-
Ferie zimowe 2018: start sprzedaży mniej efektowny niż rok temu
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA rozpoczyna kolejny już cykl publikacji dotyczący zagranicznych wyjazdów turystycznych. Tym razem autorzy przyglądają się nadchodzącemu sezonowi zimowemu. Najnowsza z analiz dotyczy pierwszego tygodnia ferii zimowych na Mazowszu, a więc okresu od 15-21 stycznia 2018 roku. Wynika z niej m.in., że ...
-
Wakacje 2018: ceny (na razie) korzystne
... , które tradycyjnie kierują w tym okresie na rynek oferty w bardzo korzystnych cenach dla klientów. Na to mogą wskazywać zwyżkujące dynamiki oraz udziały rynkowe kierunków tradycyjnie sprzedawanych przez tych touroperatorów. Ogólnie rzecz biorąc alternatywne dane wskazują, że na tym etapie dynamika sprzedaży wykazywana ...
-
Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w Polsce 2016
... inwestycji bezpośrednich wyniosły 778,6 mld zł. Odnotowano ponad 7% wzrost stanu tych zobowiązań, głównie za sprawą wzrostu wartości inwestycji w akcje i inne udziały kapitałowe. Struktura geograficzna zobowiązań była niemal identyczna jak przed rokiem. Najwyższe zobowiązania odnotowano wobec inwestorów z Niderlandów (149,9 mld zł), Niemiec ...
-
Kto pobiera świadczenia rodzinne?
... 6-12 lat oraz poniżej 6 lat, co stanowiło odpowiednio 37,1% i 30,0% wszystkich dzieci, na które wypłacano zasiłek rodzinny. W pozostałych grupach wieku udziały były niższe, dzieci w wieku 13-15 lat stanowiły 14,7%, w wieku 16-17 lat – 10,0%, a młodzież 18-letnia i starsza, która pozostawała na utrzymaniu głównie ...
-
Wakacje 2018: na Kanarach nieco taniej
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA rozpoczął publikację analiz dotyczących wyjazdów turystycznych w nadchodzącym sezonie wakacyjnym. Najnowsze opracowanie dotyczy wycieczek, które zostaną zorganizowane w pierwszym, pełnym tygodniu sierpnia, a więc w dniach 6-12 sierpnia. Co przyniosą wakacje 2018? Jakie ceny proponowane są w ofercie ...
-
Branża leasingowa 2017 r.
... także finansowanie nieruchomości. Firmy leasingowe sfinansowały nieruchomości o wartości 909 mln złotych, przy 26,5% dynamice tego segmentu (r/r). W ubiegłym roku swoje udziały w rynku poprawiły dwie kategorie transakcji w zakresie finansowania obiektów handlowych i usługowych (273,1 proc. dynamika r/r) oraz hoteli i obiektów rekreacyjnych (152 ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2018
... nawilżających wart jest blisko 1,11 mld L i ciągle się rozwija. W 2017 roku, według prognoz Beauty Market ma osiągnąć wzrost rzędu 1,8%. Największe udziały rynkowe posiadają na nim globalne marki, takie jak L’Oreal (14%), Estee Lauder (10%) i Beiersdorf (10%), ale widać duży udział mniej ...
-
Jak daleko sięga ingerencja państwa w gospodarkę?
... środowiska, stabilność kluczowych sektorów. W drugim przypadku państwo funkcjonuje jako równorzędny uczestnik rynku. Sektory, w których notuje się dość niskie średnie udziały państwa przy równoczesnym sporym odsetku przedsiębiorstw, w których państwo ma jakikolwiek udział, to farmacja i motoryzacja. W przypadku sektora energetycznego widać z kolei ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
... zł), Volkswagen oraz Opel. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (aż 88 proc.). W styczniu na kolejnych miejscach znalazły się usługi sprzedaży samochodów oraz ASO (autoryzowane stacje obsługi ...
-
Jak części motoryzacyjne oceniają rynek?
... udział na rynku części zamiennych, sprzedając komponenty z własnym logo. To z kolei znacząco uderza w segment niezależnych dystrybutorów części zamiennych, zmniejszając ich udziały w rynku Serwis i naprawy Wyniki badania warsztatów w Polsce, wykazują, iż według ocen serwisów, 59% wizyt ich klientów stanowią wizyty z przyczyn awarii ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2018 r.
... firmy z branży Media/IT/Telecom – 20% oraz fundusze Private Equity/Venture Capital - 12%. 71% sprzedających stanowili inwestorzy prywatni. Druga najczęściej zbywającą swoje udziały grupa były Fundusze Private Equity/Venture Capital – 11%. W I kwartale 2018 nastroje na polskiej giełdzie uległy ochłodzeniu. W pierwszych miesiącach 2018 roku ...
-
Polskie kluby fitness to jeszcze nie zachód, ale...
... inwestował w rynek fitness notowany na giełdzie Benefit Systems SA. Spółka, konsekwentnie zwiększa swoje zaangażowanie w rynek – na koniec 2017 roku posiadała udziały w siedmiu z jedenastu największych w kraju sieci klubów fitness. Metodologia: Szczegółowej analizie zostało poddane 19 krajów: Holandia, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Niemcy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2018
... rozważa sprzedaż części swoich aktywów logistycznych i należących do niego akcji dwóch kopalni. Chodzi tu o inowrocławską Kopalnię Soli (IKS) "Solino" oraz udziały w Kopalni Soli (KS) "Lubień" Lotnisko Chopina w Warszawie dynamicznie rozwija się. W pierwszych czterech miesiącach roku lotnisko odprawiło ok. 5 mln pasażerów. To ...
-
Wakacje 2018: w Turcji tanio raczej nie będzie
... udział rynkowy wzrósł już piąty raz z rzędu, tym razem o 0,27 procent, przy czym kierunek ten najwyraźniej zyskiwał w maju. Najbardziej traciła udziały Bułgaria (minus 0,31 procent), przy czym spadek ten w największym stopniu dotyczył maja i czerwca, a w wakacje Bułgaria nawet nieco zyskiwała. Na pozostałych ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
... się w naszym zestawieniu. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (76 proc.). W marcu na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, ASO oraz producenci opon. Finanse: marki o największych ...
-
Przemysł motoryzacyjny potrzebuje harmonizacji przepisów
... istotnym elementem kształtującym sytuację gospodarczą, a nawet polityczną. Z tych względów państwa, takie jak Francja czy Niemcy starają się zachować istotne udziały w rodzimych koncernach produkujących samochody, współdecydować o kierunku ich rozwoju, a przynajmniej mieć wgląd w plany zarządów i długookresowe strategie. W przypadku polskiego rynku ...
-
Wakacje 2018: Turcja ciągle drożeje
... przyczyniła się do tego wyraźnie mniejsza sprzedaż wycieczek z wyjazdem w czerwcu, przy stagnacji odnotowanej w pozostałych miesiącach. Kolejnym kierunkiem, którego rynkowe udziały w minionym tygodniu uległy znaczącemu zmniejszeniu była Bułgaria (spadek o 0,15 procent), która sporo traciła w czerwcu, mniej w lipcu, a lekko zyskiwała w sierpniu ...
-
Najcenniejsze marki świata 2018 - rozrywka
... ranking BrandZ komentuje: “Serwisy OTT zmieniają zasady gry w mediach, w sytuacji, gdy sieci telewizyjne i platformy internetowe dostarczające treści wideo walczą o udziały rynkowe. Marki uwięzione w ramach kategorii o niskim wzroście, takich jak marki telekomunikacyjne, miały tylko jedno wyjście z sytuacji – przekroczyć tradycyjne ramy kategorii ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... Ford, Toyota, Renault i Mercedes. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w maju aż 82 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, samochody sportowe oraz części samochodowe. Informacje ...
-
Wakacje 2018: nadal taniej niż rok temu
... kwietnia. Maj i czerwiec z reguły są bardzo korzystnymi miesiącami dla sprzedaży Grecji niż okresy wcześniejsze, ale w tym sezonie Grecja wyraźniej odzyskuje udziały niż w sezonach wcześniejszych. Jedną z przyczyn mogą być relatywnie korzystniejsze ceny tego kierunku na tle większości kierunków konkurencyjnych. W ostatnim tygodniu sprzedaż ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 26/2018
... mld USD), Google, włącznie z YouTubem (742 mld USD), Facebook: (535,27 mld USD). Audi rozwija swoje interesy w Chinach. Zwiększając swoje udziały w firmie SAIC Volkswagen Automotive niemiecki koncern stwarza sobie warunki do zawiązania spółki joint venture, produkcji i sprzedaży samochodów tej marki na ...
-
Wakacje 2018: droższe niż rok temu są tylko Egipt i Malta
... do połowy kwietnia. Okres po majówce z reguły jest bardzo korzystny dla sprzedaży Grecji, ale w tym sezonie Grecja wyraźniej zyskuje w nim udziały niż w sezonach poprzednich. Jedną z przyczyn mogą być relatywnie coraz korzystniejsze dla turystów ceny wycieczek do tego kraju na tle większości ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
... , Nissan, Opel oraz Skoda. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części ...
-
5,6 mln osób wytwarza połowę PKB Polski
Polska w ciągu ostatnich 28 lat była najszybciej rosnącą gospodarką naszego regionu oraz jednym z najszybciej rosnących krajów UE. Jeszcze w 1989 roku według szacunków Conference Board PKB na mieszkańca Polski wynosiło tylko 34% poziomu niemieckiego, a Polska była najbiedniejszym spośród państw dzisiejszej UE. W ciągu 28 lat szybki wzrost ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce I poł. 2018 r.
... inwestorów pochodzi z zagranicy (98%). Dominuje amerykański kapitał z 37% udziałem w całkowitych obrotach. Inwestorzy z Europy Zachodniej i Afryki utrzymali stałe zaangażowanie (udziały odpowiednio na poziomie 27% i 19%). Co dziesiąty inwestor pochodził z Azji, a 3% aktywności dotyczyło inwestorów z Europy Środkowo-Wschodniej (głównie z Czech ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
... , Audi, Toyota oraz Nissan. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w lipcu 72 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów ...
-
Polski leasing na 7. miejscu w Europie
... równie ważne (70,7%), przy czym poszczególne części tego rynku tj. samochody osobowe i pozostałe środki transportu drogowego są bardziej zrównoważone. Ich udziały w rynku leasingu ruchomości w Polsce wyniosły odpowiednio 38,2% oraz 32,5%. W Europie podobnie jak i w Polsce drugą pozycję zajmują maszyny i urządzenia, przy czym ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel, Toyota, Lexus oraz Audi. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
... Ford (ponad 15 mln zł), następnie Skoda, Volkswagen, Opel oraz Mercedes-Benz. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (75 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów dostawczych.
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2018
... w niej na danych Pracuj.pl o rekrutacji w handlu/sprzedaży. To od dawna najbardziej popularna grupa kandydatów, choć w ostatnich kwartałach traci ona nieco udziały w ogólnej puli ogłoszeń na Pracuj.pl. Mimo spadków w całej kategorii, od początku 2018 roku rośnie natomiast liczba ofert dla pracowników ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.
-
Fuzje i przejęcia w Polsce 2018 r.
... %, fundusze Private Equity/Venture Capital - 11% oraz firmy z branży FMCG – 10%. Ponad połowę sprzedających stanowili inwestorzy prywatni, drugą najczęściej zbywającą swoje udziały grupą były Fundusze Private Equity/Venture Capital – 10%. WYBRANE TRANSAKCJE W III KW. 2018 R. (5 lutego) W wyniku udanego zamknięcia wezwania giełdowego, Bricks ...
-
Zasiłki rodzinne i inne świadczenia na rzecz rodziny w 2017 r.
... . – 37,6% ogólnej liczby dzieci z zasiłkiem rodzinnym) oraz poniżej 6 lat (670,0 tys. dzieci – 30,5% ogólnej liczby dzieci z zasiłkiem). W pozostałych grupach wieku udziały były niższe, dzieci w wieku 13–15 lat stanowiły 14,3%, w wieku 16–17 lat – 9,8%, a młodzież 18-letnia i starsza, która pozostawała na utrzymaniu ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... Hyundai (prawie 16 mln zł), następnie Skoda, Volkswagen, Mercedes-Benz oraz Nissan. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz producentów opon.
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... (ponad 22 mln), Ford (16 mln) oraz Huyndai (15 mln). Motoryzacja: typy reklamowanych produktów W 2018 roku w branży motoryzacyjnej w reklamach największe udziały mają samochody osobowe (72 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów dostawczych ...