-
Produkcja samochodów VIII 2007
W sierpniu wyprodukowano w Polsce niemal 47 tysięcy samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza 42,6 procent wzrostu w stosunku do ubiegłego roku - podaje Instytut Samar badający polski rynek motoryzacyjny. Liczba samochodów wyprodukowanych w okresie ośmiu miesięcy roku wyniosła 488,7 tys. sztuk i jest o 6,2 procent większa niż rok wcześniej. ...
-
Sprzedaż samochodów I 2008
W styczniu 2008 sprzedaż nowych samochodów osobowych, w wysokości ponad 28 tysięcy aut, wzrosła w porównaniu ze styczniem roku 2007 o niemal 25 procent - podał Instytut Samar, badający polski rynek motoryzacyjny. W tym samym czasie liczba sprowadzonych przez niezależnych importerów samochodów nowych i używanych zwiększyła się o 1 procent. Zgodnie ...
-
Sprzedaż samochodów II 2008
W lutym sprzedaż samochodów osobowych osiągnęła poziom 28 tys. 192 sztuk, o ponad 28 procent wyższy niż zanotowany w analogicznym miesiącu 2007 roku - poinformował Samar, motoryzacyjna firma analityczna. Import aut używanych przekroczył 80 tysięcy. Wyniki skumulowane sprzedaży samochodów wyniosły 56 tys. 567 sztuk, o 26,3 procent więcej niż rok ...
-
Produkcja samochodów VII 2008
W lipcu produkcja samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniosła ponad 94 tysiące sztuk i była o prawie 43 procent większa niz zanotowana rok wcześniej - podał Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Licząc od początku roku produkcja krajowa wyniosła 647 tysięcy aut, co oznacza niemal 35 procent wzrostu. Prawie cała ...
-
Samochody używane XI 2008
W listopadzie import samochodów używanych z krajów Unii i spoza UE wyniósł niespełna 65 tysięcy sztuk - podał Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane Ministerstwa Finansów. To najmniejszy wynik nie tylko od początku bieżącego roku, ale od kwietnia 2006 roku. Liczba sprowadzonych do Polski samochodów osobowych od ...
-
Zakupy samochodów w 2008 r.
... 2008 r. co dziesiąty Polak (10%) kupił samochód osobowy. Niemal połowa respondentów (48%) kupując auto zastępowała nim pojazd dotychczas używany, a ponad jedna trzecia badanych (35%) kupiła kolejny samochód dla ...
-
Polacy wybierają auta nowe czy używane?
... ubiegłym roku 9% Polaków planowało zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. W rzeczywistości samochód osobowy w tym okresie kupił co dziesiąty z nas. W zdecydowanej większości (89%) Polacy wybrali auta używane, choć niewielka grupa badanych, odmiennie w stosunku do ...
-
Przetargi - raport X 2010
Październik w segmencie zamówień publicznych okazał się miesiącem ostatecznego pożegnania z sezonem budowlanym, instytucje publiczne szykują się za to do nadchodzącej zimy oraz dokonują zwiększonych zakupów...samochodów - podaje raport opracowany przez serwis www.eGospodarka.pl. W dziesiątym miesiącu roku pojawiło się o ponad 80 procent ogłoszeń ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce III kw. 2014
Polski rynek motoryzacyjny ma się nieźle. Z danych opublikowanych w najnowszym wspólnym raporcie KPMG i PZPM wynika, że od początku roku zarejestrowano w naszym kraju 245 tys. samochodów osobowych, co oznacza 15-procentowy wzrost w ujęciu rocznym, chociaż podkreślenia wymaga, że w samym III kwartale dynamika uległa już osłabieniu. Dobre wyniki ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2015
Firma Carsson Car Rental rozpoczęła działalność na polskim rynku, oferując wynajem samochodów osobowych według najwyższych międzynarodowych standardów stosowanych na rynku. Carsson świadczy usługi wynajmu krótko- i średnioterminowego aut oraz wynajem samochodów z kierowcą. Według oceny GUS tereny objęte suszą stanowią ok. 72 proc. powierzchni ...
-
Leasing samochodowy oczami mikroprzedsiębiorców
... Przedstawione dane pochodzą z analizy 365 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl oraz 121 ankiet wypełnionych przez osoby, które nabyły samochód osobowy w leasingu.
-
Polska branża motoryzacyjna perspektywiczna?
Zeszłoroczna dynamika produkcji samochodów osobowych i dostawczych w naszym kraju okazała się dwucyfrowa, co po sześciu latach spadków jest bezwzględnie dobrą wiadomością. Ten trend ma doczekać się kontynuacji w kolejnych latach, m.in. za sprawą uruchomieniu produkcji VW Crafter we Wrześni. Pozytywne sygnały płyną również od eksporterów części i ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2017
Jak wynika najnowszej edycji raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz firmy audytorsko-doradczej KPMG, w I połowie bieżącego branża motoryzacyjna w Polsce miała się bardzo dobrze. Dynamika wzrostu rejestracji nowych samochodów osobowych przekroczyła 17%. Największy popyt ze strony kupujących odnotowały małe i średnie SUV-y oraz ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2018
W 2017 roku zarejestrowano ponad pół miliona nowych samochodów osobowych i dostawczych. Wyniki po I kwartale tego roku, który przyniósł kilkunastoprocentowy wzrost, pozwalają sądzić, że rezultat ten można jeszcze poprawić. Sprzedaż nowych aut napędzają premiery wszystkich koncernów motoryzacyjnych oraz atrakcyjne formy finansowania zakupów ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2004
Lipiec był kolejnym miesiącem spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych na polskim rynku. Wynik 22.067 aut jest o 4,9 procent mniejszy niż przed miesiącem i o 24,2 procent mniejszy od ubiegłorocznego - podała w raporcie firma analityczna Samar. Wynik lipcowy jest najniższym rezultatem miesięcznej sprzedaży w bieżącym roku. W pierwszej ...
-
Sprzedaż samochodów VIII 2004
Sierpień był kolejnym miesiącem zapaści na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce. Wynik sprzedaży miesięcznej w wysokości 20 tysięcy 288 sztuk jest najgorszym od początku roku - donosi w comiesięcznym raporcie firma analityczna Samar, badająca polski rynek motoryzacyjny. Gwałtownie rośnie import samochodów używanych, nie stanowią one ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2004
W sierpniu bieżącego roku reklama samochodów osobowych w mediach - telewizji, radiu, gazetach i magazynach, pochłonęła kwotę ponad 30 milionów złotych - podała firma badawcza Expert Monitor. Liderem rynku została Toyota Motor, która wydała na ten cel 6,22 mln złotych (20,5 procent rynku). Kolejne pozycje na liście największych reklamodawców zajęły ...
-
Sprzedaż samochodów IX 2004
Sprzedaż nowych samochodów osobowych we wrześniu była zaledwie 1,4 procent wyższa od najsłabszego w tym roku rezultatu z sierpnia. W porównaniu z danymi pochodzącymi z września roku ubiegłego spadek wyniósł natomiast aż 32,1 procent - informuje w swoim comiesięcznym raporcie firma analityczna Samar, badająca polski rynek motoryzacyjny. Przyczyną ...
-
Produkcja samochodów IX 2004
Pomimo problemów dotyczących sprzedaży samochodów osobowych na rynku polskim, ich produkcja wciąż rośnie. Wysokie zapotrzebowanie na produkty polskich fabryk pozwoliło na zwiększenie produkcji w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku do poziomu 395 tys. 195 sztuk - informuje firma analityczna Samar, monitorująca polski rynek motoryzacyjny. Uzyskany ...
-
Sprzedaż samochodów X 2004
Kryzys na polskim rynku nowych samochodów osobowych trwa niezmiennie i nic nie zapowiada jego szybkiego końca - twierdzi firma analityczna Samar. Prognozy wskazują, że sprzedaż całoroczna w tym roku będzie o około 10 procent niższa od ubiegłorocznej, zaś w przyszłym roku sytuacja może nie się nie poprawić. Przyczyny spadku sprzedaży samochodów ...
-
Produkcja samochodów X 2004
Produkcja samochodów osobowych w Polsce utrzymuje się na wysokim poziomie - donosi firma analityczna Samar. Uzyskany wzrost jest wynikiem utrzymującego się wysokiego popytu na rynkach eksportowych. Dynamika produkcji na rynek polski, ze względu na kryzys w sprzedaży, traci dotychczasowe tempo. Wynik w wysokości 44.075 wyprodukowanych w ...
-
Giełda samochodowa online
Ponad 16 tysięcy ogłoszeń sprzedaży samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz motocykli udostępnił swoim użytkownikom portal INTERIA.PL w serwisie Motogiełda. Serwis powstał we współpracy z firmą otoMoto Sp. z o.o. Motogiełda to serwis internetowych ogłoszeń motoryzacyjnych, pozwalający na zamieszczanie ofert sprzedaży pojazdów przez ...
-
Sprzedaż w dół, reklama w górę
Poziom listopadowych wydatków poniesionych przez producentów samochodów osobowych na reklamę w mediach potwierdza widoczną od kilku ostatnich miesięcy tendencję. Polacy kupują coraz mniej nowych pojazdów, zaś producenci przeznaczają coraz większe kwoty na reklamy, mające zachęcić niezdecydowanych klientów. W listopadzie wydatki producentów i ...
-
Produkcja samochodów XI 2004
Spadająca sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce nie wpływa na poziom krajowej produkcji motoryzacyjnej, która w ubiegłym miesiącu wyniosła 44 tysięcy 255 sztuk, o ponad 28 procent więcej niż notowano w tym samym miesiącu roku ubiegłego - informuje firma analityczna Samar. Produkcja skumulowana, liczona od początku roku, zamknęła się liczbą ...
-
Sprzedaż samochodów 2004r.
Sprawdziły się formułowane pod koniec 2003 roku, pesymistyczne prognozy dotyczące sprzedaży nowych samochodów osobowych w roku 2004. O ile pierwsze cztery miesiące zapisały się w statystykach polskiej motoryzacji wyjątkowo pozytywnie, to kolejne przyniosły załamanie sprzedaży, pogrążając rynek w coraz głębszym kryzysie - informuje firma ...
-
Fiat największym reklamodawcą
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w grudniu firma Fiat Auto Poland - informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Fiat Auto Poland został również liderem zestawienia motoryzacyjnych wydatków reklamowych za cały 2004 rok. ...
-
Sprzedaż samochodów I 2005
Sprzedaż samochodów osobowych w styczniu 2005 roku wyniosła 22.253 sztuki i jest o 23,7 procent mniejsza niż rok wcześniej i o 5,6 procent mniejsza niż w poprzednim miesiącu - poinformował w swym comiesięcznym raporcie Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. Liderem polskiego rynku po pierwszym miesiącu 2005 roku została Toyota. ...
-
Reklama w motoryzacji I 2005
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w styczniu firma Citroen Polska - informuje Instytut Samar, powołując się na badania firmy Expert-Monitor. Według zestawienia przygotowanego przez Samar, styczniowe wydatki tego francuskiego producenta na reklamę wyniosły ponad 6 mln zł, co stanowi ...
-
Sprzedaż samochodów II 2005
W lutym 2005 roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 19.836 sztuk, o niemal 11 procent mniej niż w poprzednim miesiącu i o 34,3 procent mniej niż w styczniu 2004 roku - donosi w comiesięcznym raporcie Instytut Samar. Łączna sprzedaż tegoroczna wyniosła 42.077 aut, o 29,1 procent mniej niż rok temu. W wynikach skumulowanych pierwszą ...
-
Import aut używanych II 2005
Po zanotowanym w styczniu znacznym spadku ilości sprowadzonych do Polski używanych samochodów osobowych, luty przyniósł ponowny wzrost - informuje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar. W ciągu miesiąca sprowadzono 66 tysięcy 508 aut, o niemal 16,5 procent więcej niż miesiąc wcześniej. Wśród sprowadzonych samochodów, 63 tysiące 379 sztuk ...
Tematy: import aut używanych, samochody używane -
Sprzedaż samochodów III 2005
Wyniki sprzedaży samochodów osobowych zanotowane w marcu wskazują na niewielką poprawę na polskim rynku - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar. Wynik miesięczny zbliżył się do pułapu 24 tysięcy sztuk - wyniósł 23.928 aut i jest o 20,63 procent większy niż w lutym. W porównaniu do zeszłorocznej marcowej sprzedaży wystąpił spadek o niemal ...
-
Produkcja samochodów IV 2005
Pomimo spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce, poziom produkcji krajowej utrzymuje się na wysokim poziomie. W kwietniu polskie zakłady motoryzacyjne wyprodukowały 45 tys. 756 aut, o 2 procent więcej niż notowano w marcu i tylko o 6 procent mniej niż w rekordowym kwietniu ubiegłego roku - informuje Instytut Samar. Całkowita produkcja ...
Tematy: produkcja samochodów, branża motoryzacyjna -
Sprzedaż samochodów V 2005
Wynik majowej sprzedaży samochodów osobowych przekroczył pułap 20 tysięcy sztuk i wyniósł 20.929 auta - podał w raporcie Instytut Samar. To o 19,6 procent mniej niż przed rokiem, ale o 8,2 procent więcej niż w poprzednim miesiącu. Skumulowana sprzedaż po pięciu miesiącach roku wyniosła 106 tysięcy 265 aut, o 37,3 procent mniej niż rok wcześniej. ...
-
Produkcja samochodów V 2005
W maju po raz pierwszy w tym roku odnotowano znaczący spadek produkcji samochodów osobowych - donosi Instytut Samar. Liczba 35.623 wyprodukowanych w maju aut jest o ponad 22 procent mniejsza niż w kwietniu i o 25,4 procent mniejsza niż w analogicznym okresie 2004 roku. Przyczyną takiego stanu wydaje się być wciąż niski popyt na nowe auta na rynku ...
-
Reklama w motoryzacji V 2005
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w maju firma General Motors Polska - informuje Instytut Samar. W rankingu za pierwszych pięć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault. Wydatki amerykańskiego koncernu wyniosły 7,1 mln zł, co stanowi 12,4 procent ...