-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
... niewypłacalność przedsiębiorstw może pozostać -5% poniżej poziomu sprzed pandemii w 2023 r. i -1% w 2024 r. Ten globalny trend maskuje istotne lokalne różnice. Allianz Trade prognozuje, że w 2023 r. w połowie krajów uwzględnionych w jego panelu liczba upadłości przekroczy poziomy sprzed pandemii, a w 3 na 5 w 2024 r. Krótko mówiąc, większość krajów ...
-
Globe Trade Centre buduje kolejny biurowiec w Krakowie
Już za 9 miesięcy, w kwietniu 2014 r., pierwsi najemcy wprowadzą się do biurowca Pascal, stanowiącego część Centrum Biurowego Korona. „Pascal oferuje 5 500 m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej w doskonałej lokalizacji. Stanowi on część cenionego przez najemców kompleksu biurowego. Pascal to budynek dla wymagających najemców. Nowoczesny, ale ...
-
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
... W przypadku braku nowych wstrząsów, dezinflacja powinna utrzymać się w 2024 roku, jednak w Allianz Trade przewidujemy, że inflacja spadnie do docelowego przedziału banku centralnego tylko w Czechach (2% ± ... jednak, o ile nie pojawią się nowe problemy, w Allianz Trade spodziewamy się, że banki centralne w regionie CEE-4 rozpoczną łagodzenie polityki ...
-
Rośnie niewypłacalność firm. Czeka nas fala upadłości?
... : trzy czynniki wpływające na rentowność, które mocno obciążają przepływy pieniężne przedsiębiorstw Jak wyjaśnić ten ogólny wzrost liczby upadłości przedsiębiorstw? Allianz Trade identyfikuje trzy główne czynniki wstrząsowe, które mogą mieć znaczący wpływ na rentowność przedsiębiorstw. Wydatki na energię pozostaną największym czynnikiem wpływającym ...
-
Niewypłacalności firm na świecie będą nadal rosły
... kredytowej o 1% powoduje wzrost liczby niewypłacalności w ciągu najbliższych 3 miesięcy o około +3% w USA, +0,4% w Niemczech, +1% w Wielkiej Brytanii i 2% we Francji. Jednak według Allianz Trade, głównym czynnikiem ryzyka mogącym wpłynąć na wzrost niewypłacalności jest zbliżająca się wojna handlowa. Nasze prognozy dotyczące niewypłacalności mogą ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce i na świecie. Jakie prognozy na 2022 i 2023 rok?
... Maxime Lemerle, Dyrektor Działu Badań nad Niewypłacalnością w Allianz Trade. W 2022 roku, jeden na trzy kraje powróci do poziomu liczby niewypłacalności firm sprzed ... , Dyrektor Działu Analiz Ekonomicznych w Allianz Trade. Komentarz Sławomira Bąka, członka Zarządu ds. oceny ryzyka w Allianz Trade: W Allianz Trade oceniamy, że w Polsce przyjęto inną ...
-
Gospodarka światowa, czyli nie ma mowy o miękkim lądowaniu
... globalnej, a następnie spadnie do 4,0% w 2024 roku. Biorąc pod uwagę lepką inflację bazową, Allianz Trade oczekuje, że banki centralne przyjmą bardziej wyważone podejście do ... politycznych, odbicie impetu nastąpi z opóźnieniem w 2024 roku. W tym środowisku Allianz Trade oczekuje, że długi koniec krzywych obligacji rządowych będzie przez resztę roku ...
-
Nowe prognozy dla PKB i widmo ogólnoświatowej recesji
... stanowić będzie spadek o odpowiednio -0,4pp i -0,3pp w porównaniu do ostatniej prognozy Allianz Trade z marca. Zmiana ta wynika ze zwiększenia bezpośredniego i pośredniego wpływu ... maju 2022. Czy czeka to także kolejne rynki wschodzące? Zaktualizowaliśmy w Allianz Trade analizę wrażliwości RE pod kątem ostrego zaostrzania polityk monetarnych w GR ...
-
Budżet państwa niesie inflację i opóźnia obniżki stóp procentowych?
... deficyt polskiego budżetu państwa na 2025 rok to efekt zwiększonych wydatków socjalnych oraz wydatków na obronność. W skrócie: Według prognoz Allianz Trade wzrost gospodarczy w Polsce powinien pozostać solidny (2024: +3%, 2025: +3,8%), napędzany popytem krajowym stymulowanym dzięki ekspansywnej polityce fiskalnej Przyczyny większego niż pierwotnie ...
-
Przepaść, która się pogłębia, czyli strefa euro na tle gospodarki USA
... i uranu, które są niezbędne do zasilania zielonej transformacji. Stany Zjednoczone w opinii Allianz Trade korzystają również z tego, że są domem dla najbardziej dominujących ... potencjalny wzrost), aby pobudzić więcej inwestycji. Odpływowi inwestycji z krajów UE w opinii Allianz Trade mogą sprzyjać nie tylko wspomniane strukturalne przewagi USA, ale ...
-
Międzynarodowa windykacja. Gdzie trudno odzyskać pieniądze?
... (najbardziej złożona). Wynik ten łączy w sobie ekspertyzę specjalistów ds. windykacji Allianz Trade na całym świecie oraz ponad 40 wskaźników administracyjnych odnoszących się do ... -3 punkty i -2 punkty - mówi Fabrice Desnos, Członek Zarządu Allianz Trade, odpowiedzialny za Ocenę ryzyka, Reasekurację i Gwarancje. Ocena globalnej złożoności windykacji ...
-
Handel światowy: czy USA i EU porzucą wymianę handlową z Chinami?
... lub produkcję, która nie tylko płynie z kraju źródłowego bezpośrednio na rynek końcowy, ale która uczestniczy w różnych etapach łańcuchów dostaw. W Allianz Trade stwierdzamy, że największymi sektorami na świecie, które również mają znacząco dodatnie wyniki w zakresie globalizacji, są: Komputery i telekomunikacja, elektronika, artykuły gospodarstwa ...
-
Niewypłacalności sektora MSP w Polsce wzrosły o 350% od 2019 roku
... W połączeniu z utrzymującymi się wysokimi kosztami obniża to rentowność. W rezultacie w opinii Allianz Trade sytuacja płynnościowa firm szybko się pogarsza i prawdopodobnie nie poprawi się ... wyzwaniem – wyjaśnia Aylin Somersan Coqui, dyrektor generalny Allianz Trade. Polska - wysokie koszty uderzają zwłaszcza w sektor MSP, który masowo korzysta ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... to 45,61%. Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (37,6 mld mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych ... reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 18,05 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,4 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,5% oraz 93,40% ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja na pomoc demografii?
... eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne: 46% badanych w ankiecie Allianz Trade spodziewa się, że sztuczna inteligencja zmniejszy liczbę dostępnych miejsc pracy a tylko 33% z nich ma odmienne oczekiwania, że sztuczna inteligencja zwiększy ...
-
Niewypłacalności firm na świecie w górę o 11%, a co potem?
... czynnikiem tłumaczącym ich naturę – ocenia Sławomir Bąk, członek zarządu Allianz Trade w Polsce odpowiedzialny za ocenę ryzyka i, szkody i windykację. ... niż oczekiwano globalne przyspieszenie tempa niewypłacalności Kiedy w lutym Allianz Trade opublikował swoje pierwsze globalne prognozy dotyczące niewypłacalności, już wtedy spodziewaliśmy ...
-
Polski handel zagraniczny wzrośnie o 125% do 2025 r.
... firm zaangażowanych w międzynarodową wymianę handlową (odzwierciedlający je wskaźnik HSBC Trade Confidence Index minimalnie spadł w porównaniu z wynikiem zaobserwowanym w wiosennej fali tego ... 8,3% rocznie, czyli znacznie szybciej niż wartość handlu światowego (2% rocznie). Raport HSBC Trade Connectsions wskazuje na fakt, że zmianie ulegnie nie ...
-
Co oznacza dla UE odcięcie od gazu ziemnego z Rosji?
... . Rządy powinny włożyć znacznie więcej wysiłku w uświadamianie gospodarstw domowych, jak mogą oszczędzać energię. 2. Niezwłoczne rozpoczęcie zasilania buforów gazowych: W opinii Allianz Trade rządy powinny już dziś zacząć przygotowywać się na urzeczywistnienie scenariusza "odcięcia". Każdy dzień i każda terawatogodzina będzie się liczyć, gdy import ...
-
Jak inflacja wzmaga zadłużenie firm?
... +3%), z wyjątkiem sektora maszyn i urządzeń, który odnotował wzrost o +56%. Jednak po korekcie o zmiany w zakresie zadłużenia długoterminowego, obraz wygląda zupełnie inaczej: W Allianz Trade widzimy, że wzrost kosztów odsetkowych w Europie jest napędzany głównie przez zapotrzebowanie na kapitał obrotowy (WCR), podczas gdy w USA wynika głównie ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... 2,01%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,91%. RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w maju była branża „Trade” (6,7 mld kontaktów reklamowych). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (2,6 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,25 mld kontaktów). Najbardziej aktywnym ...
-
Polscy eksporterzy w czołówce internacjonalizacji produkcji oraz digitalizacji
... produkcją oraz sprzedażą Polskie firmy są najbardziej „ucyfrowione” w badanym przez Allianz Trade gronie firm! (na podium w każdej z badanych kategorii digital, a w części na ... eksporterów z Zachodu - to nie przypadek ani kurtuazja. Badanie Allianz Trade potwierdza, że polscy eksporterzy są bardzo skuteczni w międzynarodowej wymianie handlowej ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... , z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek. RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ We wrześniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”, która ponownie wyprzedziła branżę „Trade”. Wygenerowała ona ponad 11,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,79% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice ...
-
Strefa euro jednak uniknie inflacji i recesji?
... 4). Ponadto – przy stabilnych cenach energii ten kluczowy czynnik, który napędzał wzrost inflacji w 2022 r. obecnie nie występuje, co wspiera prognozy Allianz Trade dotyczące trwającej dezinflacji i potencjalnego poluzowania polityki pieniężnej - choć w wolniejszym tempie niż obecne ceny rynkowe. Wykres 5 ilustruje początkowy wpływ rosnących cen ...
-
Rośnie niewypłacalność firm na całym świecie
... Z kolei korekty w dół były bardziej ograniczone (16 przypadków), w szczególności w Hiszpanii (obecnie +20% na 2024 r.), Włoszech (+18%) i Wielkiej Brytanii (+6%). Podsumowując: Allianz Trade spodziewa się zauważalnego lub silnego wzrostu niewypłacalności przedsiębiorstw w 2024 roku w połowie krajów., przy czym spodziewać się można, że dwie trzecie ...
-
Przemysł w Europie - ekologia orężem w walce o konkurencyjność?
... na tonę cementu. Cztery gałęzie przemysłu, których wkład (w gospodarkę) trudno byłoby ograniczyć i z niego zrezygnować (aluminium, amoniak, stal i cement) w opinii Allianz Trade odegrają kluczową rolę w zielonej transformacji Europy. Po pierwsze, są one głównymi konsumentami energii i emitentami dwutlenku węgla. Podczas gdy sektor przemysłowy ...
-
Eksporterzy w czasach wojny: czego się spodziewają?
... rządowego "Planu Odporności", który uwzględnia koszt rachunków za energię dla większości korporacji, mówi Ano Kuhanathan, Szef Dział Analiz Korporacyjnych w Allianz Trade. Ponad połowa respondentów w Europie spodziewa się wzrostu ryzyka braku płatności w perspektywie najbliższych sześciu do dwunastu miesięcy Ekspozycja eksporterów na ryzyko ...
-
Co zmienią wybory parlamentarne we Włoszech?
... wystawić na próbę i tak już napięte finanse publiczne. Z analiz Allianz Trade wynika, że aby zapewnić fundusze, konieczne będzie terminowe wdrożenie reform związanych z ... gospodarczej; obecnie spodziewamy się spadku PKB o 0,5% w 2023 roku. Choć w Allianz Trade nie przewidujemy powtórzenia problemów fiskalnych z 2018, to jednak wiele będzie zależało ...
-
Gospodarka Francji kieruje się ku recesji?
... roku z -5,5% w tym roku. W scenariuszu eskalacji napięć społecznych, uderzenie w gospodarkę może sięgnąć 0,5 pp rocznego PKB w latach 2023-24 i spowodować recesję. Allianz Trade oczekujemy, że francuski PKB będzie flirtował z recesją, rosnąc o słabe +0,4% w tym roku i +0,8% w 2024. Przeniesienie wysokich cen spot gazu i energii elektrycznej na ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... to 48%. Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (29,4 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach ... reklamą w tradycyjnym odbiorniku - 18,7 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,8 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie17,7% oraz 95,3% zasięgu), podium zamyka ...
-
Branża motoryzacyjna: produkcja samochodów z Chin "wykasza" Europę?
... rosnącej chińskiej konkurencji producenci samochodów będą musieli skorzystać z różnych opcji, aby utrzymać swoją rentowność: Wypieranie mniejszych graczy z rynku europejskiego. Allianz Trade uważa, że dodatkowa presja konkurencyjna ze strony chińskich graczy może być ostatnią kroplą dla zagranicznych marek o ograniczonych wolumenach, które również ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... 45,01%. Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (30,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach ... 12%. RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu był „Trade” (10,98 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5, ...
-
Gospodarka Niemiec: stagnacja i spadek wzrostu PKB nawet o 50%?
... r., zgodnie z ustaleniami głównych partii. Trwająca niepewność może w opinii Allianz Trade przedłużyć stagnację gospodarczą Niemiec, a wzrost PKB w 2025 roku prawdopodobnie ... i te korzystne W opinii Sławomira Bąka, członka Zarządu ds. Oceny Ryzyka w Allianz Trade Polska: Spadek zamówień z Niemiec oraz w efekcie – zmniejszenie ich udziału w polskim ...
-
Handel światowy wyhamowuje
... między trzecim kwartałem 2010 i trzecim kwartałem 2011, co sugeruje, że lokalne produkty i usługi są coraz bardziej uprzywilejowane względem importowanych. Global Trade Flow Index firmy Capgemini Consulting śledzi handel towarami i usługami w ujęciu kwartalnym na podstawie analizy parametrów z najnowszych, oficjalnie dostępnych danych (związanych ...
-
Inflacja w Polsce i w strefie euro. Najgorsze przed nami?
... procentową NBP na poziomie 6,5%-7%. Prezentujemy skrót raportu Zespołu Badań Ekonomicznych Allianz Trade. Do strefy euro powróciła inflacja, która skutkuje wzrostem kosztów życia do ... stanie się w przyszłym roku motorem presji na ceny konsumpcyjne. Analitycy Allianz Trade oczekują, że inflacja w strefie euro wyniesie 6,5% r/r w tym roku i 2,5% r/r w ...
-
Branża motoryzacyjny: brak półprzewodników kosztuje 100 mld EUR
... . Ponieważ pojazdy będą potrzebowały coraz więcej półprzewodników, sektor motoryzacyjny będzie potrzebował wsparcia politycznego, aby uniknąć większych strat w przyszłości. W opinii Allianz Trade wsparcie powinno jednak skupić się na segmentach, w których Europa jest zarówno dużym rynkiem produkcyjnym, jak i końcowym, czyli na motoryzacji, a nie ...