-
Euler Hermes: które sektory kształtują ceny w strefie euro?
Przedsiębiorstwa zaczynają otrząsać się z kryzysu wywołanego przez pandemię. Zasadniczym czynnikiem wspomagającym wychodzenie z zawirowań jest możliwość kształtowania cen, zwłaszcza w bieżących realiach, kiedy gospodarka się ożywia, a ceny produkcji rosną. By przedsiębiorcy mogli podwyższać marże i obroty, wzrost cen jest im właściwie niezbędny. ...
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką, nie omijając przy tym rynku pracy. Sytuacja wprawdzie wydaje się normować, ale wiele wskazuje na to, że skutki kryzysu będą jeszcze odczuwalne. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby ostatnie doniesienia Hays Poland, z których wynika, że 2 na 3 reprezentantów pokolenia Z nie jest dziś pewnych swojej ...
-
Private equity: czy są jeszcze ślady po koronakryzysie?
Wybuch pandemii nie pozostał bez wpływu na rynek private equity. Widać to było szczególnie w I połowie minionego roku, kiedy to w efekcie wynikających z sytuacji epidemicznej obostrzeń aktywność funduszy dość drastycznie się obniżyła. Czy w kolejnych miesiącach nadal widoczna była stagnacja? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza EY 2021 Global ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
Wprawdzie pandemia silnie doświadczyła branżę ubezpieczeniową i wzmogła niepewność wśród ubezpieczycieli, to jednak okazuje się, że przyczyniła się również do pewnego ożywienia. Opracowane przez Deloitte badanie "2021 Insurance outlook, Accelerating recovery from the pandemic while pivoting to thrive" wskazuje, że o fuzjach i przejęciach myśli ...
-
Rekrutację pracowników planuje 11% firm, redukcję etatów - 2%
Polskie firmy ostrożnie wracają do planów rekrutacyjnych sprzed pandemii. Z najnowszego Barometru ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia wynika, że w III kwartale 2021 roku 11% firm chce zwiększać liczbę pracowników, podczas gdy 2% przewiduje redukcje etatów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie szukać pracy w III kwartale 2021 roku? Które ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... bezpłatnego serwisu informacyjnego (44 proc. osób czerpało z niego więcej informacji niż przed pandemią), a na kolejnych miejscach uplasowały się media społecznościowe (39 proc.), telewizja (34 proc.) i radio (29 proc.). Straciła prasa – zarówno dzienniki, jak i tygodniki. 15 proc. badanych w odpowiedzi na pytanie o to ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
Wybuch pandemii doprowadził do pokaźnego wzrostu znaczenia zakupów online, a internet stał się w przypadku wielu firm podstawowym kanałem dystrybucji. W istotny sposób zmieniły się również zachowania konsumentów, ale zmiana ta nie wynikała jedynie z obaw, jakie w szczytowych pod względem ilości zachorowań momentach, towarzyszyły kupującym. To ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
Instytut Badawczy Randstad i Gfk Polonia opublikowały najnowszą, 43. już odsłonę badania "Plany Pracodawców". Z opracowania wyłania się obraz zamierzeń formułowanych obecnie przez pracodawców. Okazuje się, że na rynku pracy widoczna jest poprawa, o czym świadczyć ma m.in. większa ilość ofert pracy oraz planowane podwyżki wynagrodzeń. Optymistyczne ...
-
Branża turystyczna z nadzieją czeka na wakacje
Branża turystyczna z nadzieją wyczekuje rozpoczynających się właśnie wakacji. Jak wynika z danych KRD, jej długi urosły w czasie pandemii o prawie 30 proc. Na szczęście z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Turystyczne plany Polaków w pandemii", 62 proc. Polaków planuje wyjazd na wakacje, a trzy czwarte chce go spędzić ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
Globalny rynek usług logistycznych dla e-commerce będzie rósł w średniorocznym tempie 8,6%, ale branżę czekają poważane wyzwania w kwestiach klimatu, zwłaszcza na ostatniej mili w miastach. Dostawy miejskie to po lotnictwie drugi model transportu o największej intensywności węglowej, a wzmożony popyt na obsługę e-handlu doprowadził w zeszłym roku ...
-
Usługi transportowe: pandemia popsuła rynek, co dalej?
Pandemia wstrząsnęła niemal wszystkimi dziedzinami życia i gospodarki, nie oszczędzając przy tym usług transportowych. Miniony rok przyniósł temu rynkowi wyraźne wyhamowanie. A jak jest teraz? Czy sytuacja zdołała się już unormować? Raport Oferteo.pl wskazuje na pewną poprawę - w marcu 2021 roku popyt na usługi przewozowe wzrósł względem ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
Rzetelna Firma po raz trzeci przyjrzała się solidności polskich firm. Opierając się o dane Krajowego Rejestru Długów przygotowała ranking rzetelności wszystkich województw. Wynika z niego, że w tym roku najlepiej wypadły ex aequo województwa podlaskie i podkarpackie. Natomiast liderem nierzetelności okazał się Górny Śląsk. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
Zmęczeni pandemią Polacy w ostatnim czasie nieco odetchnęli i z większym optymizmem zaczęli patrzeć w przyszłość. Przyczyniło się do tego zarówno stopniowe luzowanie obostrzeń, jak i powszechność szczepień przeciwko koronawirusowi. Potwierdzeniem tego są wyniki raportu opracowanego przez Nationale-Nederlanden. Z opracowania wynika, że co 2. z nas ...
-
Coface: szczepienia motorem wzrostu gospodarczego, rośnie ryzyko społeczne
Tym, co w największej mierze wpływa obecnie na dynamikę wzrostu gospodarczego, jest powszechność szczepień - wynika z najnowszego Barometru Coface. Analitycy pokusili się o podwyższenie prognoz dla PKB do poziomu +5,6 proc., o czym zadecydowały przede wszystkim zaskakująco wręcz dobre wieści z USA. Widać również spory skok wolumenu handlu ...
-
Ameryka Łacińska szansą polskiego eksportu. Na co uważać?
Polski eksport w coraz większym stopniu zwraca się ku krajom Ameryki Łacińskiej. Tylko na przestrzeni czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku obroty handlowe z Meksykiem, Chile i Argentyną odnotowały pokaźny, bo kilkudziesięcioprocentowy wzrost. Okazuje się również, że w ubiegłym roku najbardziej zorientowana na poszukiwanie nowych rynków ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
55% Polaków chce znów robić zakupy w niedziele - wynika z badania zleconego przez CBRE. Zwolennicy handlu w niedziele argumentują, że rozłożenie ruchu na siedem dni, pomoże w przestrzeganiu wytycznych dotyczących dystansu społecznego. Zwolenników niedziel handlowych przybywa, w poprzedniej edycji badania opowiadało się za nimi 51% Polaków. Co ...
-
Dane osobowe co czwartego Polaka w niebezpieczeństwie
Co czwarty Polak przyznaje, że spotkał się z próbą wyłudzenia jego danych. Oszuści podający się za pracowników banku prosili telefonicznie o podanie numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niestety prawie 20 proc. osób mogło podać takie informacje osobom trzecim - wynika z badania serwisu ...
-
Studenci po pandemii. Kryzys zdrowia psychicznego
Pandemia dała się we znaki chyba wszystkim i to niezależnie od wieku. Potwierdzeniem tego mogą być wyniki Salesforce Connected Student Report. Opracowanie dowodzi, że 3 na 4 studentów dostrzega obecnie trudności w utrzymaniu dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego. To wzrost w porównaniu z 73% studentów w zeszłym roku. Miesiące izolacji ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
Lepsze nastroje na rynku pracy. Z 44. edycji Monitora Rynku Pracy realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wynika, że pracownicy mniej obawiają się zwolnienia z pracy. Rotacja pracowników jednak spadła, a to może być wyzwaniem dla pracodawców poszukujących kandydatów z odpowiednim doświadczeniem. Problemem jest dużo zaległych dni urlopu. Z ...
-
Pandemia COVID-19. Co o niej myślą Polacy?
Pandemia COVID-19 trwa już drugi rok i wygląda na to, że Polacy już się z nią oswoili. Z badania dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor wynika, że według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo plusów, ile minusów. Co szósty rodak nie doświadczył żadnych jej negatywnych skutków. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy myślą o ...
-
7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
Wybuch pandemii wstrząsnął gospodarką i doprowadził do wielu zakrojonych na szeroką skalę zmian. Niektóre branże zamarły, inne wyszły z kryzysu obronną ręką, za co podziękować mogą przede wszystkim możliwościom, jakie otworzyła przed nimi sprzedaż przez internet. Zakupy online pomogły przedsiębiorcom, wzmacniając jednocześnie pozycję samego ...
-
Firmy w lepszej kondycji, choć opóźnione płatności bez zmian
Choć na opóźnione płatności w III kwartale 2021 roku skarży się 35 proc. MŚP, czyli tyle samo ile kwartał wcześniej, to kondycja firm poprawiła się i to znacząco - wynika z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co trzecia ankietowana firma przyznała, że borykała się w ciągu ostatnich 6 miesięcy z ...
-
Czy są chętni na biura w Katowicach?
... inwestora prywatnego, pow. 1.500 mkw.). Jest to pierwsza inwestycja dostarczona na katowicki rynek w bieżącym roku. W pierwszym półroczu 2021 r. najemcy wynajęli 39.100 mkw. biur, o 47% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym drugim kwartale wolumen transakcji wyniósł 34.800 mkw., a wśród ...
-
ZPP: sektor MSP bez inwestycji, ale z ofertami pracy
Przed nami najnowsza odsłona cyklicznego badania Busometr ZPP, które tradycyjnie przynosi odpowiedź na pytania odnośnie koniunktury gospodarczej wśród małych i średnich przedsiębiorstw. koniunktury sektorze MŚP. Okazuje się, że nastroje panujące wśród przedsiębiorców uległy poprawie, ale na huraoptymizm jest zdecydowanie za wcześnie. Z tego tekstu ...
-
Dłużnicy sądowi mają już ponad 743 mln zł zaległości
Z odzyskaniem pieniędzy od niesolidnych obywateli problem mają nie tylko banki, ubezpieczyciele czy firmy telekomunikacyjne, ale także instytucje państwowe, jak sądy. Prawie 162 tys. osób zostało wpisanych do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej za nieuregulowane grzywny, koszty sądowe, przepadki korzyści majątkowej czy nawiązki ...
Tematy: dłużnicy, zadłużenie Polaków, rejestr dłużników, KRD, sądy, grzywny, koszty sądowe, przepadek majątku -
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
... , IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 12 sierpnia 2021 r.
-
Największe firmy budowlane na świecie: jak wyszły z kryzysu?
Firma Deloitte zaprezentowała dane najnowszej odsłony raportu "Deloitte Global Powers of Construction 2020". To już 4. edycja opracowania poświęconego analizie sytuacji stu największych firm budowlanych na świecie. Najświeższe doniesienia wskazują, że w 2020 r. łączne przychody badanych przedsiębiorstw wzrosły o 3,7 proc. Dla porównania, rok ...
-
Ponowny start w branży transportowej? Niekoniecznie
6 na 10 właścicieli firm transportowych nie otworzyłoby ponownie biznesu w tej branży. Z kolei w branży budowlanej aż 77 proc. chętnie rozpoczęłoby taką samą działalność raz jeszcze - wynika z badania Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Przedsiębiorcy działający w różnych branżach zostali zapytani o to, czy zakładając ponownie ...
-
Relacje na rynku pracy. 4 wizje przyszłości po COVID-19
Niespodziewany wybuch pandemii wywarł silny wpływ na rynek pracy, nie pozostając bez znaczenia dla relacji między przełożonymi i ich podwładnymi. Nic zatem zaskakującego, że zarządzanie zasobami ludzkimi to obecnie jeden z najpilniejszych priorytetów kadry kierowniczej. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Deloitte raport „Zakłócenie relacji: ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
Subskrypcje różnorakich usług internetowych zaskarbiły sobie wyraźnie sympatię Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez Blue Media badania, z którego wynika, że korzysta z nich już 6 na 10 z nas. Popularność usług subskrypcyjnych jest zatem bezdyskusyjna i w błędzie jest ten, kto myśli, że chodzi tu głównie o najpopularniejszą w ...
-
Co ósma firma MŚP beneficjentem pandemii
Negatywny wpływ pandemii na firmy nie okazał się tak trwały, jak się spodziewano. Coraz mniej przedsiębiorców skarży się na niższe niż przed pandemią obroty, a przybywa tych, którym wiedzie się nawet lepiej niż przed pojawieniem się Covid-19 - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Praca zdalna podniosła zaufanie do pracownika?
Z powodu pandemii wzrosła popularność pracy zdalnej. Zdecydowały o tym kwestie bezpieczeństwa. Sami pracodawcy nie do końca byli przekonani o efektywności pracy wykonywanej w taki sposób. O dziwo, po kilkunastu miesiącach ich zaufanie do pracy zdalnej wzrosło. Jak wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield, z 30 do 35% wzrosła liczba pracowników ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
Wprawdzie pandemia znacznie przyspieszyła plany przedsiębiorstw w zakresie rozpoczęcia działalności w e-commerce, to jednak okazuje się, że niektóre branże ciągle podchodzą do świata online z dość sporą wstrzemięźliwością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia Santander Consumer Banku, z których wynika, że digitalizacja sprzedaży B2B w ...
-
Hejt w internecie spotyka co 7. z nas. Hejtujemy też sami
Hejt w internecie to zjawisko niestety nam nieobce. Badanie zrealizowane dla ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna dowodzi, że hejtu na własnej skórze doświadczyło w ostatnim roku 15% Polaków. Okazuje się przy tym, że sami również nie stronimy od mowy nienawiści. I wprawdzie osób otwarcie przyznających się do hejtowania nie jest wiele, to i tak jest ...
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
Smart shopping, czyi umiejętność sprytnego korzystania z okazji i kupowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach, to idea, która zakiełkowała za oceanem, ale szybko została zaszczepiona również na europejskim gruncie. Czy Polakom również towarzyszy spryt zakupowy? Niektórym z pewnością tak, choć na stwierdzenie, że jesteśmy mistrzami ...