-
Spożywcze marki własne w 2011 roku
... przeprowadzonego w okresie luty 2010-marzec 2011). W przeciwieństwie do produktów konkretnych producentów, marki własne odnotowały 18 proc. wzrost sprzedaży. Dlatego Inspekcja Handlowa na ... decyzji wobec tych przedsiębiorców, którzy wprowadzili do obrotu artykuły spożywcze nieodpowiadające jakości handlowej bądź zafałszowane. Ponadto skierowano 103 ...
-
Polacy kochają marki własne
... własne w Polsce? Co napędza rozwój marek własnych w Polsce? Kto najchętniej sięga po marki własne? Na przestrzeni ostatniej dekady marki prywatne (private labels) znacząco umocniły swoją pozycję na polskim rynku FMCG i ewoluowały w marki własne (private brands). Według danych Consumer Panel Services GfK ta część rynku, obejmująca produkty spożywcze ...
-
Najpopularniejsze marki własne w Polsce: Tesco liderem
... marki Carrefour (61%), Pilos (34%) oraz Isana (34%). Co ciekawe, badani deklarują, że pierwszym czynnikiem, na który zwracają uwagę kupując produkty spożywcze jest ich skład. Tesco, Carrefour, Pilos oraz Isana to najczęściej kupowane marki własne ... jest stosunkowo łatwe, marki własne odnotowują największy wzrost udziału. Sięganie po marki własne ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... marki własne sklepów, kupując środki higieny osobistej (29 proc.) i napoje (27 proc.), a aż o 4 p.p. przybyło konsumentów, którzy decydują się na to podczas zakupów rzeczy do domu. Najczęściej wybieramy duże marki ... krajem, gdzie konsumenci najrzadziej na świecie kupują artykuły spożywcze online. Deklaruje to jedynie 5 proc. ankietowanych w tym kraju ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... to na pozycjonowanie w segmencie sprzedaży artykułów w niskich cenach. Tworzą marki własne. Często towar sprzedawany jest bezpośrednio z opakowań zbiorczych, bez wykładania go na ... swoim kontrahentom. Ogółem w pierwszych trzech br. sieci spożywcze handlu detalicznego a także hurtownie spożywcze w 70 proc. terminowo wywiązywały się ze swoich ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 38/2014
... . W wielu krajach europejskich marki własne odpowiadają za 50 proc. ... spożywcze, chemia gospodarcza oraz kosmetyki. Przejrzeliśmy każdy produkt, przetestowaliśmy go z klientami, upewniliśmy się, że jego jakość jest właściwa, a gdy była taka potrzeba – poprawiliśmy receptury. Zadbaliśmy także o to, by nasi najlepsi partnerzy byli producentami tej marki ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2017
... marki własnej; oczywiście wyprodukowanych w 100% w Polsce – przekonuje Sadecki. Jak wynika z raportu Open Research (Kwiecień 2016), polskie pochodzenie produktu zachęca 64% Polaków. Meble, produkty bankowe oraz właśnie artykuły spożywcze ... rozpoznawalne polskie marki na Litwie to Kubuś, Tymbark, Sobieski i Orlen. Polskie produkty spożywcze już od ...
-
Polski konsument w czasie kryzysu
... gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne, jednocześnie lubi pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Zakupy to coś więcej niż kupowanie ... najczęściej kobiety, które najpierw regulują comiesięczne opłaty i raty kredytu, a potem robią zakupy spożywcze, co najczęściej wyczerpuje domowe fundusze. Niespodziewane wydatki, np. drogie leki czy płatny ...
-
Sklepy osiedlowe nadal popularne
... niskich cen. Bardzo często wprowadza „marki własne” (…) [taką definicję przedstawiano ... marki na półkach. O świadomym wyborze Polaków świadczą kolejne wyniki badania, w których TNS OBOP na zlecenie „Poradnika Handlowca” zapytał o „zainteresowanie markami własnymi sieci dyskontowej”. Na pytanie: „czy zakupił(a)by Pan/Pani produkty spożywcze ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... do marki. Wybuch pandemii COVID-19 zmienił jednak oczekiwania Polaków. Czynnikiem, który w największym stopniu zyskał na znaczeniu podczas pandemii jest własne ... aspekt zwraca 57% Polaków dokonujących zakupy spożywcze oraz ponad 1/3 podczas zakupów produktów innych niż spożywcze. W przypadku zakupów pozaspożywczych 60% Polaków przykłada wagę ...
-
Zakupy na Wielkanoc 2025. Jakie wydatki Polaków na żywność?
... Grupy BLIX, w tym roku 84% Polaków zamierza kupować produkty spożywcze na Wielkanoc w promocjach (w ub.r. – 81,2%), tj. kompletnie bądź w jakiejś części. Dla 7,6% ... postawi na sprawdzone marki (poprzednio – 25,3%), 20% badanych nabędzie wyłącznie zaufane produkty. 19,2% osób jest otwartych na nowości (16,2%). Z kolei 8% sięgnie po marki własne sieci ...
-
Nadgodziny i pożyczki, czyli sposoby na Wielkanoc?
... dla domowych budżetów oznacza dość spore wydatki. Ich dużą część pochłoną zakupy spożywcze, na które nasi rodacy przeznaczą od 100 do nawet 1 000 zł. Jak ... około 15 proc. Uwaga na promocje Duże sieci handlowe oferują szereg rabatów oraz promują marki własne – tańsze od markowych produktów. Jednak i tak wiele z produktów będzie droższych niż rok ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
... nadal trzymali w ryzach zakupy spożywcze i bardzo racjonalnie dysponowali swoim budżetem. Coraz więcej wydają na zakupy w dyskontach oraz na marki własne detalistów. Jednak jak wynika z ... zestawienia jest Biedronka, do której najczęściej wybiera się na zakupy spożywcze blisko połowa badanych. Sieci Tesco, Carrefour i Lidl to sklepy, które wybiera ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... każdej kategorii klienci mogą liczyć na produkty markowe w atrakcyjnych cenach, marki własne i wyroby regionalne. dalszy rozwój firmy jest jednak uzależniony od rozbudowy ... akcjach promocyjnych ( w tym w gazetkach) organizowanych wspólnie z wybranymi dostawcami. SKLEPY SPOŻYWCZE MAŁOFOMATOWE POWYŻEJ 200 M2 POWIERZCHNI SPRZEDAŻOWEJ Delikatesy Centrum ...
-
Kaufland: hipermarket czy tani dyskont?
... produktów Handel-net. W koszyku znalazły się 24 najczęściej kupowane przez Polaków artykuły spożywcze. Opisaliśmy je szczegółowo, podając markę, odmianę smakową, gramaturę. Chodzi o to, aby ... Kaufland. Niby dyskont, a ma Wedla, Tyskie, Łowicz czy Lubellę. Ma też marki własne, sporo tańsze od tych znanych. Ta różnorodność obróciła się w Barometrze cen ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... się po zakupy spożywcze do sklepów stacjonarnych. To też ... marki własne sieci handlowych i pozostałe marki wybieramy najczęściej, kupując jedzenie (35 proc.), środki higieny i napoje (po 28 proc.). Dokonując wyboru pomiędzy markami, najczęściej kierujemy się jakością produktów. Prawie 40 proc. konsumentów, którzy wybierają na zakupach duże marki ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... marki własne dystrybuowane w sieciach handlowych. Te produkty z uwagi na niską cenę cieszą się rosnącą popularnością wśród Polaków. Jak pokazują prognozy oraz aktualne badania NielsenIQ, nasi rodacy coraz chętniej sięgają po towary sygnowane przez marki powstające na zlecenie konkretnych sieciówek. Porównując wydatki na artykuły spożywcze ...
-
Wydatki na żywność pakowaną wzrosną
... W Polsce sprzedaż pakowanej żywności będzie rosła powoli. W 2010 r. Polacy wydadzą na paczkowane produkty spożywcze o 500 mln zł więcej niż w ubiegłym roku. Łącznie przeznaczą na ... produkty żywnościowe. Z drugiej jednak strony zaczęli kupować tanie marki własne i produkty z dyskontów. W kolejnych latach głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż ...
-
Polacy doceniają płatki śniadaniowe
... S.A. i General Mills. Za nim plasuje się Lubella (własność grupy Maspex) oraz marki własne sieci handlowych. Nestlé Corn Flakes (płatki kukurydziane) to ikona ... cukru, co pączek z dżemem. W filmie sugerowano, że globalne korporacje spożywcze niezbyt uczciwie informują konsumentów o składzie swoich najlepiej sprzedających się produktów. Wymienione ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... która dysponuje siecią 33 stacji paliw – są to wyłącznie obiekty własne. Mniej liczne niż wiele sieci prywatnych ... jakąkolwiek dodatkową ofertę. Tym segmentem rynku zainteresowały się także sieci spożywcze, współpraca ze stacjami na razie jednak nie układa ... placówek pod logo 5 minut. I na tym obecność marki Carrefour na stacjach BP się na razie ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
... marki, które obecnie promują w ramach sklepów wolnostojących w prestiżowych lokalizacjach. Przykładami takich marek są między innymi Belstaff, Stella McCartney, Christopher Kane i Moynat. Wiele sieci luksusowych, między innymi Dior i Burberry, zaczęło otwierać samodzielne sklepy oferujące własne ... zamówienia na produkty spożywcze składane online. ...
-
Franczyza w Polsce 2013
... miast. Takiej polityki rozwoju trzyma się BZ WBK, który własne oddziały otwiera w dużych miastach, natomiast placówki partnerskie w miejscowościach od 10 tys ... supermarkety spożywcze Intermarché (+12 w 2012 roku) oraz Bricomarché z branży „dom i ogród” (+7). Dobrym wynikiem w branży wyposażeniowej mogą się również pochwalić inne marki - DDD Dobre Dla ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... warzyw często chcemy zobaczyć produkty na własne oczy, dotknąć, powąchać – dlatego rzadziej kupujemy je przez Internet. Z drugiej strony, produkty, dla których lojalność wobec marki jest ważna, a okres ich używania w ... lub mające na nie wpływ, robiące zakupy w danym kanale (hiper- i supermarkety, mniejsze sklepy spożywcze i drogerie) przynajmniej raz ...