-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... podwyżka akcyzy na napoje spirytusowe, jednak w żadnym z krajów ta strategia nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Szara strefa wygrywa w Rosji i na Ukrainie Rynek alkoholowy Ukrainy od lat boryka się z konkurencją ze strony nielegalnych producentów. Przyczyną jest zła sytuacja gospodarcza kraju i nadmierne obciążenia podatkowe. W 2012 ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... rynku dóbr luksusowych w Polsce odnotował sektor hotelarski i SPA (23,8%) oraz alkoholowy (20,5%). Prognozy na 2024 rok dla rynku dóbr luksusowych są optymistyczne ... chętnie zaczęli korzystać z usług gastronomicznych i hotelowych, co pobudziło rynek luksusowych usług w Polsce. Polski rynek dóbr luksusowych ożywili dodatkowo uchodźcy z Ukrainy, wśród ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... nie będzie. Chyba, że spełnią się najczarniejsze scenariusze: kryzys będzie głęboki, potrwa długo i spowoduje duży wzrost bezrobocia. W ostatnich kilku latach rynek napojów bezalkoholowych rósł w Polsce bardzo dynamicznie. Polacy wydali w 2008 r. o kilkaset milionów złotych więcej na napoje bezalkoholowe, niż w 2007 r. Według danych ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... roku łączna sprzedaż alkoholu w Polsce spadnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 4 proc. do 39,6 mld zł, wynika z raportu firmy Euromonitor International. Rynek alkoholowy w Polsce skurczy się wartościowo w 2010 r. o 1,6 mld zł. O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według Euromonitora przeznaczymy na ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... Polacy zwracają coraz większą uwagę na zdrowotne aspekty napojów Polski rynek napojów bezalkoholowych w dużej części uzależniony jest od nastrojów ... zł. O RAPORCIE: Raport KPMG pt. „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce” powstał na podstawie analizy danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów bezalkoholowych (głównie Euromonitor ...
-
Inflacja III 2009
... o 0,3%. Przesunięty w czasie efekt podwyżki stawek podatku akcyzowego wpłynął na dalszy wzrost cen napojów alkoholowych (o 1,4%) oraz wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Wprowadzenie na rynek nowej kolekcji sezonowej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia wzrosły o 0,5%, a odzieży o 0,3%. Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem wzrosły w marcu br ...
-
Są chętni na luksusowe samochody
... badania wzięli pod lupę dziesięć segmentów rynkowych, m.in. hotelarski, alkoholowy, designu, prywatnych samolotów oraz sztuki. Analiza dowiodła, że największy wzrost w odniesieniu do minionego roku (8 proc.) stał się udziałem rynku samochodów luksusowych, rynek hotelarski zanotował wzrost o 7 proc., a rynkowi luksusowych dóbr osobistych (w tym ...
-
Inflacja IV 2013
... ceny kawy (o 0,5%). Za napoje alkoholowe należało zapłacić o 0,2% więcej niż w poprzednim miesiącu. Odnotowano nieznaczny spadek cen wyrobów tytoniowych (o 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 4,8% i 2,6% wyższym niż w marcu ...
-
Do ŁSSE dołączyli trzej inwestorzy
... i dostawca wyrobów alkoholowych Sevener Logistic. Zezwolenie nr 203 Mabion SA – polska firma biotechnologiczna, utworzona w celu realizacji badań i wprowadzania na rynek leków biopodobnych – uzyskała zgodę na działalność w ramach w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, kompleks Konstantynów Łódzki. Aktualnie spółka prowadzi prace zmierzające do ...
-
Inflacja III 2013
... zapłacić o 2,2% więcej niż w poprzednim miesiącu. Odnotowano nieznaczny spadek cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 0,5% i 0,4% wyższym niż w lutym ...
-
Inflacja IX 2014
... tytoniowe należało zapłacić o 0,2% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 1,3% i 1,1% wyższym niż w sierpniu ...
-
Inflacja III 2015
... tytoniowe należało zapłacić o 0,7% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży, a także obuwia ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 1,0% i 0,6% wyższym niż w lutym ...
-
Inflacja IV 2015
... a także wody mineralne i źródlane (o 0,1%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,2% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 4,9% i 2,4% wyższym niż w marcu br ...