-
GfK: w sierpniu nastroje konsumenckie mocniej w dół
W sierpniu nastroje konsumenckie w Polsce jeszcze bardziej się pogorszyły. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK spadł o 3,7 p.p. w stosunku do lipca i wynosi obecnie -19,2. Wskaźnik dla Unii Europejskiej nieznacznie się poprawił. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
Do 2030 r. unijna strategia dekarbonizacji transportu drogowego będzie potrzebować 280 mld euro inwestycji w punkty ładowania, sieci przesyłowe i zdolności produkcyjne energii odnawialnej. Do 2050 r. nakłady te powinny wzrosnąć do 1 bln euro. Tylko do końca dekady infrastruktura dla lekkiej i ciężkiej logistyki potrzebuje nawet 40,4 mld euro, nie ...
-
Inflacja, błędy polityczne i niepewność. Dokąd zmierza gospodarka światowa?
W miarę jak wstrzymywane są dostawy rosyjskiego gazu, trwa walka z inflacją i narasta niepewność polityczna, poprzedni niekorzystny scenariusz Allianz Trade stał się rzeczywistością. Trójca: niższy wzrost, wyższa inflacja i wyższe stopy uderzy jeszcze mocniej. Allianz Trade przewiduje, że globalny wzrost gospodarczy znajdzie się w ujemnym ...
-
Nastroje konsumentów gorsze w październiku 2022
Po lepszym wrześniu, nastroje konsumentów w październiku 2022 znów się pogorszyły - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 45,5 i był o 1,3 p. ...
-
GfK: nastroje konsumenckie w Polsce wciąż kiepskie
Nastroje polskich konsumentów są nadal bardzo złe. W październiku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł co prawda o 0,2 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca, ale nadal jest na historycznie niskim poziomie -20,1. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw ...
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2022 nieco lepsze
Po gorszym październiku, w listopadzie 2022 roku nastroje konsumentów nieco się poprawiły - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,0 i był ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
W listopadzie 2022 Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 0,7 p.p. i wnosi -19,4. Nastroje wśród polskich konsumentów pozostają na niskim poziomie. Natomiast wskaźnik w Unii Europejskiej mocno odbił w górę. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, ...
-
Czy Polacy popierają wejście do strefy euro?
Wejście do strefy euro już od dawna budzi w naszym społeczeństwie ożywioną dyskusję. Jak jednak wynika z zaprezentowanego przez Fundację Wolności Gospodarczej "Indeksu Eurosentymentu", w minionych trzech miesiącach istotnie przybrała ona na sile. Dlaczego temat wspólnej waluty znów stał się interesujący i co o wejściu do strefy euro myślą Polacy? ...
-
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w grudniu 2022
W grudniu 2022 dalsza poprawa nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 41,9 i był o 2,1 p. proc. wyższy w ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
W czasach rekordowo nisko oprocentowanych lokat inwestycje w nieruchomości uchodziły za jedną z najbardziej bezpiecznych przystani. Obecnie banki proponują nam nieco lepsze oprocentowanie, z drugiej jednak strony aktualne uwarunkowania rynkowe nie należą do najłatwiejszych. Czy w takich realiach inwestowanie w ziemię nadal postrzegane jest jako ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 znów w górę
Nowy rok przyniósł dalszą poprawę nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 38,1 i był o 3,8 p. proc. wyższy w ...
-
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 lekko w górę
Nastroje konsumentów w styczniu 2023 roku wciąż nie są najlepsze, choć widać poprawę. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 3,8 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca i wynosi -13,4. Wskaźnik unijny wynosi w styczniu -22,2. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie ...
-
Przez wysokie ceny pary częściej kłócą się o pieniądze
Wysoka inflacja sprawiła, że koszty życia są coraz wyższe. Coraz większe problemy finansowe powodują, że jedna piąta par częściej kłóci się o pieniądze - tak wynika z najnowszego badania "Pieniądze powodem stresu dla par i singli", zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Najwięcej nieporozumień na tym tle jest w związkach ...
-
Coface: recesja ustępuje, stagflacja nabiera rozpędu
Barometr Coface to istotny głos w dyskusji o kondycji światowej gospodarki. Jego autorzy potwierdzają wprawdzie, że sytuacja na początku bieżącego roku zdaje się poprawiać, ale jednocześnie ostrzegają, że na huraoptymizm jest tu zdecydowanie za wcześnie. Recesja okazała się scenariuszem, który nie doczekał się realizacji, ale na horyzoncie ciągle ...
-
Nastroje konsumentów w lutym 2023 lepsze
Luty to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 36,0 i był o 2,1 p. proc. wyższy w ...
-
5 razy "D", czyli jakie czynniki strukturalne wpływają na inflację?
Dział Analiz Allianz przedstawia opracowanie zatytułowane "Pięć D strukturalnie wyższej inflacji", w którym eksperci wskazują na czynniki strukturalne wywierające istotny wpływ na inflację. Ich zdaniem tytułowe "Pięć D" to demografia, dekarbonizacja, deglobalizacja, dług oraz digitalizacja. Streszczenie W ostatnich dekadach, a zwłaszcza od czasu ...
-
Nastroje polskich konsumentów w gorszym stanie
Po nieznacznej poprawie w styczniu, w lutym nastroje konsumentów znów się pogorszyły - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lutym 2023 r. -17,4 i tym samym ...
-
Rynek pracy: kobiety wolą zarządzanie zespołem niż firmą?
Na przestrzeni ostatnich lat sytuacja kobiet na polskim rynku uległa znacznej poprawie, jednak niewątpliwie są jeszcze obszary, w których jest przestrzeń do poprawy. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez Hays Poland na potrzeby raportu „Kobiety na rynku pracy 2022”. Dowodzą one m.in., że kobiety coraz częściej piastują "stołki" ...
-
Nastroje konsumentów trochę lepsze w marcu 2023
Marzec to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 35,6 i był o 0,4 p. proc. wyższy w ...
-
Nastroje Polaków niezmiennie złe
Zbliżająca się Wielkanoc nie poprawiła nastroju polskich konsumentów. Utrzymują się one wciąż na bardzo niskim poziomie. Niemal połowa Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen i bezrobocia. W przyszłość spoglądamy z obawą - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, ...
-
Co mówią CEO o gospodarce, problemach i przyszłości firm?
Nastroje panujące wśród CEO często postrzegane są jako swoistego rodzaju papierek lakmusowy sytuacji gospodarczej. Prezesi sondowani na potrzeby cyklicznego badania EY CEO Outlook Pulse mają umiarkowane prognozy odnośnie sytuacji gospodarczej. Na podkreślenie zasługuje przy tym fakt, że ankietowani z Polski prezentują się na tle innych jako ...
-
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w kwietniu 2023
Kwiecień 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 32,2 i był o 3,4 p. proc. ...
-
Nastroje konsumentów w maju 2023 lepsze
Maj 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,9 i był o 2,3 p. proc. wyższy w ...
-
Rynek turystyki odżywa, podróże służbowe także
Turystyka to jedna z branż, w którą najdotkliwiej uderzyły restrykcje związane z pandemią. Wiele jednak wskazuje na to, że sytuacja na rynku turystycznym już zdołała się unormować, Potwierdzeniem tego są wyniki opracowanego przez Mastercard raportu Travel Industry Trends 2023, który dowodzi m.in., że w pierwszych trzech miesiącach br. wydatki ...
-
Rynek pracy: rośnie znaczenie kobiet w biznesie
Z przeprowadzonej na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką przez wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet Poland analizy pod względem wieku i płci 811 tys. osób zajmujących ponad milion stanowisk wynika, że blisko co trzecie kluczowe stanowisko w firmach zarejestrowanych w Polsce zajmuje kobieta. Największy udział kobiet zanotowano w grupach ...
-
Uczenie maszynowe a sztuczna inteligencja - jakie są różnice?
Wraz z kolejnymi wdrożeniami z zakresu AI, powstaje wiele nieporozumień co do sposobu jej działania. Przez jednych sztuczna inteligencja postrzegana jest jako futurystyczna, humanoidalna maszyna, a z drugiej strony dość często bywa mylona z procesem prostego uczenia maszynowego. Jakie istnieją różnice pomiędzy machine learning a AI? Eksperci ...
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Czerwiec 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 28,2 i był o 1,7 p. proc. ...
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
Nastroje polskich konsumentów po znaczącej poprawie w maju, w czerwcu ustabilizowały się - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w czerwcu 2023 r. -6,7 i ...
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
W lipcu 2023 nastroje konsumentów jeszcze bardziej się poprawiły. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 24,9 i był o 3,3 p. proc. ...
-
Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) prezentuje wyniki raportu „The Game Industry of Poland – report 2023” powstałego we współpracy z Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, Ministerstwem Rozwoju i Technologii oraz przy wsparciu Game Industry Conference. Opracowanie rzuca światło na sytuację polskiej branży gier, wskazując m.in., że ...
-
Nastroje konsumenckie najwyższe od 2,5 roku
Nastroje polskich konsumentów w lipcu po raz kolejny poprawiły się i są najlepsze od 2,5 roku - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lipcu ...
-
Plus wprowadza nową Mistrzowską Ofertę
... . Mistrzowska Oferta za 59 zł/mies. została przygotowana dla klientów Plusa, którzy równocześnie kupią albo przedłużą inny abonament głosowy za min. 39 zł/mies. lub Internet (mobilny/światłowodowy) za min. 19 zł/mies. Z Mistrzowskiej Oferty za 59 zł/mies. mogą skorzystać także klienci Polsat Box, którzy ...
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
W sierpniu 2023 nastroje konsumentów jeszcze bardziej się poprawiły. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 22,3 i był o 2,6 p. proc. ...
-
Nowy rok szkolny i stary problem - brak nauczycieli
Przed 1 września 2022 roku dyrektorzy polskich szkół gorączkowo poszukiwali pracowników. Okazuje się, że po upływie 12 miesięcy nic się w tej kwestii właściwie nie zmieniło. Potwierdzeniem tego jest najnowsza analiza Grupy Progres, z której wynika, że problem braku nauczycieli nie stracił nic a nic na swojej aktualności. 23 sierpnia br., a więc ...
-
Nastroje konsumenckie w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu
W sierpniu 2023 roku nastroje konsumentów były zbliżone do lipcowych - wynika z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w lipcu 2023 r. -4,5 i spadł o ...