-
Jak daleko jest transformacja cyfrowa i co zrobić, żeby zapewnić jej rozwój?
Jeszcze w 2018 roku za transformacją cyfrową nie nadążała wcale niemała rzesza firm. 2 lata później na tej płaszczyźnie widać było już wyraźne zmiany. Cyfryzacja w organizacjach zakrojona jest na coraz szerszą skalę, a odpowiedzialność za to w dużej mierze ponosi pandemia. Dokąd zdołała dotrzeć? Jak prezentują się kompetencje cyfrowe? W ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... ), co jest przyczyną niskiej – 24 pozycji w unijnym rankingu cyfryzacji zbudowanym na bazie wyników wskaźnika cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa (The Digital Economy and Society Index - DESI). Trendy, które będą kształtowały przyszłość, mogą z jednej strony przynieść zagrożenia dla przedsiębiorstw, z drugiej jednak rodzą ogromne szanse ...
-
Jak zmienia się podnajem powierzchni biurowych?
Skala podnajmów rośnie w bardzo szybkim tempie. Praca zdalna przyczyniła się do opustoszenia biur większości firm, co z kolei zachęciło pracodawców do przyjrzenia się strategiom dla ich nieruchomości. Rynek biurowy oczekiwał, że zmiany wywołane pandemią będą raczej krótkoterminowe, ale coraz wyraźniej widać, że wielu pracodawców rozważa wdrożenie ...
-
Amazon.pl startuje w Polsce
... zł, a Echo Dot od 199,99 zł i będą one dostępne w wersji Charcoal (kolor czarny). Więcej informacji na stronie amazon.pl/echo and amazon.pl/echodot. Czytnik książek elektronicznych Kindle Paperwhite jest również od dziś dostępny na Amazon.pl. Kindle Paperwhite jest wodoodporny i posiada ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
Niespodziewany wybuch pandemii zmusił firmy do właściwie natychmiastowej reorganizacji pracy i wymusił na nich wdrażanie nowych strategii oraz powierzanie pracownikom zadań, których charakter często miał wymiar niemal krytyczny. Wiele organizacji działało niemalże po omacku - jak wynika z opracowanego przez Deloitte raportu „Global Human Capital ...
-
Cyberprzestępczość przechodzi metamorfozę. Oto aktualne zagrożenia
Cyberprzestępczość daje się we znaki już od dawna, a II półrocze minionego roku nie okazało się pod tym względem żadnym wyjątkiem. Potwierdzeniem tego jest opublikowane właśnie przez FortiGuard Labs podsumowanie "Global Threat Landscape Report". Opracowanie rzuca światło na ogólnoświatowy i bezprecedensowy wręcz rozwój skali zagrożeń. Hakerzy po ...
-
Kariera zawodowa kobiet. Jakie oczekiwania mają Polki?
... sektora na świecie to kobiety) czy Sztuka i Rozrywka (63% ) – potwierdzają dane przygotowane przez International Labor Organization (ILO) w ramach analizy „COVID-19 and the World of Work”. Z kolei zgodnie z informacjami przedstawionymi podczas Światowego Forum Ekonomicznego („Covid-19 Infects More Men than Women”, czerwiec 2020 ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
ManpowerGroup: rekrutację pracowników planuje 10% firm
Ostatni rok z uwagi na pandemię COVID-19 był bardzo trudny dla rynku pracy. Czy mimo wciąż trwającej epidemii sytuacja się zmienia? Czy pracownicy nie muszą się już obawiać zwolnień? Gdzie szukać zatrudnienia w II kwartale 2021 roku? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć najnowszy "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia" opublikowany ...
-
W 2021 roku leasing wzrośnie o 15 proc.
2021 rok będzie okresem szybkiej odbudowy branży leasingowej w Polsce. Główny ekonomista EFL Marcin Nieplowicz prognozuje wzrost na poziomie ok. 15 proc. rok do roku oparty na trzech filarach: samochodach osobowych, pojazdach ciężkich oraz maszynach. W pandemicznym 2020 roku rynek leasingu w Polsce zrealizował wariant łagodnego wyhamowania rozwoju ...
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że wraz z wybuchem pandemii COVID-19 nasiliła się w mediach dyskusja na temat dezinformacji. Pojawiło się na ten temat o 177 proc. publikacji więcej niż w 2019 roku. Najwięcej tego typu treści ukazało się na Twitterze. Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę, że w marcu 2020 roku, a dokładniej po ...
-
Cyfryzacja: nowe technologie to już wymóg, a nie wybór
Transformacja cyfrowa w organizacjach trwa w najlepsze. I nie ma w tym nic dziwnego, skoro coraz częściej mówi się, że przestała być opcją, a stała się koniecznością. O tym, że cyfryzacja jest wymogiem dzisiejszych czasów, przekonanych jest 9 na 10 polskich menedżerów. Katalizatorem przemian w tym zakresie niewątpliwie okazała się pandemia. Z tego ...
-
Sprzedaż smartfonów w Polsce: Xiaomi i Apple liderami w 2020 roku
Z danych IDC wynika, że w Polsce w roku 2020 sprzedano 8,5 mln smartfonów. W porównaniu do roku 2019 sprzedaż spadła o 8,5% w ujęciu ilościowym i 11,4% w ujęciu wartościowym. Czyżby to wpływ pandemii COVID-19? Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na sprzedaż smartfonów, ponieważ do zdalnej pracy czy nauki dużo praktyczniejszym zakupem od ...
-
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
Wprawdzie na skutek pandemii zmiana klimatu stała się tematem, który nieco usunął się w cień, to jednak niewątpliwie pozostaje ona jednym z największych, środowiskowych problemów naszych czasów. Jak jej przeciwdziałać? Kolejna już partia wyników ankiety przeprowadzonej przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) dowodzi, że szans na zmianę Polacy ...
-
HoReCa i eventy. Jak radzą sobie rok po wybuchu pandemii?
HoReCa oraz eventy to te branże, które w największym stopniu odczuwają negatywne skutki pandemii. I wprawdzie pewnym ratunkiem okazały się dla nich sprzedaż na wynos i z dostawą, tarcze antykryzysowe czy współpraca z instytucjami finansowymi, to jednak blisko co 2. firma z tego sektora została zmuszona do zawieszenia swojej działalności albo wręcz ...
-
Dlaczego home office sprzyja zmianie pracy?
W czasie pandemii COVID-19 wiele firm zdecydowało się na zdalny tryb pracy. Niestety home office oprócz korzyści w postaci większego bezpieczeństwa pracowników, niesie ze sobą także zagrożenia, takie jak: utrata więzi z firmą i współpracownikami, brak motywacji czy problemy natury psychicznej. HRK S.A zwraca uwagę, że pracownicy chętniej biorą ...
-
Handel zagraniczny I 2021: saldo na poziomie 3,7 mld PLN
Główny Urząd Statystyczny podsumował obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu 2021 roku. W analizowanym okresie obroty wyniosły 86,6 mld PLN w eksporcie oraz 82,9 mld PLN w imporcie. W porównaniu do stycznia 2020 roku eksport wzrósł o 1%, a import spadł o 2%. Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 3,7 mld PLN, w styczniu ubiegłego ...
-
W e-commerce produkty spożywcze droższe o 6% r/r
Pandemia COVID-19 spowodowała, że konsumenci w trosce o swoje bezpieczeństwo, częściej decydowali się na zakupy w internecie. Także te spożywcze. Z "Badania i Raportu Koszyk Zakupowy" autorstwa ASM Sales Force Agency wynika, że w kanale e-commerce produkty spożywcze są droższe niż w sklepach stacjonarnych. W ramach badania przeanalizowane zostały ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Niespodziewany wybuch pandemii w istotnym stopniu zmienił nasze przyzwyczajenia. Jednym z jego „skutków ubocznych” okazało się jeszcze bardziej wzmożone zainteresowanie zakupami online. Jak podkreśla Shoper, minione miesiące są jednym z najciekawszych okresów w całej historii polskiego e-commerce, który zaowocował całym szeregiem zmian. Oto 10 z ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
Wprawdzie rodzimi pracownicy oczekują od swoich pracodawców, że praca zdalna zostanie w ich grafikach również po zakończeniu pandemii, to jednak zdradzają również wyraźne przywiązanie do biurka i atrakcyjnej powierzchni biurowej, z których nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal ...
-
Mniej opóźnionych płatności. W najgorszej sytuacji handel
Poprawiła się sytuacja we wzajemnych rozliczeniach firm. Jak wynika z najnowszego, cyklicznego badania MŚP przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, obecnie 4 na 10 firm w ciągu ostatniego półrocza miało problem z przeterminowanymi o ponad 60 dni fakturami. Pod koniec ubiegłego roku takich firm było ponad 45 proc. Jest więc nieco ...
-
Nowe monitory dotykowe Philips z serii B1TC i B1TFL
... Mode i redukcja migotania Flicker-Free. Technologia SmartContrast pozwoli natomiast dynamicznie dopasować podświetlenie ekranu do wyświetlanych treści. Monitory działają w trybie plug and play z Windowsem, Androidem i różnymi dystrybucjami Linuksa. Certyfikat EMI Class B sprawia, że monitory można wdrażać również w takich środowiskach jak np ...
-
Patenty w czasie pandemii. EPO ujawnia dane nt. zgłoszonych innowacji
W pandemicznych realiach europejska wynalazczość nieco hamuje - w minionym roku liczba europejskich zgłoszeń wystosowanych do Europejskiego Urzędu Patentowego spadła 0,7%. Na tym tle pozytywnie prezentują się patenty znad Wisły, których było o 4,3% więcej niż w 2019 roku. Największa ilość polskich zgłoszeń patentowych ponownie pochodziła z ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
Pandemia COVID-19 wywarła negatywny wpływ na wiele aspektów naszego życia. Okazuje się jednak, że zamknięcie w domach miało także swoje dobre strony. Według raportu Mastercard, w ciągu minionego roku aż 68% Polaków poprawiło swoje umiejętności kulinarne, a Polacy chętniej wspólnie gotowali i spożywali posiłki. Z raportu Mastercard, że więcej czasu ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
Pomimo zawirowań związanych z pandemią, inwestycje w nieruchomości komercyjne radzą sobie dość dobrze. Z opracowanego przez CBRE raportu "Investors Intentions Survey" wynika, że blisko co 2. inwestor z Europy Środkowo-Wschodniej przekonany jest, że najbliższe miesiące zaowocują polepszeniem aktywności transakcyjnej. Najbardziej optymistyczne ...
-
Pandemia wzmaga cyberataki na protokół RDP
Niespodziewany wybuch pandemii dokonał rewolucji w naszym życiu zawodowym. Ogromna rzesza firm niemal z dnia na dzień zdecydowała się na wdrożenie pracy zdalnej, co niejednokrotnie czynione było pospiesznie i bez odpowiedniego przygotowania. Nie jest zatem dużym zaskoczeniem, że pracującymi na home office natychmiast zainteresowali się ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
Są już pierwsze doniesienia najnowszej, XV już edycji Barometru Rynku Pracy Work Service. Okazuje się, i nie jest to żadnym zaskoczeniem, że firmy w dość istotnym stopniu odczuwają skutki kryzysu związanego z pandemią. Sytuacja nie jest jednak beznadziejna - połowa przedsiębiorców, głównie średnich i dużych, wskazuje, że symptomów spowolnienia nie ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
Wprawdzie wybuch pandemii przełożył się negatywnie na optymizm pracodawców, to jednak okazuje się, że są tacy, którzy planują więcej rekrutacji. W najnowszym "Barometrze ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia" już 10% firm deklaruje, że będzie zatrudniać nowych pracowników. Wciąż jednak 83% nie planuje żadnych ruchów personalnych. Zatrudniać będą ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
Wybuch pandemii zaowocował wzmożonym zainteresowaniem zakupami online. Szacuje się, że w internecie kupuje już 70% Polaków, a w tym roku co 5. z nas ma zamiar wydać w e-commerce więcej niż w minionym roku. Branża ma zatem powody do zadowolenia, ale musi też zwrócić uwagę na rosnące wymagania i oczekiwania e-konsumentów – wynika z badania ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
Po ponad roku od ogłoszenia pandemii i rozpoczęcia pracy zdalnej na masową skalę, firmy nadal dostosowują się do nowych okoliczności. Należy oczekiwać, że w 2021 roku nastaną kolejne zmiany w środowiskach pracy czy korzystaniu z internetu. Analitycy Derek Manky oraz Aamir Lakhani z działającego w strukturach Fortinetu laboratorium FortiGuard Labs ...
-
Wideokonferencje. Czy pracownicy pogodzili się z nową codziennością?
Pandemia gwałtownie zmieniła życie zawodowe Polaków, sprawiając m.in., że ich chlebem powszednim stały się wideokonferencje ze współpracownikami i przełożonymi. I wprawdzie całkiem spora rzesza zatrudnionych miała z nimi styczność już przed laty, to jednak równie liczna jest grupa tych, dla których była to zupełnie nowa rzeczywistość. Jak się w ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
Miniony rok zaowocował, co nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, blisko 9-procentowym spadkiem wydatków na reklamę w sektorze telekomunikacji. Jak jednak wynika z opublikowanego właśnie raportu „Zenith Business Intelligence – Telekomunikacja” sytuacja powoli będzie się normować. Do 2023 roku średnioroczny wzrost ma wynieść 4,5%. Na 12 ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na wiele dziedzin naszego życia, jak się okazuje także na naszą aktywność sportową. Z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że o 12 p.p. spadł odsetek Polaków uprawiających sport. Nie zmieniły się za to ulubione dyscypliny sportowe - to wciąż jazda na rowerze oraz bieganie. W roku pandemicznym ...
-
Trojan udający aplikację Clubhouse w natarciu
ESET ostrzega przed trojanem udającym aplikację Clubhouse na systemy Android. Trojan o nazwie BlackRock, kryjący się w złośliwej aplikacji, wyświetla fałszywe okna logowania do Facebooka, Twittera, Netflixa oraz do 455 innych popularnych aplikacji. Clubhouse to aplikacja społecznościowa, której popularność cały czas rośnie, ale dostępna jest ...
-
Praca zdalna i hybrydowa staje się normą. 73 proc. pracowników chce elastyczności
Wybuch pandemii przyniósł za sobą masowe przejście na pracę zdalną. I choć gros pracowników ciągle pozostaje na home office, to inni już powrócili do biur. Jesteśmy też naocznymi świadkami rozwoju nowego, hybrydowego sposobu pracy. To bez wątpienia nie pozostanie bez wpływu na pozyskiwanie i utrzymywanie talentów w organizacji – wynika z ...