-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... przedstawiono charakterystykę rynku telekomunikacyjnego w 2005 r., tj. bezpośrednio przed utworzeniem nowego organu. Wartość polskiego rynku usług telekomunikacyjnych, mierzona wielkością przychodów ze sprzedaży tych usług, wyniosła w 2005 r. ok. 37 mld zł. Wydatki na inwestycje ogółem osiągnęły wartość ok. 6 mld zł. 1.1 Telefonia stacjonarna Jak ...
-
Producenci opakowań: uderzą w nich rosnące ceny surowców?
... m.in.: Jakie wyzwania pojawiają się przed producentami opakowań w naszym kraju? Czy branży opakowań uda się uniknąć spowolnienia? Jak prezentuje się struktura ekspozycji importowej opakowań z rynków Ukrainy, Rosji i Białorusi? Które regulacje rynkowe w największym stopniu zaważą na przyszłości producentów opakowań? Rosyjska agresja na ...
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
... ograniczenie przestrzenne przestaje istnieć. Implikuje to zastosowanie określonej strategii sprzedaży. W jednym momencie oferta jest kierowana do dowolnego klienta mającego dostęp ... przed wejściem firm konkurencyjnych, pod warunkiem że wynikająca z tego struktura rynku zmusi konkurentów do podobnych działań. Zasoby strategiczne dzielą się ...
-
Wtórny rynek nieruchomości V 2011
... . Analiza ofert i transakcji w wybranych miastach pozwala stwierdzić, że nie inaczej jest i teraz. Udział transakcji sprzedaży mieszkań jednopokojowych w badanym okresie wynosi od 9 proc. wszystkich analizowanych przez nas umów sprzedaży w Poznaniu do 20 proc. Krakowie i Łodzi, gdzie cieszą się największą popularnością wśród nabywców. Oprócz ...
-
Sprzedaż domu w 2011
... powoduje, że do transakcji nie dochodzi zbyt często. Problemem jest również struktura oferty. W województwie mazowieckim wśród ofert wystawionych do sprzedaży 79 proc. domów ma powierzchnię większą niż 150 m kw. W przypadku innych województw struktura powierzchniowa oferty wygląda podobnie, np. w woj. pomorskim ofert o powierzchni większej ...
-
Branża meblarska w Polsce w kryzysie
... miarę upływu czasu powstało wiele firm z nowoczesną i niekonwencjonalną ofertą. Specyficzna struktura polskiej branży meblarskiej OIGPM szacuje, iż tylko ok. 1% ... (oczywiście w skali brutto, nie uwzględniając innych składowych faktycznie liczonej rentowności sprzedaży). Z drugiej strony trzeba pamiętać, iż także dzięki temu – osłabieniu walut ...
-
Rynek domów w IV kw. 2009
... 2009 r. stanowiły już niemal 28% całości oferty. W pozostałych miejscowościach wchodzących w skład aglomeracji zdecydowanie dominują domy wolnostojące, stanowiące 63% wszystkich propozycji sprzedaży. Ale i tutaj daje się zauważyć tendencja polegająca na stopniowym zwiększaniu się udziału domów o zabudowie szeregowej. Na koniec 2009 r. stanowiły one ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010
... . Jak czytamy w raporcie, w latach 2007-2009 niezmiennie największą wartość produkcji sprzedanej można zaobserwować w kategorii elektronicznego sprzętu powszechnego użytku, którego udział w całości sprzedaży wyrobów ICT wyniósł 77% w roku 2007 i w ciągu dwóch lat rósł, by w roku 2009 osiągnąć poziom 86%. Na przestrzeni czterech prezentowanych ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce 2009
... znacząco prognoz rozwoju rynku farmaceutycznego na 2009 rok. Eksperci nie przewidują spadku sprzedaży, a jedynie obniżenie dynamiki wzrostu. Stosunkowo dużą odporność branży farmaceutycznej na światowy kryzys ekonomiczny potwierdzają dobre wyniki sprzedaży aptecznej za I kwartał 2009 r. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2009 r. rynek wzrósł aż ...
-
Rynek paliw 2010
... za to udział rynkowy koncernów zagranicznych, z 10,2% w 2009 roku do 10,8% w 2010 roku. W przypadku sprzedaży detalicznej koncerny krajowe dostarczyły w zeszłym roku 30,7% paliw, a zagraniczne 23,5%. Nadal spada udział w sprzedaży operatorów niezależnych. W zeszłym roku sprzedali oni 41,6% paliw (spadek z 42,7% w 2009 r). W zeszłym roku ...
-
Rozwój przedsiębiorczości 2005-2009
... na potrzeby badania grupy przedsiębiorstw wzrostowych, stabilnych i spadkowych charakteryzowała też odmienna struktura według wielkości zaliczonych do nich podmiotów Wielkość tę określono na podstawie ... liczby podmiotów skutkował tym, że przeciętnie na jeden podmiot przychody ze sprzedaży obniżyły się ze 104 mln zł w 2007 r. do 94 mln zł w 2008 ...
-
Rośnie sprzedaż, bogactwo i powierzchnie handlowe
... %). Zmianie ulega nie tylko wielkość wydatków konsumentów, ale również ich struktura. Względem 2012 roku znacznie zwiększył się udział kategorii spoza sektora spożywczego, a ... 2016 r. średnia wartość sprzedaży detalicznej w przeliczeniu na metr kwadratowy nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosła 8150 euro rocznie. Biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... komentuje Tomasz Wiśniewski, Partner w Zespole Wycen w KPMG w Polsce. Struktura rynku dóbr luksusowych – wszystkie segmenty odrobiły straty spowodowane pandemią ... sprzedaży, takie jak sklepy tymczasowe (ang. pop-up stores) i transakcje oparte na rozwiązaniach cyfrowych. Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji w sprzedaży ...
-
Bank przyjazny dla przedsiębiorców
... % kobiet, przy czym najniższy wskaźnik dotyczył banków spółdzielczych 28%. Struktura wiekowa klientów w poszczególnych kategoriach konkursowych była niemal identyczna, a przeciętny wiek ... spółdzielczych. 6. Banki spółdzielcze osiągają znacznie większą intensywność sprzedaży usług bankowych do klientów: większa jest w nich proporcja korzystająca ...
-
Wtórny rynek nieruchomości VI 2009
... %. W Krakowie ceny minimalne i maksymalne działek pozostają na poziomie porównywalnym z I kwartałem 2009. Zmieniła się natomiast struktura oferty w porównaniu z II kwartałem 2008. Obecnie więcej jest co prawda działek w cenie do 100 ... a także generalnie zwiększeniu podaży. W czerwcu w województwie mazowieckim dostępnych było 65% więcej ofert sprzedaży ...
-
Innowacje w firmie: co je powstrzymuje, a co pobudza?
... sprzedaży? Czy przeważa kultura awersji do ryzyka, czy aktywnie i wyraźnie zachęca się do podejmowania ryzyka? Jaki jest charakter i sposób sprawowania władzy na wyższych i niższych szczeblach hierarchii? Struktura organizacji, czyli ile jest „luzu” w tej strukturze. Czy jest to struktura ... okoliczności, ale także struktura organizacji charakteryzuje ...
-
Rynek domów w II kw. 2010
... % ofert sprzedaży domów w Warszawie zaktualizowanych lub dodanych na portalu Gratka.pl, stanowiły domy o zabudowie bliźniaczej. Na drugim miejscu znalazły się domy wolnostojące z udziałem w całości rynku wynoszącym 34%. Szeregówek jest najmniej i stanowią one niecałe 27% całkowitej oferty. Poza granicami Warszawy struktura prezentuje się ...
-
Flota samochodowa: CFM w Polsce I-VI 2011
... nie sprowadzi, ale przygasić tempo rozwoju branży CFM na pewno może. Struktura portfela usług Badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, że najlepiej sprzedającą ... pożądany przez całą branżę rezultat. Rynek obrał w końcu kurs na najbardziej pożądaną w sprzedaży opcję, czyli klasyczny full service leasing. Obecnie 78 proc. samochodów używanych ...
-
Przetargi - raport XII 2011
... . 836 w marcu, 11 tys. 691 ogłoszeń w lutym oraz 10 tys. 6 w styczniu. Struktura branżowa jest typowa – z jednej strony szczyt sezonu zimowego ... proc. proc. Sprzedaż żywności, wzrosła r/r (w cenach bieżących) w niewielkim stopniu, zaś wyniki sprzedaży detalicznej w pozostałych rodzajach działalności pokazują, że Polacy zmienili nieco strukturę ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... wyniku AtMediów jest fakt, iż grupa ta w 2011 roku straciła prawa do sprzedaży czasu antenowego stacji TV Puls, 4fun TV oraz Rebel TV na rzecz grupy ... reklamodawców emitujących 10-20 tyś. Eq GRP oraz 18% dla emitujących 5-10 tyś. GRP. Struktura podziału rynku GRP przez pryzmat sektora działalności reklamodawców nie zmieniła się znacząco, zwiększyła ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... znaczenie dla ogólnego wzrostu cen transakcyjnych ma przede wszystkim zmieniająca się struktura wykorzystywanych nośników na korzyść bardziej prestiżowych miejsc reklamowych. ... I kwartale br. największy wzrost pod względem ilości zakupionych nośników i wartości tej sprzedaży odnotowały nośniki powyżej 500m2 (tabela nr 7). Zaprezentowane w tej części ...
-
Flota samochodowa: CFM w Polsce 2012
... pomiędzy 10-11%. Tymczasem realny wzrost nie przekroczył połowy tej wartości. Struktura portfela usług Analizy Keralla Research wskazują, że full service leasing oraz ... straciła wprawdzie zainteresowanie kilkudziesięciu firm, co przełożyło się na ujemną dynamikę sprzedaży dla całego rynku wynoszącą -29,5% r/r (klient), ale równocześnie już pozyskani ...
-
Leasing w Polsce: jaką ma jakość?
... graczy na rynku. Dzięki rozbudowanej sieci dostawców i wyspecjalizowanym sieciom sprzedaży firmy mogą być blisko aktualnych potrzeb inwestycyjnych rolnika i z pewnością będą ... głównie autobusy, pojazdy ciężarowe pow. 3,5 t, ciągniki siodłowe, auta osobowe), wg ZPL, struktura finansowania środków trwałych za 2013 r. pokazuje, że kolejną silną grupą ...
-
Duże centra handlowe w odwrocie. Kto je detronizuje?
... pozostaje prawie 490 000 mkw. powierzchni handlowej we wszystkich formatach. Prognozowana struktura nowej podaży w 2021 roku odzwierciedla trend lokalności i wygodnych ... pozostają stabilne. E-commerce a krajowe restrykcje Jak podaje GUS, udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej ogółem w Polsce spadł z 9,8% w styczniu do 8,6% w lutym ...
-
Tydzień 44/2004 (25-31.10.2004)
... a gdzie może budzić obawy. Systematycznie, od kilku już lat zmienia się struktura handlu Europy Zachodniej z zagranicą, a szczególnie z USA. Według informacji ... . I tak spadek sprzedaży zanotowali tacy potentaci jak: Marlboro (we Francji o 24,4% i w Niemczech o 18,7%), Coca Cola (w Niemczech o 16%), spadki sprzedaży zanotował także: MCDonald's, ...
-
Polacy kupują stare samochody
... 89% kupionych przez nas samochodów używanych większość ma ponad 6 lat i została sprowadzona z Niemiec - wynika z raportu TNS OBOP. Pomimo niewielkiego wzrostu sprzedaży nowych aut w 2006r., na naszych drogach wciąż dominują samochody kupione z drugiej ręki – wynika z najnowszego badania dotyczącego intencji zakupu samochodów, przeprowadzonego ...
-
Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006
... oprogramowanie rozrywkowe, zaś 43,6% oprogramowanie edukacyjne. Na ogólną wartość 216,3 mln zł sprzedaży oprogramowania rozrywkowego składa się w 94,9% sprzedaż gier komputerowych i ok. 5,1% rozrywkowych serwisów www. Wartość 167,5 mln zł sprzedaży oprogramowania edukacyjnego jest wypełniona w 74,7% przez bazy wiedzy. W 2006 r. dynamika ogólna ...
-
Energetyka odnawialna a bariery w Polsce
Do roku 2020 Polska musi zwiększyć do 15%, z obecnych 3,8% udział energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych. Jeśli nie osiągniemy tego poziomu, nasz kraj będzie musiał kupować tak zwane "zielone certyfikaty" od krajów mających nadwyżki w produkcji energii odnawialnej. Według ekspertów Grupy Energetycznej firmy doradczej Deloitte ...
-
Zarządzanie kadrami: elementy, techniki i plany
... stanie) i składzie załogi w porównaniu ze zmianami wielkości produkcji, przychodów ze sprzedaży netto, zysku brutto i technicznego uzbrojenia pracy w badanym okresie w stosunku ... z firmy z rozmaitych przyczyn (zwolnień, odejść naturalnych), jak zmienia się struktura zatrudnionych z tego tytułu oraz z powodu awansów pracowników lub zmian spowodowanych ...
-
Polskie banki: jak obniżyć skutki kryzysu?
... , że możemy mieć do czynienia ze zmianą w strukturze opłat produktów bankowych. Dodatkowo w celu osiągnięcia oszczędności banki będą dokonywały racjonalizacji sieci sprzedaży oraz automatyzowały procesy. Działaniem, które może przynieść korzyści już w krótkim okresie jest podjęcie bieżącego programu oszczędności - zauważają eksperci. Na podstawie ...
-
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw 2006-2008
... . Wzrósł natomiast znacznie udział województwa łódzkiego (wzrost z 2,5% do 9,4%) oraz pomorskiego (wzrost z 5,5% do 8,9%). Udział przychodów ze sprzedaży produktów nowych lub istotnie ulepszonych w przychodach ze sprzedaży ogółem w przemyśle w 2008 roku wyniósł 12,3% wobec 13,1% w 2006 r., a w sektorze usług zanotowano spadek odpowiednio z 6,6% do ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych odżywa
... przede wszystkim od siły nabywczej społeczeństwa – a ta z pewnością będzie wzrastać wraz z poprawą zamożności kupujących. Zresztą już dziś wiadomo, że dynamika sprzedaży konsumenckiej prezentuje się lepiej w porównaniu z innymi krajami Europy, a w najbliższym czasie oczekuje się wzrostów. Rynek nieruchomości biurowych stabilizuje się Kryzys nie ...
-
Branża budowlana ma problemy z płynnością
... struktura – z reguły udzielane są one na inwestycje mniejsze niż w latach ubiegłych, a jednocześnie stara się o nie średnio większa liczba startujących w przetargu oferentów” – stwierdza Andrzej Kardasiewicz, dyrektor Biura Gwarancji w Euler Hermes. Wpływa to także na brak poprawy rentowności ze sprzedaży ... rentowność sprzedaży (spadek z 7,2% w 2009r ...
-
Inwestycje przedsiębiorstw będą rosły powoli
... pozytywnie - w pierwszym kwartale 2011 r. po raz pierwszy od 2 lat firmy odnotowały 2-cyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży (12 proc.). Towarzyszył im co prawa wysoki, ale niższy od dynamiki sprzedaży, wzrost kosztów (11,6 proc.). Pozwoliło to na wzrost rentowności firm – wynosi ona dzisiaj 4,3 proc ...
-
Polska Ekstraklasa - przychody 2010
... nie wystarczą - kluby muszą pomyśleć o nowym modelu biznesowym, który pozwoli im efektywnie wykorzystać tkwiący w nich potencjał. Potrzebna jest kompleksowa strategia sprzedaży lóż oraz przygotowanie specjalnych pakietów komercjalizacyjnych. Warto przyjrzeć się jak funkcjonują tego typu obiekty na zachodzie Europy i zastanowić się nad ...