-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2011
Rosja po latach oczekiwania jest coraz bliżej przyjęcia do Światowej Organizacji Handlu (WTO). W ostatnich miesiącach główną przeszkodą był sprzeciw Gruzji (kością niezgody był status Abchazji i i Osetii). Tę przeszkodę pokonano dzięki mediacji Szwajcarii, której kompromisową propozycję zaakceptowały oba kraje. Oznacza to, że Tbilisi nie będzie ...
-
Galeria Katowicka: nowi najemcy
NEINVER Polska podpisał 21 nowych umów najmu powierzchni handlowej w Galerii Katowickiej w ostatnich dwóch miesiącach. W powstającej galerii, która od 2013 roku będzie funkcjonowała w ramach nowoczesnego kompleksu komunikacyjno - handlowo - biznesowego, skomercjalizowano już większość dostępnej powierzchni. Dwa lokale w różnych lokalizacjach ...
-
Sklepy osiedlowe nadal popularne
Aż 54% Polaków robi "bardzo często" lub "często" zakupy w sklepach osiedlowych. Tylko co dziesiąta osoba kupuje w nich "rzadko" albo "prawie w ogóle lub nigdy". Takie są wyniki badań wykonanych przez jedną z najbardziej uznanych firm badawczych. TNS OBOP na zlecenie "Poradnika Handlowca" przebadał na reprezentatywnej grupie preferencje zakupowe ...
-
Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych
Jak wynika z raportu Country Brand Index 2011 przygotowanego przez agencję FutureBrand, Polska awansowała o 3 pozycje w rankingu najsilniejszych marek państw. Nie można tego jednak uznać za sukces, bo zajmujemy w rankingu 113 krajów dopiero 79 miejsce. Przed nami są między innymi Kenia, Albania i Wietnam. Tuż za nami jest Laos i Gwatemala. Wynik ...
-
Sieci handlowe a rynki międzynarodowe
Wraz z ponownym wzrostem niepewności co do przyszłej sytuacji gospodarczej w Europie, coraz większa liczba sieci handlowych i inwestorów decyduje się na rozszerzenie swojej działalność na rynki międzynarodowe, podaje nowy raport firmy Cushman & Wakefield, "What's in store for European retail 2012?" ("Sytuacja na europejskim rynku handlowym w 2012 ...
-
Jakie kursy językowe i szkoleniowe wybierają Polacy?
Angielski, niemiecki, hiszpański, francuski - takich języków uczyli się Polacy dekadę temu. A dziś te standardy są wypierane m.in. przez języki skandynawskie -podaje ESKK. Rewolucja nie ominęła również innych preferencji edukacyjnych - na przełomie wieków królowały kursy z zakresu księgowości, kadr czy psychologii. Dziś Polacy wybierają szkolenia ...
-
Centra handlowe potrzebują odnowy
Postępuje proces starzenia się centrów handlowych. Coraz więcej obiektów nie spełnia współczesnych norm zarówno w wymiarze technicznym, jak i społecznym. Dlatego DTZ poszerza zakres swoich usług o refurbishment i redevelopment, procesy które umożliwiają podniesienie wartości centrum handlowego i dostosowanie obiektu do aktualnych wymagań rynkowych ...
-
Powierzchnie handlowe: mniejsze miasta z potencjałem
Siedem mniejszych miast centralnej Polski odznacza się wysokim potencjałem inwestycyjnym na rynku powierzchni handlowych - wynika z najnowszej analizy Colliers International zatytułowanej - "Nowe szlaki na handlowej mapie Polski - nieodkryty potencjał mniejszych miast". Raport zawiera przegląd rynków handlowych w miastach o liczbie ludności od 30 ...
-
Trojan dla Androida czyści konta
Kaspersky Lab informuje o pojawieniu się trojana Foncy, który wysyła SMS-y na numery o podwyższonej opłacie, czyszcząc konta mobilne użytkowników smartfonów działających pod kontrolą systemu Android. Trojan pojawia się w menu głównym smartfonu z systemem Android jako aplikacja SuiConFo. Eksperci z Kaspersky Lab zlokalizowali trojana pod postacią ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
Social media zmieniły sposób pozyskiwania danych o pracodawcach. Coraz częściej Internauci informacje o warunkach pracy w danej firmie czerpią z serwisów społecznościowych. Najpopularniejszym źródłem takiej wiedzy jest GoldenLine, ale kandydaci przeszukują w tym celu również Facebook czy LinkedIn. Jest to duże wyzwanie dla pracodawców w obszarze ...
-
Handel światowy wyhamowuje
Capgemini Consulting - marka Grupy Capgemini doradzająca w zakresie transformacji i globalnych strategii ogłosiła dane najnowszego badania Global Trade Flow Index. Analiza Capgemini Consulting pokazuje w ujęciu kwartalnym nieznaczny spadek w globalnym handlu w trzecim kwartale 2011 roku (1,3 procent), co wskazuje na tendencję spadkową w globalnym ...
-
Polscy internauci a bezpieczeństwo internetowe
BezpieczniejwSieci.org już po raz drugi prezentuje raport o stanie świadomości zagrożeń występujących w Internecie. Wynika z niego m.in., że 3/4 internautów chce zwiększyć swój poziom wiedzy o bezpieczeństwie w sieci. Dlatego w tym roku przygotowana została dodatkowo aplikacja mobilna, będąca prostym poradnikiem o bezpiecznym surfowaniu w ...
-
Kaspersky Mobile Security Lite
Smartfon może zostać skradziony tak samo jak portfel, karta płatnicza czy klucze do domu. Oznacza to, że dane, które są w nim przechowywane, mogą łatwo wpaść w niepowołane ręce. Kaspersky Lab przedstawia nowy produkt, który pozwala zabezpieczyć informacje poufne przechowywane w smartfonach i to całkowicie za darmo. Kaspersky Mobile Security Lite, ...
-
Jakość żywności: przyprawy
W dniach od 28 sierpnia do 16 września 2011 roku, wojewódzkie inspektoraty Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdyni, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu oraz Zielonej Górze, przeprowadziły kontrolę jakości handlowej przypraw, ze szczególnym ...
-
Ranking centrów handlowych
To ostatnie chwile na świąteczne zakupy. W jakich centrach handlowych najlepiej kupić prezenty i wszystko, co niezbędne na święta? Na podstawie wyników badania Programu Jakość Obsługi powstał ranking najczęściej wybieranych galerii handlowych w 10 największych miastach. Na przełomie listopada i grudnia Program Jakość Obsługi zbadał świąteczne ...
-
Smartfon Samsung GALAXY Nexus
Smartfon pracujący pod kontrolą systemu operacyjnego Google Android 4.0 Ice Cream Sandwich - Samsung GALAXY Nexus - pojawił się na polskim rynku. Wygięty wyświetlacz GALAXY Nexus nawiązuje do stylistyki poprzednika – delikatnie odchylona tylna obudowa sprawia, że smartfon znakomicie leży w dłoni. Telefon wyposażono w ekran Super AMOLED o ...
-
Polski rynek pracy X-XII 2011
IV kwartał na rynku pracy jest w firmach czasem podsumowań i planowania działań na następne dwanaście miesięcy. Jak jednak w tym okresie wyglądała sytuacja kandydatów? Wzrosła stopa bezrobocia. Jednocześnie wzrosła średnia oglądalność ofert pracy i spadła liczba ogłoszeń o wolnych stanowiskach. Kandydaci mogli znaleźć zatrudnienie w produkcji, ...
-
Płyta główna SAPPHIRE PURE Black X79N
SAPPHIRE wprowadził na rynek nową płytę główną PURE Black X79N, dedykowaną najwydajniejszym procesorom Intela - Sandy Bridge-E - Core i7 z serii 3000 na podstawkę LGA 2011. PURE Black X79N wykorzystuje nowoczesny chipset Intel X79 Express, który wspiera standard PCI-Express 3.0 (wsparcie nieoficjalne) obsługiwany przez najnowsze karty z serii HD ...
-
Płeć pierwszego dziecka a sytuacja rodzinna
... literaturze modelu rodziny, zaproponowanego przez Pierre-André Chiappori’ego [Chiappori, P-A. (1992) “Collective labor supply and welfare”, Journal of Political Economy, 100, s. 437-467] są przede wszystkim preferencje ojców ... Myck M., (2011) “Mommies’ girls get dresses, daddies’ boys get toys. Gender preferences in Poland and their implications.”, ...
-
Spożywcze marki własne w 2011 roku
Poprawiła się jakość produktów żywnościowych oferowanych przez sieci handlowe pod własną marką - w stosunku do roku 2008 aż dwukrotnie. Najlepiej wypadły soki, wody oraz miody. Gorzej - przetwory owocowe i mięsne. Wyniki najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej prezentuje raport UOKiK. Nie tylko cena, ale i jakość produktów ma znaczenie. O tym, że ...
-
Czy dostęp do wody jest już przywilejem?
... opublikowanym w grudniu "RICS research report: Water Scarcity and Land Use Planning" organizacja zaleca szereg rozwiązań w celu zaradzenia problemowi na szczeblu regionalnym, miejskim oraz w przypadku pojedynczych inwestycji budowlanych. Jako ...
-
Zagraniczni inwestorzy chcą do Polski
... rozwijających się gospodarkach będzie unikalne podejście i dostosowanie swojej oferty do potrzeb lokalnych konsumentów - wynika z raportu "Fortresses and Footholds: Emerging market growth strategies, practices and outlook" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. W czasach, gdy większość rozwiniętych gospodarek ciągle próbuje uporać się ze ...
-
Flash mob jako narzędzie marketingowe
... , czy też obserwacji wymyślonego przedstawienia, aż do Międzynarodowej Bitwy na Poduszki. W 2009 roku Bill Wasik wydał książkę „And Then There’s This: How Stories Live and Die in Viral Culture”, w której opisał m.in. zjawisko flash mobów oraz ideę, która przyświecała jego eksperymentowi. Przyznał ...
-
Firmy a bezpieczeństwo pamięci USB
Kingston Digital Europe Ltd, spółka należąca do Kingston Technology Company, niezależnego światowego lidera na rynku pamięci we współpracy z Ponemon Institute, przeprowadziła badania, których celem było lepsze zrozumienie tego jak firmy prywatne oraz instytucje rządowe zarządzają bezpieczeństwem danych gromadzonych i przechowywanych na przenośnych ...
-
Powierzchnie handlowe w Warszawie IV kw. 2011
CBRE wydała raport "Warszawski rynek powierzchni handlowych" (Warsaw Retail Market View 4Q2011) opisujący szczegółowo popyt, podaż, czynsze, stopy zwrotu z inwestycji oraz trendy panujące na rynku powierzchni handlowych w Warszawie. Warszawski rynek powierzchni handlowych ewoluuje i zmienia się, zarówno pod względem geograficznym, jak i pod ...
-
Atrakcyjny pracodawca to stabilność zatrudnienia
Randstad Award 2012 to największe badanie dotyczące employer brandingu na świecie. Wyniki tegorocznego sondażu w Polsce pokazują, jak zmieniają się kryteria atrakcyjności pracodawcy w oczach potencjonalnego pracownika w czasach niepewnej sytuacji gospodarczej. W trudnych czasach jako pracownicy coraz bardziej cenimy sobie stabilność zatrudnienia, ...
-
Employer branding a rekrutacja pracowników
Zapewne większość właścicieli mniejszych, bądź większych firm marzy o tym, aby nazwa ich organizacji kojarzyła się z miejscem pracy idealniej, do której kandydaci ustawią się w kolejce. Dlatego coraz częściej menedżerowie zgłębiają zasady employer brandingu. Employer branding ma na celu budowanie wizerunku firmy jako „pracodawcy z wyboru”. Dobrze ...
-
Szukanie pracy a opinie o firmie w Internecie
Pracodawcy coraz częściej sprawdzają wizerunek kandydatów do pracy w Internecie. Ci zaś nie pozostają im dłużni. Z ankiety przeprowadzonej przez serwis Praca.pl wynika, że tylko 14% kandydatów nigdy nie sprawdzało opinii o pracodawcy w Internecie. Jak opinie o pracy i firmie znalezione w sieci wykorzystują Polacy? Fora internetowe to prawdziwa ...
-
Konsumeryzacja IT staje się powszechna
... Raport z badań przeprowadzonych wśród dyrektorów działów informatycznych i dyrektorów generalnych (IT Executives and CEO Survey Final Report) został przedstawiony na Forum ... szczebla używają prywatnych urządzeń mobilnych w celach służbowych. Raport IT Executives and CEO Survey Final Report został opracowany na podstawie rozmów z ponad 850 ...
-
Kadra kierownicza zdominowana przez mężczyzn
... Według badania Women’s Leadership Development Survey przeprowadzonego przez Mercer przy współpracy z czasopismem Talent Management and Diversity Executive w 2010 roku, pomimo starań organizacji zatrudniania pracowników różnej płci, 71% firm nie ... podstawie tłumaczenia tekstu “Women in business’ – An analysis of gender representation in Executive and ...
-
TVN zwycięzcą Randstad Award 2012
Zwycięzcą w najnowszej polskiej edycji badania Randstad Award została stacja TVN. Drugie miejsce zajęły Polskie Linie Lotnicze LOT, a trzecie Mercedes-Benz Polska. Wyniki największego na świecie badania nt. employer branding ogłoszono podczas uroczystej gali 15 marca br. w Centrum Olimpijskim w Warszawie. To druga edycja projektu, wyłaniającego ...
-
Jest praca w Holandii
Do holenderskich firm bardziej przemawia rachunek ekonomiczny niż medialne pyskówki polityków i wizerunek polskiego "dresa". Co dalej z polskimi pracownikami w Holandii, czy wciąż mają szansę na pracę w kraju tulipanów? Może polityków z czasem przekona fakt, że Polacy pracujący sezonowo i tymczasowo rocznie wkładają do holenderskiego budżetu aż 3 ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
... sprzedaży na poziomie 6,4% sektor produktów dla domu i kosmetyczny (Personal and Household Products Industry) był jednym z najbardziej zyskownych sektorów, gdyż łączna stopa ... produktów spożywczych, napojów i tytoniowa (traktowane jako jeden sektor Food, Drink and Tobacco Sector). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast poniżej średniej dla 250 ...
-
Centra handlowe w Europie w 2012 r.
W 2011 r. powstało tyle samo nowych centrów handlowych, co w 2010 r., w którym odnotowano największy spadek podaży od 1983 r. Wskutek opóźnień inwestycji na szeregu rynków, głównie w Rosji, Turcji i we Włoszech, wolumen nowej powierzchni w centrach handlowych był mniejszy od przewidywań - podaje raport sporządzony przez Cushman & Wakefield. Gdyby ...
-
Marki godne zaufania 2012
Po raz dwunasty Reader's Digest prezentuje wyniki European Trusted Brands, jednego z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Ponad 27 tysięcy respondentów z 15 krajów wybrało marki, które darzą największym zaufaniem. Marki wskazane przez polskich respondentów nagrodzone zostaną Złotym i Kryształowym Godłem European ...