-
W nieruchomości komercyjne w Polsce zainwestowano rekordowe 7,8 mld euro
... handlowych powstaje w dużych miastach. W budowie jest obecnie 217 tys. metrów kwadratowych, które zostaną oddane do użytku w przyszłym roku. Poszukujący przestrzeni handlowych wciąż koncentrują się przede wszystkim na najlepszych lokalizacjach i są w stanie płacić za nie kilkukrotnie więcej. Polska znajduje się również na radarze sieci handlowych ...
-
E-commerce w Polsce: trendy 2014
Zgodnie z przewidywaniami ekspertów spółki arvato Polska, w 2014 roku będziemy świadkami dalszego, intensywnego rozwoju branży e-commerce w Polsce. Zwłaszcza w przypadku dużych sieci handlowych wykorzystanie kanału elektronicznego stanie się standardem, nie zaś czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Coraz większy napór międzynarodowych gigantów ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce - podsumowanie I poł. 2015
... publiczny. Nowe obiekty na ulicach powinny przynieść falę nowych sieci handlowych, a to z kolei dalej będzie napędzać sektor logistyczny.” Rekordowa ... połowa 2015 r. upłynęła pod znakiem bardzo dobrych wyników dla rynku przemysłowo-logistycznego magazynowego w Polsce. Od początku roku podaż nowoczesnej powierzchni magazynowej powiększyła się o 460. ...
-
ARSS: sieci sklepów spożywczych w 2009r.
... sieci daje im możliwość kontroli nad jakością produktów i obsługi, uzyskania wyższych marż niż przy sprzedaży do sieci handlowych, a także wyrobienia sobie znanej wśród konsumentów marki. Rzadko mamy do czynienia z sieciami o zasięgu ogólnokrajowym, najczęściej są to sieci ...
-
Europa Środkowa: sieci handlowe 2008
... koncern ICA w kooperacji z holenderskim Aholdem (obecnym kiedyś w Polsce poprzez sieci Albert i Hypernova) zdecydował się na inwestycje w bałtyckie rynki. ... w naszym regionie o międzynarodowych zasięgu. W miarę upływu czasu, pozycja zagranicznych sieci handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej będzie się zmieniać. Zdaniem PMR, w Europie Środkowej ...
-
Odbudowa sieci elektroenergetycznych Ukrainy szansą dla polskich firm?
... płynność (wskaźnik płynności bieżącej powyżej 1,5). Wzrost znaczenia sektora sieci elektroenergetycznych w Polsce i Ukrainie to szansa na budowanie polskich polityk wspierających wysoki ... robót budowlanych dla sieci elektroenergetycznych. O konkurencyjności firm z Polski i ich dobrej pozycji jako partnerów handlowych dla firm ukraińskich świadczy ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
... Polsce nawet produkty segmentu premium. Świadczy to o stopniowym dojrzewaniu rynku i pozwala sądzić, iż wraz z rosnącą jakością produktów marki własnej poprawi się również jej nadal nie najlepszy w Polsce wizerunek. W dyskontach najwięcej Za największą część sprzedaży marek handlowych w Polsce ... poczyniły wiodące sieci hipermarketów Tesco i Carrefour. ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2010
... sieci handlowe, np. Piotr i Paweł czy Żabka. „W tej chwili coraz więcej sieci handlowych jest w stanie zaoferować swoim klientom produkty marek własnych co najmniej dwóch poziomów cenowych i jakościowych. Marki własne w Polsce ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
... spowodowanego stagnacją gospodarczą w Polsce. Interesującym zjawiskiem w ostatnich miesiącach jest rosnąca pozycja sieci partnerskich stanowiących atrakcyjną alternatywę ... sieci handlowych. Polacy nadal preferują niskie ceny, jednakże przykładają coraz większą wagę do jakości produktów i wygody dokonywania zakupów. W efekcie wiele wiodących sieci ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2018 r.
... dużych sieci handlowych. Należały do nich przejęcie Emperia Holding przez litewską Maxima Grupė, zakup sieci Kefirek przez Spar Polska, czy nabycie sieci Aligator ... elektronicznego zainwestowała w eBilet, spółkę będącą liderem rynku sprzedaży biletów w Polsce. eBilet oferuje kompleksowa obsługę transakcji internetowych oraz wspiera organizatorów ...
-
Stacje paliwowe w Polsce
... sieci sprzedaży detalicznej, a nie koncerny lub firmy paliwowe. Większość kierowców znających te stacje już z nich korzystała, przede wszystkim przy okazji dokonywania zakupów w hipermarkecie. W związku z planowanym przez właścicieli sieci handlowych ... procent zmotoryzowanych. Raport "Rynek stacji paliwowych w Polsce 2004" Próba 645 kierowców, którzy ...
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
... sieci handlowych należało ... Polsce maleje udział handlu tradycyjnego. W minionym roku jedynie 18 proc. artykułów spożywczych zostało kupionych w tradycyjnych sklepach. Ostatnie lata to również bankructwa sieci Bomi, Marcpol i Alma oraz konsolidacja rynku przez największych graczy, takich jak przejęcie Piotra i Pawła przez Jeronimo Martins czy sieci ...
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
... trzy firmy niewywodzące się z tego kraju: niemiecki Schwarz (właściciel sieci handlowych Lidl i Kaufland, miejsce 4.), chiński JD.com (miejsce 7.) oraz niemiecki ... kosztów pracy – komentuje Monika Warmbier, partner, liderka zespołu Finance & Performance w Polsce, Deloitte. Najwięcej z 250 najlepszych sprzedawców ma swoją główną siedzibę w Europie – ...
-
Grunty inwestycyjne w Polsce I-VI 2009
... w mniejszych miastach trwa ożywienie związane z poszukiwaniem terenów spełniających warunki sieci handlowych, których powierzchnia handlowa nie przekracza 2000 mkw. Średnio działki ... wśród deweloperów nieruchomości magazynowych. Najniższe ceny gruntów odnotowano w Polsce Centralnej – w okolicach Łodzi i warszawskiej III Strefy (17-30 EUR/mkw). ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-III 2009
... handlowych, przygotowała raport analizujący liczbę upadłości w Polsce w pierwszym kwartale 2009 r. Rośnie liczba upadłości W pierwszym kwartale 2009 roku w Polsce zanotowano wg zebranych przez ... jednej strony muszą stawić czoła presji na obniżanie cen ze strony sieci handlowych i konsumentów, a z drugiej strony wysokim cenom krajowych półtusz. Stawia ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-IX 2009
... głównie handel. Wynika to także ze słabej pozycji przetargowej sektora wobec sieci handlowych – rynek producentów jest niewątpliwie rozdrobniony, w efekcie czego panuje duża konkurencja i ... ich kooperantów – na czym cierpią mniejsi dostawcy, nie tylko zresztą w Polsce ale także m.in. w Niemczech. Dlatego będą oni nadal przechodzić gwałtowną, ...
-
Magazyny w Polsce. I kwartał z rekordem podaży
... w okolicach Bydgoszczy-Torunia (104 000 mkw.), w Polsce Centralnej (91 000 mkw.), w pobliżu Poznania (84 000 mkw.) oraz na Górnym Śląsku (62 000 mkw.). Inwestycjami, które zasługują na szczególne wyróżnienie są obiekty, które zrealizowano w formule BTS (built-to-suit) z przeznaczeniem dla sieci handlowych, w tym m.in. Kaufland (45 ...
-
Rynek magazynowy w Polsce: to było znakomite półrocze
... nowych umów zabezpieczyli ponad 229 000 mkw. (29% udział w popycie netto), sieci handlowych (26%) i branży motoryzacyjnej (9%). Współczynnik powierzchni niewynajętej – najniższy od 2007 r. Od ... – na fali wznoszącej W I półroczu 2015 r. zasoby powierzchni magazynowej i przemysłowej w Polsce zwiększyły się o 437 000 mkw. – 47% więcej niż w analogicznym ...
-
Gdzie podąża logistyka miejska w Polsce?
... i SEGRO w raporcie „Logistics Avenue: logistyka miejska w Polsce”. Magazyny miejskie cieszą się w Polsce coraz większym zainteresowaniem ze strony klientów. Ostatnie lata przyniosły ... i dystrybucji. W wielu przypadkach, zwłaszcza w odniesieniu do największych sieci handlowych, miejska przestrzeń magazynowa stanowi uzupełnienie znacznie bardziej ...
-
Inwestycje w Polsce wciąż kuszą
... . Rynek powierzchni handlowych w Polsce rozwija się stabilnie przy rosnącej sprzedaży detalicznej. Ponadto przewidujemy, że popyt na powierzchnie przemysłowe i logistyczne, który osiągnął rekordowy poziom w ubiegłym roku, będą nadal kreować głównie firmy z branży logistycznej, motoryzacyjnej, produkcji lekkiej oraz sieci handlowe i sektor ...
-
Rynek produktów żywnościowych w Polsce 2007
... sposób producenci odpowiadają na rosnącą świadomość zdrowotną wśród części konsumentów w Polsce. 14% nowości wprowadzonych na rynek to produkty, których zadaniem ... gospodarcze, informujące o wzroście dochodów, ale także przez dynamiczny rozwój sieci handlowych specjalizujących się w bardziej wyszukanym asortymencie, takich jak poznański Piotr i ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... rynku Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku będą niższe od ubiegłorocznych o 5,9%. Wartość rynku reklamowego ... wydatki branży finansowej i farmaceutycznej. Rosną natomiast inwestycje reklamowe dużych sieci handlowych, szczególnie tych, które przyciągają klientów niskimi cenami. Wobec tych zmian także ...
-
Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie nieznacznie
... najmniej odczuwalny był m.in. w branży handlu spożywczego. Według firmy Nielsen w Polsce łączna sprzedaż dóbr szybkozbywalnych wzrosła w 2009 r. o ponad 6 proc. Natomiast w 2008 r. wzrost ... zarówno spowolnienia gospodarczego, jak i coraz większego wpływu na ten segment rynku sieci handlowych - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska. Na tle całego ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2015
... 67 procent wartości ekwiwalentu reklamowego pierwszej dziesiątki najpopularniejszych w mediach sieci handlowych. Największą wartość AVE tradycyjnie już miały materiały prasowe, w dalszej kolejności wzmianki na portalach internetowych. Podatek Tesco również w Polsce? Po wyborach parlamentarnych wygranych przez Prawo i Sprawiedliwość do dyskursu ...
Tematy: Boże Narodzenie, sieci handlowe, IMM, monitoring mediów, Biedronka, Tesco, Lidl, social media -
Rynek handlowy w Polsce, czyli interesujące perspektywy
... skupia swoją uwagę na kondycji rynku handlowego w Polsce, prezentując m.in. dane odnośnie zasobów handlowych, planowanej podaży, nasycenia powierzchnią handlową czy liczby marek ... optymalizacji (m.in. Duka, C&A, Piotr i Paweł) zajmują branżowi konkurenci oraz sieci, które znajdują się na etapie dynamicznej ekspansji. Reprezentują oni wszystkie branże ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2013 r.
... handlowych – 75–85 EUR/mkw./miesiąc. Poza galeriami, wśród nieruchomości handlowych w Polsce silnie rozwija się sektor parków handlowych, w którym prężnie działa kilkanaście firm deweloperskich. Trwa również dynamiczna ekspansja sieci dyskontowych, które podnoszą standard sklepów i wkraczają do galerii handlowych oraz centrów miast. Z kolei sieci ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... na czele. Główną barierą rozwoju tej sieci jest standardowa wielkość placówek handlowych (średnio ok. 1260 m²), co uniemożliwia ekspansję do małych miejscowości i na mniejsze osiedla mieszkaniowe. 4. Kaufland Kaufland jest siecią handlową, która przez lata zdobywała średnie miejscowości w Polsce. Okazało się jednak, że danie w postaci ...
-
Co oferuje rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce?
... w aglomeracji katowickiej do 4,5% w Krakowie. Warszawa, wraz z pozostałymi największymi miastami w Polsce, jest atrakcyjną lokalizacją dla międzynarodowych sieci handlowych – w ostatnich latach odnotowywano pojawianie się około trzydziestu nowych marek rocznie, m.in. następujących sieci: GAP, Next, The Body Shop, Jennyfer, Palmers, Spring, Guess by ...
-
Po 15 latach w UE mamy dojrzały rynek powierzchni handlowych
... UE nie spowodowała znaczącego ani masowego dopływu marek handlowych. Nadal silną obecność na naszym rynku mają (obecne już w Polsce w 2004 roku) brandy, jak H&M, ... i tak, że sieci ryzykowały, wynajmując te „zostawione” powierzchnie po bardzo korzystnych cenach. Jedną z takich marek był TK Maxx, który budowanie swojej sieci w Polsce rozpoczął w 2009 ...
Tematy: powierzchnie handlowe, centra handlowe -
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2015
... handlowych. Współwystępowanie różnych form sprzedaży oraz przenikanie się różnych sposobów robienia zakupów jest obecnie jedną z najważniejszych cech rynku handlowego – mówi Marek Noetzel, Partner, Dyrektor działu powierzchni handlowych Cushman & Wakefield. NIERUCHOMOŚCI MAGAZYNOWE W pierwszej połowie 2015 r. rynek magazynowy w Polsce ... lepszej sieci ...
-
15,6 mln mkw. powierzchni handlowej w Polsce na koniec II kw. 2022
... Polsce nowoczesnej powierzchni handlowej - wynika z raportu Cushman & Wakefield. Oddano do użytku prawie 100 tys. mkw. nowej powierzchni, głównie parków handlowych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile w Polsce jest dostępnej nowoczesnej powierzchni handlowej? Jaki jest najbardziej popularny format handlowy? Czy odwiedzalność centrów handlowych ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... sieci handlowych i dostawców. Była to sytuacja kuriozalna – dostawcom zależy przecież na jak najlepszej sprzedaży ich produktów, sieci dążą zaś do maksymalizacji przychodu ze sprzedaży całego asortymentu. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że sieci ... merchandising. W Polsce działania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych skupiają się na stosowaniu sieci ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w 2013 r.
... Polsce, opisanych w najnowszym raporcie Cushman & Wakefield „Marketbeat Polska – Wiosna 2014”. Odnotowuje się także wzrastającą liczbę centrów handlowych w rozbudowie – w bieżącym roku powiększonych zostanie aż sześć galerii handlowych ...
-
Parki handlowe w Polsce - kanibalizacja czy synergia?
... handlowych staje się coraz bardziej wyraźna. Ma to szczególne znaczenie w kontekście strategii rozwoju sieci handlowych, zwłaszcza dla dyskontów i firm typu value retailers, których oferta jest obecna zarówno w parkach handlowych, jak i centrach handlowych ... milionów osób w Polsce mieszka w zasięgu 15-minutowej jazdy samochodem od parków handlowych, ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2015
... sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec I kw. 2015 r. Pod koniec marca bieżącego roku podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,47 mln ... sieci w już spenetrowanych miastach. Dzięki temu zwiększa się dostępność popularnych marek, takich jak np. H&M. Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych ...