-
Babcia i dziadek kupują w internecie
Starsze pokolenie Amerykanów to aktywni internauci. Badanie, przeprowadzone wśród mieszkańców USA powyżej 45. roku życia przez ThirdAge Inc i JWT Boom, zburzyło dotychczasowy mit o starszym pokoleniu nieporadnym w sprawach internetu i najnowszych technologii. Z badania wynika, że osoby powyżej 45. roku życia lubią robić zakupy w internecie. 73 ...
-
Nowe cyber-zagrożenia wg McAfee
Firma McAfee Inc. udostępniła drugie wydanie Global Threat Report, publikacji poświęconej bezpieczeństwu, ukazującej się raz na pół roku. Zbadano środowiska smartphonów, RFID, VoIP, Visty i aplikacji zapewniających bezpieczeństwo korespondencji e-mail, aby scharakteryzować obszary w których pojawią się największe zagrożenia. Zdaniem analityków ...
-
Przetargi budowlane III 2007
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w marcu 2007 r. W analizowanym okresie o ponad 22% wzrosła liczba przetargów dotyczących branży budowlanej. Wśród nich, największym ...
-
Nowe miejsca pracy w Europie
Wzrost gospodarczy i nastroje w Europie, w tym wskaźnik zaufania wśród przedsiębiorców oraz spadające bezrobocie, wyglądają optymistycznie - donosi kwartalny Europejski Monitor Restrukturyzacji (European Restructuring Monitor). Większość danych ekonomicznych, w szczególności tych dotyczących Niemiec, to dane najlepsze od wielu lat. Również ...
-
Europejczycy i alkohol
Dwie trzecie mieszkańców Unii Europejskiej w okresie 30 dni przed badaniem piło alkohol (66%), a 7 na 10 spośród nich piło przynajmniej raz w tygodniu (69%) - wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr zrealizowanego przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego prawie 28,500 respondentów z 27 państw Unii ...
-
ZKDP: Wyborcza zyskuje czytelników
Spośród największych dzienników ogólnopolskich tylko Gazeta Wyborcza zanotowała w marcu większą sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, liderem pozostaje Fakt, którego średnia sprzedaż w marcu 2007 toku kształtowała się na poziomie 543 934 egz. W porównaniu z marcem 2006 roku gazeta ...
-
Internauci lubią telewizję online
Prawie połowa europejskich użytkowników szerokopasmowego internetu wykorzystuje swoje komputery do oglądania telewizji w sieci - wynika z badań przeprowadzonych przez Motorolę. Większość spośród 2,5 tys. respondentów za największą zaletę telewizji online uznała możliwość wyboru tego, co chce się oglądać. Według badań 45 proc. Europejczyków ...
-
Jakim markom ufają Europejczycy?
W siódmej już edycji badania European Trusted Brands 2007 wzięło udział ponad 24 tysiące respondentów z 15 krajów. Wskazali oni marki godne zaufania, które nagrodzone zostaną Złotym Godłem i nowym Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2007. Nokia i Nivea to marki, które niezmiennie od 7 lat cieszą się największym zaufaniem wśród ...
-
Warunki pracy w 2006 roku
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2006 r. badaniem warunków pracy objęto 61,1 tys. jednostek zatrudniających 5 086,6 tys. osób. Spośród tej grupy - 590,5 tys. osób pracowało w warunkach zagrożenia, co stanowiło 11,6% zatrudnionych w przebadanych zakładach (liczonych jeden raz w grupie czynnika przeważającego tzn. zagrożenia środowiskiem ...
-
Urządzenia przenośne a bezpieczeństwo danych
Kaspersky Lab, producent rozwiązań służących do ochrony danych, opublikował nowy artykuł: "Bezpieczeństwo urządzeń przenośnych 2007". Jak wynika z raportu, z każdym dniem urządzenia przenośne są coraz powszechniej akceptowane i stosowane. Są małe i wygodne, można je więc przenosić z miejsca pracy do domu. Jednak to właśnie łatwość przenoszenia ...
-
Polskie firmy i zarządzanie kryzysowe
Organizatorzy VI Kongresu Public Relations wraz z agencją ALERT MEDIA Communications opublikowali wyniki badania dotyczącego wizerunkowych sytuacji kryzysowych przeprowadzonego wśród największych polskich przedsiębiorstw. W badaniu wzięły udział 202 firmy z rankingu 500 największych polskich przedsiębiorstw dziennika Rzeczpospolita. Wśród badanych ...
-
Małe firmy traktowane są po macoszemu
Wśród 3,5 mln działających w Polsce firm aż 95 proc. to firmy małe i średnie, z czego 99 proc. to mikroprzedsiębiorstwa. Zarówno w Polsce, jak też i w innych państwach świata, to właśnie firmy należące do sektora MSP pełnią istotną rolę w gospodarce. W Polsce wytwarzają one 48 proc. produktu krajowego brutto i zatrudniają 45 proc. osób czynnych ...
-
Polacy lubią wiadomości SMS
Polacy bardzo lubią SMS-y. Aż 65 proc. spośród zapytanych przez firmę Ericsson wysyła krótkie wiadomości tekstowe co najmniej 2-4 razy dziennie. Średnia dla wszystkich polskich użytkowników wynosi 6 SMS-ów dziennie. To dużo. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii statystyczny klient operatora komórkowego wysyła 4 wiadomości w ciągu dnia. Według ...
-
Atrakcyjne regiony turystyczne w Polsce
37 proc. ankietowanych przez międzynarodową firmę badawczą Synovate uznało województwo pomorskie za najbardziej atrakcyjne pod względem turystycznym. Wśród miast prym wiedzie Kraków - miasto to wskazało 60 proc. respondentów. Drugie miejsce, w rankingu atrakcyjności turystycznej miast zajął Gdańsk (29 proc. wskazań, wszystkie wymienione miasta, ...
-
Tydzień 22/2007 (28.05-03.06.2007)
Niemiecka gospodarka rozwija się dynamicznie, w I kwartale br zanotowała wzrost gospodarczy (liczony r/r) największy wśród dużych krajów unijnych. To rezultat działań reformatorskich w ciągu ostatnich lat. Według Eurostat-u w maju inflacja w strefie euro była na poziomie 1,9% r/r (taka sama była w kwietniu). Według standardów Eurostat bezrobocie w ...
-
Programy informacyjne w TV V 2007
"Wiadomości" TVP1 straciły w maju 0,62 mln widzów. Oznacza to największy spadek wśród wszystkich programów informacyjnych. Mimo utraty widzów "Wiadomości" wciąż są najchętniej oglądanym wieczornym programem informacyjnym. W maju "Wiadomości" TVP1 przyciągały przed ekrany średnio 3,95 mln widzów, co przełożyło się na 33,42 proc. udziałów w rynku. ...
-
Mobilność coraz ważniejsza
Podczas, gdy ostatnie pięćdziesiąt lat upłynęło na rozwijaniu łączności i komunikacji, następne pięć zapewni ludziom możliwość osiągnięcia tych celów bez względu na to, gdzie w danej chwili się znajdują. Oto wnioski płynące z najnowszej ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Lexmark przez międzynarodową firmę sondażową Ipsos wśród 9000 ...
-
Reklama w telewizji V 2007
Wartość rynku reklamy telewizyjnej wciąż wzrasta. Liderem wśród stacji telewizyjnych był w maju Polsat, który wyprzedził TVN. Polsat przegonił dotychczasowego lidera - TVN. Stacja ze słonecznym logo na reklamach i planszach sponsorskich zarobiła w maju 233 mln zł, czyli o niemal 32 mln więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na drugie ...
-
Branża PR w mediach V 2007
W majowym zestawieniu publikacji na temat public relations na pierwsze miejsce powrócił temat PR-u Polski. Wśród 49 publikacji o tej tematyce znalazły się przede wszystkim informacje o działaniach promocyjnych miast i regionów, ale też rozważania i dyskusje na temat międzynarodowego wizerunku Polski - wynika z najnowszego raportu PRoto. W maju ...
-
Polacy na wakacjach
50% dorosłych Polaków wskazuje Włochy wśród najatrakcyjniejszych turystycznie krajów UE. Równie ciekawe wydają się Polakom Grecja i Hiszpania (po 41% wskazań) - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR "Polak na zagranicznych wakacjach". W czołówce znalazły się też Francja (30%), Cypr (21%) i Wielka Brytania (14%). Zdecydowanie najmniej ...
-
Internet przyszłością rynku informacyjnego
Najpopularniejszym źródłem informacji w krajach europejskich, w USA i Australii jest telewizja. Jednak już niedługo może zostać zdetronizowana przez internet - wynika z badań HarrisInteractive. Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu stwierdzili, że już za 5 lat internetowe serwisy informacyjne staną się głównym źródłem informacji w USA, we ...
-
Polacy lubią małe sklepy
Polacy najczęściej spośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej robią zakupy w sklepach handlu tradycyjnego - średnio co drugi dzień, podczas gdy w sklepach handlu nowoczesnego - raz w tygodniu - wynika z badania ShopperTrends przeprowadzonego przez dział badań konsumenckich firmy Nielsen. Autorzy badania podkreślają, że w przypadku małych sklepów ...
-
Bank Światowy: potrzebne reformy emerytalne w Europie
Do roku 2025 społeczeństwa wielu krajów Europy i byłego Związku Radzieckiego znajdą się wśród najstarszych na świecie, co będzie stanowić zagrożenie dla niedawnych sukcesów gospodarczych tego regionu, o ile nie zostaną wystarczająco dobrze wdrożone reformy systemów emerytalnych i systemów opieki zdrowotnej i nie zostaną wprowadzone strategie, ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
Badanie zrealizowane na zlecenie organizacji Visa Europe pokazało, że Polacy cenią sobie drobne przyjemności - czynności i drobne zakupy - postrzegając je jako ważny element współczesnego, stresującego życia. Najczęściej źródłem takich "drobnych przyjemności", które pozwalają oderwać się od codzienności, dają odprężenie i podnoszą na duchu są ...
-
Przenośny dysk twardy Fujitsu 300GB
Firma Fujitsu wprowadziła na rynek przenośny 2,5-calowy zewnętrzny dysk twardy, o pojemności 300GB. Dzięki zasilaniu USB, do jego użytkowania nie jest wymagane żadne dodatkowe źródło energii. Zapisane dane są chronione 16-punktowym systemem redukującym negatywny wpływ wstrząsów na urządzenie. Dla dodatkowego bezpieczeństwa i wygody tworzenia kopii ...
-
Polki i kosmetyki
Najpopularniejsze wśród Polek kategorie kosmetyków do pielęgnacji ciała to kremy do rąk oraz balsamy i mleczka do ciała, zaś najczęściej wybieraną przez kobiety marką kosmetyków kolorowych jest Inglot, jeśli pominąć sprzedaż bezpośrednią - wynika z raportu "Kosmetyczka Polki 2007", przygotowanego przez agencję badawczą Inquiry. Jak mówi Agnieszka ...
-
Wyzwania i cele CEO największych firm
Wśród prezesów biorących udział w badaniu zdecydowanie dominują nastroje optymistyczne, a nawet "hurra optymistyczne". Przewidują oni rozwój swoich branż o średnio 4 - 20%, a w wielu segmentach rynku nawet powyżej 50% w skali roku - wynika z raportu "Doświadczenia Prezesów - CEO Challenge 2007", zrealizowanego przez międzynarodowe stowarzyszenie ...
-
Jak pracownicy korzystają ze służbowych komputerów?
SurfControl opublikował wyniki międzynarodowego badania na temat wykorzystania przez pracowników służbowych komputerów poza miejscem pracy. Badanie przeprowadzono wśród 1 058 pracowników z 5 krajów: Wielka Brytania, Holandia, Stany Zjednoczone, Australia i Singapur. Autorem raportu jest dr Monica Whitty z Queens College Belfast w Irlandii. Raport ...
-
Gazeta Wyborcza: wysoki poziom czytelnictwa
Gazeta Wyborcza miała najwyższy poziom czytelnictwa, spośród wszystkich dzienników - wynika z danych (za okres grudzień 2006 - maj 2007 r.) PBC przygotowanych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Gazeta Wyborcza miała w tym okresie czytelnictwo na poziomie 20,05 proc., Fakt - 19,2 proc., Super Express - 9,06 proc., Metro - 8,36 proc., Dziennik - ...
-
Nadchodzi Athlon 64 X2 6400+
Według źródeł pochodzących od producentów płyt głównych, AMD przygotowuje nowy procesor do komputerów osobistych. Produkt o oznaczeniu 6400+ będzie ostatnim z linii Athlon 64 X2. Obecnie, najszybszym procesorem AMD przeznaczonym do komputerów osobistych jest Athlon 64 X2 6000+, jednak jego wydajność nie dorównuje mającemu się wkrótce ukazać ...
-
Telepraca wciąż mało popularna w Polsce
Praca w domu za pośrednictwem komputera, Internetu czy telefonu jest nadal mało rozpowszechniona wśród Polaków. Wiele krajów z UE preferuje taki rodzaj zatrudnienia pracowników. Telepraca to dla pracodawcy zmniejszenie kosztów pracy, a dla pracownika zaoszczędzenie cennego czasu. Telepraca jest to praca przy użyciu dostępnych technik ...
-
Najpopularniejsze auta używane VI 2007
Marki z jakiego kraju są najbardziej popularne wśród Polaków? Jeśli miałby decydować o tym wyłącznie rynek samochodów używanych, to odpowiedź mogłaby być tylko jedna - z Niemiec - wynika ze statystyk serwisu GEpard. W przeprowadzonej niedawno wśród Polaków sondzie, na pytanie „Samochód z jakiego kraju Pan/Pani by kupił/a?” (bez rozróżnienia, czy ...
-
Reklama w prasie I-VI 2007
Tygodniki opinii - Wprost, Polityka i Newsweek - zarobiły w I półroczu br. na reklamach najwięcej spośród wszystkich magazynów prasowych - wynika z danych Expert Monitor. Wprost zarobił na reklamach w I półroczu br. 55,48 mln zł. Pismo miało o 7,39 proc. mniejsze wpływy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Druga pozycja przypadła Polityce, ...
-
Rynek energii: Polacy nie zmieniają dostawców
Zaledwie 30% osób spośród wąskiego grona Polaków, którzy wiedzą o liberalizacji rynku energii, rozważa możliwość zmiany sprzedawcy - w odniesieniu do całości populacji daje to zaledwie 6% gotowych na rzeczywistą zmianę - wynika z raportu "Jak zdobyć odbiorcę" przygotowanego przez On Board PR na podstawie badań PBS DGA. Badanie On Board PR pokazuje ...
-
Nowe przedsiębiorstwa w Polsce
W ostatnich latach, co roku tworzonych jest w Polsce około 200 tys. nowych przedsiębiorstw. Niemal wszystkie spośród nich to jednostki małe, o liczbie pracujących nie przekraczającej 49 osób - podał Główny Urząd Statystyczny. W 2005 r. zarejestrowano ok. 211 tys. takich podmiotów, z czego 99% stanowiły tzw. mikro-przedsiębiorstwa, o liczbie ...