-
W T-Mobile na święta smartfony i smartwatche
T-Mobile rusza ze świąteczną promocją i udostępnia swoim klientom atrakcyjną ofertę smartfonów Samsung Galaxy S10 Lite i Samsung Galaxy A42 5G w abonamencie, a także szeroki wybór smartwatchy i smartbandów. Samsung Galaxy S10 Lite to model z wydajnym procesorem Qualcomm Snapdragon 855. W połączeniu z mocną baterią 4500 mAh i ekranem Super AMOLED ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
Wybuch pandemii wstrząsnął dotychczas stabilną sytuacją na rynku pracy. Utraty zatrudnienia obawia się już 19% Polaków. Nie jest to jednak zbyt dużym zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach ...
-
Red Hat Enterprise Linux 8 w nowej wersji
... Protocol (SCAP) na potrzeby zgodności z normami organizacji Center for Internet Security (CIS) oraz amerykańską ustawą HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act). Dzięki temu działy informatyczne mogą konfigurować systemy w sposób bardziej efektywny i zgodny z obowiązującymi przepisami, pozwalając wdrożyć więcej sprawdzonych ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
E-administracja już od dłuższego czasu cieszyła się zainteresowaniem polskich petentów. Okazuje się jednak, że prawdziwy wybuch jej popularności nastąpił wraz z wybuchem pandemii. Z badania zrealizowanego dla firmy Nexera przez GfK wynika, że w czerwcu br. sprawy urzędowe online załatwiało już 71% Polaków. Dla porównania, rok wcześniej było to o ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: kto, gdzie i w co będzie inwestował?
... uwolnienia kapitału i niewielkiego wzrostu aktywności inwestycyjnej. Inwestując w społeczeństwo W związku z pandemią, coraz więcej firm interesuje się strategią Environmental, Social and Governance. O ile aspekt środowiskowy już wcześniej znajdował odzwierciedlenie w ich działalności, o tyle na znaczeniu wyraźnie zyskują aspekty społeczne. Według ...
-
Pandemia kosztuje miliardy. A ile wyniesie nas "zwykła" grypa?
Chociaż w kontekście zdrowotnym mówi się dziś głównie o koronawirusie, to nie można jednak pominąć milczeniem, że nie tylko on nadwyrężać będzie nasze zdrowie i budżet. Szacunki Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują, że tegoroczny sezon grypowy może zwieńczyć około 2,31 mln zachorowań na grypę, a wygenerowany przez to koszt społeczny sięgnie ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
W tym roku cały sektor handlu czeka na 27 listopada – dzień zakupowego szaleństwa w tzw. Black Friday. Także jesteś jednym z tych przedsiębiorców? Myślisz, że Twoje wyniki sprzedażowe poprawią się tylko dlatego, że konsumenci tego dnia chętniej sięgają głębiej do portfeli? Czarny Piątek na dobre przyjął się w naszym kraju i kupujący coraz bardziej ...
-
Zrównoważony rozwój przyciąga pracowników
... zdolność firmy do przyciągania, zatrzymywania i inspirowania talentów pokolenia Milenialsów. Również wyniki badań opublikowanych w Gallup's Report „How Millennials Want to Work and Live” wyraźnie wskazują, że 67% osób w wieku od 18 do 29 lat i 49% osób w wieku od 30 do 49 lat ...
-
PIE: strategiczne sektory gospodarki należy uniezależnić od Chin
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował raport „Sektory strategiczne w gospodarce unijnej”. Jego autorzy wskazują na problemy, które wyraźnie unaocznił nam wybuch pandemii, wskazując, że trzeba dołożyć starań, aby uniezależnić strategiczne sektory gospodarki od Chin. Podjęte w tym zakresie działania powinny przede wszystkim minimalizować skalę ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...
-
Nadchodzą cyberataki ransomware 2.0. To już więcej niż żądania okupu
... czy wiadomości pochodzących od nieznanych osób. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie otwieraj ich. Stosuj rozwiązania takie jak Kaspersky Endpoint Detection and Response w celu zidentyfikowania i powstrzymania ataku na wczesnym etapie, zanim atakujący osiągną swój cel. Aby chronić środowisko korporacyjne, edukuj swoich pracowników ...
-
Debiut HAMMER Blade 3 z aparatem 48 Mpx i eSIM
Na rynku debiutuje nowy, wzmocniony, 6,2 calowy smartfon HAMMER Blade 3 z aparatem głównym 48 Mpx, wspierający eSIM (oraz standardowe SIM). HAMMER Blade 3 jest dość smukły i elegancki, surowy z wyglądu, ponieważ brak tu przełamujących czarny kolor obudowy wstawek charakterystycznych dla modeli z rodzin Energy czy Explorer. Smartfon ma 6,2” ekran ( ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
Pandemia odciska swoje piętno na rynku reklamy online. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx, które wyraźnie potwierdzają cięcia w budżetach reklamowych. W drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w ...
-
Co prognozuje dyrektor finansowy? Są nowe wyniki badań CFO
Na początku pandemii nastroje wśród europejskich CFO bardzo wyraźnie pikowały. Dziś przed nami najnowsza analiza środowiska CFO - opracowany przez Deloitte "European CFO Survey Autumn 2020". Jakie płyną z niego wnioski? Okazuje się, że nastawienie respondentów jest znacznie bardziej optymistyczne niż ostatnio - już co 2. dyrektor finansowy ...
-
4 porady jak skutecznie prowadzić sklep internetowy
Wraz z pojawieniem się koronawirusa i związanych z nim obostrzeń w handlu spora część kupujących przeniosła swoje zakupy do sieci i wiele wskazuje na to, że sytuacja ta nie ulegnie zmianie dość szybko. Dla wielu sprzedawców nadarzył się więc dogodny moment, aby pomyśleć o przeniesieniu lub rozwinięciu swojej oferty w kanale elektronicznym. To ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
Wprawdzie decyzje zakupowe najlepiej byłoby podejmować wyłącznie na podstawie racjonalnych przemyśleń, to jednak nie od dziś wiadomo, że kupującymi bardzo często kierują emocje. Niektóre z badań wskazują wręcz, że to właśnie one mają kluczowe znaczenie i to zarówno dla kreowania konsumenckich doświadczeń, jak i powstającego w głowie konsumenta ...
-
PARP: bezrobocie nie rośnie, ale co 3. pracownik boi się utraty pracy
Wprawdzie nie zmaterializowały się najczarniejsze prognozy odnośnie stopy bezrobocia w naszym kraju, a wrzesień przyniósł najwyższy od początków pandemii wysyp ofert zatrudnienia, to o powrocie do normalności na rynku pracy mówić jest jeszcze za wcześnie. Tym bardziej, że dla danych o bezrobociu kluczowe znaczenie będą mieć najbliższe miesiące - ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
Przed nami najnowsza odsłona cyklicznego badania Global State of the Consumer Tracker autorstwa Deloitte. Najnowsze doniesienia wskazują na spore zmiany w zachowaniach konsumentów z Polski. Są one efektem znacznego wzrostu wywołanych pandemią obaw. W badanym okresie okazały się one tak silne, że zaprowadziły nas na szczyt zestawienia krajów z ...
-
GUS: eksport i import ciągle pod kreską, ale widać odbicie
GUS opublikował właśnie najnowszy komunikat odnośnie wyników wypracowanych przez handel zagraniczny w trzech pierwszych kwartałach bieżącego roku. Wynika z nich, że dynamika polskiego eksportu i importu nadal nie zdołała się wzbić ponad kreskę. Bieżące wyniki prezentują się jednak lepiej od tych, które notowano w czasach największych dołków ( ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
Pandemia sparaliżowała gospodarkę, a ludzi ogarnął strach przed niewidocznym wrogiem – wirusem. Świat zmienił się w okamgnieniu, a co za tym idzie zmieniły się również potrzeby ludzi. Niektóre firmy chcąc dbać o pracowników, także w trudnym czasie, na bieżąco starają się dostosowywać swoje benefity do nowej rzeczywistości. Ubezpieczenie na życie i ...
-
W pandemii liczą się inne benefity dla pracowników
Prywatna opieka medyczna, szkolenia i rozwiązania wspierające rozwój zawodowy oraz dodatkowe dni wolne od pracy. To benefity dla pracowników, które okazują się kluczowe w czasach pandemii - wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup i HRlink. Okazuje się również, że podczas kryzysu firmy dość często decydowały się na rozszerzenie pakietu ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
Wprawdzie elektronika użytkowa oraz RTV i AGD nie uniknęły związanych z pandemią zawirowań, to jednak można przypuszczać, że zwyczajowe już ożywienie zakupów w ostatnich miesiącach roku pozwoli na osiągnięcie stosunkowo dobrych wyników. Prognozy GfK zakładają, że wartość rynku u schyłku roku będzie porównywalna do zeszłorocznej. Kolejne miesiące ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
Pandemia to czas, w którym marki w sposób szczególny powinny zadbać o swój wizerunek i klientocentryczność. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Deloitte raport „Global Marketing Trends 2021”, z którego wynika m.in., że co 4. konsument odwrócił się od marki, którą uznał za zbyt skupioną na swoich interesach. To najlepszy dowód, że ...
-
Jak pandemia przyspiesza inwestycje w nowe technologie?
Jednym ze skutków ubocznych pandemii okazały się inwestycje w nowe technologie, co związane było przede wszystkim z masowym upowszechnieniem się pracy zdalnej. Jak wynika z badania KPMG i Harvey Nash, wydatki na ten cel wzrosły o około 15 mld USD tygodniowo. Koronawirus w znacznym zatem stopniu przyspieszył transformację cyfrową organizacji. ...
-
Internet: jak pandemia wpłynęła na ruch w sieci?
Ostatnia dekada zaowocowała istotną przebudową struktury ruchu internetowego. Sporych zmian w tym zakresie nie zabrakło również w tym roku, co było efektem wybuchu pandemii i związanymi z tym modyfikacjami nawyków konsumenckich. Nokia przez ostatnie osiem miesięcy monitorowała ruch w sieci, przyglądając się m.in. takim zagadnieniom jak wideo ...
-
70% polskich firm odczuwa negatywne skutki pandemii. Jak sobie radzą?
Oferteo.pl przedstawia raport dotyczący kondycji i nastrojów panujących wśród polskich firm. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że większość z nich odczuwa na własnej skórze związane z pandemią straty. Problemem okazuje się przede wszystkim ograniczona ilość zleceń. Optymizmem może napawać fakt, że większości przedsiębiorców udało ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
Pandemia przeniosła zakupy do internetu, z czego niewątpliwie cieszyć się mogą e-sprzedawcy. Powinni oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów towaru i reklamacji. Jak sobie z nimi radzić? Z doniesień merce.com wynika, że wygrywają te firmy, które decydują się na automatyzację tego rodzaju procesów oraz outsourcing ...
-
Cyberbezpieczeństwo: rok 2021 też pod znakiem pandemii
Ataki międzypaństwowe, rosnąca armia botnetów, zmasowane cyberataki na Internet Rzeczy i sieci 5G, dalszy rozwój ransomware. To niektóre z zagrożeń cyberbezpieczeństwa, z którymi przyjdzie się nam zmagać w nadchodzących miesiącach - prognozują eksperci firmy Check Point. Wiele podejmowanych w przyszłym roku działań nadal ma mieć związek z pandemią ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... informacją jest, że w ciągu najbliższych trzech lat aż 35 proc. przedsiębiorstw ma w planach inwestycje w tym obszarze. Z badania Ericsson Consumers, sustainability and ICT wynika, że 46 proc. badanych w rozwiązaniach technologicznych upatruje szansy na podołanie wyzwaniom środowiskowym. Opracowania wskazują, że m.in. dzięki zastosowaniu ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
2. fala pandemii wzbudza w polskim społeczeństwie poważne obawy. Z najnowszych danych Deloitte wynika, że niepokój towarzyszy już 85 proc. polskich konsumentów, a jego poziom jest nie tylko rekordowy, ale również najwyższy wśród wszystkich respondentów z 18 przebadanych krajów. Jednocześnie wyraźnie zaznacza się zwrot ku zakupom online. Największe ...
-
Rynek pracy: prawie 1/2 specjalistów i menedżerów widzi poprawę swojej sytuacji
Rynek pracy to jeden z obszarów, który w dość istotnym stopniu odczuł negatywne skutki pandemii. Sytuacja wielu pracowników uległa pogorszeniu, a w tej grupie nie zabrakło również specjalistów i menedżerów. Z najnowszego raportu autorstwa Antal wynika, że obecnie otrzymują oni o dwie oferty pracy rocznie mniej niż w minionym roku (7 vs 9). ...
-
Euler Hermes: rekordowa liczba upadłości i restrukturyzacji firm
Najnowsze doniesienia Euler Hermes odnośnie upadłości firm są potwierdzeniem najczarniejszych scenariuszy, które pojawiły się już na początku pandemii. Okazuje się bowiem, że październik br. zaobfitował potężną ilością niewypłacalności - było ich aż 144, co w odniesieniu do tego samego okresu poprzedniego roku oznacza wzrost o 75%. Największe ...
-
Praca za granicą: czy pandemia może nas zmusić do emigracji?
Pandemia koronawirusa wpłynie na zjawisko emigracji. Może nie na jej wielkość, ale na różnorodność i… racjonalność. By jednak zauważyć niuanse obecnie zachodzących procesów, warto spojrzeć na poprzednie lata, kiedy cykl polskiej emigracji tymczasowej był dosyć jednorodny i w miarę przewidywalny. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
Ogłoszenie o pracę to bardzo często pierwsze spotkanie kandydata z potencjalnym pracodawcą. Z tego też względu dbałość o jego treść wydaje się być jedną z pierwszoplanowych kwestii. Potwierdzeniem tego jest badanie zrealizowane przez Pracuj.pl. Wynika z niego, że o wpływie oferty na finalny rezultat rekrutacji przekonanych jest 8 na 10 rekruterów. ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
Są wyniki najnowszego, corocznego rankingu Best Brands - opracowania wskazującego najlepsze i najdynamiczniej rozwijające się marki. Okazuje się, że najlepsze opinie wśród Polaków zbiera Rossmann. Deichmann jest z kolei liderem zestawienia marek, które najistotniej podwyższyły swoje wyniki względem poprzedniego roku. Prezentowane zestawienie ...