-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... dość jasno wynika, że działy marketingu i PR są dziś bezpośrednio angażowane w sprzedaż. W efekcie tego wiarygodnym i najczęściej stosowanym wskaźnikiem efektywności prowadzonych ... 35 proc.). Jednak za świadomością niekoniecznie idzie chęć lub umiejętność wykorzystania nowych narzędzi. Jedynie 15 proc. badanych uważa, że reklama behawioralna będzie ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
... pobierają aplikacje wspierające pracę księgowo-magazynową czy automatyzujące marketing oraz sprzedaż. Popularnością cieszą się również rozwiązania ułatwiające wdrożenie RODO ... z prawem Przedsiębiorcy stanęli niedawno przed realnym problemem przygotowywania wielu nowych dokumentów i umów z użytkownikami w związku z wprowadzeniem dyrektywy RODO. ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... działów sprzedaży, które już wykorzystują sztuczną inteligencję, systematycznie zatrudnia nowych pracowników. Prawie połowa badanych firm uważa, że sztuczna inteligencja ... spędzony przed ekranem wzrósł 3,2-krotnie. Ponieważ kontakt z klientem oraz sama sprzedaż coraz częściej odbywa się online, znajduje to odzwierciedlenie w rekrutacji. Przeciętnie ...
-
Wojna handlowa zagrożeniem dla rozwoju ICT
... i wygenerował około 150 000 nowych miejsc pracy w ciągu ostatnich pięciu lat. Oczekuje się, że 40 000 nowych miejsc pracy powstanie w 2019 r. (wzrost o 3,5 proc. w porównaniu z 2018 r.), a ICT pozostaną motorem wzrostu zatrudnienia w perspektywie długoterminowej. Według niemieckiego federalnego stowarzyszenia BITKOM, sprzedaż w sektorze ICT wzrosła ...
-
Nastroje w MŚP najgorsze od 9 lat. Spadki we wszystkich branżach
... zatrzymanie, odpuszczenie, ale raczej na szukanie nowych przyczółków stałego lądu i nowych kierunków ekspansji. Pierwszym towarem, na który rośnie zapotrzebowanie ... , a w szczególności firm małych i średnich, stanowi kilka obszarów takich jak: sprzedaż (zamówienia), inwestycje, zatrudnienie, płynność finansowa oraz poziom zadłużenia firmy. ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... organizacji następujące funkcje: sprzedaż (45 proc. z nich), marketing (38 proc.) i zarządzanie (24 proc.). Co piąta firma dostosowała dzięki digitalizacji swoją ofertę produktową lub usługową. Niewiele mniej przedsiębiorstw (18 proc.) zainwestowało w nowy sprzęt lub oprogramowanie, by lepiej zaadaptować się do nowych warunków. Ogółem ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... . Okazję wykorzystali również producenci, którzy uruchomili sprzedaż bezpośrednią, z pominięciem dystrybutorów i pośredników, np. Mlekovita czy Wawel. Do tego doszła cała grupa projektów spod znaku „digitalizacji procesów”, np. telemedycyna. Do zakupów w sieci przekonała się również spora grupa nowych klientów. Pod znakiem zapytania pozostaje to ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... do innych sektorów. Odsetek firm skupionych na segmencie B2B prowadzących sprzedaż przez Internet w sektorze kosmetycznym wyniósł 65%, a wśród wszystkich uczestników badania działających ... rozwoju digitalizacji było poszerzenie portfela klientów - u 63% zapewniło dotarcie do nowych grup odbiorców, a w przypadku 59% – zwiększenie ich liczby. Prawie ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... ostatnich dwóch lat na skutek pandemii konsumenci i firmy adaptują się do nowych wyzwań i nowego stylu życia. Zdecydowanie wyraźny trend rosnącej świadomości problemów ... miejscu. Z pierwszej dziesiątki wypadł za to Swatch Group, w przypadku którego sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & ...
-
Parki i centra handlowe w trudnych czasach. Podsumowanie 2022
... Polaków i niejednokrotnie zmuszała do weryfikacji planów zakupowych. Mimo że ogółem sprzedaż detaliczna wzrosła o 5% r/r, to jednak druga połowa roku stanęła ... Cushman & Wakefield. Podobnie jak rok wcześniej, czwarty kwartał był najbardziej intensywnym okresem nowych otwarć – pomiędzy październikiem a grudniem na rynek trafiło ponad 37% podaży. ...
-
Sztuczna inteligencja tematem nr 1 w e-commerce
... . Co w kontekście nowych technologii czeka handel internetowy w 2024 roku? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z czego wynika wzrost popularności technologii VR i AR w e-commerce? Co z rolą chatbotów w handlu internetowym? Jak sztuczna inteligencja wspomaga sprzedaż? Sztuczna inteligencja bez wątpienia mocno wspiera sprzedaż w branży e-commerce ...
-
4 kluczowe trendy w e-commerce. Czym stoi e-handel?
... dotychczas w sprzedaży nowych produktów. I tak oto, najpopularniejsza w Polsce platforma sprzedażowa przy podsumowaniu zakupów proponuje kupującym, aby wystawili na sprzedaż rzeczy, które w tym samym miejscu kupili kilka miesięcy wcześniej. Z kolei jedna z największych internetowych księgarń niedawno uruchomiła sprzedaż używanych książek. Na ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o ... detalistów, również w mniejszych miastach, wprowadzanie przez nich nowych marek, a także wchodzenie nowych międzynarodowych graczy do Polski, dzięki czemu oferta rynkowa z ...
-
Tydzień 42/2009 (12-18.10.2009)
... w ciągu pierwszych trzech kwartałów br. - o 327 mld USD. Sprzedaż detaliczna w USA spadła we wrześniu o 1,5% (w sierpniu sprzedaż wzrosła o 2,2%), a w ujęciu rocznym ceny spadły (deflacja) o ... będzie zbudowana cementownia i stocznia. Są też porozumienia w dziedzinie rozwoju nowych technologii ( budowa w Rosji przez chińskie firmy linii kolejowej dla ...
-
Firmy internetowe i ich relacje z klientami
... nie tylko do częstszego wyboru firmy, ale może również umożliwiać sprzedaż produktów po wyższej cenie. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonych przez T. Obłója badań ... do długookresowego pozyskiwania linków prowadzących do jej strony, pojawiania się nowych treści na stronie przy jej odpowiedniej budowie. Zważywszy, że organiczne wyniki wyszukiwania ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce
... 80%. Jak wynika z deklaracji przedsiębiorców, aż 58% jest zdania, że ich sprzedaż wzrośnie do 2013 roku. Tempo rozwoju uzależnione jest jednak od specjalizacji w ... badanych przedsiębiorstw 61% planuje wprowadzić innowacje w zakresie opracowania lub wdrożenia nowych technologii. Chociaż w ciągu ostatnich 2-3 lat 15% ankietowanych firm nie ...
-
Rynek energii w Polsce 2010
... życia cyklu technologicznego. Prognozowany wzrost cen energii wynikający z potrzeby budowy nowych mocy wytwórczych oraz wysokiej emisji CO2 może być w Polsce najwyższy w ... cen dla ich odbiorców końcowych. Wszystkie te działania - budowa nowych źródeł wytwórczych, ograniczanie emisji, rozbudowa trans-granicznych połączeń przesyłowych – muszą się ...
-
Pracownicy fizyczni i specjaliści poszukiwani
... mniejszych (5%). Specjaliści i pracownicy fizyczni poszukiwani Połowa badanych firm nie ma planów poszukiwania nowych pracowników na żadne stanowiska. Najczęściej są to przedsiębiorcy z następujących branż: przemysł (70%), finanse (67%) oraz sprzedaż (63%). Prawie ¼ firm planuje zatrudnianie specjalistów. Branżą, w której najczęściej planowane jest ...
-
Smartfony wspomogą rynek detaliczny
... sprzedaż 250 największych sieci handlowych na świecie osiągnęła poziom 3,94 biliona dolarów, co ... jeszcze lepszych wrażeń związanych z zakupami. Na pewno jest jeszcze wiele do zrobienia w zakresie wprowadzania nowych rozwiązań przygotowujących klientów do zakupów. Wielu przedstawicieli branży detalicznej angażuje się w takie działania jednak bez ...
-
Branża motoryzacyjna nie zamierza hamować
... jeżdżących na drogach, co w polskich realiach przekłada się na roczną sprzedaż poszczególnych producentów liczoną co najwyżej w dziesiątkach sztuk. Znajduje to także odzwierciedlenie ... kraju. „Podjęcie w Polsce działań na rzecz stymulowania zakupu nowych samochodów przyniosłyby korzyści ekonomiczne, nie tylko dla ich użytkowników. Przede wszystkim, ...
-
Rynek pracy specjalistów w II kw. 2012
... nowych pracowników, zwłaszcza tych bez doświadczenia, co utrudnia osobom młodym oraz bezrobotnym wchodzenie i powrót na rynek pracy – dodaje. Stagnacja zaczyna dotykać nowe technologie W II kwartale tego roku najwięcej firm, które poszukiwały przez Pracuj.pl pracowników pochodziło z branż: handel i sprzedaż ... powściągliwi w zatrudnianiu nowych ...
-
E-commerce w Polsce: trendy 2014
... na rynku wyzwaniem będzie dostosowanie regulaminów i procedur do nowych przepisów związanych z obsługą klienta. Trendy e-commerce w Polsce: Dalszy ... z tym wiele firm korzystających dotąd z kanału tradycyjnego będzie uruchamiało także sprzedaż elektroniczną. - Obserwujemy ten trend w wielu dużych sieciach handlowych, reprezentujących różnorodne branże, ...
-
Rozwój e-commerce: czy polskie magazyny są na to gotowe?
... rozwój branży e-commerce stawia szereg nowych wyzwań przez operatorami logistycznymi, pracującymi na zlecenie sieci handlowych. Według ankietowanych operatorów logistycznych, głównymi wyzwaniami związanymi z e-commerce w nadchodzących pięciu latach będą: doręczanie zamówień tego samego dnia (100%), obsługa zwrotów (60%), sprzedaż transgraniczna (40 ...
-
E-sklep: jak konkurować mając niewielki budżet?
... . cross-sellingu oraz up-sellingu ma szansę na zwiększenie konwersji oraz na sprzedaż towarów wysokomarżowych. Poprzez cross-selling sklep może zaoferować produkt komplementarny (np. ... klientami Budowanie relacji z obecnymi klientami jest dużo tańszą metodą niż pozyskiwanie nowych leadów. Wzmacnia pozycję sklepu na tle konkurencji i obniża koszty ...
-
Konsumenci i rozwój technologii zmieniają oblicze handlu
... niż kiedykolwiek stopniu - budować jak najbardziej pozytywne doświadczenia konsumenckie. O wadze nowych technologii przekonani są zarówno producenci markowych produktów, jak i ... – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... szczegółowo prezentującego naszą ofertę. Pozyskiwanie klientów – jak zwiększyć sprzedaż? W przypadku działań zorientowanych na sprzedaż najlepszym rozwiązaniem jest reklama bezpośrednia – mailing reklamowy i newsletter. Mailing reklamowy polegający na pozyskiwaniu nowych klientów za pośrednictwem rozsyłanych wiadomości e-mail w pierwszej chwili ...
-
Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
... detaliczny w najbliższym czasie postawi na hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe zyskiwać będą większe znaczenie niż ... i doznania zakupowe ważniejsze niż chęć posiadania Na aktualnie zmieniającym się rynku, reprezentanci nowych pokoleń coraz bardziej cenią doświadczenia i doznania zakupowe niż samo ...
-
Leasing hamuje wraz z gospodarką
... wzrostów, w 2019 roku rynek leasingu wyhamował i odnotował kilkuprocentowy spadek w zakresie wartości nowych kontraktów. Dobra wiadomość jest taka, że w 2020 r. powrócimy na ścieżkę wzrostów ... branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2020 r. ankietowani ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
... o 43,7% r/r, przy dodatniej dynamice za III kwartał (3,8% r/r), a wartość nowych kontraktów dotyczących finansowania naczep i przyczep była niższa o 39,2% r/r. Trudna sytuacja w ... odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w ostatnim kwartale roku, ...
-
Tydzień 28/2004 (05-11.07.2004)
... i zdobył w tym okresie zamówienia na następne 75 samolotów. W 2004 roku planuje sprzedaż 285 samolotów pasażerskich. Na najszybciej rozwijającym się chińskim rynku trwa wojna ... samochodów. Trzeba jednak dodać, że w maju sprzedaż nowych aut spadła w Chinach o 19,4% m/m. Mimo to analitycy prognozują, że sprzedaż w tym roku wzrośnie o 20%. W 2003 roku ...
-
Minął boom na promocje deweloperów
... sprzedaż. – Francuski deweloper Bouygues Immobilier budujący w stolicy rzadko zgadza się i to jedynie na kosmetyczne zmiany cen – dodaje Włodzimierz Wielogórski. Nie oznacza to jednak, że nie zabiega o klientów. Firma dostosowała w kryzysie ofertę do nowych ...
-
ANR: grunty inwestycyjne w 2010 r.
... . Po pierwsze, Polska jest cały czas atrakcyjnym krajem dla nowych inwestycji. Publikowane raporty takich organizacji jak UNCTAD, agendy ONZ ds. handlu ... , na której znajdują się także wszelkie informacje o Agencji i nieruchomościach wystawianych na sprzedaż. Dodatkowo najciekawsze nieruchomości prezentowane są na portalu tabelaofert.pl/anr. Znajdują ...
-
Cloud Computing a nowe miejsca pracy
... systemów informatycznych i informacji przyspiesza wprowadzanie nowych produktów, pozwala uniknąć tradycyjnych progów wejściowych i umożliwia wykorzystanie nowych okazji pojawiających się na ... wprowadzeniem tej technologii w wielu sektorach gospodarki. ‘Dystrybucja, sprzedaż detaliczna i hotelarstwo’ potencjalnie uzyska najwyższy zwrot z wdrożenia ...
-
Zakupy grupowe jako technika sprzedaży?
... która w twojej miejscowości zakupiła rower, musisz wziąć pod uwagę mniejszą sprzedaż w tzw. pierwszych cenach pozostałego towaru. Dlatego też w tym wypadku również ... tysięcy potencjalnych klientów, również wspierając się kuponem rabatowym, aby przyciągnąć nowych, pierwszych klientów. Pamiętajmy, że liczy się skuteczność długoterminowa, a nie udział w ...
-
Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
... rozwoju: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie rynku, wysokie koszty związane z reklamą, niekorzystne warunki otwierania nowych sklepów, sprzedaż przez internet zaniżająca ceny, konsolidacja firm. Według szacunków PMR, sprzedaż odzieży stanowi 77% wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2010 roku wartość segmentu odzieżowego ...