaci zasilenia konta po rejestracji czy też ... w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... wyboru była też cena oferowanych produktów oraz specjalne zniżki i promocje dostępne online. Nowym kryterium decydującym o skorzystaniu z zakupów w internecie, które ... – preferencje zakupowe Polaków to więcej produktów lokalnych, mniej światowych marek Wybuch pandemii wpłynął nie tylko na obecne, ale również na przyszłe decyzje zakupowe Polaków. ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... zakupowe strategie kobiet i mężczyzn. Wyniki badania BTL Monitor 2007 pokazują, że tym, co najwyraźniej różnicuje stosunek do promocji jest płeć – kobiety deklarują większą podatność na promocje ... potencjalnie większy kontakt z promocjami. Mężczyźni zdecydowanie wolą „szybkie decyzje i szybkie zakupy”, co sprawia, że nie analizują tak wnikliwie ofert ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
... ze względu na reklamy wskazujące na promocje w sklepie, ale przy okazji przypominają co kupić, oraz przekazują inne wiadomości, na które warto zwrócić uwagę (prognoza pogody, informacje, porady) Przeprowadzone badania potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na decyzje zakupowe oraz komfort klienta. Dobrze zrealizowana ...
-
Jak Polacy robią zakupy pierwszej potrzeby?
... nasze decyzje zakupowe mają promocje. Większości uczestników badania PAYBACK (78%) stwierdziła, że przykuwają one ich uwagę, a dla ponad 3/4 ankietowanych są ważnym czynnikiem przy zakupie artykułów pierwszej potrzeby. 1/4 respondentów przyznała, że nie przygotowuje listy produktów do kupienia, ponieważ ich wybory determinują aktualne promocje ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
... ofert w innych sklepach skłaniają ich do rezygnacji z zakupów. Jednocześnie, atrakcyjne promocje czy przypomnienia o dodanych produktach w koszyku mogą być bodźcem do powrotu ... że nigdy nie wraca z porzuconych online towarów. Wyniki naszego badania pokazują, że decyzje zakupowe Polaków często opierają się na analizie korzyści, co wskazuje na rosnącą ...
-
Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
... chętnie do niego wracają, a w drugim z nich rezygnują? Co wpływa na ich decyzje zakupowe: cena? Jakość obsługi? Szybkość dostawy? Portal KodyRabatowe.pl zbadał przyzwyczajenia ... zakupy przez internet cieszą się dużym powodzeniem, są nadal atrakcyjne ceny i promocje. Big Data jako element strategii e-marketingowej Firmy dysponują liczonymi w setkach ...
-
Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
... zbierano w czasach nieustannie rosnących cen. Czy inflacja wywiera wpływ na decyzje zakupowe osób kupujących produkty dla zwierząt? Oto, co udało się ustalić. ... w którym zrobimy zakupy dla naszych podopiecznych, najczęściej zwracamy uwagę na ceny i oferowane promocje, które są istotne dla 36% ankietowanych badaniach PAYBACK. Wśród innych elementów ...
-
Wyprawka szkolna nie musi być droga
... obciążenie budżetu. Z tego też względu przychylnym okiem patrzymy na wszelkie promocje. Jak wynika z badania, Polacy okazują się dość zapobiegliwi - niemal ... jak najdłużej. Co czwarty ankietowany wskazuje cenę jako główny czynnik determinujący decyzje zakupowe. Spory jednorazowy wydatek skłania rodziców do korzystania z promocji – śledzenie aktualnych ...
-
Zakupy: zachowania konsumentów ekologiczne czy ekonomiczne?
... dowiesz się m.in.: Jakie decyzje zakupowe zamierzają podejmować Polacy w najbliższym czasie? Jakie czynniki w największej mierze wpływają na decyzje zakupowe Polaków? Jakie podłoże ... zakupu nowych sprzętów RTV/AGD na później (22%). W sklepach pojawiają się już promocje związane z Black Friday, Black Week, a nawet Black Month. Wyniki pokazują, że ...
-
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
... AGD (31 proc.). Konsumenci kochają okazje zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne? W Czarny Piątek konsumenci są gotowi, by kupować, czekają jednak na najlepsze okazje. Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma nadal znaczący wpływ na decyzje zakupowe, a decydującym czynnikiem są promocje. Zapytani o to, co wpływa na ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... ich pewne, specyficzne zachowania. Co najbardziej determinuje zakupy młodych Polaków? Decyzje zakupowe Polaków, którzy dopiero wchodzą w dorosłość, w największym stopniu ... : zróżnicowany asortyment (18%), bliska odległość (niemal 15%) oraz organizowane promocje (ponad 13%). Mimo powszechnej digitalizacji i rosnącej popularności e-commerce, wielu ...
-
E-commerce powoli hamuje
... się jednak z tym, że klienci będą bardziej rozważnie podejmować decyzje zakupowe. W pierwszej kolejności spłata kredytu, potem najpotrzebniejsze rzeczy, a potem dopiero ... niezależne od sezonu, tłumaczące produkt i przybliżające markę) oraz kampanie sezonowe, czyli promocje, kampanie tematyczne i inne, które nastawione są na maksymalizację sprzedaży ...
-
Black Friday, czego oczekują klienci?
... że działania promocyjne, które mają największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe to te maksymalizujące korzyści. - Drugi produkt za grosz to zdecydowanie ... Santander Consumer Banku. Jednocześnie zdecydowanie mniej istotne dla klientów są promocje, oferowane w ramach programów lojalnościowych (16 proc.), jak i zniżki za posługiwanie ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... obsługi urządzenia? Od lat cena pozostaje najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe polskich nabywców na rynku elektroniki konsumenckiej. Detale mają tu jednak kluczowe ... (wynik nieco ponad 60 proc.), marka (ok. 40 proc.), a następnie promocje (32-34 proc. na przestrzeni ostatnich kwartałów). Wahania, choć z pozoru niewielkie, ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... zakupów w e-commerce. Wybierając e-sklep, Polacy zwracają uwagę przede wszystkim na promocje, niskie ceny, asortyment oraz czas i metody dostawy, czyli przede wszystkim ... wyborów. I to od cyfrowego biznesu oczekuje, że ten wskaże mu, jakie decyzje zakupowe i codzienne dobrze wpływają na środowisko i są społecznie odpowiedzialne. Tak, tak - zdaniem ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... zakupy samochodów zanotowały wartość wskaźnika właściwą dla 4 kw. (vide rok 2009). Decyzje zakupowe przyspieszono z oczywistego powodu - pożegnanie na dwa lata „kratki”. Obszarem realizacji zakupów będą w ostatnich miesiącach roku, także wydatki marketingowe, na promocje i reklamę (-26,44). Informacje o badaniu Skaner MŚP Instytutu Keralla jest ...
-
Sezon turystyczny 2009: podsumowanie
... roku, o 212 zł była, zatem niewielka i z całą pewnością nie wpłynęła na decyzje zakupowe Polaków. Mało tego. Wbrew wszystkim negatywnym informacjom, opatrzonym słowem „kryzys”, ... na rynek trafiło procentowo tyle samo lastów, co zawsze. Prawdę natomiast jest, że promocje last minute cieszyły się w tym roku bardzo dużym zainteresowaniem kupujących. ...
-
Synergia działań marketingowych
... w planowaniu! I jeśli zgodni jesteśmy co do tego, że poza naprawdę impulsywnymi zakupami decyzje zakupowe rodzą się dużo wcześniej i właśnie w ogromnej większości w środowisku online'owym, to wszystkie ... , może również zaprosić konsumenta do swego świata, jakim są programy lojalnościowe, kluby konsumenckie, promocje sprzedażowe, eventy… Jeżeli ...
-
E-commerce cierpi przez porzucenie koszyka
... ). Co ciekawe, ważne są nie tylko ceny poszczególnych produktów, ale wszelkie czynniki materialne – prowadzone promocje, akcje rabatowe czy po prostu koszty przesyłki. Te ostatnie znacząco wpływają na decyzje zakupowe ponad połowy ankietowanych polskich internautów. Klienci mają coraz większą świadomość własnych praw i, co za ...
-
Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne
... i Opinia. Polka na zakupach Polka na zakupach szczególną uwagę zwraca na promocje, jednak przeważnie towarzyszy jej duża doza racjonalizmu. 62 procent respondentów badania przyznaje, ... z domowym. To one odpowiedzialne są za jego planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty żywnościowe, wyposażenie wnętrz oraz odzież dla ...
-
Polacy na zakupach. 9 faktów
... . Fakt 2: napis SALE nie jest nam obojętny Nie jesteśmy obojętni na promocje, szczególnie na umieszczony na czerwonym tle napis SALE. I to właśnie ta ... „stop”. Fakt 3: To mężczyźni łatwiej ulegają promocjom Aż 45% mężczyzn podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie promocji i obniżek cen. Panowie zdecydowanie chętniej sięgają do portfela w ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... nieoprocentowane raty – tłumaczy prof. Rogowski. 30-latkowie najbardziej łakomi na promocje W trudnym czasie kwarantanny, zmuszeni do zmiany swoich dotychczasowych nawyków i do pozostania w ... skusili się trzydziestolatkowie, a dokładnie osoby w wieku 30-39 lat, podejmując decyzje zakupowe rodzinnie wraz z dziećmi. Numer jeden na liście zakupów to ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
... dobre przyjął się w naszym kraju i kupujący coraz bardziej świadomie podejmują decyzje, starannie porównując oferty różnych sklepów. Co zatem zrobić, żeby listopadowa ... takie zakupy powinny przebiegać łatwo i szybko. Dlatego nie testuj cierpliwości konsumentów i wszystkie promocje na Black Friday umieść pod jednym adresem. Przyjazny URL kierujący do ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
... w nowy z nadzieją, że będzie lepiej. Niemniej wiele czynników wciąż negatywnie wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe i znacząco utrudnia planowanie domowych budżetów. Ze względu na ciągłą niepewność, presję cenową i ograniczone promocje na podstawowe produkty, większość z nas utrzymuje strategię zaciskania pasa. Przybywa także tzw. smart ...
-
Wyprawka szkolna 2023: jaka i za ile?
... ? Jakie cechy powinna mieć idealna wyprawka? Jak dłuży wpływ na decyzje zakupowe rodziców wywierają dzieci? Oferta na każdą kieszeń W tym roku 50 ... wybór konkretnego miejsca największy wpływ mają trzy czynniki: bogata i zróżnicowana oferta produktów, promocje oraz atrakcyjne ceny. Rodzice tak planują zakup wyprawki, aby skorzystać z atrakcyjnych ...
-
Sprytne zakupy przez internet. Czy Polacy są zaradni?
... spędzają średnio mniej niż godzinę w tygodniu. Podejmujemy decyzje ostrożnie - siedmiu na dziesięciu Polaków przed zakupem ... zniżek i rabatów w sieci. Szczecin tropi promocje, Bydgoszcz kupuje najostrożniej Polską stolicą ... sieci? Podczas przygotowywania rankingu, zapytano ankietowanych o ich zakupowe zwyczaje w internecie. Okazuje się, że statystyczny ...
-
4 powody, dla których Black Friday podbił Polskę
... decyzje. Sprzedawcy stale usiłują ją zaburzyć tak, aby klient nie zastanawiał się długo i nie porównywał ofert. Tak właśnie działa wiadomość, że promocje ... na okazje w centrach handlowych. Dlatego u nas to sprzedający w sieci “przechwycili” zakupowe święto. Branża e-commerce przez lata wypracowała szereg innowacyjnych metod przypominania klientom ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... wynikom badań, można zauważyć następujące prawidłowości: decyzje przed półką często zapadają w przypadku tych kategorii ... , z badań KASO wyraźnie wynika, że postawy i zachowania zakupowe shopperów poszczególnych sieci wobec kategorii produktowych ... elementami marketingu mix (szerokość asortymentu, cena, promocje, merchandising i cena). FMCG I NIE TYLKO ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... ale także zaangażowanie sieci w wyniszczającą rywalizację na ceny i promocje – mówi Mirosław Matusik, partner w dziale audytu ogólnego oraz członek ... trendy ekonomiczne i konsumenckie, zwyczaje zakupowe polskich konsumentów, zarządzanie zasobami ... uzupełniły wywiady pogłębione przeprowadzone z osobami odpowiedzialnymi za strategiczne decyzje w ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... współczesnego konsumenta? Co wpływa na decyzje konsumentów o wyborze stacjonarnego punku sprzedaży, a nie sklepu ... w sklepie – w tym muzyki – na ogólne wrażenia zakupowe oraz przybliżają jak konsumenci korzystają z urządzeń mobilnych ... % światowych konsumentów w każdym wieku mówi, że “zniżki i promocje” najsilniej wpływają na dokonywanie przez nich ...