-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2005
... przed miesiącem prognozy przyszłej sprzedaży i sytuacji finansowej przedsiębiorstw. Bieżąca sprzedaż i sytuacja finansowa przedsiębiorstw są uznawane za gorsze niż w styczniu. W ... wyrobów gotowych. Dyrektorzy zamierzają zmniejszać zatrudnienie w stopniu zbliżonym do przewidywań ze stycznia. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza IV 2007
... jest niewielkie zwiększenie zatrudnienia. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą rosnąć w tempie zbliżonym do przewidywań z marca. Producenci ... konsekwencji także sytuacji finansowej. Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach zarówno popyt jak i sprzedaż tego typu usług będą nadal znacząco rosnąć. W związku z tym można ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2005
... wyrobów gotowych nieznacznie przekraczają poziom uznawany przez przedsiębiorców za wystarczający. Dyrektorzy zamierzają zmniejszać zatrudnienie w stopniu większym niż prognozowano w grudniu. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych ... popytu oraz sprzedaży. Przyszły popyt i sprzedaż mogą też wzrastać. Sytuacja finansowa ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2007
... planują niewielkie ograniczenie zatrudnienia. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą nadal rosnąć, ale wolniej niż prognozowano w październiku. Producenci ... popytu oraz bardzo korzystne przewidywania w zakresie sytuacji finansowej. Przyszła sprzedaż może nadal rosnąć, choć nieznacznie wolniej niż się tego spodziewano w ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2006
... wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu zbliżonym do przewidywań z listopada. W grudniu dyrektorzy firm produkujących wyroby włókiennicze oceniają koniunkturę pozytywnie, choć gorzej niż w zeszłym miesiącu. Odnotowywany jest spadek zarówno bieżącego jak i przyszłego portfela zamówień i produkcji. Zmniejszają się nadal nadmierne zapasy wyrobów ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2007
... wyrobów tytoniowych mogą rosnąć w tempie zbliżonym do prognozowanego w czerwcu. Producenci maszyn i aparatury elektrycznej oceniają koniunkturę pozytywnie, choć nieco mniej optymistycznie niż przed miesiącem. Spowodowane to jest zahamowaniem tempa wzrostu zarówno bieżącego jak i przyszłego portfela zamówień oraz produkcji. Zapasy wyrobów ... i sprzedaż ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VIII 2006
... zatrudnionych pracowników. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu większym niż wskazywała prognoza ... odpowiednio: 19% i 12%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie, lepiej niż w poprzednim miesiącu. Dyrektorzy jednostek sygnalizują ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2007
... wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu mniejszym niż przewidywano w styczniu. W lutym dyrektorzy firm produkujących wyroby włókiennicze oceniają koniunkturę optymistycznie, lepiej niż w zeszłym miesiącu. Spowodowane to jest wzrostem zarówno bieżącego jak i przyszłego portfela zamówień i produkcji. Nieco zmniejszają się nadmierne zapasy wyrobów ...
-
Koniunktura gospodarcza XII 2007
... wyrobów tytoniowych mogą nadal rosnąć, ale wolniej niż prognozowano w listopadzie. Producenci sprzętu i urządzeń rtv oceniają koniunkturę pozytywnie, choć gorzej niż przed miesiącem. Spowodowane to jest wolniejszym wzrostem bieżącego i przyszłego portfela zamówień oraz produkcji. Zapasy wyrobów ... na tego typu usługi jak i ich sprzedaż będą rosnąć. W ...
-
Paczka papierosów zdrożeje o 50 groszy w 2010r.
... dalszego spadku sprzedaży papierosów, ale tylko tych legalnych. Koncerny tytoniowe uważają, że powiększy się u nas szara strefa sprzedaży wyrobów tytoniowych. Możliwe, że w 2010 r. sprzedaż legalnych wyrobów tytoniowych spadnie w Polsce nawet o 10 procent. Według firmy Cyber Service w 2009 r. sprzedaż papierosów zmniejszyła się w Polsce o 3,5 proc.
-
GUS: koniunktura gospodarcza IX 2006
... zwiększyć liczbę zatrudnionych pracowników. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu nieco większym niż wskazywała ... : 20% i 10%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie, lepiej niż w poprzednim miesiącu. Dyrektorzy jednostek sygnalizują ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza X 2006
... zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu znacznie mniejszym niż wskazywała ... i 10%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt na usługi i sprzedaż nadal rosną, w tempie zbliżonym do sygnalizowanego we wrześniu. Dyrektorzy ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2007
... prognoza sprzed miesiąca. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu większym niż przewidywano w grudniu. W styczniu ... % i 2%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący i przyszły popyt oraz sprzedaż są oceniane bardzo korzystnie, lepiej niż w grudniu. W konsekwencji lepsze niż ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza III 2007
... nie przewidują zmian zatrudnienia. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą wzrosnąć w stopniu mniejszym niż przewidywano w lutym. W marcu ... Sytuacja finansowa przedsiębiorstw jest oceniana z niewielkim pesymizmem. W najbliższych miesiącach sprzedaż pojazdów samochodowych może wzrosnąć, co wpłynie na zwiększenie ilości ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza X 2007
... planują niewielki wzrost zatrudnienia. Ceny artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych mogą nadal rosnąć, ale nieco wolniej niż prognozowano we wrześniu ... finansowa jest oceniana ostrożniej niż przed miesiącem. W najbliższych trzech miesiącach zarówno popyt jak i sprzedaż tego typu usług mogą nadal rosnąć. Prognozy sytuacji finansowej są ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
... wszystkich nagrodzonych, podczas gdy sprzedaż detaliczna to 7 proc. Wśród nagrodzonych najwięcej jest hurtowni drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego. Inną liczną grupę pod względem ilości nagrodzonych z tego sektora gospodarki stanowią sklepy z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych. Branża budowlana Grupę 12 proc ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... handel detaliczny (80 proc.) i produkcja artykułów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych, produkcja wyrobów włókienniczych i odzieży, itd. (84 proc.). Badania przeprowadzone w 2006 ... ze sprzedaży online, 11 proc. firm wykorzystujących komputer realizowało sprzedaż z wykorzystaniem Internetu lub innych sieci. Poziom wskaźnika jest tym wyższy, ...
-
Rynek wewnętrzny 2004
... r. sprzedaż detaliczna osiągnęła wartość 433,2 mld zł (w cenach bieżących). Poprzez punkty sprzedaży detalicznej sprzedano towarów za 417,2 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 124,6 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 37,0 mld zł i towarów nieżywnościowych za 255,5 mld zł. W placówkach gastronomicznych sprzedaż ...
-
Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
... dostawców oprogramowania CRM. Na drugim miejscu znajdują się firmy prowadzące sprzedaż hurtową (EKD 51). Stanowią one 16 % wszystkich wdrożeń. Trzecie ... niektórych materiałów budowlanych (EKD 26), produkcja wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych, (EKD 25), produkcja chemikaliów (EKD 24), produkcja wyrobów tytoniowych (EKD 16). Firmy wdrażające systemy ...
Tematy: -
Sektor usług w Polsce 2007
... 2007 r. sprzedaż detaliczna osiągnęła w cenach bieżących 517,4 mld zł. Wartość sprzedanych towarów poprzez punkty sprzedaży detalicznej wyniosła 497,7 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych 137,0 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych 43,6 mld zł i towarów nieżywnościowych 317,1 mld zł. W placówkach gastronomicznych sprzedaż ...
-
Rynek wewnętrzny 2005
... generowanych przychodów. Szacuje się, że w 2005 r. sprzedaż detaliczna osiągnęła wartość w cenach bieżących 437,4 mld zł. Poprzez punkty sprzedaży detalicznej sprzedano towarów za 420,4 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 127,7 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych za 39,3 mld zł i towarów nieżywnościowych ...
-
Rynek wewnętrzny 2006
... sprzedaż detaliczna osiągnęła w cenach bieżących 468,5 mld zł i była wyższa o 8,1% w stosunku do roku ubiegłego. Poprzez punkty sprzedaży detalicznej sprzedano towarów za 450,9 mld zł, z tego żywności i napojów bezalkoholowych za 130,3 mld zł, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych ... 2,7% w stosunku do roku ubiegłego. Sprzedaż hurtową (w cenach ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2008
... handlu detalicznego przekroczy 257 mld zł, szacuje PMR. Kwota ta obejmuje całość rynku spożywczego, rozumianego jako sprzedaż detaliczna żywności, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych oraz innych produktów sprzedawanych w sklepach spożywczych. Dzięki użyciu takiej definicji możliwe jest porównanie udziałów sieci sklepów ogólnospożywczych ...
-
Tydzień 33/2009 (10-16.08.2009)
... 2012 roku. Lipcowa inflacja była na poziomie 3,6% (w czerwcu 3,5%). To skutek wzrostu cen paliw, wyrobów tytoniowych i alkoholu. Według NBP w I połowie 2009 roku bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce ... W pierwszym półroczu straty kopalń węgla kamiennego wyniosły 153,1 mln zł (sprzedaż węgla spadła o ponad 8,1 mln ton, wydobycie - o 3 mln ton, ...
-
Przetargi - raport VIII 2013
... cen w zakresie rekreacji i kultury oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. W sierpniu w relacji rocznej płace poszły w górę o 2 procent, podczas gdy ... miesiąca na miesiąc symptomy przyspieszania gospodarki są coraz wyraźniejsze. Rośnie sprzedaż, wzrasta produkcja, na wysokim poziomie utrzymuje się eksport, inflacja utrzymuje ...
-
Sytuacja gospodarcza w Europie Środkowej i Wschodniej 2010
... eksportu dóbr pośrednich. Względnie wysoką dynamiką charakteryzowała się także sprzedaż dóbr gotowych. Do wzrostu eksportu dóbr konsumpcyjnych przyczyniły się ... Natomiast do ograniczenia skali spadku inflacji w badanym okresie przyczynił się wzrost cen wyrobów tytoniowych (efekt podwyżek stawek podatku akcyzowego w 2009 i 2010 r.) oraz wzrost ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2014
... jest poza systemem podatkowym. Daje to ok. 3 mld zł w ciągu roku - sektor wyrobów tytoniowych szacuje szarą strefę w branży na ok. 25 procent konsumpcji (dotyczy to ok. 13 ... procesy przepływu towarów, usług i pieniędzy, a także ograniczyć to, co nazywane jest "sprzedaż kosztów". W kilku krajach unijnych z dobrym skutkiem stosuje się VAT odwrócony. W ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2014
... tą grupą krajów zwiększyła się o prawie 2,6 mld euro, do 8 mld euro. Spadła sprzedaż na rynki WNP o 7,4 proc. (w tym do Rosji spadła o 7 proc., a ... cen towarów i usług związanych ze zdrowiem (o 0,4%) oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Według Eurostat-u zatrudnienia w Polsce zwiększyła się o 0,5 % kw/kw w I kw. 2014 ...