-
Kwarantanna a gospodarka: na co się przygotować?
... , jednak to zdecydowanie za mało, aby utrzymać się na powierzchni. W związku ze zwiększoną liczbą zakupów internetowych pojawiło się zapotrzebowanie na usługi kurierskie i dostawy, co przynajmniej nieznacznie ożywiło rynek usług. Wszystkie powyższe czynniki wymuszają poszukiwanie nowych rozwiązań biznesowych, co powoduje wzrost cen produktów ...
-
Coface: globalna wymiana handlowa zagrożona, ale jest światło w tunelu
... , kryzys doprowadził także do zwiększonego protekcjonizmu w sektorze rolno-spożywczym. Fale panicznych zakupów wyzwolone perspektywą blokady gospodarki nie ograniczały się wyłącznie do gospodarstw ... to odbywać na dwa sposoby: pełne przeniesienie produkcji na rynek krajowy lub radykalna globalna strategia w zakresie dywersyfikacji dostawców. W obecnym ...
-
Kto ma oferty pracy dla inżyniera?
... ruchu, automatyk, inżynier ds. nowych uruchomień, specjalista ds. zakupów, inżynier dostaw. Dziś wśród najbardziej pożądanych specjalizacji znajdują się: programista PLC, elektryk, inżynier sprzedaży, inżynier testów i inżynier produkcji. Jak podkreślono w komunikacie, rynek pracodawcy nie będzie trwał wiecznie. Bo choć zamrożenie gospodarcze ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... w fabrykach zupełnie zdezorganizował działalność operacyjną firm produkcyjnych. Załamał się rynek motoryzacyjny, dla którego produkowało wiele firm działających w branży przetwórstwa ... graczy na rynku, dużych sieci handlowych, które po pierwszej fali zakupów dokonywanych przez konsumentów na zapas, musiały się zmierzyć z ograniczeniami prawnymi, ...
-
Sztuczna inteligencja staje się bezczelna. Kto jest temu winien?
... Nic więc dziwnego w tym, że wg szacunków ResearchAndMarkets do 2024 r. rynek chatbotów wzrośnie do 9,4 mld USD. Dziś technologia ta znajduje zastosowanie ... , z przeprowadzonego przez Symetrię badania wynika, że z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji, a najbardziej pokochali je introwertycy. Zadajemy ...
-
Które nieruchomości komercyjne najbardziej odporne na COVID-19?
... kwartału 2009 roku. Trwająca globalna pandemia koronawirusa wpływa na europejski rynek nieruchomości komercyjnych, powodując w ujęciu kwartalnym kolejne spadki czynszów w ... 5-6%. Wraz z jesiennym nasilaniem się pandemii obserwujemy powrót konsumentów do zakupów internetowych. We wrześniu 2020 roku udział sprzedaży online wyniósł już 6,8%, czyli ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... , aby być zwinną organizacją należy stworzyć ujednolicony sposób patrzenia na rynek i konsumenta. Po pierwsze, kluczem do sukcesu będzie pozyskiwanie danych o klientach – z ... marka spełnia swoje obietnice, klienci są 2,4 razy bardziej skłonni do ponownych zakupów. Kiedy takie działanie widzą pracownicy, są 2,4 razy skłonniejsi do przychodzenia ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... powierzchni handlowej niż w roku poprzednim - łącznie 280 tys. mkw. GLA, z czego w drugiej połowie roku rynek zasiliło ponad 135 tys. mkw. GLA. Najwięcej, bo aż 74 proc. ... Handlu Detalicznego, wyrażającej potencjalną wartość wydatków w handlu detalicznym, w tym zakupów w centrach handlowych, opracowaliśmy prognozę spadku wydatków na skutek pandemii ...
-
Czy reklama sprzętu AGD cierpi przez pandemię?
... widzów do kanałów digitalowych, pozostanie nieco w tyle, przy wzroście wynoszącym średnio 6% rocznie. Rynek, na którym działają marki AGD jeszcze nigdy nie był tak wymagający ... na finalną decyzję. Najsilniej rosną Indie i Rosja, na których konsumenci dokonują zakupów po raz pierwszy Agencja mediowa Zenith prognozuje, że reklama sprzętu AGD będzie ...
-
Magazyny w budowie biją historyczne rekordy
... która specjalizuje się w tego typu dostawach. W związku ze wzrostem popularności zakupów przez internet obserwuje się również wzrost zainteresowania najemców obiektami związanymi z last ... uwagę również na rozwiązania ekologiczne w swoich nieruchomościach, dzięki czemu rynek ten staje się coraz bardziej przyjazny środowisku. Ciągłość łańcucha ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... Rąbkowska z XBS Group. – Wspólne działania pomagają nam edukować rynek i zwiększać zasięg informacji o naszych inicjatywach – podkreśla. 3) Formuła hybrydowa ... „hard selling”. Współcześni konsumenci, a także klienci biznesowi są przeładowani wezwaniami do zakupów. Dziś sprzedaż powinna odbywać się w sposób bardziej subtelny – choćby z wykorzystaniem ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... stały się bardziej istotne dla konsumentów. Podczas, gdy cały rynek reklamowy skurczył się o 3,5%, wydatki na reklamę OTC zwiększyły się o 6,8% w 2020 roku ... pierwszym zakupie, kupowanie produktów OTC szybko staje się rutyną, częścią regularnych zakupów. Podstawową rolą reklamy produktów OTC jest zatem podtrzymywanie świadomości marki w miejscu ...
-
Łódź przyciągnie inwestorów z Ukrainy?
... dalszej perspektywie mogliśmy obserwować błyskawiczny rozwój logistyki, parków handlowych i centrów zakupów codziennych oraz sektora mieszkań na wynajem. Największe miasta regionalne, które ... kolejowe z Chinami napędza rozwój e-commerce. Wpływ agresji Rosji na Ukrainę na rynek magazynowy w Polsce jest trudny do oszacowania. Zauważalny jest zwiększony ...
-
Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?
... zamówieniach klientów do stworzenia spersonalizowanego przekazu zachęcającego do zakupów. NatureBox, amerykańska firma oferująca subskrypcyjną usługę gastronomiczną przeanalizowała ... roku, https://www.uke.gov.pl/akt/raport-o-stanie-rynku-pocztowego-w-2020-roku,385.html [3] ARC Rynek i Opinia, E-mail marketing w Polsce, https://www.redlink.pl/raport/ ...
-
Sprzedaż w internecie sposobem na przetrwanie kryzysów?
... firm jest świadomych oczekiwań konsumentów i tego, jak kształtuje się rynek. Przedsiębiorcy, którzy uważnie obserwują trendy i wykorzystują je do budowania swojej ... zniesienie obostrzeń pandemicznych zapewne skłoniło część konsumentów do powrotu do zakupów stacjonarnych, jednak pomimo niewielkiego spadku udziału sprzedaży przez Internet sumarycznie ...
-
15,6 mln mkw. powierzchni handlowej w Polsce na koniec II kw. 2022
... 100 mld PLN, a zakupy w sieci robiło aż 77% internautów. Ponieważ polski rynek jest wciąż rynkiem młodym i niedojrzałym, nie ma przesłanek ku ewentualnym prognozom ... niższych cenach w sklepach zlokalizowanych w centrach lub parkach handlowych, konsumenci zrezygnują z zakupów on-line na rzecz stacjonarnych formatów. Należy jednak pamiętać, że w ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... rynkowych i prognozowanych zmian na tym rynku w roku bieżącym. Z raportu wynika, że globalny rynek F&L został w 2020 r. wyceniony na prawie 599 mld dol. (o 34 mld dol ... o obecność na niezwykle zyskownym rynku chińskim. Według zapowiedzi do 2025 r. niemal połowa zakupów dóbr Fashion & Luxury będzie się odbywała właśnie w Chinach, a do 2030 r. wydatki ...
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
... technologie (8 proc.). Po 6 proc. podmiotów wprowadziło politykę racjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do zakupów odzieżowych (slow fashion), a także umożliwiło pracę z domu, natomiast 4 proc. przeniosło proces produkcji do swojego regionu. Rynek osobistych dóbr luksusowych nadal pozostaje atrakcyjnym celem dla inwestorów – tak uważa ponad 80 ...
-
Konsumenci wierzą w zrównoważony rozwój, ale są bariery
... wpływ na środowisko Zmniejszenie ilości odpadów spożywczych, używanie toreb wielorazowych podczas zakupów, zmniejszenie zużycia energii w domu i recykling to działania, które są najchętniej ... szansy rynkowej. Marki muszą zwiększyć skalę działań i wprowadzać na rynek produkty w cenach przystępnych dla rynku masowego. Poza działaniami cenowymi, marki ...
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
... (źródło: raport CBRE „Trendy w omnichannel w Polsce”). Zmianę sposobu zakupów było już widać w czasie pandemii. Jak przekonują organizatorzy badania, także wybuch wojny w Ukrainie i napływ uchodźców z tego kraju przyczyniły się do wzrostu firm e-commerce, których rynek zbytu znacznie się powiększył. W związku z tym w mediach zaczęło ...
-
Polacy chętnie kupują mrożonki
... Polacy kupują najczęściej? Ile wart jest rynek mrożonek? Gdzie najchętniej kupujemy mrożonki? Z danych Panelu GfK wynika, że przeciętny Polak kupuje mrożonki średnio 14 razy w roku. W okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. podczas jednorazowaych zakupów konsumenci wydawali na mrożonki średnio 10 zł ...
-
System kaucyjny w Polsce - czy warto go wprowadzić?
... pod obrady Sejmu. Czy system kaucyjny sprawi, że klienci powrócą do zakupów stacjonarnych na taką samą skalę, jak przed pandemicznym załamaniem w handlu? ... , prognozują sukces. Blisko 88 proc. Polaków deklaruje przychylność pomysłowi – wynika z badania ARC Rynek i Opinia 2022. Takie rozwiązanie z powodzeniem rozwija się już w 11 krajach europejskich ...
-
W gry na smartfona codziennie gra co 5. Polak
... Na telefonie gramy najczęściej w gry darmowe. Jedynie 13% grających na telefonie dokonuje zakupów gier na tym urządzeniu. W przypadku konsoli odsetek ten wynosi 57%, zaś dla ... inwestują. Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że gramy coraz częściej, na rożnych urządzeniach. Rynek gier rozwija się dynamicznie, a nowe technologie takie jak VR czy AI będą ...
-
Polskie firmy za granicą: blisko 1/2 polskich biznesów myśli o ekspansji
... iDEAL. Co więcej, tylko 37 proc. akceptuje płatności wirtualnym portfelem. Każdy rynek ma swoje lokalne niuanse. W zależności od kraju zachowania zakupowe mogą różnić ... na skalę globalną, spełnić lokalne wymagania i pozwolić swoim klientom na dokonywanie zakupów w preferowany przez nich sposób. Ponadto, sprzedawcy mogą wykorzystać te informacje, ...
-
Polska gastronomia jest w złej kondycji
... roku. Przez ostatnie lata, kiedy najpierw towarzyszyła nam pandemia, a potem rosnące koszty, rynek pod względem liczby lokali skurczył się do wielkości z roku 2010 – ... . Co trzeci Polak odwiedzający restauracje jako okazje ku temu wskazuje robienie zakupów lub wizytę w centrum handlowym. Jest to o tyle ciekawy wynik, że odnotowaliśmy tu spadek aż ...
-
Film "Barbie". Majstersztyk marketingu i koło zamachowe konsumenckiej lojalności
... sposób nie zauważyć, że różowy, przerysowany styl Barbie opanował współczesny rynek konsumencki. Firma Mattel wykorzystała emocjonalną więź odbiorców z kultową lalką ... umocniło emocjonalne więzi z konsumentami. Pobudziło zaangażowanie i zachęciło do ponownych zakupów. Taka strategia doprowadziła do poszerzenia bazy lojalnych klientów, którzy widzieli ...
-
"Nie" dla cloud computing. Dlaczego biznes nie wdraża chmury obliczeniowej?
... zmiana, która łączy wiele grup interesariuszy – dział IT, finansów, zakupów oraz rozwoju biznesu. Transformacja chmurowa powinna nieść za sobą korzyści ... Rozwiązania chmurowe w firmach” zostało zrealizowane techniką CATI na przełomie maja i czerwca przez ARC Rynek i Opinia. Objęło 101 firm zatrudniających co najmniej 50 pracowników i dotyczyło ...
-
Taylor Swift rządzi gospodarką i PKB. 10 ważnych trendów na 2024 rok
... i firmy prawdopodobnie przyjmą postawę wyczekującą i odłożą kluczowe decyzje gospodarcze, od dużych zakupów po duże inwestycje. Is it over now? (Czy to już koniec?) – ... prognozy gospodarcze (tj. latem 2024 r.), ale później niż oczekuje rynek, ponieważ schłodzenie rozgrzanego rynku pracy wymaga czasu. Rzeczywiście, inflacja usługowa i wzrost ...
-
Praca w srebrnej gospodarce jest, chętnych brak
... w ciągu dnia i wsparcie w realizowaniu obowiązków życia codziennego, gotowanie posiłków, robienie zakupów, realizację recept, drobne naprawy i prace remontowe, wyprowadzanie psa na spacer ... gminę i osobę, na rzecz której usługi te mają być świadczone. Srebrny rynek pracy Według Cezarego Maciołka, prezesa Grupy Progres, starzejące się społeczeństwo ...
-
Wartość fuzji i przejęć w Polsce spadła o połowę. Co się stało?
... nie skokowej, poprawy sytuacji. Wraz z wyhamowaniem inflacji i oczekiwanymi obniżkami stóp procentowych na rynek powinno powrócić nieco optymizmu. Tylko w trzech branżach w Polsce odnotowano w 2023 ... ich liczba o 12 proc. w porównaniu do roku 2022. Na rynku europejskim (EMEA) łączna wartość zakupów spółek dokonanych przez inwestorów strategicznych ...
-
Praca na emeryturze: rząd ma pomysł na aktywizację zawodową seniorów
... na platformie – najczęściej opiekują się innymi oraz świadczą usługi robienia drobnych zakupów czy sprzątają mieszkania i w ten sposób podreperowaną swoje finanse. Na wzrost zainteresowania taką ... jest bardzo dobry stan zdrowia, czy siła fizyczna, ale obecny rynek pracy daje starszym wiele możliwości zarabiania. Przestają oni myśleć o emeryturze, ...
-
Park handlowy czy centrum handlowe? Gdzie robimy zakupy?
... najczęściej korzystają regularnie z jednego lub dwóch obiektów (odpowiednio 42% i 38%). Oznacza to, że rynek parków handlowych zaczyna się nasycać, a kolejne otwarcia tylko pogłębią ten ... wybierają ten drugi format. Mają ku temu dwa kluczowe powody związane z komfortem zakupów. Podstawową kwestią jest… obecność toalet, a także to, że cała oferta ...
-
Zachowania konsumentów: w 2025 r. wydatki na dobra trwałe będą rosły
... r., zaostrzonego przez wyższe stopy procentowe, które zniechęciły konsumentów do dokonywania dużych zakupów, takich jak wysokiej klasy elektronika i sprzęt AGD. Globalna sprzedaż komputerów ... zaowocują większymi zamówieniami, a z czasem wzrost odczuje również rynek krajowy – z opóźnieniem, gdyż wspomniane w analizie luzowanie polityki pieniężnej i ...
-
Jak pracownicy narażają cyberbezpieczeństwo pracodawcy?
... służbowym sprzęcie. Listę uzupełniają: wysyłanie prywatnych wiadomości (w tym e-mail), robienie zakupów i korzystanie z bankowości online. Z pozoru niewinne oglądanie filmów i ... metodą CAWI za pomocą profesjonalnej ankiety online przy wsparciu instytutu ARC Rynek i Opinia. Pomiar przeprowadzono na próbie 1032 Polaków wykonujących obowiązki służbowe ...
-
Praca sezonowa: czy chcemy zarobić na święta(ch)?
... kolejnych dni tych świąt. Ten trend nie tylko obrazuje dynamicznie zmieniający się rynek pracy, ale również podkreśla, jak istotna dla wielu osób jest możliwość ... oferujących kosmetyki, słodycze, zabawki czy inne produkty świąteczne, aktywnie zachęcając do zakupów. Praca zazwyczaj trwa kilka tygodni, od połowy listopada lub początku grudnia aż ...