-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... nabyć obiecujące obiekty, rozumiane jako wiodące centra na lokalnym rynku, z perspektywą utrzymania tej pozycji. Na przestrzeni ostatnich 10 lat powstało mnóstwo centrów handlowych, w związku z czym w niektórych miastach mamy do czynienia z nadpodażą, i część centrów walczy o przetrwanie” – powiedział Mike Atwell, Senior Director Działu Rynków ...
-
Srebrny konsument - fakty i mity
... im osobom z rodziny i otoczenia. Poprzez wykupienie polisy senior osłania najbliższych przed ciężarem problemów, którymi obarczyłby ich, odchodząc z tego świata – ten zakup równocześnie zdejmuje z niego samego poczucie winy. Mamy tu do czynienia z wizerunkiem starszego człowieka jako osoby o nieskończonej dobroci serca, dla której największą ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... w postaci wizerunku innych seniorów polecających produkt czy usługę. Nowe technologie Jako przykłady Praktycy.com podają austriacką firmę Emporia Telecom, która zadebiutowała w Polsce ... grupy 65+. Wykorzystany jest w tym przypadku argument potwierdzenia, który komunikuje, że senior podejmuje dobrą decyzję, decydując się na dany produkt czy usługę. W ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... pielgrzymek do miejsc kultu religijnego, podczas których senior narażony jest na stosowanie agresywnych ... konsument może wtedy składać reklamację. Często konsumenci rezygnują z reklamacji wadliwego towaru. Dlaczego tak się dzieje? Wśród tych, którzy nie reklamowali produktu, niepokojącym zjawiskiem jest fakt, że respondenci najczęściej wskazywali jako ...
-
Zachowania konsumentów: tracą social media, zyskuje streaming video
... jedynie po uzyskaniu na to jego zgody – mówi Karolina Smolarek, Senior Associate, Deloitte Legal, Deloitte. Fake newsy w natarciu Jak wynika z badania Deloitte, ... a co nie jest informacją prawdziwą. Tym bardziej zastanawiająca jest duża popularność social mediów jako źródła wiedzy o świecie, bo według ekspertów Deloitte są one idealnym środowiskiem ...
-
Automatyka behawioralna a indywidualizm w komunikacji z klientem
... automatyka behawioralna mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist w Dziale Zarządzania Nieruchomościami. Nie sposób zaprzeczyć, ... np.: ssanie kciuka przez dzieci. Dlatego marketing, choć postrzegany jako nienamacalny, staje się receptorem, kreującym określoną odpowiedź w procesie komunikacji z ...
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
... oraz sprawdzanie tętna. Badanie pokazuje też, że ponad połowa Polaków, jako jeden z najważniejszych czynników przy zakupie telefonu wskazuje żywotność baterii, prawie jedna ... przejściowy spadek popytu na nowe modele w 2022 roku – mówi Rafał Wojciechowski, senior manager, TMT Operations Transformation, Deloitte Advisory. Tylko co dziesiąty Polak wie, ...
-
Silver economy
... specjalną kampanią marketingową. Jaskółką zmian jest również wykorzystanie wieku jako atutu do promocji dedykowanych produktów. Skorzystały z tego firmy produkujące odzież, które za przykładem z Wielkiej Brytanii, zaczęły wykorzystywać modelki w wieku dojrzałym. Na pokazach Senior Fashion Day we Wrocławiu – dojrzałe modelki prezentowały stroje ...
-
Nastroje konsumentów wyraźnie lepsze w maju
... r. Według badań GfK w maju 2023 r. Polacy określali swoją aktualną sytuację finansową jako lepszą, niż w kwietniu 2023 r. Wynik wciąż pozostał na minusie, jednak wzrósł o prawie 6 jednostek ... od dawna zbliżyłby się do dodatniego wyniku – mówi Michał Pawełczyk, Senior Project Manager w GfK. W maju 2023 r. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły czterech ...
-
Telekomunikacja: seniorzy polubili "komórki"
... abonament). Miesięczne wydatki na telefon stacjonarny wynosiły średnio 51 zł. Jako pozytywne zmiany na rynku telekomunikacyjnym klienci indywidualni wskazywali głównie obniżkę ... ruchomej korzystało 89 proc. klientów indywidualnych powyżej 50 roku życia. Niemal co drugi senior (48 proc.) deklarował również, że posiada dostęp do Internetu. Pomimo tego ...
-
VOD rośnie w siłę. Czy przegoni tradycyjną telewizję?
... oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo. Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi: „Stały wzrost popularności usług ... wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję linearną często funkcjonuje jako centralne miejsce „domowego ogniska”. Wnioski z raportu Ericsson ConsumerLab TV & Media ...
-
Nastroje Polaków niezmiennie złe
... r. Według badań GfK w marcu 2023 r. Polacy określali swoją aktualną sytuację finansową jako gorszą w porównaniu z lutym (wskaźnik -24,8 wobec -22,8 z lutego 2023 r.). Również w ... detoks od zakupów i mniejsze obroty całej branży handlowej – Barbara Lewicka, senior director w GfK. W marcu 2023 r. dodatnie nastroje konsumenckie dotyczyły tylko jednej ...
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
... swoją aktualną sytuację finansową jako nieco gorszą, niż w maju ... Jako konsumenci stale adaptujemy się do niełatwych realiów gospodarczych i wysokich cen, za którymi wciąż nie nadążają wynagrodzenia. Ujemny wynik barometru pokazuje zatem, że jest nie najlepiej, ale nie tak kiepsko, jak choćby kilka miesięcy wcześniej – mówi Barbara Lewicka, Senior ...
-
Sprzęt elektroniczny a zielone technologie
... , które jeszcze nie dokonały przejścia na inne materiały”, powiedział Nardono Nimpuno, Senior Policy Advisor w ChemSec. „Redukcja bromu i chloru jest bardzo ważną ... (Holandia) – Przedsiębiorstwo to, będące jednym z największych producentów tworzyw sztucznych, jako jedno z pierwszych oferuje pełen portfel specjalnie opracowanych plastików wolnych od ...
-
Centra handlowe przed wyzwaniami
... handlowe będą w przyszłości konkurowały z detalicznymi zakupami przez Internet. Beata Kokeli, Senior Director w dziale powierzchni handlowych CBRE: Jak obrazuje raport, w Polsce grupa osób ... skupia się na tym, co dane centrum handlowe może zaoferować klientom, jako dodatek do usług czysto handlowych – jedzenie i napoje, rozrywkę i eventy – wszystko ...
-
Internet: ochrona danych osobowych priorytetem legislacyjnym
... korzystnych przemian. Rebecka Cedering Ångström, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi: Ponad połowa właścicieli smartfonów, z którymi przeprowadzono wywiad, wierzy, że Internet zwiększył możliwość ujawniania nieuczciwego lub niedozwolonego działania firm i organizacji. Postrzegane jest to jako pozytywne zjawisko. Jednak istnieją obawy ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne ... e-konsumentów (Raport „E-commerce w Polsce 2016.” Gemius dla e-Commerce Polska) wskazuje odzież, akcesoria i dodatki jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... epidemią koronawirusa smartfony były wykorzystywane nie tylko do rozrywki, czy jako medium komunikacyjne i narzędzie do wykonywania zdalnych zakupów. Urządzenia mobilne ... gdy zniknie bezpośrednie zagrożenie związane z koronawirusem – mówi Robert Kauf, Senior Manager w dziale Konsultingu Deloitte. Problemem ograniczającym dalszy rozwój telemedycyny ...
-
Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
... rynku handlowym częściej i w szerszym kontekście niż dotychczas – mówi Krzysztof Wyrzykowski, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych w Colliers. Technologia może wpłynąć także ... jednak pamiętać, że każdy rynek ma swoją specyfikę prowadzenia biznesu. Jako doradcy na rynku nieruchomości niejednokrotnie oprócz oferowania klasycznych na rynku ...
-
Nastroje konsumentów w 2022 roku blisko negatywnego rekordu z 2012 roku
... z punktu widzenia badania nastrojów konsumenckich, zwłaszcza w kryzysowych latach. Dla nas, jako konsumentów, to okres kojarzący się pozytywnie, ze Świętami, z nowym rokiem, z ... złotówkę będziemy oglądać jeszcze dokładniej niż dotychczas – mówi Barbara Lewicka, senior director w GfK. W grudniu ub.r. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły większości ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
... Według badań GfK w styczniu 2023 r. Polacy określali swoją aktualną sytuację ekonomiczną jako gorszą w porównaniu z grudniem ub.r. (-19,4 wobec -15,8 z grudnia 2022 r.). W przyszłość ... będzie jeszcze co najmniej przez kilka miesięcy – mówi Michał Pawelczyk, Senior Consultant w GfK. W styczniu ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły wszystkich grup ...
-
Nastroje polskich konsumentów lekko w górę
... 2023 r. Według badań GfK w kwietniu 2023 r. Polacy określali swoją aktualną sytuację finansową jako lepszą, niż w marcu 2023 r. Wynik wciąż utrzymuje się jednak mocno pod kreską ( ... każdą wydaną złotówkę będą oglądali bardzo dokładnie – mówi Barbara Lewicka, senior director w GfK. W kwietniu 2023 r. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły wszystkich ...
-
Oszustwa finansowe w internecie: dla bezpieczeństwa rezygnujemy z wygody
... komórkowe i poczta elektroniczna okazały się kanałami komunikacji, które dominowały jako wykorzystywane przez oszustów do nawiązania pierwszego kontaktu z potencjalną ofiarą. ... działalności przestępczej, gdy oszuści odnoszą sukcesy w swoich działaniach - powiedział Stu Bradley, Senior Vice President of Risk, Fraud and Compliance w SAS. Biorąc ...
-
Black Friday i Cyber Monday ucieczką przed podwyżkami cen na święta?
... pod znakiem optymizmu i poprawy sytuacji w gospodarce – mówi Eliza Przeździecka, senior economist, zespół ds. analiz ekonomicznych, Deloitte. Pomimo starań sprzedawców, wczesne ... młodszym klientom. 55 proc. osób z pokolenia Z i millenialsów definiuje siebie jako zrównoważonych konsumentów, przykładających wagę do ekologicznego aspektu swoich ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... ryzyko w globalnym transporcie jako wysokie, a w całej Europie, jako bardzo wysokie. Wskaźnik kalkulowany na ... osób przenosi aktywność zakupową do internetu, a konsument w tym kanale jest równie wymagający co w tradycyjnym ... realizacji i koszt tych usług – mówi Katarzyna Sawińska, Senior Logistics and Transport Manager w Sephora. Potwierdzają to ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... niż inne grupy nabywców – mówi Anna Grabara, Senior Research Executive w PMR Consulting & Research - To ... jednak, że o ile reklama nie jest traktowana przez konsumentów jako wiarygodne i rzetelne źródło informacji pomocnych w podjęciu ... zmieniającego się rynku. - Każdy klient, czy jest to konsument, czy manager decydujący o wyborze dostawcy, jest ...
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
... czynią więc mnóstwo zabiegów, by otoczenie postrzegało ich jako zamożniejszych niż są. Tym bardziej wsparcie rodziców jest ... konsument będzie mniej lojalny, a bardziej nastawiony na walkę o swoje. Już więc zapomnijmy w marketingu o wciskaniu kitu i traktujmy konsumentów (zresztą nie tylko młodych) zawsze serio. Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, senior ...