-
Deloitte: rynek mediów 2008
... się jednak spodziewać utrudnień w jej dalszej działalności. Jednym z nich może być rosnąca niechęć do reklamy internetowej jako takiej; druga to rosnąca opozycja przeciw obserwacji zachowań konsumentów w trybie on-line. Sektor reklamy musi zatem uzasadnić swoje istnienie, pokazać użytkownikom internetu potencjalne korzyści - na przykład w formie ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... 2012 roku widać wyraźne ożywienie w sektorze reklamy branży energetycznej. Trzech z pięciu największych dostawców energii zwiększyło budżety mediowe o kilkadziesiąt procent. Choć w ubiegłym roku wydatki tej kategorii zamknęły się, ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W 2023 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 7% względem 2022 r. W tym czasie jedenaście sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe, a pięć dokonało redukcji budżetów. Największy wzrost wolumenu wydatków wygenerował sektor ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... , Lidl (w kategorii materiałów budowlanych) i Andreas Stihl. Udział największego sektora na rynku reklamy, czyli handlu, wzrósł o 0,2 p.p. do wartości 21,8 proc. Od IV kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produkty farmaceutyczne, leki, który wyprzedził sektor żywność. Udział farmacji spadł w I kwartale 2024 r. o 0,3 p.p. i wynosi 14,6 proc ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... , a także Lidl, Biedronka i przedstawiciel e-commerce Grupa Allegro. Kolejnym filarem rynku reklamy jest sektor produkty farmaceutyczne i leki, który w 2021 roku również zwiększył wydatki (o 3,7%), jednak wobec 2019 r. oznacza to wciąż spadek o 4,1%. Trzeci z kolei największy sektor żywność, zwiększył wydatki o 10,7% wobec 2020 r. i jest to poziom ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... reklamy telewizyjnej zanotowała wzrost o 5,6 proc. i to pomimo wyraźnego spadku wskaźnika ATV, czyli średniego czasu, jaki konsumenci poświęcają oglądaniu telewizji Za wzrost rynku reklamowego w największym stopniu odpowiadał sektor mediów, farmacji oraz firmy klasyfikowane jako pozostałe Największą cięcia w budżetach reklamowych wprowadził sektor ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... , dynamika +16,2%). W pierwszym kwartale liderem wydatków był sektor produktów farmaceutycznych i leków, zaś w drugim handel. To właśnie ta ostatnia branża w całym analizowanym okresie posiadała najwyższy udział w rynku reklamy w Polsce – wyniósł on 15,3%. Największy wolumenowy wzrost wygenerował sektor media, który wydał aż o 53,1 mln zł ...
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
... przy trzycyfrowym wzroście sprzedaży, to wyniki z ostatnich 12 miesięcy. Największe udziały w nich miał sektor telekomunikacyjny, serwisy zakupów grupowych oraz sprzedawcy biletów lotniczych. Więcej istotnych dla rynku reklamy internetowej oraz e-commerce danych można znaleźć w najnowszym raporcie zanox. Analiza zanox pokazuje preferencje zakupowe ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... telewizyjnej. motoryzacja – po pierwszych trzech kwartałach to największy reklamowo sektor. Siłą napędową wzrostu inwestycji były kampanie promocyjne sponsorów EURO 2012 ... Unilever, Orange, Grupa Żywiec, LPP, Kulczyk Tradex oraz BZ WBK. Rynek reklamy wielkoformatowej-wymiar geograficzny W III kwartale 2012 r. zostały utrzymane najważniejsze zmiany ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... internetowa wyprzedza telewizyjną, która jeszcze w minionym roku była najważniejszym medium dla "kosmetycznych" reklamodawców. Polski rynek reklamy kosmetyków - prognozy W ostatnich dwóch latach pieniędzy na reklamy kosmetyków nieco szczędzono. Odnotowana w latach 2018-2019 tendencja spadkowa ma jednak ulec odwróceniu - na 2020 rok prognozowany ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... wzrostem optymalizacji i efektywności. W rozwój technologii AI będzie inwestował zwłaszcza sektor e-commerce, w którym o sukcesie decydują zrozumienie złożonych procesów zakupowych ... o reklamie natywnej, która staje się coraz bardziej popularna równolegle do reklamy kontekstowej. Reklama natywna jest płynnie zintegrowana z treścią strony i niemal ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... efekcie zmian udział sektora w rynku wyniósł 15,2% w I kwartale 2012 roku; Motoryzacja – sektor zmniejszył inwestycje reklamowe aż o 47,6%. Spadek był w większości ... , która do niedawna należała do największych reklamodawców na rynku reklamy wielkoformatowej; Podróże i turystyka – głównym czynnikiem wzrostu znaczenia sektora jest pojawienie się ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... świat badanie powstało w oparciu o wywiady przeprowadzone z 459 dyrektorami marketingu, które koncentrowały się przede wszystkim na ich opiniach na temat ewolucji reklamy i marketingu w kontekście większego wykorzystania inteligentnych technologii na cyfrowym rynku sprzedaży. 30% respondentów zajmuje stanowisko CMO (chief marketing officer), VP ds ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... z kolei sektor farmaceutyczny. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jacy reklamodawcy byli najbardziej aktywni w internecie? Kto w marcu tego roku najwięcej wydał na reklamę online? Czyje reklamy najczęściej pojawiały się w telewizji, a czyje w radio? Która marka jest liderem pod względem wysokości budżetu reklamowego? RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ ...
-
Kultura i sztuka uzdrowią gospodarkę UE?
... gospodarki. Jest to sektor stanowiący o konkurencyjności Europy - mówi Zbigniew Jusis, Partner w Dziale Doradztwa Transakcyjnego EY. Sektor dla młodych Cały sektor zatrudnia w ... 109% więcej. Internet generuje już 32% przychodów całego sektora muzycznego. Rynek reklamy to barometr sytuacji gospodarczej. W kryzysie budżety reklamowe jako pierwsze ...
-
110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
... akceptują tę formę promocji. W efekcie następuje szybki wzrost liczby reklamodawców oraz budżetów przeznaczanych na tę formę reklamy. Szacuje się, że w nadchodzącym roku największy wzrost odnotuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy te szukają metod promocji możliwych w ramach niewielkich budżetów marketingowych przy jednoczesnej ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... wyzwaniu: wynikającemu zarówno z inflacji, jak i zakłóceń w łańcuchu dostaw. Podczas gdy sektor detaliczny w skali globalnej utrzymywała w okresie czterech lat poprzedzających ... Platformy społecznościowe oferują unikalne korzyści, takie jak celowane reklamy, partnerstwa z influencerami i zaangażowanie konsumentów w czasie rzeczywistym, co może ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
... i brandmark. Według prognoz Gemius najbliższe lata to przede wszystkim rozwój reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, jak również reklamy kontekstowej i reklamy w wyszukiwarkach. Dynamiczny wzrost wartości rynku reklamy internetowej, rosnąca liczba internautów oraz systematyczny przyrost łącz szerokopasmowych to czynniki ...
-
Skuteczna strategia marketingowa dla sklepów internetowych
... jest dzisiaj możliwe również drogą amatorską. Wystarczy dobry pomysł. To wszystko sprawia, że nawet z niewielkim budżetem na marketing, możemy skorzystać z reklamy telewizyjnej. Do niedawna reklamowanie internetowych biznesów w telewizji uważane było za pewnego rodzaju mezalians. Przedsiębiorcy internetowi traktowali takie działania, jako bardzo ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
... sektor ma największy udział w polskim rynku reklamy online. Taki wynik w dużej mierze jest następstwem dość sporej ilości reklamowanych produktów. Które branże mają największy udział w rynku reklamy ... reklamowych – komentuje Michał Wiśniewski, ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci. – W dużej mierze wynika to z relatywnie dużej liczby reklamowanych ...
-
Reklama w Internecie górą
... działania wykonuje aż 69 proc. badanych przedsiębiorstw. Znacznie dużo mniej firm praktykuje zamieszczenie reklamy w prasie (28 proc.) oraz tworzenie bannerów reklamowych w internecie (21 proc.). Polscy przedsiębiorcy korzystają także z reklamy zewnętrznej (plakaty, gabloty, szyldy, samochody firmowe) oraz ulotek. W taki sposób działa 18 proc ...
-
Programmatic nie tylko dla e-commerce
... co bywa skuteczniejsza od tej w desktopie. Jak podaje Sociomantic Labs, w przypadku środowiska mobile najwyższy CTR osiągają reklamy w aplikacjach – uzyskując nawet o 70 proc. wyższą konwersję niż reklamy na m-stronach. Rezultaty kampanii reklamowych okazują się jeszcze lepsze, gdy działania marketingowe w mobile’u prowadzone są z wykorzystaniem ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
... : typy reklamowanych usług W czerwcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (61 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, ... samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części samochodowych. Informacje o ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
... piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ograniczyć budżety reklamowe. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak ... na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... . Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Handel: marki o największych wydatkach reklamowych Nadal największym ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... .), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.). Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon. Farmacja: typy reklamowanych produktów Największe budżety ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... perfumerie (4 proc.), sieci budowlane (4 proc.) oraz sklepy sportowe (2 proc.). Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych W lutym marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 9 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Griperx, Gripovita oraz Regnerum. Farmacja: typy reklamowanych produktów W lutym 2019 roku ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... we wszystkich kategoriach, ponieważ marki Beauty and Personal Luxury zaczęły rekompensować wcześniejsze niedoinwestowanie. Według prognozy agencji mediowej Zenith, średni wzrost reklamy w kanale digital osiągnie poziom 5,9% rocznie w latach 2019-2022. Wydatki reklamowe w sektorze Beauty and Personal Luxury we wszystkich innych mediach spadną w tym ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... wrześniowym działaniom reklamodawców i potwierdziła m.in., że do najaktywniejszych z nich należy sektor handlowy. Do jakich jeszcze wniosków prowadzi? Z tego tekstu ... na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek. RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ We wrześniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „ ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek. RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ W listopadzie w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była ... udziałem na poziomie 2,90%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 2,07%. RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w listopadzie była ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2003
... kwietniu. W maju oferty firm IT stanowiły jedynie 6,7 % ogółu. Stracił także sektor publiczny - liczba ogłoszeń pochodząca z tej branży spadła do najniższego od kilku ... skierowały media - mogło mieć na to wpływ sezonowe ożywienie na rynku reklamy co potwierdzają tytuły najbardziej poszukiwanych stanowisk w tej grupie zawodowej - Art Director i ...
Tematy: -
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... wzrosną w tym roku o 1,3%, a na reklamę w kinach reklamodawcy przeznaczą o 1,8% więcej niż rok temu. Niewielki spadek, zaledwie o 0,9%, odnotuje natomiast sektor reklamy zewnętrznej. Nadal rosną wydatki reklamowe sektora farmaceutycznego, a czołówka liderów w porównaniu z poprzednią prognozą pozostaje bez zmian − najaktywniejszymi reklamowo firmami ...
-
Jak reklamują się małe firmy?
... ostatniego roku 64% badanych przedsiębiorców inwestowało w reklamę w Internecie, z czego największą popularnością cieszyły się reklamy w mediach społecznościowych (75%), pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej (59%) oraz reklamy banerowe na różnych stronach internetowych (47%). Wielu przedsiębiorców przyznało jednak, że działania okazały się ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... nowe technologie najlepiej wykorzystywać motyw rodzinny (51% ankietowanych), z kolei reklamy kosmetyków są najchętniej przyjmowane gdy występuje w nich znana osoba (58%), ... etc. Podsumowanie Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że seniorzy oczekują od reklamy tradycyjnego przekazu, tzn. bazowania na wartościach, do których w największym stopniu ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... kryzysu, sieci muszą być przygotowane na olbrzymie inwestycje reklamowe w celu utrzymania obecnego klienta i przyciągnięcia do siebie nowego. Dobrym prognostykiem dla reklamy online jest rosnąca popularność zakupów spożywczych przez Internet. Oprócz „starych” hipermarketów online typu: frisco.pl, a.pl zakupy można robić w internetowych ...