-
Chmura obliczeniowa superbohaterem pandemii. Tylko co z tego...
... , że brak kompetencji do wdrażania chmury przekłada się w sposób negatywny na ich rynkową pozycję i przychody. Jeszcze większa grupa menedżerów IT (39 proc.), choć w lutym i marcu nie obserwowała korelacji między kompetencjami chmurowymi a biznesem, to twierdziła, że może to się zmienić w przyszłości. Nikt ...
-
Praca sezonowa: jakie oczekiwania pracowników?
... ofert pracy sezonowej pojawia się w dużych miastach, jednak i one notują w tym roku spadki ilości ogłoszeń. I tak np. w Warszawie sięgają one 39 proc., we Wrocławiu 42 proc., a w Poznaniu 28 proc. Jednocześnie warto zaznaczyć, że są również miejsca, w który pracy sezonowej jest więcej ...
-
Czy polskie firmy płacą terminowo? Na Opolszczyźnie tak, na górnym Śląsku nie
... 41,5 tys. zł długu, czyli ponad 6 tys. zł więcej od średniej krajowej. O ile zaskoczeniem może być drugie, niechlubne miejsce, kujawsko-pomorskiego (39 tys. zł), o tyle trzecie, Mazowsza (38 tys. zł), nie dziwi. To właśnie w tym województwie jest najwięcej firm, które mają do ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... . Niemcy także nie tylko zdecydowanie rzadziej przyznają się do robienia zapasów, ale też najnowsze badanie pokazuje rekordowy spadek tego trendu – z 39 proc. w kwietniu do poniżej jednej trzeciej w ostatnim badaniu. Co ciekawe, w Niemczech, które są jedną z najbogatszych badanych gospodarek, na wysokim i stałym ...
-
Praca zdalna, czyli jak realia wyprzedziły prawo pracy
... ta forma wykonywania obowiązków zawodowych została uregulowana z pracodawcą w formie pisemnej. W przypadku pracowników, którzy otrzymali możliwość pracy zdalnej w dobie pandemii, tylko 39% respondentów przyznaje, że zasady te zostały uregulowane na piśmie. Niezależnie jednak od tego, czy kwestia pracy zdalnej została wpisana do ...
-
Milenialsi dostrzegają szanse, jakie niesie pandemia
... . Pandemia nie taka straszna Stres i dobre samopoczucie to kwestie, które dla młodych pokoleń mają nadrzędne znaczenie w kontekście miejsca pracy. Aż 39 proc. polskich milenialsów przyznaje, że odczuwa niepokój lub stres niemal bez przerwy. W skali globalnej takich odpowiedzi było jeszcze więcej – 44 ...
-
KRD: pandemia wymówką dla nieetycznych zachowań w biznesie
... mikroprzedsiębiorcy częściej niż reprezentanci małych i średnich firm, informują o nieetycznych działaniach kontrahentów, w postaci żądań np. oferty lub obsługi ponad standard. 39% badanych przedsiębiorców uważa, że takie zachowania są domeną przede wszystkim dużych firm i korporacji. Jednak powiedzenie „duży może więcej” wykorzystuje coraz ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... duże obawy społeczne o prywatność (63 proc.). 43 proc. urzędników wskazuje także na potężne luki infrastruktury IT w zarządzaniu danymi przez miasto i w 39 proc. brak funduszy na takie inwestycje.
-
Pracownicy z Ukrainy wracają do Polski. Zatrzyma ich II fala pandemii?
... Force Central Europe. Powodami, dla których z polskiego rynku pracy odpłynęła dość pokaźna rzesza pracowników z Ukrainy, były przede wszystkim utrata pracy (39%) oraz niepewność co do rozwoju sytuacji (36%). Jednocześnie zdecydowana większość Ukraińców deklarowała, że zamierza wrócić do Polski jak tylko będzie ...
-
Filantropia: jesteśmy hojni i tego samego oczekujemy od biznesu
... już dziś. Rosną oczekiwania Polaków względem odpowiedzialnych społecznie firm Wydaje się, że to zaangażowanie filantropijne społeczeństwa zmieniła pandemia – tak twierdzi 39% mieszkańców Polski. Dla około 15% był to moment przełomowy, aby zacząć wspierać różne inicjatywy, choć wcześniej tego nie robili. Poza ...
-
GUS: kolejne spadki w eksporcie i imporcie, wyjątkiem USA, Chiny i Korea
... Europy Środkowo-Wschodniej – minus 0,8 mld PLN (minus 0,3 mld USD, minus 0,3 mld EUR). Dodatnie saldo uzyskano w obrotach z krajami rozwiniętymi 155,9 mld PLN (39,2 mld USD, 35,4 mld EUR), w tym z krajami UE saldo osiągnęło poziom 134,2 mld PLN (33,8 mld USD, 30,4 mld EUR ...
-
Provident: Polacy nie chcą szkoły i lekarza online
... brakuje nam z powodu ograniczeń wprowadzonych w związku ze stanem epidemii w Polsce, badani najczęściej wskazywali swobodny dostęp do lekarza, dentysty, rehabilitacji (39 proc.). Pokrywa się to również z odpowiedziami na pytanie dotyczące ważności bezpośredniego kontaktu z drugą osobą. W przypadku problemów zdrowotnych i konsultacji medycznych ...
-
Praca zdalna: więcej korzyści czy kłopotu?
... ujmując… Co drugi badany przyznaje, że brakuje mu bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami, wspólnych rozmów, spotkań na korytarzu czy w firmowej stołówce. 39% czuje wyraźną potrzebę regularnych spotkań i zebrań czy to za pomocą Internetu, czy stacjonarnie. Według badania Rzetelnej Firmy i Krajowego Rejestru Długów ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
... siodłowych spadło o 43,7% r/r, przy dodatniej dynamice za III kwartał (3,8% r/r), a wartość nowych kontraktów dotyczących finansowania naczep i przyczep była niższa o 39,2% r/r. Trudna sytuacja w transporcie zbiorowym jest widoczna w wynikach segmentu autobusów, który w ciągu pierwszych trzech kwartałów zanotował wynik gorszy o 43% r/r ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... proc.), napojów (28 proc.) oraz środków higieny (27 proc.). Duże marki najczęściej wybieramy, kupując rzeczy do domu (74 proc.). Aż 39 proc. naszych badanych wybiera duże marki, bo uważa, że ich produkty są lepszej jakości. Kolejne 35 proc. ma do dużych ...
-
Mały biznes w obliczu pandemii. Jak sobie radzi?
... , kobiety więcej zmieniły w swoim podejściu do oszczędzania – zdecydowanie częściej niż mężczyźni deklarują odkładanie większej sumy na nieoczekiwane sytuacje (49% vs 39%). Nieco częściej niż mężczyźni przyznają się też do odkładania pieniędzy w banku oraz do rezygnacji z ryzykownych inwestycji. Firmy nie tylko deklarują ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... na redukcję etatów i zwolnienia. 77 proc. dyrektorów ds. marketingu wskazuje, że w czasie pandemii zautomatyzowało więcej pracy za pomocą sztucznej inteligencji, a 39 proc. zdecydowało się na redukcję etatów. Z kolei 36 proc. CMO skierowało wielu pracowników na pracę zdalną. W obliczu kryzysu, marketingowcy powinni ...
-
Jedzenie na wynos ratuje gastronomię?
... bank, z takiej opcji korzysta już co czwarty Polak (27 proc.) w tym najwięcej osób w wieku 18-29 lat (61 proc.) i 30-39 lat (39 proc.). Zainteresowanie to jednak spada wraz z wiekiem badanych np. wśród czterdziestolatków wynosi już jedynie 17 proc. To zjawisko może wiązać ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... międzynarodowym i transportem zbiorowym. Największe spadki na poziomie 50 - 60% odnotowaliśmy w pierwszych miesiącach pandemii. Półrocze zamknęło się ujemną dynamiką na poziomie 39%. Od listopada 2020r. notujemy już wyraźne odbicie w finansowaniu sektora TRK (średnia dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
... Polaków na produkty związane z wyposażeniem kuchni. Najczęściej kupowaliśmy sprzęt kuchenny, w tym maszynki do pieczenia chleba, garnki i patelnie (62%), szkło stołowe (39%) oraz sztućce (26%). Częściej zamawialiśmy też inne produkty potrzebne do przygotowania idealnej kolacji w domu, w tym: świece (44%), nastrojowe oświetlenie (13 ...
-
Coface: ukryta niewypłacalność początkiem fali upadłości firm?
... niewypłacalności w Hiszpanii szacuje się na ok. 1,6 tys. (34 proc. poziomu z 2019 r.). Coface ocenia skalę ukrytych niewypłacalności we Włoszech na około 39 proc. ich poziomu z 2019 r. (czyli 4,1 tys.). Zgodnie z obliczeniami Coface liczba niewypłacalności powinna była jednak wzrosnąć o 7 proc. Niepokojące perspektywy Oczekuje się ...
-
GUS: jak duże spadki notuje ruch graniczny?
... wydatków poniesionych za granicą przez mieszkańców Polski przekraczających omawianą granicę dominowały pozostałe wydatki (usługi) – 43,1%, towary nieżywnościowe stanowiły 39,1%, a na żywność i napoje bezalkoholowe Polacy przeznaczyli 14,0% swoich wydatków. Zróżnicowanie wydatków, w tym także pod względem struktury asortymentowej, występowało ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... (poniżej 300 ml). A jednak okazuje się, że sprzedaż alkoholu nie ucierpiała w czasie pandemii. Polacy wydali w ubiegłym roku na trunki ponad 39 mld zł, choć zmieniła się nieco struktura wydatków. Zamiast piwa Polacy kupowali whisky, gin, rum, tequilę. NielsenIQ podaje, że alkohole ...
-
Jak pandemia COVID-19 wpływa na nastroje Polaków?
... ilość ruchu, co odbija się na sylwetce. Aż 36% respondentów przyznaje, że przytyli wciąg u ostatniego roku (częściej kobiety niż mężczyźni - 39% vs 32%), średnio o ok. 5 kg. W wyniku pandemii częściej pojawiają się też najrozmaitsze problemy związane z codziennym życiem: najpoważniejsze z nich to problemy ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... obciążenie w nadgodzinach wyraźnie widać w przypadku odpowiadania na maile. Wśród ogółu badanych pracowników na służbowe wiadomości poza standardowymi godzinami pracy odpowiada 39 proc., przy czym 10 proc. z ankietowanych robi to częściej niż̇ przed pandemią. Istnieje spora różnica w odpisywaniu na maile po godzinach ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... 97% w III kwartale 2020 r. Region APAC-EANZJ (Azja-Pacyfik, Azja Wschodnia, Nowa Zelandia i Japonia) wykazał jeden z najniższych wzrostów w czasie pandemii, wynoszący zaledwie 39%, w porównaniu z 90% w III kwartale 2020 r. Wzrost ruchu i zamówień: W I kwartale 2021 r. wzrost ruchu na całym świecie wyniósł 27% w porównaniu z I kwartałem 2020 ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... inteligencję, na podstawie analizy danych z komputera służbowego. Pytanie jako jedyne nie odnosiło się do kwestii rekrutacji – a do realizacji obowiązków. Respondenci w 39% przypadków mieli pozytywne podejście do kontroli przez AI. Przy analizie danych o sztucznej inteligencji w rekrutacji warto zauważyć dość sporą liczbę odpowiedzi ...
-
Długi weekend czerwcowy spędzimy w kraju
... zł – wskazuje Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Zadłużenie firm gastronomicznych jest największe na Mazowszu i wynosi 39 mln zł - wynika z danych KRD. 31 mln zł długu mają firmy z województwa śląskiego, a 20,7 mln zł - firmy z dolnośląskiego. Przedsiębiorcy z branży ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... przeglądania towarów (53 proc. wskazań); sprawdzania rozmiaru, kroju i jakości produktów (46 proc.) czy natychmiastowego zakupu bez potrzeby czekania na dostawę (39 proc.). Badanie SAS wykazało, że dla klientów istotny jest również społeczny aspekt zakupów, które są okazją do spotkania z rodziną lub ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
... teraz. Większości wystarczyłaby dwukrotność (22% odpowiedzi w tej grupie) albo trzykrotność (20%) obecnego wynagrodzenia. Co istotne, tylko 19% pracowników w wieku 26–39 lat nie mogłoby pracować w korporacji, której działania są sprzeczne z ich wartościami. Prawdopodobnie wynika to z konieczności zarobku. Większość Polaków to właśnie ...
-
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
... act legal Polska, najwięcej bo aż 41 proc. specjalistów i menedżerów po pandemii chciałoby pracować zdalnie przez większość dni w tygodniu. Kolejne 39 proc. respondentów preferowałoby pracę z domu w wymiarze 1-2 dni w tygodniu. Chęć świadczenia pracy wyłącznie w formule home office – a tym samym całkowitej rezygnacji ...
-
IV fala pandemii. Konsumenci i firmy spodziewają się kolejnego lockdownu
... przede wszystkim problemów z dostępem do opieki medycznej (45 proc.), ale już na drugim miejscu wymieniają znaczące pogorszenie stanu polskiej gospodarki (39 proc), a w dalszej kolejności lęk o zdrowie bliskich (36 proc.) i swoje (27 proc.), strach przed ograniczeniami w korzystaniu z różnych miejsc (26 proc.) i pojawieniem ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... postawy wobec automatyzacji poszczególnych grup zawodowych. Najczęściej przyspieszenia jej w obliczu COVID-19 dopatrywali się finansiści (42%), specjaliści ds. obsługi klienta (39%), pracownicy produkcji (37%), sprzedawcy (33%) oraz menedżerowie (32%). Odczucia badanych zgadzają się częściowo z ocenami ekspertów - wskazane grupy wśród najbardziej ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... człowieka. Co trzeci respondent jest zdania, że to ludzie są odpowiedzialni za globalne ocieplenie. W tej grupie większy odsetek stanowią mężczyźni (39%) niż kobiety (28%), jak również mieszkańcy największych miast (42%). Skutkiem globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków jest występowanie większej ilości ...
-
PIE: gospodarkę światową napędzają 3 siły
... Wyszehradzkiej oraz Niemcy i Austria) w latach 2000-2020 wyprzedził Europę Południową pod względem udziału w europejskich obrotach handlowych (z 33 proc. unijnych obrotów do 39 proc. wobec spadku z 35 proc. do 28 proc. w Europie Południowej). Cały region stał się przemysłowym motorem wzrostu w UE. Polska jest ...