-
Wydatki na reklamę radiową III kw.2011
... . Na tak dużą dynamikę przychodów reklamowych radia miała wpływ branża farmaceutyczna, która stała się głównym radiowym reklamodawcą, prawie podwajając swoje wydatki na promocję w tym medium. W trzecim kwartale br. marketerzy reklamujący produkty farmaceutyczne i leki wydali cennikowo w stacjach radiowych 154,5 mln zł. W analogicznym ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2004
... reklama samochodów osobowych w mediach - telewizji, radiu, gazetach i magazynach, pochłonęła kwotę ponad 30 milionów złotych - podała firma badawcza Expert ... Auto Polska (33,23 mln zł, 9,9 procentowy udział w reklamie motoryzacyjnej). Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów ...
-
Reklama kontekstowa lepsza niż bannerowa?
... jest w kryzysie, reklamodawcy zaczynają ciąć budżety tam, gdzie wydaje im się, że wydatki są najbardziej zbędne - czyli w reklamie. Okres posuchy na rynku reklamy w tradycyjnych mediach może stać się złotym okresem ... ustalane dla poszczególnych słów kluczowych, jednak w razie potrzeby system sam je koryguje i dobiera odpowiednio tak by reklama cały ...
-
Reklama w motoryzacji 2005
... wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) ... (118,9 mln zł) oraz radio (85,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,2 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. W porównaniu z rokiem 2004 wydatki na reklamę samochodów osobowych zmniejszyły się o 4,1 procent ...
-
Mniejsze wydatki na reklamę
Wydatki na reklamę w roku 2006 zmniejszają się - dotyczy to zarówno ... reklama online nieustannie się rozwija. Na wysoką średnią w tym obszarze wpłynęła bardzo dobra pierwsza połowa roku. Tempo wzrostu wydatków na reklamę w internecie w Stanach Zjednoczonych wyniesie 4,9 proc., a nie, jak podawały to wcześniejsze prognozy - 5,1 proc. Globalne wydatki ...
-
Wydatki na reklamę w Europie 2007-2009
Wydatki na reklamę w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosną do 2009 r. o 51 proc. Będzie to najszybciej rozwijający się ... reklamę zewnętrzną, zaś już w 2009 r. jego znaczenie dla reklamodawców będzie większe niż radia. Oprócz internetu tylko reklama kinowa i outdoorowa będą w najbliższych latach rosły powyżej globalnej średniej dla wszystkich mediów ...
-
Wydatki na reklamę w kanale mobile są za niskie?
... . Ta kwestia powinna zwracać uwagę reklamodawców i wydawców. Na razie wydatki na reklamę mobilną są niewspółmierne do wielkości ruchu generowanego w kanale mobile. A ... są mniej rozwinięte technologie do monetyzacji powierzchni, szczególnie tej w aplikacjach. Jednocześnie, reklama w aplikacjach to obszar, który zyska najwięcej w najbliższym czasie. Z ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... CREDIT. Znacznie mniejszy udział miała reklama grupowa (30% wydatków) oraz funduszy inwestycyjnych (13%). Wzrosły natomiast wydatki na promocję funduszy inwestycyjnych, względem ... -4% w porównaniu rok do roku. Drugim kanałem, który zajął najwyższe wydatki, był Internet. Reklama online kosztowała w badanym okresie ponad 13 milionów złotych i stanowiła ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... , że do 2024 roku wydatki na reklamę na powierzchni reklamowej e-commerce osiągną wartość 143 mld USD, z czego 27% ma stanowić reklama display i search. Znaczna ... wydatki reklamowe w mediach społecznościowych wzrosną do 225 mld USD i będą stanowić 26,5% wszystkich reklam, a za nimi znajdą się paid search z wynikiem 22,5% i telewizja z 21,0%. Reklama ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... o około 14 milionów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Całoroczne wydatki sięgnęły 870 milionów złotych, co względem 2014 roku oznacza wzrost o ... porównaniu rok do roku). Niewielką część rocznych budżetów zajęła także rosnąca o +10% reklama w gazetach (1% SOS) oraz reklama zewnętrzna, także rosnąca, o 3% (0,3% SOS). Oba te kanały ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... . Zdecydowanym liderem była reklama internetowa, która wygenerowała o 14,1% wyższe budżety. Wzrosty zanotowały także: telewizja (+8,0%), radio (+7,7%), reklama kinowa (+6,7%) oraz reklama zewnętrzna (+4,0%). Traciły jedynie magazyny i gazety. Pierwszy raz od kilku lat wydatki na reklamę w magazynach spadały mocniej niż wydatki w gazetach. Dynamiki ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... wolumen, najwyższy wzrost w okresie od stycznia do grudnia odnotowała reklama internetowa, na którą reklamodawcy wydali o 205 mln zł więcej ... (-3,0 proc.), w drugiej połowie roku nastąpiło odbicie na rynku reklamy radiowej. Wydatki reklamodawców wzrosły o 5,1 proc. w trzecim kwartale oraz o 5,5 proc. w czwartym kwartale. Ostatecznie wartość rynku w ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... 5 mld zł. Ogólny obraz rynku nie uległ drastycznej zmianie – dominuje nadal reklama graficzna (obejmująca formaty statyczne oraz wideo) z udziałem na poziomie 43%. Marketing ... , IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
... internecie. Na jego potrzeby za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno ... w pierwszym kwartale 2021 wzrosła o kilkanaście procent. Wysoki indeks osiągnęła też reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost wartości o prawie jedną trzecią) oraz w ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
... lukratywnego okresu dla firm działających w branży finansowej. To właśnie wtedy wydatki konsumpcyjne Polaków są dużo wyższe niż w jakiejkolwiek innej części roku. Firmy sektora ... spełnienia. Takie jest właśnie konto 360 stopni – podkreślał Koterski: idealne i kompletne. Reklama emitowana była aż 2,4 tys. razy. Ten sam bank wypuścił na antenę również ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... media? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych ... internetu a telewizji wyniosła 5,3 punktów procentowych. Najszybciej rosła reklama video – o 20,4%, wolniej w wyszukiwarkach – o 11,2%, a reklama display odnotowała natomiast niewielki wzrost, o 0,6%. ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... nakładów – 21% (ponad 38 milionów złotych) – kosztowała firmy z tej branży reklama telewizyjna. Jest to kwota nieznacznie wyższa niż w 2013 roku. Firmy lokowały największe ... (3%). Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety i radio, a 3% kosztowała reklama kinowa. Obserwowany duży udział luksusowych magazynów kobiecych w torcie reklamowym ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... COVID-19. W każdym z tych miesięcy reklamodawcy ograniczyli wydatki o około 300 mln zł. Czerwiec przyniósł poprawę sytuacji, jednak wydatki niższe o 15,4% to wciąż bardzo słaby wynik. Po sześciu miesiącach 2020 r. spadki zanotowały wszystkie media z wyjątkiem internetu. Reklama online wygenerowała nieznacznie większy budżet, bo o 0,2%. W przypadku ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... została w wideo. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2024 roku? Jak zmieniała się ... wzrosły inwestycje reklamowe we wszystkich mediach z wyjątkiem prasy. Reklama zewnętrzna oraz kino rosły w tempie blisko trzydziestoprocentowym. Reklama wideo, obejmująca od najnowszej edycji Raportu prócz ...
-
Reklama w Internecie 2012
... wydatki reklamowe w polskim internecie. Z drugiej jednak strony - pierwszy raz od dawna dynamika wzrostu nie osiągnęła wyniku dwucyfrowego - podaje Interaktywnie.com w raporcie Reklama ... inne, nie mniej istotne wydarzenie. Otóż bezapelacyjny dotąd lider - mianowicie reklama display - znalazła godnego następcę. Udział SEM, czyli reklamy powiązanej z ...
-
Reklama kontekstowa 2012
... świadczą o rosnącym zaufaniu reklamodawców do tej formy reklamy. W 2012 roku przeciętne wydatki na reklamę realizowaną w sieciach kontekstowych stanowiły niemal 27% budżetów Search Engine ... udział wydatków na SEM w 2012 roku wyniósł 35,3%, można oszacować, że reklama kontekstowa stanowi 9,44% budżetów reklamowych w polskim internecie. Tym samym można ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę 2014
... , Trójce i TOK FM. W porównaniu z 2013 rokiem wydano więcej o ok. 24% (4 miliony) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Również 22 milionów kosztowała reklama w magazynach (12% wydatków całej kategorii), a ponad 8 milionów w prasie codziennej. Magazyny zanotowały nieznaczny wzrost – o 15% - w porównaniu z rokiem 2013. Udział gazet w budżecie ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
... grillowy otwarty”. Lokowanie spotu w badanych mediach kosztowało sieć ponad 4,5 mln złotych, a reklama była emitowana ponad 1 700 razy. Znany kucharz i ... oraz Netto. W cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie ...
-
Nadchodzi reklama osobista
... reklama display, czyli wszelkie formy wizualne, jak np. banery. Stanowiła ona 43 proc. wydatków na promocję w sieci. Ten segment wzrósł w ciągu 12 miesięcy aż o 13,2 proc. Pogorszeniu uległa natomiast sytuacja reklamy telewizyjnej. Według danych ZenithOptimedia wydatki ... 2.0 Rozwiązaniem tego problemu ma być reklama osobista (ang. programmatic) ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... niezależność!”. Natomiast w najdroższą reklamę (8,9 mln zł za emisję) zainwestowała Grupa Orange. Reklama rozpoczynająca się od słów „Przepraszam, a nie wiedzą Panowie gdzie tu jest ... na wszystkie wydatki reklamowe, to właśnie telewizja zgarnęła lwią część – 240,7 mln złotych. Reklamy na falach eteru kosztowały ok. 38,6 mln, zaś reklama drukowana 21 ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... tym w reklamę video kupowaną programatycznie (+35%). Spośród mediów nie cyfrowych tylko reklama kinowa urośnie w tempie powyżej średniej rynkowej (+4,6%). W przypadku telewizji ... prasowej prognozuje się spadki na podobnym poziomie względem roku 2018, gdzie wydatki na reklamę w magazynach stopnieją o około -9,7%, a na dzienniki nawet o -10,2%. Rynek ...
-
Reklama online, którą odbiorca polubi
... . Stąd też w przeglądarce, wyszukiwarce albo serwisie pocztowym pojawia się nam reklama, której treść ma znajomy kontekst – wprost bowiem może nawiązywać do tematu, ... dłuższej perspektywie bowiem przełoży się to na reputację portalu, a także – zracjonalizuje wydatki reklamowe (wskaże właściwe ścieżki dotarcia do odbiorcy, pozwoli wypracować skuteczne ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... Wydatki na telewizję spadły o 12% w stosunku do ostatniego kwartału 2014, a w stosunku do okresu styczeń – marzec 2014 o 2%. 19% nakładów – ponad 50 milionów złotych – kosztowała sektor reklama ...
-
Reklama telewizyjna wciąż na topie
... . Mimo wysokiego już nasycenia polskiego rynku mediów, telewizja, a zatem także reklama telewizyjna przeżywa wciąż okres ożywienia i umacnia się na czołowym miejscu w wydatkach ... poglądowi, że jest to już medium przestarzałe. Przewiduje się, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o około 8%, ustępując jedynie dynamice wzrostu wydatków ...
-
Reklama AGD w 2011 roku
... Reklama AGD w 2011 roku Badania pokazują, iż w ciągu 8 miesięcy 2011 roku branża AGD ograniczyła wydatki na reklamę na poziomie 8%, do poziomu 74 mln zł ( wartości cennikowe). Rok wcześniej wydatki ... dla dwunastu miesięcy 2011 roku w tej branży, które wskazują na to iż wydatki w sektorze powinny się zamknąć kwotą około 130 mln zł, co stanowi około 15 ...
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
... inny bankowiec, Bill Morrisom z ThinkPanmure, który twierdzi, że reklama online utonie jak kamień z jedynie 3 procentowym wzrostem nakładów w 2009 r. Morrisom ... MarketingProfs wykazało, że w reakcji na spowolnienie gospodarcze 60% przedsiębiorców planuje zwiększyć wydatki na reklamę internetową. Zdaniem analityków przedsiębiorców powinno się spytać ...
-
Reklama kontekstowa 2011
... wydatki na reklamę kontekstową stanowiły 25,6% budżetów przeznaczanych na Search Engine Marketing przez klientów agencyjnych. Odnosząc to do wyników badania IAB AdEx, które stwierdza, że udział wydatków na SEM stanowi 33% ogólnych wydatków na reklamę internetową można określić, że reklama ... do 2010 roku. Sektory, w których reklama kontekstowa jest ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
... we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja. Wydatki reklamowe w podziale na media Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (przeszło 50% wszystkich budżetów). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę ...
-
Reklama cyfrowa lokomotywą rynku
... miejscu, pod względem wartości na rynku reklamy w 2022 roku, znajdzie się reklama telewizyjna – 197,8 miliarda dolarów. Według badania od kilku lat widzimy spadek jej ... rynek reklamy prasowej cały czas będzie tracił na znaczeniu. Niewielki wzrost odnotuje natomiast reklama radiowa – wzrost w 2022 roku na poziomie 2%. Polska i inne kraje rosną w siłę ...
-
Wydatki reklamowe w odwrocie
... wydatki reklamowe mają wprost proporcjonalne przełożenie na zainteresowanie internautów. Najlepiej obrazuje to przypadek ubezpieczycieli takich jak Axa, Liberty Direct, czy Proama, których reklama pomimo wysokich wydatków (między 17-21 tys. zł) przeszła bez echa (mniej niż 5000 publikacji). Największe wydatki ...