-
Masowe zwolnienia pracowników raczej nie nadejdą. Lepsze wieści z firm
Przed nami wyniki IV fali badania kondycji przedsiębiorstw, zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju. Wieści napływające od przedsiębiorstw nieco uspokajają. Okazuje się m.in., że dziś o spadku nowych zamówień wspomina 41 proc. przedsiębiorstw, dla porównania pod koniec marca takiego wskazania dokonało 71 proc. ...
-
Koniunktura gospodarcza V 2020. W danych GUS wyraźny wpływ COVID-19
GUS opublikował właśnie majowe dane 2020 na temat koniunktury gospodarczej. Generalnie jest nieco mniej pesymistycznie niż przed miesiącem. Poprawa widoczna jest przede wszystkim w odniesieniu do prognoz, chociaż i one pozostają na historycznie niskich poziomach. W bieżących ocenach widać natomiast postępujące pogorszenie. Jak podaje GUS, ...
-
Polska turystyka ma szansę przetrwać. Jak?
Kolejny krok w odmrażaniu poslkiej turystyki! Od soboty dopuszczono możliwość oprowadzania grup turystycznych i przewożenia ich autokarami, bez limitowania liczby miejsc na poziomie 50%. Po otwarciu sektora bazy noclegowej, odmrożeniu działalności gastronomii, to następny kluczowy krok umożliwiający powrót do gry istotnej części rynku ...
-
Praca zdalna? Tak, ale tęsknimy za biurem i work-life balance
Jeszcze przed wybuchem pandemii praca zdalna była jednym z najbardziej oczekiwanych przez polskich pracowników benefitów. Przymus jej wykonywania nie stanowił więc dla nas większego problemu. Nie byliśmy nią również specjalnie zaskoczeni ponieważ w systemie home office nie pracowało już wcześniej zaledwie 16% z nas. Podobnie było w przypadku ...
-
Wakacje 2020: jak pandemia zmieniła plan urlopów?
Mamy czerwiec, a spora rzesza Polaków ciągle nie jest pewna, jak i gdzie spędzi tegoroczne wakacje. Pewne jest natomiast, że plan urlopów jeszcze nigdy nie przedstawiał się tak, jak w tym roku. Potwierdzeniem tego są wyniki badania zrealizowanego przez serwis kariery InterviewMe. Okazuje się, że z powodu pandemii blisko połowa z nas (45%) zamierza ...
-
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o KYC (Know Your Customer)
KYC (Know Your Customer) – w Polsce znana jako Poznaj Swojego Klienta jest to często używane określenie w procesie identyfikacji klienta. Jest to proces w którym instytucje finansowe identyfikują i weryfikują tożsamość klientów. Prawo zobowiązuje banki do posiadania wszystkich danych klientów dotyczących tożsamości, źródła funduszy, charakteru ...
-
Odmrożenie gospodarki mrozi czujność firm. Do windykacji trafia mniej spraw
W maju br. średnie przeterminowanie faktury kierowanej do odzyskania sięgało 181 dni, a to oznacza, że względem lutego skróciło się nieco ponad 2 tygodnie. Pandemia najwyraźniej zmobilizowała przedsiębiorców do szybszego odzyskiwania należności. Niestety – obserwacje firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso pokazują, że wraz ze stopniowym ...
-
Monitor Philips Momentum 558M1RY i 278M1R
Philips prezentuje dwa nowe modele monitorów z linii Momentum. 558M1RY ma panel o rozdzielczości 4K i częstotliwości odświeżania 120 Hz oraz wspiera standard VESA DisplayHDR 1000. Natomiast 278M1R to 27-calowy monitor o rozdzielczości 4K i częstotliwości odświeżania 60 Hz. Oba zaprojektowano z myślą o współpracy z konsolami. Philips Momentum ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
Pandemia dała się mocno we znaki wielu branżom. Wśród jej "ofiar" wymieniany jest również sektor automotive. Wyraźnie pokazują to statystyki - w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie spadła o blisko połowę (43 proc.). W Polsce ucierpieli w szczególności producenci części, którzy generują 5 proc. ...
-
GUS: w czerwcu wzrost cen produktów rolnych
Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w czerwcu 2020 ceny skupu podstawowych produktów rolnych wzrosły w porównaniu do maja o 2%. Wzrost ten był wynikiem podwyżek cen wszystkich produktów z wyjątkiem pszenicy, jęczmienia, owsa, ziemniaków i mleka. Natomiast w porównaniu z czerwcem 2019 roku ceny spadły o 3,7%. Ceny skupu W czerwcu 2020 r. w ...
-
Polskie firmy poprawiają sprzedaż, ale nie wierzą w rychły koniec pandemii
Jeszcze na początku kwietnia 42 proc. polskich firm spodziewało się, że epidemia koronawirusa ustąpi do wakacji. Dziś 17 proc. mówi, że wirus zostanie z nami do końca roku, a co trzecia jest przekonana, że będziemy się z nim zmagać nawet kolejne dwa lata. Mimo to nastroje przedsiębiorców ulegają sukcesywnej poprawie, co jest m.in. efektem ...
-
Sposób i miejsce pracy wymagają redefinicji. Nadchodzi praca hybrydowa
... wyników; optymalizację inwestycji — indywidualne miejsce pracy, wyposażone w odpowiednie technologie i sprzyjające współpracy można stworzyć wszędzie, niekoniecznie w firmowym biurze. Tom Cheesewright, specjalista w dziedzinie futurologii i współautor raportu Poly, mówi: „Charakter i miejsce pracy zmieniały się już przed pandemią. Dzisiaj ...
-
Rekordowy popyt na biura poza Warszawą
Jak wynika z najnowszych danych CBRE, w I połowie br. na regionalnych rynkach powierzchni biurowych na próżno było szukać związanego z pandemią marazmu. Mieliśmy natomiast rekordy. Oto podsumowanie sytuacji, jaka panowała na rynku pozawarszawskich biurowców. Oto kluczowe informacje, jakie niesie za sobą opracowany przez CBRE raport „Rynek ...
-
Usługi telekomunikacyjne: nowe przepisy wymagają zmiany umów
Najnowszy projekt Prawa Komunikacji Elektronicznej większość praw przysługujących konsumentom przyznaje także mikro i małym przedsiębiorcom oraz organizacjom pozarządowym. Oznacza to, że dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli opracować nowe wzory dokumentów i przeformułować swoje oferty, a „mały biznes” potraktować tak, jak abonenta ...
-
Kaspersky: luki dnia zerowego w Windows 10 i Internet Explorer, są już łatki
Późną wiosną tego roku automatycznym technologiom firmy Kaspersky udało się wykryć i zablokować atak wycelowany w pewną firmę z Korei Południowej. Okazało się, że odpowiedzialni za niego cyberprzestępcy uciekli się to wykorzystania nieznanego łańcucha exploitów. Jeden z nich atakował najnowsze wersje Windows 10, drugi wykorzystywał podatności w ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza lepsza, ale ciągle pod kreską
Są już najnowsze dane GUS na temat koniunktury gospodarczej w naszym kraju. Wprawdzie w sierpniu notowana jest jej poprawa, to jednocześnie jedyny dodatni wynik notują sekcje informacja i komunikacja oraz działalność finansowa i ubezpieczeniowa. Największy pesymizm towarzyszy podmiotom wyspecjalizowanym w zakwaterowaniu i gastronomii. Z danych ...
-
Nieruchomości komercyjne: Polska przyciąga nowych inwestorów
Pierwsze półrocze tego roku zapisało się absolutnie rekordowym wynikiem w historii polskiego rynku inwestycyjnego w segmencie magazynowym. Dla sektora biurowego było to natomiast drugie najlepsze co do wartości transakcji sześć miesięcy w historii. Pomimo zawirowań spowodowanych przez COVID-19, całkowita wartość wolumenu transakcyjnego w sektorze ...
-
Koniec wakacji to koniec home office?
Od 1 września uczniowie wracają do szkół, ale okazuje się, że wakacje skończyły się nie tylko dla najmłodszych. Z analizy przeprowadzonej przez Grafton Recruitment i CBRE wynika, że ludźmi zapełnią się wkrótce nie tylko szkolne korytarze, ale również biura, chociaż na w pełni stacjonarną pracę decyduje się zaledwie co 4. firma. Zdecydowanie ...
-
Automatyzacja: Czy przez pandemię zastąpią nas roboty?
Eksperci rynku pracy nie pozostawiają złudzeń: postępująca automatyzacja sprawi, że pokaźna część wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Scenariusz ten może zmaterializować się wcześniej niż zakładano, ponieważ okazało się, że wybuch pandemii w znacznym stopniu przyczynił się do jeszcze szybszego wdrażania nowych narzędzi technologicznych. ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
Deloitte prezentuje najnowszą odsłonę Global State of the Consumer Tracker. Badanie zrealizowane na przełomie drugiej i trzeciej dekady sierpnia wskazuje, że obawy polskich konsumentów nieco się uspokoiły - rekordowo ostatnio niski indeks niepokoju powoli wraca do stanu sprzed miesiąca. Na uwagę zasługuje istotny spadek odsetka kupujących ...
-
Automatyzacja procesów biznesowych antidotum na kryzys?
Wybuch pandemii i związany z nim kryzys wyraźnie uwidocznił, że w trudnych warunkach znacznie lepiej radzą sobie firmy, które już wcześniej postawiły na automatyzację procesów biznesowych. Na podjęcie działań w tym zakresie nigdy nie jest jednak za późno. Jakie wsparcie w nowej rzeczywistości mogą zapewniać biznesowi inteligentne rozwiązania? Jak ...
-
Branża automotive ostrzega: Brexit bez umowy niesie katastrofę
Przedstawiciele unijnej i brytyjskiej branży automotive nawołują do podpisania umowy o wolnym handlu, zanim bezumowny Brexit stanie się ich koszmarną rzeczywistością. Jeżeli do niego dojdzie, do 2025 roku straty handlowe w obrocie pomiędzy UE a Wielką Brytanią mogą sięgnąć 110 miliardów euro. Do tej kwoty należy doliczyć niemal 100 miliardów euro ...
-
Aplikacja "Bezpieczna Rodzina" w Play
Play zaproponował swoim klientom usługę "Bezpieczna Rodzina", dzięki której rodzice będą mieli dostęp do informacji o lokalizacji dziecka. Aplikacja umożliwia także ochronę dzieci w sieci. Dzięki aplikacji Bezpieczna Rodzina rodzice widzą miejsce, w którym przebywa dziecko. Rodzic może wyznaczać strefy bezpieczeństwa oraz dostawać powiadomienia za ...
-
Sklepy stacjonarne wracają do łask. Jak zatrzymać klientów?
Pandemia zdecydowanie nie sprzyja zwiększeniu natężenia zakupów w sklepach stacjonarnych. To jeden z wniosków, jaki napływa z badania zrealizowanego przez Mood Media w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Chinach. Jedynie 3% jego respondentów deklaruje, że poświęca wizytom w sklepie więcej czasu niż kiedyś i wydaje przy tym większe sumy. Sprzedawcy ...
-
Savills: 7 na 10 inwestycji w nieruchomości komercyjne to magazyny
Inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce dopisują nawet podczas pandemii. Z najnowszego raportu Savills wynika, że wolumen transakcji przeprowadzonych w III kwartale br. szacowany jest na 1,05 mld euro, z czego aż 740 mln euro wygenerowały inwestycje w magazyny. To wyraźnie potwierdza, że oczy inwestorów zwrócone są głównie ku obiektom ...
-
Customer experience: kto przoduje w ochronie danych osobowych?
Odpowiednia ochrona danych osobowych klientów to jeden z wyrazów dbałości o customer experience. Kto przoduje pod tym względem? Z badania opracowanego przez Genesys wynika, że najmniej mamy do zarzucenia bankom, opiece zdrowotnej oraz urzędom i administracji państwowej. Na drugim biegunie plasują się media społecznościowe, dostawcy kryptowalut ...
-
Sektor MŚP: jest lepiej, ale są obawy
W kwietniu br., który był okresem lockdownu polskiej gospodarki, Bibby MSP Index pikował do historycznie niskiego poziomu 23,5 pkt. Biorąc pod uwagę, że obecnie osiąga już 48,1 pkt., poprawa nastrojów w sektorze MŚP jest niezaprzeczalna. Jednocześnie jednak fakt, że wskaźnik nie zdołał dobić do poziomu 50 pkt., to dobitny dowód na panującą ...
-
Do zmiany pracy motywują nas pieniądze. A co nas powstrzymuje?
Czynnikami, które w największym stopniu motywują nas dziś do zmiany pracy, są: wyższe wynagrodzenie, wizja wykonywania ciekawszych zadań oraz możliwości w zakresie rozwoju zawodowego. Dość ciekawy jest fakt, że o stabilności zatrudnienia wspomina w tym kontekście zaledwie co 20. Polak. Z drugiej strony walczący obecnie o talenty pracodawcy często ...
-
W T-Mobile na święta smartfony i smartwatche
T-Mobile rusza ze świąteczną promocją i udostępnia swoim klientom atrakcyjną ofertę smartfonów Samsung Galaxy S10 Lite i Samsung Galaxy A42 5G w abonamencie, a także szeroki wybór smartwatchy i smartbandów. Samsung Galaxy S10 Lite to model z wydajnym procesorem Qualcomm Snapdragon 855. W połączeniu z mocną baterią 4500 mAh i ekranem Super AMOLED ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
Wprawdzie decyzje zakupowe najlepiej byłoby podejmować wyłącznie na podstawie racjonalnych przemyśleń, to jednak nie od dziś wiadomo, że kupującymi bardzo często kierują emocje. Niektóre z badań wskazują wręcz, że to właśnie one mają kluczowe znaczenie i to zarówno dla kreowania konsumenckich doświadczeń, jak i powstającego w głowie konsumenta ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
Pandemia przeniosła zakupy do internetu, z czego niewątpliwie cieszyć się mogą e-sprzedawcy. Powinni oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów towaru i reklamacji. Jak sobie z nimi radzić? Z doniesień merce.com wynika, że wygrywają te firmy, które decydują się na automatyzację tego rodzaju procesów oraz outsourcing ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
Sortujemy odpady, ograniczamy marnowanie żywności, nadajemy drugie życie przedmiotom, oszczędzamy wodę. Świadomość ekologiczna Polaków wzrasta z każdym rokiem. Większą dbałość o środowisko widać również w podejmowanych przez nas decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Instytut Badawczy Capgemini raport "Jak zrównoważony ...
-
Atradius: w transakcjach B2B króluje kredyt kupiecki
Atradius przedstawia ustalenia najnowszego Barometru Praktyk Płatniczych. Nie jest zaskoczeniem, że od początku pojawienia się pandemii dostrzegalne stało się wyraźne nasilenie opóźnień w płatnościach. Odnotowany w naszym kraju wzrost sięgnął pokaźnych 76 proc. Wartość zaległych faktur wystawionych w transakcjach B2B podniosła się z kolei o 44 ...
-
3 trendy technologiczne z czasów pandemii
Już pierwsze tygodnie pandemii wyraźnie pokazały, że będziemy mówić o niej jako o katalizatorze wdrożeń nowych technologii. Są one niezbędne zarówno konsumentom, jak i firmom, których być albo nie być niejednokrotnie uzależnione jest od tempa, w którym reagować będą na zmieniające się potrzeby rynku. Efektem tego są również przeobrażenia ...