-
BIG InfoMonitor: polska gospodarka nieco drgnęła
... 4 maja otworzyły się dla klientów centra handlowe i hotele, a do pracy wrócili rehabilitanci, sprzedaż firm od 4 do 10 maja zmniejszyła się o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Dwa poprzednie tygodnie statystyki te wyglądały gorzej, bo spadek wynosił 46 i 47 proc. Po ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... od 8 do 14 maja br., najświeższa fala badania COVID-Tracker pokazała, że sytuacja powoli się stabilizuje - na jej poprawę wskazało aż 40 proc. badanych, co względem danych z kwietnia oznacza wzrost o 31 punktów procentowych. Widzimy zatem wyraźnie, że nastroje ulegają dość intensywnym przemianom ...
-
BIG InfoMonitor: polska gospodarka przyspiesza po odmrożeniu
... przedsiębiorcom jak i konsumentom do zwiększenia aktywności również w innych obszarach gospodarki. W rezultacie sprzedaż firm w pierwszym tygodniu odmrażania gospodarki zmniejszyła się o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, a w drugim spadek ograniczył się do 33 proc. Najgorzej w okresie kwarantanny wyglądał przedostatni ...
-
Finanse, płatności i rozrywka nie istnieją bez smartfonów
... , że korzystanie ze smartfona wcale nie jest domeną najmłodszych użytkowników – również chętnie korzystają z niego także dojrzalsi Polacy. Badanie dowodzi, że 40 proc. osób wieku 30-39 lat rozmawia przez komunikatory, 35 proc. korzysta z serwisów społecznościowych, a 30 proc. z portali informacyjnych na smartfonach. Z kolei ...
-
Inteligentne miasta: "smart city" w dotychczasowym rozumieniu nie zdaje egzaminu
... pomiarów temperatury w przestrzeni publicznej wykazuje ponad 78% respondentów, o tyle podczas zwykłej sezonowej grypy odsetek ten spada do niecałych 43%. Prawie 40% respondentów deklarowało zgodę na noszenie elektronicznej opaski przekazującej służbom medycznym nasze dane biomedyczne online (ciśnienie, tętno, temperatura, itp.), podczas gdy ...
-
EUIPO: podróbki kosztują UE 63,8 mld zł rocznie
... . EUIPO podaje również, że rocznie w UE z powodu obecności podróbek traci się około 14,1% wartości sprzedaży w sektorze produktów kosmetycznych i higieny osobistej (40,9 mld złotych) z powodu obecności podrabianych produktów. W Polsce wynosi to 19,1%, co odpowiada 1,942 mld złotych corocznie traconej wartości sprzedaży. Stanowi ...
-
Jak COVID-19 zmienił rynek pracy? Są najnowsze dane GUS
... sekcjach jak Informacja i komunikacja oraz Edukacja tą formą pracy z powodu pojawienia się choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV-2 zostało objętych niemal 40% pracujących, to w sekcji Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle z tej formy pracy korzystało ok. 7% pracujących w tej sekcji - pisze ...
-
Koronawirus i niepewność destabilizują rynek lotniczy
... , wynika, że blisko połowa Polaków (45%) już odwołała lub przełożyła swoją podroż samolotem. Takiej odpowiedzi najczęściej (63%) udzielali Polacy pomiędzy 40. a 49. rokiem życia. Co 10. z nas nosi się z zamiarem odłożenia lotu. Rezygnować z niego nie zamierza 15% respondentów, w tym przede wszystkim ...
-
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
... zakresie. Już teraz 95 proc. respondentów (97 proc. globalnie) zgłasza potrzebę posiadania dodatkowych informacji na temat kompetencji i oczekiwań swoich pracowników, a 40 proc. (53 proc. globalnie) uważa, że wśród liderów nastąpił wzrost zainteresowania takimi informacjami, na przykład dotyczącymi gotowości do spełnienia nowych ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... układowe) i Marwit Sp. z o.o. (sanacja). Wiek Zgodnie z analizą wieku upadających i objętych postępowaniami restrukturyzacyjnymi przedsiębiorstw firmy ze stażem do 10 lat stanowią 40 proc., zaś firmy działające od 10 do 30 lat to 54 proc. wszystkich na liście. Przedsiębiorstwa założone przed transformacją ustrojowa ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
... połowa przedsiębiorców sądzi, że w najbliższych trzech miesiącach ich sytuacja ekonomiczna nie ulegnie zmianie. Jeszcze miesiąc temu oceniało tak nieco ponad 40 proc. badanych. Pogorszenia sytuacji w najbliższych trzech miesiącach obawia się 22 proc. W poprzedniej edycji badania takie przypuszczenia miał co czwarty przedsiębiorca ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... ankietowanych przyznaje, że tęskniło za lokalnymi restauracjami i pubami, co stanowi wynik wyższy niż odnotowano dla wszystkich krajów europejskich łącznie. Kolejne 40% zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, aby pomagać im w powrocie do normalności. Co piąty (22%) ankietowany badania Mastercard stwierdził ...
-
Polskie firmy poprawiają sprzedaż, ale nie wierzą w rychły koniec pandemii
... kryzysowym okresie jakim był kwiecień. Jeszcze na koniec kwietnia 67 proc. firm deklarowało spadek przychodów. W połowie lipca ten odsetek był o 40 pp. mniejszy i wyniósł 27 proc. – czyli najmniej od wybuchu kryzysu. Także pod względem popytowym firmy deklarują mniejsze trudności. Obecnie ¼ polskich ...
-
Wakacje 2020: tydzień na Bałtykiem plus bon turystyczny
... chciałoby spędzić lato nieco ponad 37% użytkowników Travelist.pl. Gdy już dotrzemy nad Bałtyk, zostaniemy tam najwyżej na tydzień. Blisko 40% osób, które wzięły udział w badaniu, planuje w tym roku urlop o długości od 5 do 7 dni, a zarazem mniej niż 15% decyduje się na ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... pierwszej edycji badania z udziałem Polski ten trend nie odnotował większych zmian i utrzymuje się na wysokim poziomie. Nieco poniżej globalnego trendu (40 proc.) plasuje się polski konsument, który jest gotów wydawać więcej na wygody i udogodnienia w postaci na przykład dostawy zakupionych towarów (36 ...
-
Deloitte: pandemia wzmaga popyt na wideo streaming
... . Z jednej strony ponoszą wyższe koszty i posiadają dostęp do większej ilości treści, a z drugiej chcieliby zmniejszyć liczbę subskrybowanych usług. Wśród milenialsów aż 40 proc. czuje przytłoczenie liczbą swoich subskrypcji, a 43 proc. planuje ich ograniczenie. Wśród przedstawicieli pokolenia Z i X wyniki wahały się w okolicach 30 proc ...
-
Euler Hermes: nadchodzi fala niewypłacalności
... krajów, które odczują najpokaźniejsze wzrosty Euler Hermes wymienia m.in.: Stany Zjednoczone (+ 57% do 2021 r. w porównaniu do 2019 r.), Brazylię (+45%), Chiny (+40%), Wielką Brytanię (+43%), Hiszpanię (+41%), Włochy (+27%), Belgię (+26%), Francję (+ 25%), Polskę (+24%). Globalny Wskaźnik Niewypłacalności osiągnie w roku 2020 poziom ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... w przezwyciężaniu negatywnych następstw pandemii. Na pierwszym miejscu wskazano wsparcie w zapewnieniu bezpieczeństwa w czasie pracy i zachowaniu restrykcyjnych warunków – takiej odpowiedzi udzieliło 40% ankietowanych. Co trzeci z badanych wskazał także, że pracownicy pełnili istotną rolę przy dostosowaniu się przedsiębiorstwa do nowych zaleceń. 35 ...
-
Sektor MŚP: inwestycje planuje tylko 15% firm
... badaniem, oznacza to wzrost o 1/5. Z najlepszym odbiorem propozycje rządowe spotkały się wśród firm z branży handlowej. Odsetek zadowolonych wynosi tam ponad 40%. Nadal jednak 45% przedsiębiorców uważa, że wsparcie rządu jest niewystarczające. Prawie co piąty z nich oczekiwałby większych nakładów finansowych, które pozwoliłyby ...
-
Praca zdalna: efektywność zależy od zaufania do pracodawcy?
... w zakresie zaangażowania w wykonywane obowiązki, a ten aspekt został oceniony pozytywnie przez znaczącą większość respondentów– bardzo dobrze przez 43%, a dobrze przez 40% ankietowanych. Styl monitorowania pracy zarządzających odzwierciedla ten trend - 45% badanych wskazuje na wykorzystanie przez przełożonych w celu monitoringu regularnych tele- ...
-
Największe firmy budowlane na świecie: przychody rosną, wyzwania też
... dol.). Na te trzy koncerny przypada 31 proc. całkowitych przychodów przedsiębiorstw ujętych w rankingu. Pod względem liczebności, najwięcej w rankingu, bo aż 40 przedsiębiorstw pochodzi z Europy. Ich łączna sprzedaż pozostała stabilna i wyniosła 350 mln dolarów, gwałtownie jednak wzrosła rok do roku ich wartość ...
-
Praca zdalna, czyli jak realia wyprzedziły prawo pracy
... zweryfikować łatwiej, niż w przypadku pracy zdalnej. Jak rozliczanie czasu spędzonego na home office wygląda w praktyce? Wyniki badania pokazują, że aż 40% pracodawców deklaruje, iż w ich firmach nie funkcjonuje żaden system do rozliczania pracy zdalnej. Co piąty pracodawca sprawdza aktywność pracowników na ...
-
Wynagrodzenia w czasie pandemii. Kto stracił, kto zyskał?
... niż jeszcze przed marcem (wzrost pensji odnotowano w 11% przypadkach, 46% pracowników zachowała dotychczasowy poziom wynagrodzeń) oraz produkcja (obniżka pensji spotkała 40%, sytuacja bez zmian wystąpiła u 60% osób). Średni spadek wynagrodzeń w obu branżach to 20%. Przykładowo kierownik zmiany w produkcji przed pandemią zarabiał ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
... , Polacy nie planują już raczej większych wydatków na zakup sprzętu elektronicznego. Takie plany ma tylko nieco powyżej 4 proc. ankietowanych. Prawie 40 proc. Polaków (37,6 proc.) w ogóle nie robi żadnych większych jesiennych planów finansowych. W tej grupie dominują kobiety (44 proc.), osoby starsze ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... na rzecz zrównoważonego rozwoju przez włodarzy miejscowości, w której żyją. Co również jest sporym problemem dla społeczeństwa miejskiego to poziom bezpieczeństwa. 40 proc. badanych nie czuje się bezpiecznie w mieście, co sprawia, że zastanawiają się nad przeprowadzką. Smart city dla kogo? Inteligentne rozwiązania ...
-
GUS: koniunktura konsumencka lepsza, ale daleka od ideału
... 1,0% respondentów. W przypadku 15,0% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla ich osobistej sytuacji finansowej. Przeciętne zagrożenie odczuwa 40,1% odpowiadających na pytania dotyczące koniunktury konsumenckiej. Małe zagrożenie deklaruje 29,3% konsumentów, natomiast brak zagrożenia stwierdziło 15,6% badanych. Dla ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... . Wprawdzie najczęściej pracownikom zależy na wsparciu finansowym (58%), ale niewiele rzadziej wskazują na inne formy wsparcia - pomoc w szukaniu nowego zatrudnienia (40%) i wstawienie referencji (31%). Warto mieć świadomość, że wsparcie pracowników na każdym etapie współpracy, również przy rozstaniu z pracownikiem, wpływa długofalowo na ...
-
Customer experience: kto przoduje w ochronie danych osobowych?
... miejsce przed pięciu laty. Na szczycie listy najbardziej zaufanych instytucji plasują się banki, do których zaufanie ma 48 proc. badanych. 40 proc. respondentów ufa z kolei, że o ich dane osobowe. w należyty sposób dba służba zdrowia. Pierwszą trójkę zamykają urzędy i instytucje państwowe (39 ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... handlowych. O ile przed lockdownem, średnio w centrach handlowych odwiedzający spędzali 60 - 70 minut, to w okresie największych obostrzeń było to już tylko 40 – 45 minut. Po zniesieniu ograniczeń klienci znów chętniej przebywają w centrach handlowych, spędzając tu nawet więcej czasu niż przed pandemią - średnio ...
-
GUS: konsumenci coraz bardziej pesymistyczni
... 20,5% oraz 33,7%. Odsetek osób pracujących, które nie mają obaw, wynosi 37,0%. Niewielka liczba respondentów pracujących (3,4%) nie miała zdania. Dla 40,6% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla zdrowia populacji Polski jako całości. Przeciętne zagrożenie odczuwa 46,3% odpowiadających na pytania ...
-
Do zmiany pracy motywują nas pieniądze. A co nas powstrzymuje?
... znalezienia nowej pracy najbardziej pogorszyły się w przypadku mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego (o 48% ofert pracy mniej niż w analogicznym czasie rok temu), małopolskiego (40%) i pomorskiego (34%). Zieloną wyspą na mapie Polski jest województwo warmińsko-mazurskie, gdzie w okresie pandemii aż o 16% w ujęciu rocznym wzrosła liczba ofert ...
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?
... LG – 606 435 pkt. i najwyższy indeks sentymentu – 3,88. Trzy pierwsze marki znalazły się w pierwszej pięćdziesiątce rankingu, odpowiednio na miejscach 38., 40. i 49. Zestawienie najsilniejszych medialnie marek tego sektora może wskazywać, że iPhone straci ostatecznie pozycję lidera w innowacjach na rynku smartfonów – komentuje ...
-
Ceny ubezpieczeń o 20% w górę. Rekord, który nie zaskakuje
... edycji Marsh Global Insurance Market Index: W skali globalnej ceny ubezpieczeń majątkowych osiągnęły 21% wzrost, a ubezpieczenia finansowe i profesjonalne wzrosły średnio o 40% (oba wyższe niż drugim kwartale). Stawki ubezpieczeń od następstw nieszczęśliwych wypadków odnotowały średnio 6% wzrost (lekki spadek z 7% w poprzednim kwartale). Wszystkie ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
... rodzinnych i zawodowych. Benefit ten pozwala pracownikom dopasować godziny pracy do swojego stylu życia. Według raportu Benefity w oczach pracowników 2020 prawie 40% badanych korzysta z elastycznego czasu pracy. To świadczenie dodatkowe znajduje się na trzecim miejscu wśród najczęściej wykorzystywanych benefitów. Najwięcej z tego benefitu ...
-
Praca marzeń: dzieciństwo vs dorosłość
... % osób do 25. roku życia wciąż marzy o zawodzie z dziecięcych fantazji. W przypadku osób w wieku 25–39 lat jest to 45%, w wieku 40–55 lat — 39%, a powyżej 55 lat — zaledwie 24%. Na porzucenie marzeń niekiedy ma także wpływ konieczność szybkiego zarobku lub strach ...