-
Najpopularniejsze gry 2011
... . Kolejna gra – Starcraft, ukazała się w roku 2010. Call of Duty to znów powrót do roku 2009, a potem nasza rodzima produkcja z roku 2011 – czyli kontynuacja wielkiego przeboju - Wiedźmin 2. Pierwszą piątkę zamyka Batllefield 3, czyli kolejny hit z ubiegłego już 2011 roku. Na koniec przegląd najpopularniejszych klasycznych gier towarzyskich. Nie ...
-
Pogromca mitów gazowych. Wywiad z Mariuszem Zawiszą, prezesem PGNiG
... dobre wyniki. No bo po pierwsze jesteście monopolistą, po drugie macie taki towar, na który popyt będzie zawsze. Gaz jest jak chleb – zawsze się będzie ... . Jak to się przekłada na strategię całej Grupy PGNiG? Strategię ogłosiliśmy pod koniec roku 2014. Precyzyjnie nakreśliliśmy działania, na których się koncentrujemy. Opisaliśmy dziedziny biznesu ...
-
Korporacje - organizacje transnarodowe
... Na koniec warto znaczyć, że jednoznaczna i względnie obiektywna ocena wpływu korporacji na ...
-
Przetargi - raport II kw. 2016
... na koniec czerwca 2016 r. – Rządowy program 500+ już znajduje odbicie w statystykach. Jak widać, pierwsze masowe wypłaty które zaczęto realizować w czerwcu, rodzice dość szybko skierowali na zakupy, głównie samochodów, elektroniki użytkowej oraz żywności. Czy te zakupy mają istotny wpływ na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2019
... , że w niektórych przypadkach świadczenie będzie przysługiwało także ojcom po osiągnięciu 65 lat. Ustawa wejdzie w życie z dniem 1 marca tego roku. Na koniec chciałbym zwrócić uwagę na jeden z problemów poruszanych przez Roberta Biedronia, który wprowadził do publicznej dyskusji sprawę emerytury obywatelskiej. Podzielam wątpliwości i obawy Forum ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 34/2019
... miesięcy powinno jeszcze przynieść jej stabilizację ze względu na efekty bazowe. Pod koniec roku inflacja powróci do wzrostów i na początku przyszłego roku przekroczy 3,5 proc. Wzrost inflacji to zła informacja dla gospodarstw domowych, ponieważ będzie to negatywnie wpływało na ich siłę nabywczą. Pomimo rosnącej inflacji nie należy ...
-
Bezrobocie, inflacja, zmiany klimatu i hakerzy. Tego boją się polscy CEO
... wzrost w nadchodzącym roku, w porównaniu z 88% w zeszłym roku. Optymizm również wyraźnie rośnie wśród prezesów w Japonii (plus 16 punktów do 83%, z 67% w zeszłym roku) i jest nieco ... publicznej wszystkie płacone przez siebie podatki, w porównaniu do 33% na świecie. I na koniec, szefowie firm w Polsce mają znacznie większe obawy niż ich globalni ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce: magazyny wyprzedzają biura
... na początku roku. Wolumen transakcji w sektorze handlowym w Q2 i Q3 wyniósł odpowiednio 69 milionów euro i 62 miliony euro, plasując się na trzecim i drugim najniższym miejscu od 2016 roku. Niemniej jednak, ze względu na bezprecedensowe wyniki Q1 2022, całkowity wolumen sektora na koniec ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
... na koniec 2023 r. ok. 124 mld zł. Nie dziwi więc, że różne platformy sprzedażowe starają się uszczknąć coś z tej kwoty dla siebie. W tym roku na debiut w Polsce zdecydowały się trzy takie firmy. Natomiast jednej nie udało się utrzymać na ...
-
Tydzień 7/2009 (09-15.02.2009)
... na koniec stycznia 2009 roku do 10,5% (z 9,5% w grudniu i wobec 11,5% rok wcześniej). Z danych GUS wynika, że w I kw. 2008 roku wzrost PKB wyniósł 6%, w II kw. - 5,8%, a w III kw. 4,8%. MG szacuje, że dynamika wzrostu PKB w IV kwartale ubiegłego roku wyniosła 3%. GUS wstępnie ocenia, że wzrost PKB w 2008 roku ...
-
Sportowy telefon Nokia 5140i
... 5140i, przeznaczony dla osób aktywnych sportowo. Sprzęt jest wytrzymały, odporny na kurz i zawilgocenie, posiada wbudowany moduł fotograficzny i ma być idealnym towarzyszem w trakcie ... 2002/95/EC Unii Europejskiej o ograniczaniu stosowania szkodliwych substancji. Przewidywana data premiery "sportowej" Nokii to koniec drugiego kwartału tego roku, a ...
-
Zakupy online za granicą są tańsze
... na wybranych europejskich rynkach. Pod koniec ubiegłego roku ... na elektronice i 57% na grach. Towary zakupione na terenie Unii Europejskiej nie podlegają ocleniu. Podatek od wartości dodanej (którym w Polsce jest VAT) z reguły rozliczy tutaj sprzedawca (przy czym ten nie zawsze musi wystąpić, w zależności od statusu sprzedawcy). Sprowadzając towar ...
-
Inflacja VIII 2011
... Koniec promocji wprowadzanych przez operatorów od maja br., spowodował, że w sierpniu br. konsumenci więcej płacili za usługi telekomunikacyjne (o 4,9%). Tańszy był natomiast sprzęt telekomunikacyjny (o 0,6%). Ceny towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą utrzymały się przeciętnie na ...
-
Inflacja III 2016
... na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno-zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno-letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na ...
-
Inflacja IV 2012
... cen komunikacji miejskiej (bez taksówek) – o 1,4%. Utrzymała się obserwowana od października ub. roku wzrostowa tendencja cen paliw do prywatnych środków transportu, za które w ... kwietniu br. ceny towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą wzrosły o 0,1%. Koniec promocji na rynku wydawniczym spowodował, iż w kwietniu br. konsumenci więcej niż ...
-
Inflacja III 2013
... Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 0,5% i 0,4% wyższym niż w lutym br. Ceny towarów i usług związanych zmieszkaniem w marcu br. pozostały na ...
-
Inflacja IX 2013
... Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny obuwia oraz odzieży ukształtowały się na ...
-
Inflacja IX 2011
... na poziomie obserwowanym przed miesiącem. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno - zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na ... we wrześniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 3,9% (wobec wzrostu o 4,3% w sierpniu br ...
-
Inflacja III 2012
... Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno - zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na ...
-
Inflacja IX 2012
... Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na ... piśmienne, kreślarskie, malarskie (o 0,6%). W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego, opłaty dotyczące edukacji wzrosły o 1,3%, w tym zakresie szkolnictwa ...
-
Inflacja VII 2009
... Koniec promocji wprowadzanych przez zakłady ubezpieczeń w kwietniu br., spowodował, że więcej niż w poprzednim miesiącu konsumenci płacili za ubezpieczenia związane z mieszkaniem (o 4,8%). Zmiana kursu złotego wpłynęła na ...
-
Inflacja IV 2013
... wzrosły ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 2,0%). Koniec promocji na rynku wydawniczym spowodował, iż w ... roku, wyniósł 0,8% i utrzymał się poniżej dolnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego określonego przez Radę Polityki Pieniężnej (2,5% +/- 1 p. proc.). Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Zanim kupisz porównaj ceny
... towar, otrzymujemy informacje na temat produktu, a także listę sklepów internetowych w których ów produkt można kupić. Na świecie i w Polsce Na ... na polskim rynku, jest uruchomiony w maju 2004 roku Gemino.pl, obejmujący branżę elektroniczną i komputerową, w także cyfrowy sprzęt fotograficzny. Powstały we wrześniu 2004 roku Skąpiec.pl, pozwala na ...
-
Tajemniczy klient a e-zakupy w Europie
... na obszarze UE. Pod koniec 2011 roku zaprezentuje opracowanie na temat potencjału korzyści i oszczędności, jakie zyskują konsumenci dzięki zakupom internetowym. Przyczyni się ono do wdrożenia w życie planu całkowicie poświęconego rozwojowi e-zakupów na ...
-
Nastolatki to wytrawne konsumentki
... w wyprzedaży. Jednocześnie aż 77% chętniej kupi towar z wyprzedaży niż taki, za którego trzeba ... na zlecenie Euro RSCG Worldwide PR przez firmę badawczą MicroDialogue – specjalizującą się w badaniach w Internecie. Objęło ono reprezentatywną grupę (n=100) amerykańskich nastolatek w wieku 13- 18 lat. Badanie przeprowadzone zostało pod koniec 2009 roku ...
-
Inflacja III 2014
... Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno - zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na ...
-
Inflacja IX 2017
... 2017 vs wrzesień 2016 Jeśli porównać tegoroczny wrzesień z analogicznym okresem poprzedniego roku, to okaże się, że ceny towarów i usług poszybowały w górę o 2,2%, ... Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno-letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno-zimowej spowodował, iż we wrześniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na ...
-
Automotive bez inwestycji zagranicznych i z redukcją zatrudnienia
... wynika kurcząca się liczba bezpośrednich inwestycji zagranicznych w europejską branżę automotive? Jak na tym tle wypadają Stany Zjednoczone? Czego potrzebuje przemysł motoryzacyjny, ... stanowiły 35% całkowitych BIZ w łańcuchu dostaw baterii NAFTA od 2021 roku. Producenci części motoryzacyjnych z UE w dalszym ciągu znacząco inwestują w transformację ...
-
Bankowość online a zabezpieczenia
... ." 2. W Szwecji bardzo popularny jest bank Nordea. Na początku 2008 roku stał się on celem licznych ataków, ... znajdują się one na subkoncie tylko przez krótką chwilę. Jak kupować to z głową... Na koniec ekspert Kaspersky Lab ... korzystną cenę za towar. Było w tym wiele niejasności, ostatecznie jednak osoby, które zdecydowały się wysłać towar nie otrzymały ...
-
Inflacja III 2017
... koniec wyprzedaży), za zdrowie (w tym leczenie stomatologiczne) oraz hotele. Marzec 2017 vs marzec 2016 Jeśli porównać tegoroczny marzec z analogicznym okresem poprzedniego roku ... 0,2%, w tym za jogurty, śmietany, napoje i desery mleczne – o 1,0%, przy utrzymujących się na poziomie notowanym w lutym br. cenach serów i twarogów oraz spadku cen mleka – ...
-
Wzrost cen uderza we wszystkie branże
... towar. Zdecydowanie mniejsza grupa przedsiębiorców, niż przed rokiem, decyduje się przeczekać inflację i nie podejmować żadnych środków zaradczych. Dziś jest to zaledwie 13,6 proc. wobec 52,4 proc. na koniec 2021 roku ...
-
Polacy a marka handlowa towaru
... i marką obecnie oraz w przyszłości. - Podobnie jak w badaniach zrealizowanych w 2005 roku, czterech na pięciu Polaków podczas codziennych zakupów chętnie sięga po produkty ... kryzysowe, które dla wytwórców produktów nie markowych mogły by oznaczać koniec ich działalności. Marka umożliwia utrzymanie stabilnej i rentownej sprzedaży, siłę do walki z ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... na usługi gastronomiczne. W związku z tym Orlen zdecydował się w ostatnim czasie na bardzo prężny rozwój swoich punktów gastronomicznych pod marką Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Na koniec pierwszego kwartału 2010 roku na ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 31/2013
... oraz niektóre frakcje w Parlamencie Europejskim. Obie strony liczą na osiągnięcie porozumienia pod koniec 2014 r. Rada Prezesów Europejskiego Banku Centralnego (EBC) pozostawiła ... przyszłego roku będziemy mieli 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Czyli jeżeli zakupię towar w e-sklepie i odbiorę paczkę, to będę miał 14 dni kalendarzowych na ...
-
Inflacja III 2015
... Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży, a także obuwia ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 1,0% i 0,6% wyższym niż w lutym br. Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem utrzymały się na poziomie notowanym w lutym br. Na ...