-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w Polsce wyniesie, według szacunków PMR, 28,8 mld zł. Oznacza ... Według szacunków zawartych w ostatnio opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o 15% wyższa od wartości uzyskanej w ...
-
Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
... się następujące bariery rozwoju: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie rynku, wysokie koszty związane z reklamą, niekorzystne warunki otwierania nowych sklepów, sprzedaż przez internet zaniżająca ceny, konsolidacja firm. Według szacunków PMR, sprzedaż odzieży stanowi 77% wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2010 roku wartość ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
... w najnowszym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”, w 2011 roku sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 1%, a wartość rynku przekroczyła 27 mld zł. „Największy wpływ na wartość omawianego rynku ma sytuacja w sieciach odzieżowych i obuwniczych, które odpowiadają ...
-
Rynek odzieży i obuwia: będzie lepiej
... sprzedaż i rosnące koszty powodują, że rok 2009 to trudny okres dla detalistów odzieżowych i ... „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2011” wartość detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia zmniejszy się o ok. 6% do 25,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to efektem spadku popytu i poziomu wydatków ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... . sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys. sklepów) oraz Prezenty i Akcesoria (1,312 tys.). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców. Obecnie ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... każdego roku sprzedaż w unijnej branży sprzętu sportowego odnotowuje straty o wysokości 850 mln euro. Liczba ta nie obejmuje odzieży sportowej, np. podrabianych ... z fałszerstwami aresztowano 264 osoby. Podczas operacji wykryto 552 611 sztuk obuwia, 1 140 343 sztuk odzieży sportowej i 5 497 460 fałszywych etykiet z logo. Konfiskaty potwierdzają, że ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny. Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety. Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia do klientów dla sklepów wysyłkowych, Acxiom zauważa zdecydowaną przewagę w tej ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... rocznie. Przewidywania te potwierdza raport firmy PMR pt. "Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Polsce". Według niego wartość sprzedaży odzieży i obuwia zwiększyła się w 2006 roku o 10 proc. osiągając ... 20 proc.), wysoką jakość (mniej niż 20 proc.). Zakup nietypowej lub markowej odzieży deklaruje mniej niż 10 proc. odpowiedzi (wyniki nie sumują się do ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... sprzedaż podrobionych towarów wpływa na miejsca pracy? Jaki jest stosunek konsumentów do podróbek? Badanie EUIPO analizuje skutki gospodarcze podrabiania towarów dla sektorów odzieży, kosmetyków i zabawek. UKRYTY KOSZT O DUŻYM WPŁYWIE W badaniu EUIPO, opierającym się na danych z lat 2018–2021, stwierdzono, że w sprzedaży legalnych: odzieży i obuwia ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... urządzeń z zakresu elektroniki użytkowej przez internet, to w niedalekiej przyszłości liczba ta wzrośnie do 2/3 kupujących w internecie mężczyzn i ½ kobiet. Również w przypadku odzieży i obuwia, zakupy online stają się coraz bardziej popularne, tutaj stosunek procentowy pod względem płci też nie ulegnie większej zmianie. Według wyników ...
-
Stopa bezrobocia w XII 2009 nie zaskoczyła
... najbardziej sprzyjała sprzedaży odzieży i obuwia, która zwiększyła się aż o 16,8 proc. O 15,7 proc. wzrosła też sprzedaż farmaceutyków i kosmetyków. Ciekawe jednak, że w grudniu, czyli sezonie świątecznych zakupów, o 6,8 proc. spadła sprzedaż sprzętu radiowo-telewizyjnego i artykułów gospodarstwa domowego. W grudniu sprzedaż detaliczna była aż ...
-
Będzie praca dla handlowca
... raportów GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 1,2% w ujęciu miesięcznym i zwiększyła się o 8,6% rok do roku. W sierpniu sprzedaż detaliczna w ujęciu rocznym wzrosła ... końca roku. Pozytywne scenariusze dotyczą różnych sektorów w tym FMCG, odzieży i obuwia, sprzętu RTV i AGD, samochodów, chemii gospodarczej, karmy dla zwierząt i ...
-
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
... zwiększyć zakupy towarów i usług. W kwietniu sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 18 procent (w cenach stałych o 22,6 procent), w dziale motoryzacja o 17,1 procent (w cenach stałych o 19,1), a w dziale meble, RTV i AGD o 14,2 procent (w cenach stałych o 15,2 procent). Ogólną dynamikę sprzedaży zaniżyła sprzedaż węgla oraz paliw ciekłych i gazowych ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... proc.), niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 proc.), a także związane z ... liczy na to, że dzięki niej będzie w stanie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż wyrobów parafinowych dla przemysłu. Spółka szykuje się do podbijania rynków ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... i David Schneider, rozpoczynali swoją przygodę z e-commerce i zakładali Zalando (2008 rok), w Niemczech praktycznie nie istniał handel online, zwłaszcza na rynku odzieży i obuwia. Sklep internetowy Zalando od początku różnił się od sklepów stacjonarnych i wysyłkowych, oferując szeroki i atrakcyjny wybór produktów oraz szybką płatności, dostawę ...
-
Black Friday świętem RTV i AGD
... wszystkim kobiety (32,5 proc.) oraz konsumenci w wieku 18-29 lat (44,2 proc.). Większość respondentów deklarowała, że nie może doczekać się przecen odzieży i obuwia (71,4 proc.), kolejne miejsce z niemal trzykrotnie niższym wynikiem zajmowały laptopy i komputery stacjonarne (28,7 proc.). Jak pokazują dane o kredytach ratalnych udzielonych ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... Model zakupu odzieży i obuwia z drugiej ręki, tzw. recommerce, cieszy się w Polsce dużą popularnością – 45% konsumentów w ciągu ostatnich 6 miesięcy korzystało z aplikacji i stron internetowych umożliwiających kupno i sprzedaż produktów od innych użytkowników. Drugą najbardziej powszechną metodą są aplikacje sprzedaży odzieży i obuwia pomiędzy ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... Amazon, który zaliczył spadek o 3% względem I kw. 2021 r. czy e-Bay, którego sprzedaż spadła o 5,9%. Osłabienie miało wymiar globalny, a Salesforce Q1 Shopping Index opublikowany ... od czyszczenia odzieży, uzupełniania elementów opakowania, przez prasowanie, aż po naprawy. W naszych centrach magazynowych dokonujemy drobnych napraw odzieży, obuwia czy ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... ci sprzedawcy, którzy w okresie przedświątecznym mogą liczyć na największą sprzedaż, czyli marki modowe. Kategoria moda ma bowiem największy udział zwrotów spośród wszystkich segmentów produktowych sprzedawanych w internecie. Według analiz serwisu Statista globalny poziom zwrotów odzieży, obuwia i akcesoriów ma w tym roku osiągnąć nawet 17 ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... i wraca do formy po spadkach w 2023 r. W styczniu br. o 11% wzrosła całkowita sprzedaż przez internet w Polsce, a udział e-handlu w całym detalu był o 0,5 pp. wyższy niż rok temu i wyniósł 8,8%. Aż 27,2% wszystkich tekstyliów, odzieży i obuwia w obrocie detalicznym w Polsce sprzedano w tym czasie przez internet. To największy udział ...
-
GUS: inflacja na poziomie 4,6%, najbardziej drożeje żywność
... towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny żywności (o 0,9%), odzieży i obuwia (o 2,5%) oraz mieszkania (o 0,4%), które podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,20 p. proc.,0,12 p. ... ., znaczną część informacji o cenach udało się jednak zgromadzić w okresie, kiedy sprzedaż odbywała się jeszcze w niezmienionych warunkach. Brakujące dane ...
-
BIG InfoMonitor: wzrost cen skłania do oszczędności, ucierpi gospodarka
... proc. więcej - czytamy w komunikacie BIG InfoMonitor. Z drugiej strony mamy obniżki cen odzieży (o 3,4 proc.) i obuwia (o 1,6 proc.), nieznacznie także staniały urządzenia gospodarstwa domowego (1,3 proc ... mebli oraz sprzętu RTV i AGD. Najbardziej stopniała sprzedaż pojazdów, odzieży i obuwia oraz paliwa. Choć dla wielu może to być zaskoczeniem ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... – z danych GUS wynika, że sprzedaż ogółem w 2014. w branży spożywczej wyniosła 238,1 mld zł. Dla porównania w segmencie odzieży i obuwia obrót plasował się na poziomie 30 ... książkami, płytami i prasą czy materiałami rolniczymi. Zarówno w przypadku branży kosmetycznej, odzieży i obuwia, jak i remontowo-budowlanej zdecydowana większość rynku należy do ...
-
Upadłości firm I-X 2013
... z tworzyw sztucznych. W sektorze konsumpcyjnym mieliśmy do czynienia z czterema upadłościami producentów odzieży i obuwia oraz z innej branży – czterech firm poligraficznych. - Wiele firm ... miesiąca kilka z tych bankructw związana jest m.in. z obrotem obuwiem i odzieżą – której sprzedaż wg. wszelkich doniesień nie spadła w tym roku. Jakie jest ...
-
Upadłości firm II 2014
... lub… sami nie mają innego wyjścia. Wiele firm nawet zwiększając sprzedaż wciąż może być „doścignięta” przez zobowiązania narosłe w czasie kwartałów gorszej ... tym segmencie tym razem nie były związane przede wszystkim ze sprzedażą żywności, odzieży i obuwia… Oprócz wspomnianych firm handlujących farbami i innymi artykułami metalowymi oraz szklanymi ( ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... że słabsze nastroje konsumenckie w zasadzie nie wpłyną na sprzedaż masła, mleka, czy kiełbasy, niewiele na sprzedaż odzieży, obuwia, czy AGD, za to mogą bardzo ... przez nich decyzje. … więc sprzedaż września osłabła Rezultatem obu omówionych czynników jest relatywnie słabsza niż można się było spodziewać sprzedaż września, a nawet października. ...
-
Ferie zimowe 2019: koniunktura w turystyce dość zagadkowa
... (pomimo prawdopodobnie i tak zaniżonej bazy), ale wcześniejsza sprzedaż, która przedstawiona jest tu łącznie jako sprzedaż skumulowana do 39 tygodnia roku przedstawiała się ... tym w dużej mierze artykułów ogólnej potrzeby jak RTV, AGD, mebli, odzieży, czy obuwia. Konsumenckie wnioski o ostatniego sezonu w turystyce Ostatni sezon w polskiej turystyce ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... Biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży online wyraźnym liderem była kategoria odzieży i obuwia, gdzie porównując stan z kwietnia z tym z początku roku, udział sprzedaży ... branż. Przykładowo, przyjmując za poziom bazowy sprzedaż internetową w marcu, w przypadku żywności w czerwcu sprzedaż internetowa była niższa o ok. 10%, w kategorii mebli, ...
-
Euler Hermes: za wcześnie na stałe odbicie w konsumpcji prywatnej
... raczej oderwana od tendencji w zakresie handlu detalicznego: 1. Sprzedaż detaliczna ≠ konsumpcja prywatna: Tak naprawdę, sprzedaż detaliczna nie jest szczególnie dobrym ... zwykłych ofiar recesji, takich jak sektory cyklicznych dóbr trwałych, lecz także odzieży i obuwia, szczególne cechy związane ze spowolnieniem wynikającym z Covid-19, tj. ...
-
Przetargi - raport IV 2012
... się inflacji w kwietniu 2012 r. miały opłaty związane z mieszkaniem, a także ceny odzieży i obuwia oraz dóbr i usług związanych z transportem. Według analityków ... . wzrost oraz chemikalia i wyroby chemiczne - 11,4 proc. Najszybciej spadała sprzedaż wydobycia węgla kamiennego i brunatnego – o 13,7 proc. Z kolei wskaźnik cen produkcji sprzedanej ...
-
Przetargi - raport I kw. 2014
... zwiększyły się o 4,2 proc., a w relacji rocznej o 4,8 procent. Sprzedaż detaliczna w marcu wzrosła o 3,1 proc. w relacji rocznej. Spadła sprzedaż w sklepach niewyspecjalizowanych, mniejsza była sprzedaż żywności. Wzrosła sprzedaż sprzętu RTV i AGD, odzieży i obuwia, farmaceutyków i kosmetyków. Produkcja przemysłowa wzrosła w marcu o 5,4 proc ...
-
Upadłości firm VIII 2014
... swoje źródło w stopniowo spadających na przestrzeni trzech ostatnich lat obrotach. Sprzedaż firm transportowych oraz producentów żywności, którzy upadli w okresie trzech ... pojawiające się co miesiąc orzeczenia upadłości firm zajmujących się sprzedażą odzieży i obuwia, mebli, artykułów elektrycznych wyposażenia mieszkań czy związanych z motoryzacją ( ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 13/2010
... walutach. Intencją zarządu NBP jest przelanie do budżetu jak najmniejszej kwoty. W lutym spadła sprzedaż sprzętu RTV i AGD o 14,7%, o 12,8% mniej kupiliśmy samochodów, wrosła sprzedaż paliw (o 14,8%), kosmetyków i farmaceutyków (o 15,7%) i odzieży i obuwia (o 14,1%). W ślad za ostrym spadkiem inflacji CPI (publikowanej przez GUS), spadają też ...
-
Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014
... zawsze dobrze sobie radzą. Pomylone rozmiary lub kolory w przypadku odzieży sportowej, obuwia i ochraniaczy nie należą do rzadkości. Do tego słabo zabezpieczona ... dla Rowerów i Akcesoriów najwyższa sprzedaż przypada od marca do sierpnia, dla Sportów Drużynowych obserwuje się w miarę równomierną sprzedaż w ciągu całego roku. Zauważalny wzrost sprzedaży ...
-
Wakacje 2016: są chętni na urlop w październiku
... turystyki wyjazdowej Nadal wysoki wzrost sprzedaży wycieczek W trzecim pełnym tygodniu września sprzedaż wycieczek w systemie MerlinX wykazała kolejny wzrost, tym razem podobnie jak w poprzednim raporcie ... na zakupy żywności, nieco większe ma na zakupy odzieży i obuwia, jeszcze większe na bardziej kosztowne dobra trwałego użytku, a największe na ...