-
Branża PR w mediach XI 2007
W listopadzie najczęściej poruszanym tematem był PR Polski - w zestawieniu znajdują się 104 publikacje o tej tematyce. W listopadowym raporcie wyszczególniono dwa nowe tematy, które często pojawiały się w przekazach medialnych: relacje inwestorskie i temat nieudanej współpracy krakowskiej Straży Miejskiej z agencją Event Factory. Firma ta ...
-
Rynek produktów żywnościowych w Polsce 2007
Rynek produktów żywnościowych w Polsce jest bardzo rozdrobniony. Wśród licznej grupy niewielkich producentów i spółdzielni mleczarskich, wyróżnia się kilkadziesiąt dużych producentów. To właśnie te największe firmy wprowadzają na rynek najwięcej nowości - wynika z raportu PMR. PMR przeanalizował taktykę wprowadzania na rynek nowości 60 ...
-
Reklama w telewizji 2007
Polsat miał największe wpływy reklamowe spośród wszystkich stacji telewizyjnych w 2007 roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w 2007 roku 2,23 mld zł, czyli o 16,94 proc. więcej niż w 2006 roku. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN z 2,17 mld zł (wzrost o 6,7 proc.). Spośród ...
-
Cyberslacking a polscy internauci
Jedynie co trzeci pełnoletni internauta uważa, że korzystanie z Internetu w pracy w celach prywatnych jest nieuczciwe w stosunku do pracodawcy - pokazują badania firmy Gemius SA. Jeszcze mniej zwolenników takiej opinii - bo zaledwie jedna czwarta - jest wśród osób stykających się z tym problemem na co dzień: aktywnych zawodowo i mających w pracy ...
-
PO KL finansuje szkolenia kadr
Szkolenia pracowników i pracodawców, projekty doradcze, czyli szeroko rozumiane podnoszenie kwalifikacji będą finansowane z funduszy strukturalnych w najbliższych latach. Na te cele m.in. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 (PO KL) przeznaczono niemal 11,4 mld euro. Pod względem wielkości środków PO KL znajduje się na ...
-
Dzień zakochanych: wirusy i robaki XXI w.
Od czasu wprowadzenia w XIX wieku zwyczaju wysyłania kartek walentynkowych święto zakochanych stało się bardziej skomercjalizowane i dla wielu firm stanowi ogromne źródło dochodu. Również branża produkująca szkodliwe oprogramowanie, która nigdy nie miała spóźnionego refleksu, od lat wykorzystuje walentynki z wielkim powodzeniem. Z tej oto okazji ...
-
Najczęściej cytowane media 2007
Najbardziej opiniotwórczym medium 2007 roku - jak wynika z rocznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2007 roku" - została Rzeczpospolita. Liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24, a radiowych - RMF FM. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r. na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
ZKDP: Fakt zyskuje czytelników
Dziennik zanotował w grudniu 2007 r. największy spadek sprzedaży wobec grudnia 2006 r. spośród gazet codziennych - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Jak wynika z danych ZKDP, najwięcej czytelników w grudniu 2007 r. miał Fakt (510 067 egz., wzrost o 1,05 proc. w porównaniu z grudniem 2006 r.). Na drugim miejscu ...
-
Magazyny dla kobiet XI 2007
Cosmopolitan odnotował w listopadzie 2007 r. największy wzrost sprzedaży wśród ekskluzywnych magazynów dla kobiet - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Największą sprzedaż w porównaniu z listopadem 2006 miał Twój Styl (333 269 egz., wzrost o 3,50 proc.). Na drugim miejscu jest Joy (213 629 egz., spadek o 12,37 proc.). Trzecią ...
-
Rośnie rynek wyposażenia wnętrz
Nadszedł w Polsce dobry czas dla branży wyposażenia wnętrz - wynika z raportu firmy PMR. Polscy konsumenci coraz bardziej interesują się ofertą wyposażeniową przykładając większą wagę do wyglądu swoich mieszkań. Mimo, iż coraz to nowe sieci specjalistyczne pojawiają się na rynku, to markety DIY notują najszybszy, spośród kanałów dystrybucji, ...
-
Zakup domu coraz popularniejszy
Z badań przeprowadzonych przez Nowy Adres wynika, że w 2007 roku największym powodzeniem wśród klientów dużych miast w Polsce cieszyły się działki pod budowę domu. Domy natomiast znalazły większe zainteresowanie niż mieszkania. W perspektywie najbliższych 3 lat ten trend będzie się utrzymywał - podkreślają eksperci. Pod koniec 2007 roku Nowy Adres ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
Szybki rozwój nowoczesnych formatów handlu, rosnące zainteresowanie zagranicznych inwestorów oraz coraz wyższa siła nabywcza konsumentów czynią Rumunię jednym z najbardziej interesujących miejsc dla handlu detalicznego, jak wynika z raportu PMR. Wśród sieci handlowych rozważających wejście do Rumunii jest m.in. Biedronka. W 2007 roku wartość ...
-
ZKDP: Fakt na czele
Największy wzrost sprzedaży wśród dzienników w porównaniu ze styczniem 2007 r. miała Gazeta Prawna - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Największą sprzedaż miał Fakt (527 071 egz., wzrost o 2,94 proc.). Na drugim miejscu jest Gazeta Wyborcza (421 974, spadek o 12,51 proc.). Trzecią pozycję zajmuje Super Express (204 881 egz., ...
-
Bankowość online: obawy Polaków
F-Secure, producent rozwiązań do zabezpieczania danych i ochrony przed włamaniami, zaprezentował wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP dotyczących postrzegania przez Polaków kwestii bezpieczeństwa bankowości on line. Wśród badanych dominowały niepewność oraz problemy z określeniem stopnia bezpieczeństwa usług finansowych oferowanych on line ...
-
Perspektywy zatrudnienia II kw. 2008
Badanie Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla II kwartału 2008 r. został opracowany na podstawie wywiadów indywidualnych obejmujących grupę 924 pracodawców reprezentującą 10 sektorów z 6 regionów Polski. Wyniki pokazują, że badani pracodawcy bardzo optymistycznie oceniają plany wzrostu zatrudnienia w II kwartale 2008 r. Wzrost zatrudnienia ...
-
Magazyny dla kobiet 2007
Miesięcznik Pani miał największy wzrost sprzedaży wśród pism ekskluzywnych dla kobiet w 2007 r. Glamour, Joy i Elle odnotowały spadki, w porównaniu z rokiem 2006 - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Średnia sprzedaż Twojego Stylu w 2007 roku wynosiła 259 956 egz., co oznacza wzrost o 3,69 proc. w porównaniu z rokiem 2006. Na ...
-
Aparat cyfrowy Minox DC 7411
Niemiecki producent Minox przedstawił najnowszy aparat cyfrowy - DC 7411. Pośród aparatów ze średniej półki cenowej, ten gadżet prezentuje całkiem pokaźną liczbę funkcji, która pozwala mu konkurować z bardziej popularnymi markami. Minox DC 7411 posiada matrycę o rozdzielczości 7.2 Mpix, co nie wygląda może imponująco przy aparacie Sony W300 (13.6 ...
-
Inżynierowie chcą pracować w Polsce
Przyszli inżynierowie chcą pracować w kraju i tylko 2% z nich chce wyjechać z Polski na stałe - to wnioski z II edycji badania PROinżynier, organizowanego przez firmę inżynierską PROCHEM SA we współpracy ze Stowarzyszeniem Studentów BEST, które przeprowadzono wśród studentów pięciu polskich uczelni technicznych. Przy wyborze przyszłego pracodawcy ...
-
Wi-Fi popularne w Londynie
Mieszkańcy Londynu najczęściej korzystają z sieci Wi-Fi, spośród wszystkich miast świata. Ogólna liczba sesji, łączących komputery internautów z Londynu z sieciami Wireless Fidelity, jest aż 3-krotnie większa, niż w Nowym Jorku, który zajmuje drugie miejsce na świecie pod tym względem. W drugiej połowie 2007 roku w Londynie odnotowano 30000 ...
-
Polityka energetyczna UE a polski rynek energii
Państwa unijne w ramach tzw. programu 3x20, postanowiły, że do 2020 roku nastąpi redukcja emisji gazów cieplarnianych - o 20 proc., zwiększenie efektywności wykorzystania energii - także o 20 proc. oraz zwiększenie wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych - do 20 proc. Wdrożenie unijnego pakietu klimatycznego będzie miało poważne konsekwencje, ...
-
Zagrożenia internetowe I-III 2008
Z danych laboratorium PandaLabs wynika, że w pierwszym kwartale 2008 roku oprogramowanie adware było najczęściej wykrywanym typem złośliwego kodu. Najwięcej nowych odmian pojawiło się natomiast wśród trojanów. PandaLabs wskazuje również, że coraz więcej zagrożeń czyha na użytkowników telefonów komórkowych i smartfonów. Z danych zawartych w ...
-
Wtórny rynek nieruchomości I-III 2008
W I kwartale 2008 można by ogłosić swoisty remis: w 3 spośród 6 największych polskich miast zanotowało wzrost średniej ceny, a 3 spadek. W całej "stawce" jest podobnie - 7 miast zakończyło kwartał na plusie, 7 na minusie. Sportowa nomenklatura nie oddaje jednak całości obrazu. Już na pierwszy rzut oka widać iż spadki są wyższe niż wzrosty - wynika ...
-
Zaufane miejsca na wakacje wg Europejczyków
Dla przeciętnego Europejczyka najbardziej zaufanym miejscem na wakacje jest Szwajcaria. Polacy natomiast najbardziej ufają swojej ojczyźnie, a także Włochom i Hiszpanii. Zaufanie do obu krajów potwierdza się również w popularności tych miejsc wśród polskich turystów. To, które kraje są zdaniem Europejczyków godnymi zaufania miejscami wakacyjnymi, ...
-
Branża PR w mediach III 2008
Marcowy raport PRoto o wizerunku branży PR powstał na podstawie analizy aż 224 publikacji związanych z public relations. Jest to o 5 artykułów więcej niż w lutym 2008. Tematyka promocji miast i regionów była liderem wśród zagadnień PR-owskich pod względem liczby publikacji. Co ciekawe, znacznie wyprzedziła drugi z najczęściej poruszanych przez ...
-
Czy ceny mieszkań w Polsce idą w dół?
Czy spadek cen mieszkań w Polsce jest faktem? W rzeczywistości możemy mówić o chwilowej stagnacji, bo w większości dużych polskich miast spadki cen są minimalne. Dodatkowo podwyżki stóp procentowych sprawiają, że realny koszt zakupy nieruchomości na kredyt jest dzisiaj wyższy niż pod koniec 2007 roku. Co ciekawe wyrównują się ceny mieszkań w ...
-
Marki godne zaufania 2008
Europejscy konsumenci wybrali marki, którym ufają najbardziej. Nokia i Nivea to marki, które niezmiennie od lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków. W ósmej już edycji badania European Trusted Brands 2008 wzięło udział ponad 23 500 respondentów z 16 krajów. Wskazali oni marki godne zaufania, które nagrodzone zostaną Złotym i ...
-
Stacje telewizyjne: coraz większy wybór
W ostatnich latach można zaobserwować bardzo intensywny rozwój rynku telewizyjnego. Z badania TNS OBOP wynika, że w 2008 roku polscy telewidzowie mogą wybierać spośród ponad 110 stacji polskojęzycznych dostępnych w naszym kraju. Oczywiście nie każdy może pozwolić sobie na posiadanie dostępu do takiej liczby stacji, które w zdecydowanej większości ...
-
Dyskryminacja homoseksualistów na rynku pracy
Czy zatrudniłbyś zdeklarowanego geja lub zdeklarowaną lesbijkę? Z sondażu przeprowadzonego wśród pracodawców przez Portal Praca.pl wynika, że 72.17% ankietowanych nie widzi przeszkód w zatrudnieniu osób homoseksualnych w swojej firmie, natomiast 20,13% ankietowanych jest zdecydowanie przeciwko zatrudnieniu zdeklarowanego geja lub lesbijki. 7,7% ...
-
Energetyka odnawialna a bariery w Polsce
Do roku 2020 Polska musi zwiększyć do 15%, z obecnych 3,8% udział energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych. Jeśli nie osiągniemy tego poziomu, nasz kraj będzie musiał kupować tak zwane "zielone certyfikaty" od krajów mających nadwyżki w produkcji energii odnawialnej. Według ekspertów Grupy Energetycznej firmy doradczej Deloitte ...
-
Branża PR narzeka na zarobki
Tylko 7 proc. polskich PR-owców ocenia swoje zarobki jako bardzo dobre. 18 proc. z nich uważa, że pensje są słabe - wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Proto.pl wraz z firmą badawczą AG Test. Największa grupa spośród badanych (41 proc.) poziom swoich zarobków ocenia jako dostateczny, a 34 proc. - jako dobry. 9,1 proc. spośród wszystkich ...
-
Tydzień 22/2008 (26.05-01.06.2008)
W Polsce z spośród wszystkich osób w wieku produkcyjnym (15- 64 lata) pracuje tylko 57% (średnia unijna jest o 10 pkt. proc. wyższa). Te dziesięć procent pracując zwiększyłoby wpływy z podatków i składek o 52,6 mld zł, więc nie mielibyśmy deficytu w Funduszu Ubezpieczeń Społecznych i moglibyśmy zmniejszać dług publiczny. Według GUS szacunkowy ...
-
ZKDP: Gazeta Wyborcza traci czytelników
Fakt był w kwietniu liderem sprzedaży wśród dzienników. Dziennik, Puls Biznesu i Gazeta Wyborcza straciły najwięcej - wynika z danych ZKDP. Pierwsze miejsce w kwietniowym rankingu sprzedaży największych dzienników zajmuje Fakt (513 126 egz., spadek o 0,55 proc. w porównaniu z kwietniem 2007). Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza (412 890 egz., ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2008
Wyniki badania Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla III kwartału 2008 r. pokazują, że badani pracodawcy bardzo optymistycznie oceniają plany wzrostu zatrudnienia w III kwartale 2008 r. Wzrost zatrudnienia deklaruje najwięcej pracodawców z sektora Kopalnie/ Przemysł wydobywczy (+47%) oraz Budownictwo (+45%), zaś wśród regionów, najwyższe ...
-
Warunki pracy w 2007 roku
W 2007r. badaniem warunków pracy objęto 62,5 tys. jednostek zatrudniających 5 245,4 tys. osób. Spośród tej grupy - 594,0 tys. osób pracowało w warunkach zagrożenia co stanowiło 11,3% zatrudnionych w przebadanych zakładach - wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego. Warunki pracy to zespół czynników występujących w środowisku pracy, ...
-
Uwaga na ataki hakerów w wakacje
Dla wielu miejsc na świecie przemysł turystyczny jest głównym źródłem zysku. Jednak sprzedawcy pamiątek nie są jednymi, którzy podczas wakacji zarabiają na przyjezdnych. Także dla internetowych przestępców sezon urlopowy to czas wzmożonej aktywności. G DATA przestrzega przed nieostrożnością - korzystanie z internetowej bankowości poprzez ...