-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
... czy i z jakiego powodu kupują odzież używaną. Po pierwsze okazuje się, że cały czas zdecydowanie więcej Polaków kupuje tylko odzież nową (31%) niż tylko używaną ... (16%). Kupowanie ubrań w second-handach jest cały czas ważnym źródłem zaopatrywania się Polaków w odzież – 42% kupuje w takich miejscach ubrania równie często lub częściej niż w sklepach z ...
-
Wakacje 2017: bardzo tania Hurghada
... negatywne postrzeganie perspektyw ich przyszłej kondycji finansowej. Jak już zaznaczaliśmy w naszych materiałach wielokrotnie, że o ile o bieżących wydatkach na żywność, czy odzież decyduje często chwilowy stan portfela, to dla nadziei uzupełnienia jego stanu po znaczącym wydatku jakim są dla rodziny zagraniczne wakacje ...
-
Zima 2019: gdzie po sprzęt narciarski?
... : Rossignol (7 proc.) i Salomon (5 proc.).Badania pokazują, że sprzęt narciarski i odzież najchętniej kupujemy w sklepach Decathlon (46 proc.), 4F (17 proc.) i Martes ... (60 proc.) oraz Quechua (15 proc.). Odzież i akcesoria – kiedy jest okazja Wyniki przeprowadzonych badań potwierdzają, że odzież i akcesoria niezbędne do uprawiania sportów ...
-
Jaki będzie Black Friday i Cyber Monday w dobie wysokiej inflacji?
... obuwiem, a 11% wybrało artykuły RTV/AGD. W tym roku najwięcej, bo 26% konsumentek ponownie kupi odzież lub buty, 17% - kosmetyki i perfumy, a po ok. 8% poszukiwać będzie promocyjnych ... kategorią produktów nadal pozostaje elektronika, którą wskazał co czwarty mężczyzna. Odzież lub buty zamierza kupić w tym czasie 21% respondentów płci męskiej, a 14% ...
-
Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
... dowiodło, że najczęściej kupowane w sieci produkty to sprzęt RTV/AGD (44%) oraz odzież i obuwie (41%). Panie chętniej kupują ubrania i buty (59%), a panowie raczej ... kobiety po 36 roku życia. Planują swoje zakupy i korzystają z okazji. W Internecie kupują głównie odzież i obuwie. Chcą mieć to, co mają inne osoby w ich otoczeniu. Tradycyjni domatorzy ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
... Zdrowie i uroda wzrosła w ubiegłym roku o niemal 60 proc. względem roku 2019. Na drugim miejscu uplasowała się odzież (34 proc.), a na trzecim książki i multimedia (31,1 proc.). Produkty z tej ostatniej kategorii były również ... miarę jak pandemia będzie powoli ustępować, one również podążą za falą wzrostów w e-commerce, tak jak teraz odzież czy ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... pory z tradycyjnej sprzedaży decydują się na uruchomienie dodatkowego kanału sprzedaży – właśnie w Internecie. W sieci kupujemy już wszystko – poczynając od medykamentów, poprzez odzież i obuwie, sprzęt RTV czy AGD, kończąc na samochodach. Oprócz ankiety przeprowadzonej przez IMAS wśród Internautów, Ceneo.pl przeprowadziło krótkie badanie ...
-
Polacy a zakupy w sieci
... sprzedaży. Nieliczni, którzy dostrzegli różnicę, wskazali na wyższość… sklepów internetowych. CO KUPUJE? Osoby młode (18-24 lata) najczęściej przez Internet kupują odzież i obuwie, starsze (24+) częściej poszukują książek, płyt, filmów, artykułów związanych z wyposażeniem wnętrz, m.in. mebli i sprzętu AGD/RTV, a także akcesoriów ogrodowych ...
-
Polski handel online bez granic?
... stronach gazet. Na handel online przeważnie decydują się niewielkie przedsiębiorstwa, które specjalizują się w przyszłościowych dziedzinach jak np. dobra cyfrowe, spersonalizowana odzież czy też specjalistyczne i naturalne kosmetyki. „W realnym świecie istotna dla konsumentów jest m.in. odległość od sklepu. W wirtualnym nie ma ona właściwie ...
-
Przedświąteczny zakupoholizm Polaków
... okazuje się w styczniu (9 proc. wskazań). Kupowanie odzieży odchudza portfele Najczęściej wskazywanym produktem, którego kupowanie prowadzi do zachwiania domowego budżetu jest odzież, wskazana przez 33 proc. badanych. Do problemów finansowych prowadzi również nierozważne kupowanie elektroniki. Według 25 proc. respondentów deklarujących, że mają ...
-
Koronawirus: kto ma szansę na rozwój firmy w czasie pandemii?
... bezpośrednio pod drzwi. Tymczasem przyszłość firm oferujących dobra trwałe, takie jak odzież, obuwie, dobra luksusowe oraz komercyjne nieruchomości czy też usługi branży dóbr ... jedzenie, picie oraz środki higieniczne. Cała reszta, nawet obuwie czy odzież nie są produktami pierwszej potrzeby. W obecnej sytuacji odłożymy też ewentualne inwestycje w ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
... świecie - komentuje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio. Najczęściej online kupujemy odzież, najrzadziej oprogramowanie komputerowe Polacy przez Internet kupują już w zasadzie wszystko, ... proc. badanych. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów od lat pozostają odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62 proc. respondentów. Na drugim ...
-
Najbardziej rozpoznawalne polskie marki odzieżowe, wśród nich...Zara
... względu na kilka różnych cech. Według konsumentów badanych przez Kondo&Partners polska marka przede wszystkim: płaci podatki w Polsce – 66 proc., produkuje odzież w naszym kraju – 64 proc. i jest spółką zarejestrowaną w Polsce - 60 proc. Kobiety oraz młodsze pokolenia (Z, Y) przykuwają dużą wagę do polskiej produkcji ...
-
Jak koronawirus wpłynie na gospodarkę Polski?
... grup wyrobów, które Polska importuje z Chin to: urządzenia elektryczne (32,55 proc.), urządzenia przemysłowe (18,84 proc.), zabawki (5,79 proc.), odzież (4,30 proc.), meble (3,95 proc.). Analogiczny ranking dla eksportu Polski do Chin to: miedź (23,40 proc.), urządzenia elektryczne (16 ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2004
... lub materiały do nauki przez Internet (49% wszystkich zakupów). Stosunkowo często zamawiano w Internecie filmy lub muzykę (na różnych nośnikach) – 26%, odzież – 24% oraz sprzęt i oprogramowanie komputerowe – odpowiednio 13% i 11%. Usługi turystyczne i finansowe cieszyły się mniejszym powodzeniem - zamawiało je odpowiednio 7% i 6% internautów ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... dyskontów częściej zaglądają osoby po 36 roku życia. Klientami osiedlowych sklepów są głównie osoby starsze, powyżej 56 lat, często emeryci. Odzież i obuwie wielu Polaków nabywa na bazarach i targowiskach (28%). Są to głównie osoby w średnim wieku, ludzie mniej zamożni, z niższym wykształceniem oraz ...
-
Wolontariat w Polsce
... im rozwijanie kompetencji zawodowych, 90% Wolontariuszy Citi Handlowy przekazuje na działania organizacji pozarządowych 1% swojego podatku, 62% z nich oddaje potrzebującym żywność i odzież, 39% wspiera akcje medialne wysyłając smsy, a 27% oddaje krew, 60% badanych jest zdania, że wolontariat pracowniczy ma wpływ na postrzeganie ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... w internecie w trakcie pracy. Z kolei we Francji najczęściej kupowaną w Internecie kategorią jest elektronika – 18 proc. wszystkich zakupów w sieci, a tuż za nią odzież – 12 proc. W jaki sposób korzystamy z sieci? Jeśli chodzi o dostęp do internetu, to z tego przywileju najczęściej korzystają Brytyjczycy. Aż 76,1 proc ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... , według której hipermarkety to największe na rynku sklepy wielkopowierzchniowe, które sprzedają szeroki asortyment towarów codziennego użytku, w tym przede wszystkim żywność, odzież, kosmetyki, ale także środki czystości, sprzęt RTV i AGD. Przyjęto również, że hipermarkety to placówki mające powierzchnię handlową przekraczającą 2,5 tyś m/2 ...
-
Produkty dla dzieci: w sieci kupujemy głównie zabawki
... największą popularnością wśród e-kupujących cieszą się zabawki, do których kupowania przyznaje się co czwarty badany. Na kolejnym miejscu plasuje się odzież i obuwie dla najmłodszych, które w sieci kupuje 18% respondentów. Nieco rzadziej poszukujemy w Internecie elektroniki (12%) oraz literatury dla najmłodszych (11%). Najmniejszym ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy, czyli motywacja do zakupów
... euro. Jeśli przyjrzymy się kategoriom produktów, w przypadku których najczęściej wybierana jest gwarancja zwrotu pieniędzy, to na pierwszym miejscu znajdzie się odzież, drugie miejsce na podium należy do urządzeń i produktów AGD a trzecie – do obuwia. Gwarancja z podziałem na miasta Kiedy spojrzymy na miasta ...
-
Wakacje 2017: tylko Tunezja tańsza niż rok temu
... się zawali”) spowodowały, że więcej niż proporcjonalnie cierpiała na tym turystyka, a niewielki był ich wpływ na sprzedaż towarów takich jak odzież, meble etc, a także nieuwzględnione na wykresie artykuły żywnościowe. Poprawa nastrojów w drugiej połowie roku skutkowała relatywnie znacznie lepszą sprzedażą w turystyce, ale ...
-
Zachowania konsumentów. Co czeka handel detaliczny za 15 lat?
... stacjonarnym, ale po rozeznaniu w internecie: AGD (34 proc. ankietowanych) i 46 proc. (TV i Hi-Fi). Podobna ilość klientów „idzie do internetu” po odzież i obuwie – 33 proc. W przypadku mebli, dodatków i innych designerskich produktów 21 proc. klientów dokonuje zakupów w sklepie online, a 40 proc. przeszukuje sieć ...
-
Wakacje 2017: Turcja nakręca sprzedaż?
... turystów. Dołujące wskaźniki wyprzedzające tylko częściowo uzasadniają słabnącą dynamikę sprzedaży Jak już zaznaczaliśmy w naszych materiałach wielokrotnie, o bieżących wydatkach na żywność, odzież, RTV etc. decyduje głównie chwilowy stan portfela, ale dla decyzji o znacznym uszczupleniu portfela jakim są dla rodziny zagraniczne wakacje niezbędne ...
-
Polscy internauci na tle innych. Do czego służy nam internet?
... % internautów przyznaje, że kupuje w internecie. Najwięcej we Włoszech (16%) i Niemczech (13%), najmniej w Polsce (9%) i Belgii (7%). Europejczycy w internecie najczęściej kupują odzież, obuwie i akcesoria (72%), urządzenia technologiczne (57%), wakacje i bilety lotnicze (51%) i bilety na koncerty lub przedstawienia (45%). Najrzadziej w wirtualnym ...
-
Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?
... e-commerce całodobowej dostępności do obsługi klienta, dostawy door-to-door i transparentności procesu sprzedaży. Najpopularniejsze obszary zakupowe to Dom i Ogród, Multimedia, Odzież i Tekstylia. Polska w raporcie Polska jest szybko rozwijającym się rynkiem w branży e-commerce i oferuje sprzedawcom wiele możliwości: wskaźniki nadużyć są ...
-
Polak na codziennych zakupach
... z super i hipermarketów – aż 80%, a w dalszej kolejności z dyskontów – 45%. Oprócz żywności kupujemy tam między innymi produkty chemiczne i kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego, odzież, artykuły papiernicze oraz sprzęt RTV i AGD. Co ciekawe, pewna grupa klientów unika zakupu określonych produktów w sieciach handlowych. Dotyczy to szczególnie ...
-
Po co nam aplikacje mobilne?
... od 200 do 500 zł. Jakie artykuły wówczas najczęściej wybieramy? Ponad połowa respondentów kupuje w ten sposób produkty spożywcze, podobny odsetek odzież oraz paliwo. Ponad 70% ankietowanych deklaruje, że chętnie korzysta z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Dzięki nim oszczędzają pieniądze i czas – doceniają możliwość ...
-
Zakupy online wg poleń X, Y i Z. To powinien wiedzieć e-commerce
Jak prezentują się zachowania konsumentów z pokoleń X,Y i Z? O której kupują? Jakie kategorie zakupowe preferują? Co motywuje ich do zakupów online? A co zniechęca? Odpowiedzi na te pytania dostarcza opublikowany przez Digitree Group S.A. raport „Klikasz i kupujesz”. Okazuje się, że pod niektórymi względami badane grupy istotnie się różnią, ale ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... różnie nieekologiczne praktyki dostawców, szczególnie często wskazując na pakowanie kosmetyków w zbyt duże paczki i używanie nieekologicznych wypełniaczy do amortyzacji. Green fashion Odzież lub obuwie wyprodukowane w sposób odpowiedzialny kupuje 15% konsumentów i podobnie - 14% - wskazuje na ekologiczne pochodzenie ubrań jako najważniejszy czynnik ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
... online i choć w części pokryć straty związane z zamknięciem swoich placówek stacjonarnych. Wśród ankietowanych największą popularnością cieszą się zakupy takich produktów jak odzież, obuwie i dodatki (33% wskazań). Na drugim miejscu, z podobnym odsetkiem odpowiedzi, plasują się artykuły chemiczne i higieniczne oraz kosmetyki. Co czwarty z nas ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... , dokładnie informując o stopniu jego zużycia. Nowe modele zakupowe i usługi nie tylko dla startupów Polacy oczekują, że firmy sprzedające w tradycyjny sposób odzież i obuwie rozszerzą ofertę o usługi z zakresu drugiego obiegu produktów – zyskają dzięki temu zaufanie świadomych i racjonalnych konsumentów. Warto zaznaczyć, że drugi obieg ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
... znajduje swoje przełożenie na efekty pracy? Zamieszanie w modowym tyglu Garnitur, żakiet, krawat, ale też ciuchy robocze, firmowy kombinezon czy specjalistyczna odzież - strój do pracy niejedno ma imię. Dress code różni się w zależności od specjalizacji, kultury firmowej czy poziomu stanowiska, które zajmujemy ...
-
Piractwo i podróbki ciągle w modzie
... się znacznie w poszczególnych krajach: najwyższy jest w Grecji (62%), a najniższy w Czechach (24%). Produkty podrobione kupowane przez młodych ludzi celowo to najczęściej odzież i akcesoria (17%), a w dalszej kolejności obuwie (14%), urządzenia elektroniczne (13%) oraz artykuły higieniczne, kosmetyki, wyroby do higieny osobistej i perfumy (12 ...
-
Jak inflacja zmienia decyzje zakupowe Polaków?
... (na przykład rezygnując z częstych podróży autem, a przesiadając się na rower) – tak zadeklarowało odpowiednio po 36% ankietowanych. Kolejną kategorią zakupową jest odzież i obuwie, którą wskazał co trzeci respondent oraz użytkowanie mieszkania – na ograniczenie zużycia energii czy wody decyduje się 31% badanych. Niestety ...