-
Jakie szanse mają małe sklepy?
... w małych miastach. Statystyki mówią same za siebie. W 17 największych miastach w Polsce upadło 28% punktów spożywczych, w 22 miastach od 100 tys. do 200 tys. – ... placówek handlowych jest niewystarczająca wiedza właścicieli na temat produktów, klientów, tendencji w danej branży czy technik sprzedaży. O ile pracownicy większych sieci handlowych są ...
-
Centra handlowe zdobywają małe miasta
... powierzchni handlowych w Polsce oraz znaczący wzrost konkurencji na tym rynku, wymuszają na właścicielach istniejących obiektów handlowych ... sieci sklepów z akcesoriami do wyposażenia domu, a także na swój debiut czeka amerykańska sieć odzieżowa Forever 21 – mówi Renata Kusznierska, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych Cushman & Wakefield w Polsce ...
-
Centra handlowe: rok spektakularnych otwarć
... handlowych w Polsce wyniosła 135 mln euro i była o 5% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dwie największe sfinalizowane transakcje to sprzedaż przez CBRE Global Investors centrum handlowego Ogrody w Elblągu na rzecz CPI Property Group (w ramach transakcji portfelowej obejmującej 11 centrów handlowych ...
-
Od targu do galerii. 100 lat handlu w Warszawie
... sieci handlowych, które debiutują na warszawskim rynku handlowym, a ich polityka zakłada umiejscowienie sklepów w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, możliwości są ograniczone. Przyszłością ulice handlowe? W Warszawie wciąż przybywa nowoczesnych centrów handlowych ...
-
Centra handlowe. 5 najważniejszych wydarzeń I kw. 2019 r.
... sieci handlowych. W bieżącym kwartale swoją decyzję o wycofaniu się z rynku zaanonsowała sieć New Look. Grupa CCC, producent i lider polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia, przejęła spółkę Gino Rossi. Gastromall Group natomiast przejmuje udziały w sieci ...
-
Centra handlowe urosły o 183 tys. mkw. Co dalej?
... handlowych w Polsce powoduje coraz większą presję na obniżenie czynszów w drugorzędnych centrach handlowych z mniej atrakcyjną ofertą lub gorszą lokalizacją. Z tego powodu wciąż pogłębia się obserwowana od pewnego czasu polaryzacja rynku centrów handlowych ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... w Polsce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czym spowodowane jest ograniczenie promocji w gazetkach? Czy spadek liczby promocji jest odczuwalny przez polskich konsumentów? Które sieci ... oni mniej możliwości wyboru i oszczędzania pieniędzy. Ogólnie rzecz biorąc, klienci sieci handlowych mogli stracić przez te pół roku na zakupach średnio nawet kilkaset ...
-
Rynek handlowy z potencjałem
... również deklarują chęć rozwoju swoich sieci. Na polski rynek weszło tylko ... handlowych w Polsce, na którym jest tylko 3 proc. pustostanów, zachęca inwestorów do aktywności. Zaufanie do retail parków znacząco wzrosło podczas pandemii, kiedy w przeciwieństwie do dużych centrów handlowych, świetnie prosperowały. Ugruntowany już status parków handlowych ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... dla handlu detalicznego, jak wynika z raportu PMR. Wśród sieci handlowych rozważających wejście do Rumunii jest m.in. Biedronka. W 2007 roku wartość handlu ... w latach 2005-2006. W przeciągu kilkunastu miesięcy w Rumunii zadebiutowały znane także w Polsce sieci Plus Discount, Auchan, Real i Spar. Zagranicznych graczy przyciąga też sektor sklepów ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2011
... Wakefield w Warszawie, powiedziała: „Sektor głównych ulic handlowych w Polsce jest stabilny zarówno w zakresie poziomu czynszów, jak i popytu. Niewielka dotychczasowa aktywność na rynku najmu wynika z ograniczonej liczby dostępnych lokali spełniających wymagania krajowych i międzynarodowych sieci handlowych. Powoli jednak zwiększa się liczba marek ...
-
Rosja i Ukraina celują w polskie centra handlowe
... handlowych, pozostają najwyższe w Warszawie (do 130 euro za mkw. miesięcznie). Poza nią, w głównych aglomeracjach, stawki kształtują się w przedziale 45 - 60 euro za mkw. Rynek inwestycyjny „W pierwszym półroczu 2017 r. całkowita wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu ... e-commerce). Ograniczenia w handlu stacjonarnym z pewnością wywróciły plany promocyjne wielu sieci handlowych, przygotowane z myślą o Czarnym Piątku. W przypadku niektórych sieci widoczny jest pewien chaos komunikacyjny – w jednym czasie w swoich przekazach ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... handlowych Od niemal 30 lat centra handlowe kreują nowoczesną przestrzeń dla handlu, rozrywki i gastronomii. Wielu sieciom i ich markom dały możliwość rozwoju i zbudowania kompletnej i efektywnej sieci ... , które pokażą obiektywną percepcję i siłę sektora centrów handlowych w Polsce z punktu widzenia konsumentów oraz uczestników branży. Chcemy ...
-
Centra handlowe w Europie w 2010 r.
... analityk z działu Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield w Polsce, powiedziała: „Prognozowany na 2011 rok poziom podaży centrów handlowych w Polsce (400.000-450.000 mkw. GLA) wzrasta w porównaniu do roku 2010. Świadczy to o utrzymującym się wysokim zainteresowaniu sieci handlowych, deweloperów i inwestorów polskim rynkiem. Nowe inwestycje powstają ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
... zarządzający platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM. Czy era wielkich sieci handlowych i dyskontów niebawem się zakończy? Oczywiście, że nie. Warto jednak zastanowić ... przede wszystkim konsumenci. Ponadto taka polityka będzie niezgodna z przyjętą w Polsce tradycją konsumencką i obowiązującym trendami. O raporcie Raport powstał ...
-
Jak rozwija się handel poza centrami handlowymi?
... handlowych, zwłaszcza małych obiektów w mniejszych miastach, a także w osiedlowych lokalizacjach dużych aglomeracji. Rozwój ten napędzany jest z jednej strony planami ekspansji sieci handlowych ... przed polskimi ulicami handlowymi. Przy najważniejszych ulicach handlowych w Polsce wciąż najchętniej lokuje się branża gastronomiczna: restauracje, ...
-
Dekada Kraków otwarta
... Consulting. Pięć pierwszych obiektów sieci pod wspólną nazwą „DEKADA” działa już w Olsztynie, Żyrardowie, Myślenicach, Skierniewicach oraz Sieradzu. Podobne inwestycje planowane są także w Malborku, Rypinie, Grójcu i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD ...
-
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
... ulicą handlową w Polsce ... handlowych ulic w Warszawie, które są arteriami komunikacyjnymi dużych osiedli mieszkaniowych, z intensywnym ruchem pieszym i komunikacją publiczną. Obecność w takich miejscach stanie się dodatkowym sposobem dywersyfikacji ryzyka dla sieci handlowych – dodaje Małgorzata Kobziakowska, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... sieci handlowe Konieczność rywalizacji z supermarketami i dyskontami zmusza małe sklepy do integracji, choćby po to, by obniżyć koszty zaopatrzenia i logistyki. Na największego integratora niedużych sklepów detalicznych wyrasta Emperia, która w samym tylko 2007 roku przyłączyła do grupy sieci siedem sieci handlowych ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... franczyzowych i ok. 50 w segmencie ekonomicznym (pod marką 1-2-3). Spośród dużych sieci obecnych w Polsce warto wspomnieć jeszcze Neste i Lukoil, które mają po ponad 100 stacji ... obiekty własne. Mniej liczne niż wiele sieci prywatnych są sieci stacji paliw należące do sieci handlowych. Łącznie takich obiektów jest w Polsce ok. 140. Najwięcej ma ich ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... i skuteczna kampania reklamowa. Opinia znajomych - choćby tylko tych z sieci – jest w stanie markę wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie warto dbać, pielęgnować ... a social media/social commerce pokazały, że jeden na trzech użytkowników serwisów społecznosciowych w Polsce jest dziś fanem przynajmniej jednej marki lub firmy. Prym wiodą firmy ...
-
Galeria Dekada w Olsztynie
... przyszłości uruchomione zostaną także obiekty w Olsztynie (15 czerwca 2012), Krakowie (wrzesień 2012), Malborku, Rypinie i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.
-
Nieruchomości komercyjne w regionie EMEA III kw. 2014
... obecnie. Pojawiają się kolejne okazje inwestycyjne, a na rynku sieci handlowych zachodzą dynamiczne zmiany w zakresie trendów konsumenckich i sektora e-commerce, ... starszy konsultant w dziale rynków kapitałowych Cushman & Wakefield w Warszawie, zauważa, że w Polsce, inaczej niż w innych krajach europejskich, wolumen inwestycyjny na rynku handlowym ...
-
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
... tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentuje się sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce? Jakie obiekty zostaną oddane do użytkowania w tym roku? Jakie działania ... , dyskontowego, mody i rekreacji. Powstają również innowacyjne koncepty, które są odpowiedzią sieci handlowych na zmieniające się potrzeby klientów. Jako przykład warto wymienić np ...
-
Centra handlowe potrzebują odnowy
... handlowych wpływa także zmiana strategii działania dużych sieci handlowych. Zamiast budować sieć sklepów obejmujących swym zasięgiem możliwie jak największy obszar geograficzny, jak to miało miejsce przed gospodarczym kryzysem, sieci handlowe koncentrują się obecnie na centrach handlowych ...
-
Powierzchnie handlowe w Europie 2010-2012
... to spowodowane wzrostem podaży nowej powierzchni, która powstaje, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie ze strony sieci handlowych – mówi Hans Vrensen, Globalny Dyrektor Działu Badań w DTZ. - Porównując rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce z innymi krajami, okazuje się, że wskaźnik nasycenia jest porównywalny ze średnią europejską i na ...
-
Centrum Handlowe Promenada w Oławie
... sieci handlowych, działających na polskim rynku. Trwają zaawansowane negocjacje z potencjalnymi najemcami. Otwarcie galerii planowane jest na trzeci kwartał 2013 r. Inwestor, Orapa Investments, jest polsko-holenderską spółką joint venture. Polski partner, firma Europacific posiada 20 lat doświadczenia na rynku nieruchomości w Australii i w Polsce ...
-
Powierzchnie handlowe w Warszawie IV kw. 2011
... handlowych w Polsce. I chociaż obecnie jest tu ponad 1.36 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych, nadal liczba centrów handlowych jest niewystarczająca dla potrzeb mieszkańców stolicy. W roku 2011 nie otwarto żadnego centrum handlowego (według klasyfikacji ICSC – Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... ponad 70% klientów sieci Lewiatan jest również klientami sieci Biedronka). Słabszy złoty sprzyja inwestowaniu zagranicznych sieci w Polsce, a kryzys w Unii powoduje ... sieci handlowych jest Lidl, który intensywnie działa reklamowo przez cały rok. Całorocznymi obecnościami w sieci mogą się również pochwalić sieci: Biedronka oraz Tesco. Pozostałe sieci ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... wywiady przeprowadzone zarówno z ekspertami z branży, jak również z przedstawicielami sieci handlowych i samymi klientami. Raport wskazuje najnowsze tendencje w handlu detalicznym, w ... dopełniać customer experience. - Nasze rozmowy podważyły mit, że z zakupów w internecie w Polsce korzystają tylko młodzi ludzie. Co więcej, okazuje się, że zarówno ...
-
Rynek magazynowy w 2018 r.
... mkw. ze strony operatorów logistycznych, sieci handlowych i dystrybutorów z różnych branż. Średnia wielkość wynajmowanego modułu ... handlowych i dystrybutorach. Ponadto, pomimo nieco słabszych prognoz dla gospodarek Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej zainteresowanie inwestycjami w Polsce nie słabnie a oferta sektora magazynowego w Polsce ...
-
Analiza rynku kosmetycznego 2011
... badania konsumenckiego zawartego w najnowszym raporcie PMR pt. "Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013". Jak czytamy w ... znaczenie ma tutaj fakt, iż sklepy te są dogodnie zlokalizowane (w centrach handlowych, na głównych ulicach). Poza tym w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ...
-
Nieruchomości komercyjne w regionie EMEA I kw. 2014
... handlowych ze względu na rosnący poziom wydatków konsumpcyjnych i coraz większy popyt ze strony lokalnych i międzynarodowych sieci handlowych ... atrakcyjnych obiektów drugorzędnych będą się zmniejszać”. Wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze handlowym w Polsce w I kw. 2014 r. wyniosła 295,3 mln euro. Jest to istotny wzrost w porównaniu ...
-
Omnichannel gwarancją sukcesu w e-commerce?
... budowy sklepów stacjonarnych przez te działające wyłącznie w sieci. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2015” 55 proc. polskich internautów korzystało z zakupów online ... wielokanałowości, to nie jest rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla wielkich sieci handlowych. Odpowiednie wykorzystanie różnych kanałów kontaktu i sprzedaży, przy wsparciu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2019
... 1,4 procent dotyczyła obrotu powyżej 170 mln zł miesięcznie". Jak widać podatek handlowy uderzał w największych detalistów w Polsce i miał zasilić wpływy podatkowe do budżetu państwa w szczególności od dużych sieci handlowych. Uznałem za celowe zwrócić uwagę naszym czytelnikom na zmiany, które proponuje MON, a które prawdopodobnie utrudnią ...