-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wszystkich właściwie dziedzinach życia i gospodarki. Wielu przedsiębiorców liczy dziś straty, ale widać również pewną poprawę. Potwierdzeniem tego jest najświeższa, lipcowa odsłona opracowanego przez KRD „KoronaBilansu MŚP”, z której wynika, że przedsiębiorcy powoli oswajają się z sytuacją i lepiej oceniają ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
Wybuch pandemii zatrząsł naszym życiem, ale pokazał również, że w obliczu zagrożenia Polacy potrafią się zjednoczyć. Potwierdza to badanie zrealizowane przez Orange Polska, z którego wynika, że w pomoc innym zaangażowało się niemal 60% z nas. Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) przedstawia wyniki drugiej fali badania poświęconego kondycji biznesu w dobie pandemii. Pierwsza jego edycja miała miejsce w marcu, kiedy to zapytano firmy o spodziewane następstwa koronawirusa. Z kolei najświeższa odsłona pozwala sprawdzić, na ile przewidywania firm okazały się słuszne. Oto, co udało się ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
Ostatnie miesiące upłynęły nam na odmienianiu przez wszystkie przypadki słów "pandemia" i "koronawirus". COVID-19 zamieszał w naszych życiach, nie pozostając obojętnym dla nawyków i zachowań konsumenckich. Co się zmieniło? M.in. to, że obawy, dotyczące zarówno teraźniejszości, jak i przyszłości, stały się właściwie nieodłącznym elementem naszego ...
-
Polak w świecie telekomunikacji. Doceniliśmy ją w czasach COVID-19
Jak Polacy funkcjonują w świecie telekomunikacji? Co prawda urządzenia telekomunikacyjne są obecne w naszym życiu już od lat, niemniej jednak doceniliśmy je szczególnie w czasach pandemii COVID-19. Najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll pokazało, że ich największą zaletą jest możliwość szybkiej komunikacji z bliskimi, oddalonymi od nas często o ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
Czy pandemia koronawirusa zmieniła trendy w światowym marketingu? Przeanalizowała to firma Salesforce. Na pewno rośnie znaczenie sztucznej inteligencji oraz „empatycznego marketingu”. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "Salesforce State of Marketing"? Szósta edycja międzynarodowego badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
Pandemia koronawirusa dotknęła wiele firm na całym świecie. Zmusiła je do podjęcia najróżniejszych kroków, takich jak redukcja pensji czy etatów, po to aby uratować biznesy przed upadłością. Jak na te działania zapatrują się pracownicy? Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego przez firmę ADP Polska wynika, że europejscy pracownicy zgadzają ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Oto 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach konsumenckich. Mimo, że wdrażane są kolejne etapy odmrażania gospodarki, a ...
-
Pracownicy z Ukrainy: wyjechali z powodu koronawirusa, czy wrócą?
Wybuch pandemii zaowocował znacznymi roszadami na polskim rynku pracy. Spora rzesza zatrudnionych zmierzyła się z koniecznością poszukiwania nowego pracodawcy. W tej grupie znaleźli się również pracownicy z Ukrainy. 39% Ukraińców wróciło do ojczyzny właśnie z powodu utraty pracy, a 36% zdecydowało się na powrót ze względu na towarzyszącą im ...
-
Reklama display znacznie powiększyła widoczność. To efekt pandemii
Każdego dnia przeciętny internauta napotyka w sieci potężną dawkę reklam. Jednocześnie okazuje się, że część treści publikowanych przez reklamodawców umyka uwadze adresatów. W II kwartale br. widoczność reklamy displayowej w naszym kraju uległa jednak istotnej poprawie, podnosząc się o pokaźne 10 punktów procentowych i zbliżając się tym samym do ...
-
Polska gospodarka odmrożona już w 80%
Kolejne etapy odmrażania polskiej gospodarki spowodowały, że sukcesywnie wraca ona na dotychczasowe tory. Od normalności dzieli nas ciągle sporo tym bardziej, że w wielu branżach ciągle wyraźnie odczuwalny jest spadek popytu. Wynikające z pandemii, dzienne straty są jednak znacznie mniejsze niż w dobie największych obostrzeń. Na skutek wybuchu ...
-
Hays: jak wygląda nowe oblicze normalności na rynku pracy?
Pandemia wstrząsnęła wszystkimi niemal dziedzinami życia i gospodarki, nie omijając przy tym również rynku pracy. Sytuacja wielu pracowników uległa zmianie, wzmogły się również obawy o sytuację zawodową - dziś zdradza je aż połowa zatrudnionych. Nic zatem dziwnego, że aż 74% specjalistów i menedżerów uważa, że nastał właśnie dogodny czas na ...
-
Baza noclegowa: 5 polskich miast idealnych na city break
Wybuch pandemii zrewidował zachowania Polaków, zmieniając również ich zwyczaje w zakresie podróżowania. Polscy turyści w tym roku oblegać będą raczej krajową bazę noclegową. Na popularności zyskuje również city break, a więc krótkie, najczęściej weekendowe wypady do popularnych miast. Z badania zrealizowanego przez prezentmarzen.com wynika, że w ...
-
Pracuj.pl: jak wygląda zawodowy styl życia pracowników?
Zainteresowania, typ osobowości, wiek, czy styl życia to tylko niektóre z czynników, które wywierają przemożny wpływ na sposób pracy. Najnowsze badanie Pracuj.pl skupia się na ostatniej z wymienionych kwestii, pokazując, jak ważną rolę w kształtowaniu karier polskich pracowników odgrywał tzw. lifestyle. Autorzy badania zwracają również uwagę na ...
-
Usługi transportowe: co i za ile przewozimy w czasie pandemii?
Pandemia wstrząsnęła wszystkimi dziedzinami życia i gospodarki, a usługi transportowe nie okazały się pod tym względem żadnym wyjątkiem. O ile jednak transport samochodów i przeprowadzki wyraźnie wyhamowały, o tyle już tego samego nie można powiedzieć np. o transporcie zwierząt domowych. Więcej szczegółów w komunikacie z raportu opracowanego przez ...
-
Bitdefender GravityZone z nowymi modułami
... rynku dążą do unifikacji oprogramowania antywirusowego oraz systemów do ochrony danych. Poza tym Bitdefender umożliwia wdrożenie systemu EDR (Endpoint Detection and Response) w środowiskach lokalnych. Zwiększyły się też jego możliwości w zakresie przechowywania zdarzeń EDR, udostępniając opcje 30, 90 i 180 dniowe. Standardowe nieprzetworzone ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
Nieopłacony rachunek za telefon to jeden z powodów, dla których nazwiska Polaków trafiają na prowadzoną przez KRD listę dłużników. Jaka jest skala tego problemu? Całkiem spora. W bazie KRD widnieją obecnie personalia właścicieli długów wartych 899 mln zł, co oznacza, że tylko od wybuchu pandemii zaległości wobec telekomów wzrosły o 73 mln zł. ...
-
Co czeka biurowce w Warszawie? 2 możliwe scenariusze
Rynek biurowy Warszawy nie miał w ostatnim czasie powodów do narzekania. Czy jednak popyt na stołeczne biurowce nie ulegnie załamaniu w wyniku pandemii? Eksperci Savills podkreślają, że sektor powierzchni biurowych powinien zachować stabilną pozycję w dłuższej perspektywie czasowej i kreślą dwa możliwe scenariusze. W obu jest mowa o spadku ...
-
City break zamiast urlopu. Ile kosztuje?
W dobie pandemii city break stał się atrakcyjną alternatywą dla dłuższych wojaży, z których wielu Polaków po prostu zrezygnowało. Z sondy zrealizowanej przez Prezentmarzeń wynika, że tego rodzaju wypad zaplanowało w te wakacje aż 7 na 10 Polaków. Które lokalizacje wybieramy na city break? Ile gotowi jesteśmy wydać? Wakacje 2020 są inne niż ...
-
W pandemii trudniej o dobrostan psychiczny. Najbardziej cierpią Millenialsi
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach naszego życia. Najnowsze badanie GfK Consumer Life pokazuje, że nie pozostał obojętny również dla kondycji psychicznej Polaków. Kogo dobrostan psychiczny ucierpiał w największym stopniu? Kto okazał się odporny na koronawirusa? Jak czytamy w komunikacie z badania GfK Consumer ...
-
Hakerzy atakują fanów seriali
Jesteś fanem seriali? Chętnie korzystasz z serwisów streamingowych? Firma Kaspersky ostrzega przed coraz częstszymi atakami hakerskimi na ich użytkowników. Najczęściej wykorzystywanym przez cyberprzestępców jako przynęta serialem był "The Mandalorian" dostępny na platformie Disney+. Firma Kaspersky zbadała pięć najpopularniejszych platform ...
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
Gazetka-24.pl opracowała ranking najlepiej ocenianych sieci handlowych. Powstał on na podstawie analizy ocen wystawianych sklepom w Google Maps. Na podium sklepów z najlepszą oceną klientów znalazły się Rossmann, Lidl oraz Dino. Analiza dotyczy 60 000 sklepów i wystawionych im ocen w Google Maps. Najlepiej oceniane sklepy Wśród sklepów z ...
-
Do 2025 roku Polska musi pokaźnie zwiększyć recykling plastiku
Wybuch pandemii wyraźnie pokazał nam, w jak dużym stopniu jesteśmy ciągle uzależnieni od tworzyw sztucznych. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby szacunki WHO, z których wynika, że miesięcznie na całym globie zużywamy 89 mln maseczek i 76 mln rękawiczek. Do tego należy dodać tony odpadów medycznych. Zwiększone zużycie produktów jednorazowych nie ...
-
IBRiS: 4 na 10 Polaków sceptycznie podchodzi do zmian klimatu
Wprawdzie na czas pandemii dyskusje na temat negatywnych skutków zmian klimatu nieco przygasły, to jednak problem pozostał i zamiatanie go pod dywan jest już dziś raczej niemożliwe. Potwierdzeniem tego mogą być ustalenia opracowanego przez IBRiS raportu „Zielony potencjał społeczny. Polska i Europa Środkowo-Wschodnia”, z którego wynika, że ...
-
Znajomość języków obcych gwarancją pracy nawet w kryzysie?
Wprawdzie wraz z wybuchem pandemii sytuacja na rynku pracy uległa pogorszeniu, to jednak są pewne umiejętności, które sprawiają, że o bezrobocie nie powinniśmy się martwić. Zdaniem Manpower jest to znajomość języków obcych. Które z nich są dziś najbardziej w cenie? Jak wykorzystać ich potencjał w realiach nowej rzeczywistości? Z tego tekstu ...
-
GUS: oceny koniunktury coraz lepsze, najgorzej w zakwaterowaniu
Są już najnowsze dane GUS odnośnie koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Wynika z nich, że w stosunku do poprzedniego miesiąca sytuacja uległa poprawie, jednak wskaźniki nie są jeszcze bliskie ideału. Podobnie jak w czerwcu najbardziej pesymistyczne nastroje zdradzają przedsiębiorcy trudniący się zakwaterowaniem. W gastronomii ...
-
GUS: polscy konsumenci coraz mniej obawiają się COVID-19?
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki. Rozwój pandemii przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak już w maju i czerwcu nastawienie polskich konsumentów okazało się nieco bardziej optymistyczne. Podobnie było i w lipcu - jak podał dziś GUS, w ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
Gospodarczy lockdown wyhamował aktywność wielu polskich firm. Nie wszyscy jednak mają powody do narzekania. W grupie przedsiębiorców, w których nie brakuje beneficjentów koronawirusa, znalazły się podmioty z branży e-commerce. Wszystko za sprawą wzmożonych zakupów w sieci - w trakcie pandemii rzesza kupujących online wzrosła o 11 punktów ...
-
Private equity w Europie Środkowej: kryzys i nadzieje na udany rok
Firma doradcza Deloitte przeprowadziła po raz kolejny badanie inwestorów funduszy private equity. Głównie wnioski z badania to mniejszy optymizm inwestorów oraz obawy o pogorszenie sytuacji gospodarczej. Jest to oczywisty efekt wybuchu pandemii. Z drugiej jednak strony aż 74 proc. badanych uważa, że bieżący rok okaże się dobry dla rynku private ...
-
CBRE: wirus nie zablokował inwestycji w nieruchomości biurowe
W Europie Środkowo-Wschodniej 52% najemców nieruchomości prognozuje, że druga połowa roku będzie biznesowo gorsza niż pierwsza, a jedna piąta spodziewa się lepszej sytuacji – wynika z raportu CBRE „Occupier Survey”. Lepsze nastroje towarzyszą najemcom z Europy Środkowo-Wschodniej, wśród których 31% deklaruje, że pandemia nie wywarła żadnego wpływu ...
-
Pandemia nie obniżyła ceny gruntów
Rynek gruntów inwestycyjnych, podobnie jak cała gospodarka, poważnie odczuł skutki pandemii COVID-19 i związanego z nią zamknięcia. W II kwartale bieżącego roku sfinalizowano jedynie wcześniej zapoczątkowane transakcje, które musiały zostać domknięte ze względu na istniejące zobowiązania. Część inwestorów – jeśli miała taką możliwość – decydowała ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... tak ponad jedna trzecia badanych w wieku 18-34 lata i jedynie 17 proc. ankietowanych w wieku 55+ – mówi Krzysztof Łagowski, Dyrektor, Strategy, Analytics and M&A, Consulting, Deloitte. Najpewniej podczas większych wydarzeń czują się mieszkańcy Indii (39 proc.). Najmniej jest takich osób w Japonii (7 proc.) i Chile ...
-
Praca zdalna i e-commerce, czyli o pokłosiach pandemii w biznesie
Pandemia COVID-19 pokazała, że niektóre przedsiębiorstwa działają bardzo elastycznie i są przygotowane na wszelkie kryzysy, dla innych zaś przyszedł czas podsumowań i wyciągania wniosków, co można było zrobić lepiej. Oto główne trendy biznesowe, które można obecnie zaobserwować w działalności firm w Polsce. Na przestrzeni lat mieliśmy do czynienia ...
-
Praca za granicą znowu popularna. 2/3 Polaków chce wyjechać jak najszybciej
W dobie pandemii praca za granicą zyskuje znowu na popularności. Aż 92% Polaków rozważających taką możliwość jest w pełni zdecydowana na wyjazd, a 2/3 chciałoby, żeby doszło do tego w jak najkrótszym czasie. Za taką decyzją najczęściej kryje się utrata zatrudnienia lub obniżka pensji – wynika z lipcowego raportu OTTO Work Force. Jeszcze do ...
-
Polska, Czechy, czy Niemcy? Kto wygra w rywalizacji o pracowników z Ukrainy?
Polska od dłuższego czasu stanowi popularny kierunek dla ukraińskich pracowników, ale szlaki migracji zarobkowej z Ukrainy ulegają zmianie. Pandemia powstrzymała tylko nowe trendy, ale ich nie wyeliminowała. Bliskość z Ukrainą, podobieństwo języka i stosunkowo proste procedury zatrudnienia wciąż czynią Polskę atrakcyjną dla Ukraińców chcących ...