-
Przedsiębiorstwa handlowe a outsourcing
... % kosztów operacyjnych. Przedsiębiorstwa handlowe wykorzystują potencjał outsourcingu, współpracując w tym zakresie z firmami zewnętrznymi. Najczęściej outsourcują procesy związane ze szkoleniami i usługami transportowymi. Ponadto aż 50% przedsiębiorstw zleca na zewnątrz obsługę nieruchomości, sprzedaży i marketingu. „Firmy handlowe coraz częściej ...
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
... handlowej w II kw. 2021; dominują niewielkie parki handlowe i wolnostojące magazyny handlowe Jak podaje firma doradcza Cushman & Wakefield, ... udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup, przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież i obuwie” (o 2,7 pp.) Odwiedzalność w centrach ...
-
Centra handlowe powiększą się o 420 000 mkw.
... : wielofunkcyjny obiekt Fabryka Norblina w Warszawie, centrum handlowe Karuzela w Kołobrzegu oraz centrum handlowe Color Park w Nowym Targu. W dalszym ... wcześniej wynosił 9,1%, a przed pandemią oscylował w granicach 5-6%. Spadek wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,8% przed miesiącem do 19,5%), ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2011
... przemysłowe – 36,1% wartości tej grupy (w 2010 r. – 39,4%), handlowe i usługowe – 10,2% (35,8%). Udział wartości sprzętu komputerowego, oprogramowania i sprzętu biurowego oddanego ... mln zł (w roku poprzednim rentowne przedsiębiorstwa leasingowe wygospodarowały zysk na poziomie 898 mln zł, nierentowne przedsiębiorstwa poniosły stratę netto w ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2010
... wartości tej grupy (w 2009 r. – 35,3%), handlowe i usługowe – 35,8% (23,2% rok wcześniej). Przedmiotem leasingu był także sprzęt komputerowy i oprogramowanie, lecz umowy na tego typu dobra miały stosunkowo niewielki udział – 2,0% (2,3% w 2009 r.). Na uwagę zasługują przedsiębiorstwa leasingowe specjalizujące się w zarządzaniu flotami samochodowymi ...
-
Sieci handlowe promują zdrowe produkty
... Lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, Partner w dziale Konsultingu Deloitte. The Consumer Goods Forum tworzą obecnie 102 przedsiębiorstwa, w tym giganci produkcji spożywczej i kosmetycznej, a także sieci handlowe. Łączne przychody tych firm w 2015 roku przekroczyły 1,8 biliona dolarów. Działalność podejmowana przez The Consumer Goods Forum ...
-
Przedsiębiorstwa w Polsce a wykorzystanie papieru
... ogranicza wykorzystanie papieru. Pod względem struktury branżowej największą oszczędnością papieru wykazują się przedsiębiorstwa usługowe, w których ok. 45% procedur odbywa się bez wykorzystania papieru, oraz handlowe (43,4%). Przedsiębiorstwa działające w Polsce coraz częściej prowadzą działania z zakresu ochrony środowiska, rozumiejąc znaczenie ...
-
Centra handlowe w Polsce: najwięksi najemcy 2012
... . *Ostatnia dostępna sprzedaż w KRS Informacje o rankingu Lista powstała na podstawie danych z Krajowego Rejestru Sądowego. W pierwszej fazie zostały wytypowane przedsiębiorstwa handlowe i produkcyjne, które rozwijają sieci sprzedaży m.in. w centrach handlowych. Następnie na wyodrębnione podmioty zostały nałożone ostatnio dostępne dane finansowe za ...
-
Nieruchomości handlowe w Europie III kw. 2010
... restrukturyzacji portfeli instytucji, a także ze sprzedaży prowadzonej przez banki i przedsiębiorstwa, można określić raczej jako stały niż dynamiczny. Jest ... Grupy Rynków Kapitałowych Cushman & Wakefield w Warszawie, powiedział: „Rynek inwestycyjny w nieruchomości handlowe w Polsce odzwierciedlał trendy europejskie. W pierwszych trzech kwartałach ...
-
Wojny handlowe - pies, który nie zaszczekał
... poważne, by stłumić dynamikę ogólnoświatowego rozwoju gospodarczego. Nie wojny handlowe, a potyczki Są trzy powody, dla których napięcia w światowym handlu ... otrzymują cios o porównywalnej sile w ramach działań odwetowych, nastroje w biznesie spadają, a przedsiębiorstwa notują spadek kondycji finansowej wraz ze spadkiem marż. Efekt? Poziom globalnego ...
-
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
... finansowych, zlecenia finansowe i kontrakty handlowe, niezależne kredytowe oszacowania, niezależne wyceny, kontakty personalne, doświadczenie zawodowe, branżowe, 4. Badania niezależnych grup i instytucji badawczych. Instrumenty analizy finansowej Wstępna analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa obejmuje wstępną analizę sprawozdań finansowych ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2009
... obrazują tendencje rozwoju tego segmentu rynku usług finansowych. Badane w 2009 r. przedsiębiorstwa miały formę prawno-organizacyjną spółek kapitałowych, z tego 20 (przed rokiem 17) stanowiły ... dotyczyły obiektów wykorzystywanych na cele przemysłowe (360 mln zł) oraz handlowe i usługowe (237 mln zł). Przedmiotem leasingu był także sprzęt ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... rozwiązań, będą z nich korzystać, gdy sytuacja się unormuje. Wszystkie segmenty handlu detalicznego powinny dostrzec szansę, którą niesie ze sobą obecność przedsiębiorstwa w Internecie, więc to inwestycje w e-commerce będą w najbliższym czasie budować przewagę konkurencyjną. Konsumenci mają coraz większe wymagania i oczekują od sklepów user ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2012
... tych zatrudnionych było 17,3% pracujących w sektorze działalności usługowych. Handel detaliczny i hurtowy W 2012 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe wyniosła 676,0 mld zł i była o 4,6% wyższa niż przed rokiem (w cenach stałych wzrost o 0,5%). W punktach sprzedaży detalicznej wartość ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2010
... wyniosła 21,1 mld zł (wzrost o 0,4%). Sprzedaż zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe (w cenach bieżących) stanowiła 86,9% wartości ogółem sprzedaży detalicznej i jej udział spadł o 0,4 pkt. proc. w porównaniu z 2009 r. Pozostała sprzedaż była realizowana przez przedsiębiorstwa, których podstawowym rodzajem działalności nie był handel, lecz ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2011
... tych zatrudnionych było 16,9% pracujących w sektorze działalności usługowych. Handel detaliczny i hurtowy W 2011 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe wyniosła 646,1 mld zł i była o 9,0% wyższa niż przed rokiem. W punktach sprzedaży detalicznej wartość sprzedanych towarów wyniosła 624 ...
-
Ransomware celuje w handel detaliczny
... związane z cyberatakiem. Dlatego firmy handlowe powinny przeznaczać środki na zapobieganie atakom. Dzięki proaktywnemu podejściu do ochrony nie będą musiały stawać przed wyborem płacenia oszustom lub utraty danych – wskazuje Chester Wisniewski. Cyberprzestępcy wciąż atakują przedsiębiorstwa handlowe i wymuszają okupy sięgające ponad 5 milionów ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
... , jednak wskazuje to na poczucie stabilności finansowej w firmach dużych. Najbardziej narażone na ryzyko wystąpienia zatoru płatniczego są, we własnej opinii, przedsiębiorstwa handlowe, przedsiębiorstwa górnicze oraz przemysłowe. Firmy duże działające w pozostałych sektorach gospodarki widzą to ryzyko, ale uznają je za istotnie większe w wyniku ...
-
Polski eksport do Afryki: przyszłościowy, ale ryzykowny
... W sposób naturalny rodzi się więc pytanie – czy polskie przedsiębiorstwa mogą w jakikolwiek sposób konkurować z chińskimi przedsiębiorstwami, które są znacznie większe, a do tego inwestują od lat w Afryce i mają już tam bardzo silne relacje handlowe? Przy dużych projektach inwestycyjnych i branżach opartych na zaawansowanych technologiach ...
-
Firmy logistyczne w coraz lepszych nastrojach
... ,7 do 57,4 pkt.) Wskaźnika Poziomu Optymizmu w zakresie Logistyki i Łańcucha Dostaw w Polsce. Wyższy optymizm charakteryzuje firmy logistyczne (64,1 pkt.) niż przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe (50,4 pkt.), które z usług logistycznych korzystają. Na przestrzeni nadchodzących 12 miesięcy 8 na 10 respondentów oczekuje wzrostu obrotów, a 6 na 10 ...
-
Firmy logistyczne: spadek zatrudnienia i nadzieje na inwestycje
... choć ich nastroje ostatnio nieco osłabły, w przyszłość patrzą z większym optymizmem (53,9 pkt, spadek z 64,1), niż korzystające z usług logistycznych przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe (44 pkt., spadek z 50,4). Jak jednak podkreśla Beata Hryniewska, Szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki CBRE, pomimo ogólnego ochłodzenia nastrojów ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2004
... badanych przedsiębiorstw 13% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 31% - jej pogorszenie (w październiku odpowiednio 11% i 29%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Przedsiębiorstwa handlowe oceniają bieżącą sprzedaż nadal negatywnie, gorzej niż w ubiegłym miesiącu. Nieznacznie zwiększają się trudności w bieżącym ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2004
... przedsiębiorstw 11% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 34% – jej pogorszenie (w listopadzie odpowiednio 13% i 30%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Przedsiębiorstwa handlowe odnotowują utrzymujące się znaczące ograniczenie sprzedaży. Zwiększają się trudności w bieżącym regulowaniu zobowiązań finansowych ...
-
Coraz gorsza sytuacja przedsiębiorstw
... dni do 85,5 dni), co oznacza, że przedsiębiorstwa wydłużyły ich spłatę. Dotyczy to przede wszystkim zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek krótkoterminowych. Firmy sięgają zatem przede wszystkim po kredyty i pożyczki operacyjne. W relatywnie niewielkim stopniu zwiększyły swoje zobowiązania handlowe, których rotacja wzrosła „tylko” o 2 dni. Ale ...
-
Handel detaliczny i hurtowy w 2009 r.
... odnotowano spadek sprzedaży o 0,2%. Sprzedaż zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe (w cenach bieżących) stanowiła 87,3% wartości ogółem sprzedaży detalicznej i jej udział wzrósł o 1,9 pkt. proc. w stosunku do 2008 r. Pozostała sprzedaż była realizowana przez przedsiębiorstwa, których podstawowym rodzajem działalności nie był handel ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2017 i prognoza III kw. 2017
... do 2Q. Na negatywną sytuację w kraju wskazują przede wszystkim przedsiębiorstwa handlowe. Ocena poprzedniego ... przedsiębiorstwa. Aktualnie 17,2 proc. badanych informuje o słabszej kondycji firmy, co oznacza spadek o 9,6 pkt. proc. kw./kw. Negatywną ocenę dla drugiego kwartału w kontekście własnego biznesu wystawiają przede wszystkim firmy handlowe ...
-
Zmiana dostawcy energii? Polskie firmy są na "tak"
... publiczna oraz firmy handlowe – odpowiednio 58% i 55% badanych. Najmniej skłonne do zmiany okazały się biurowce, centra handlowe, restauracje i hotele (dostawcę zamierza zmienić ... gwarancja stałej ceny w trakcie trwania umowy (tak twierdzi 15% respondentów). Przedsiębiorstwa zainteresowane ofertą dual fuel Ponad 36% firm biorących udział w ...
-
Nowe miejsca pracy a podwyżki płac
... jej większość tworzyły etaty już istniejące, w których firmy handlowe też miały spory udział. Rozważmy więc jaki wpływ na zapotrzebowanie na pracowników miały branża działalności firmy i poziom kwalifikacji jej pracowników. W 2013 roku najwięcej etatów oferowały przedsiębiorstwa z branży FMCG, zajmujące się produkcją kosmetyków i środków ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 19/2015
... działania. – Rozwijamy własną platformę NextBuy, która wspiera średnie i duże przedsiębiorstwa w obszarze informatyzacji zakupów, zarówno przetargi, jak i sam proces ... w tej chwili dużo projektów na rynku szwajcarskim, mamy tam własne przedstawicielstwo handlowe, które ułatwia nam kontakty z klientami z tamtych rynków – opowiada prezes Mateusz ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2015 i prognoza I kw. 2016
... i obciążenia finansowania działalności oraz zmian podatkowych w handlu, które mogą zaniżyć przychody mikro, małych i średnich firm. Z badania wynika, że właśnie przedsiębiorstwa handlowe i też usługowe częściej niż inne branże wskazują na prawdopodobne pogorszenie sytuacji gospodarczej w kraju w tym kwartale, a handel dodatkowo istotnie częściej ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2006 r.
... – 13%, w jednostkach zajmujących się obsługą nieruchomości i firm - 14 %, w przemyśle – 15 %). W grupie jednostek inwestujących największy udział stanowiły przedsiębiorstwa handlowe (31%), zajmujące się obsługą nieruchomości i firm (18%) oraz przemysłowe (13%). W przekroju terytorialnym najwięcej mikro-przedsiębiorstw prowadziło działalność na ...
-
Polscy przedsiębiorcy optymistyczni, lecz ostrożni
... przedsiębiorstwa były prawdziwe. Dlatego tak ważne są prognozy firm na 2010 r. A nie dają one, przynajmniej jak na razie, pola do planowania wyższego niż 2,8-3,0 proc. wzrostu gospodarczego. Wydaje się, że przedsiębiorstwa ... to, że eksporterzy mają już zabezpieczone kontrakty handlowe, a ciągle słaby złoty pozwala im na optymizm. Informacje o badaniu ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2005 r.
... działalność inwestycyjną (w handlu – co 10, w obsłudze nieruchomości – co 8, a w przemyśle – co 7). W grupie jednostek inwestujących największy udział stanowiły przedsiębiorstwa handlowe (30%), zajmujące się obsługą nieruchomości i firm (18%) oraz przemysłowe (13%). W przekroju terytorialnym najwięcej mikro-przedsiębiorstw prowadziło działalność na ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw IV kw. 2011
... ujemny, co należy interpretować, jako przewagę wielkości kredytu udzielanego kontrahentom nad wykorzystywanym przez firmę. Jedynie przedsiębiorstwa największe (zatrudniające powyżej 2000 osób), przedsiębiorstwa handlowe, a także firmy obsługujące wyłącznie rynek krajowy posiadały dodatni kredyt handlowy netto. Kredyt W 2011 r. zadłużenie z tytułu ...
-
Kondycja przedsiębiorstw - II kw. 2013 i prognoza III kw. 2013
... . O problemach informują też przedsiębiorstwa handlowe, które borykają się ze zbyt dużymi zapasami towarów. Podwyższony poziom zapasów dotyka w dalszym ciągu przede wszystkim podmioty handlujące wyłącznie na rynku krajowym. W III kw. br. można oczekiwać wzrostu popytu i zwiększenia liczby nowych zamówień. I choć przedsiębiorstwa nie są jeszcze ...