-
Polacy chcą powiadomień SMS od urzędów
... ujawnia również, że ponad 2/3 badanych ma możliwość subskrybowania wiadomości SMS w swojej miejscowości. Jak na razie w udostępnianiu tego rodzaju usługi przodują w Polsce duże miasta. Według szacunków, oferuje ją ok. 280 urzędów. Sama firma jako dostawca masowych wysyłek SMS obsługuje ponad 150 urzędów ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 29/2019
... Jack Ma. Ten raport wskazuje też na liderów tej klasyfikacji w innych krajach. W Polsce podziwiamy wśród kobiet Annę Dymną, a wśród mężczyzn Jerzy Owsiak. ... pełnoprawnym aktywem w portfelach inwestycyjnych. Przybywa firm, które umożliwiają płacenie nim za usługi, a eksperci Satis Group w raporcie „Crypto Asset Market Coverage” przewidują, że ...
-
Co 3. przedsiębiorca ma dość swojej branży. Transport na czele
... pozycjach uplasowali się reprezentacji handlu i przemysłu. Warunki prowadzenia własnego biznesu w Polsce nie należą do najłatwiejszych. W odpowiedzi na pytanie "czy zakładając ponownie ... o sukcesie. Konieczny jest jeszcze wpływ na konto za dostarczone usługi czy towary – zwraca uwagę Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. W połączeniu z ...
-
Polscy rodzice o ubezpieczeniu szkolnym
... muszą być spełnione, by odszkodowanie zostało wypłacone. Zapewniać także ochronę przez 24 godziny na dobę – najlepiej zarówno w Polsce, jak i za granicą – oraz oferować dodatkowe usługi, np. domową wizytę lekarza, wizytę u psychologa, a nawet indywidualne lekcje w domu, jeśli dziecko nie może uczęszczać do szkoły ...
-
Co czeka rekrutację i HR w najbliższych 10 latach?
... ciągu najbliższego dziesięciolecia będzie wprowadzenie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji. W Polsce prawie 64% liderów zamierza zainwestować w AI (liczba ... neutronowe, manager ds. rozwoju sztucznej inteligencji sprzedający klientom tego typu usługi czy trener finansów osobistych śledzący transakcje cyfrowe i doradzający w sprawie kapitału ...
-
Dostęp do szybkiego internetu ważniejszy niż komunikacja
... Utrata kapitału ludzkiego jest dzisiaj jednym z największych wyzwań z jakimi borykają się w Polsce regiony oddalone od największych aglomeracji. Biznes stawia na jakość Duże ... porównania, według danych GUS, w zeszłym roku, w skali całego kraju, z co najmniej jednej usługi dostarczanej przez zewnętrznego dostawcę korzystało 71% firm. To znaczna różnica ...
-
Ataki hakerskie w VIII 2019
... ponowne uaktywnienie się szkodliwej infrastruktury botnetu Emotet, który wydał się być nieszkodliwym po tym, jak dwa miesiące temu zamknął swoje usługi. Emotet był największym botnetem działającym w pierwszej połowie 2019 roku. Mimo, że jak dotąd nie zaobserwowano większych kampanii, prawdopodobnie zostanie on ...
-
Zdrowie i dobrobyt - droga do zrównoważonego rozwoju
... z kluczowych filarów odpowiedzialnego funkcjonowania naszej organizacji. Od lat wspieramy klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną. Oferujemy „zielone” produkty i usługi. W 2018 roku powołaliśmy Biuro ds. Międzynarodowych Instytucji Finansowych i Programów Zrównoważonego Rozwoju, które stanowi centrum kompetencji w zakresie rozwoju ...
-
5 przewidywań na najbliższe 5 lat e-handlu
... niezmiennie oferuje małym i średnim przedsiębiorstwom niesamowite możliwości rozwoju. Wciąż jednak nie są one w pełni wykorzystywane – w Polsce tylko 13 proc. firm tego rozmiaru sprzedaje swoje produkty oraz usługi w sieci. Tymczasem, jak wynika z danych PayPal, podmioty sprzedające transgranicznie odnotowują znacznie większą dynamikę wzrostu (14 ...
-
Jak funkcjonuje Polska Strefa Inwestycji? Pierwsze podsumowania
... , które zaklasyfikowano jako nowoczesne usługi dla biznesu lub badania i rozwój, podlegają znacznie niższym kryteriom ilościowym. To samo dotyczy mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. — W nowym systemie wsparcia procedura wnioskowania o zwolnienie podatkowe stała się bardziej ujednolicona w całej Polsce. Z drugiej strony inwestorzy mają ...
-
Rozwiązania chmurowe potrzebują fachowców
... i cyfrowych bibliotek muzyki na rzecz usług strumieniowania, a klasyczną telewizję zastępują usługi VoD. Zdjęcia, książki czy filmy przechowujemy na „wirtualnych półkach”. Myślimy już ... To przyszłość nowoczesnego IT - zauważa Sebastian Podleśny, dyrektor zarządzający 7N w Polsce. Wyzwania i korzyści Co zakrojona na szeroką skalę migracja do chmury ...
-
W tym roku BIG sprawdził już 1 mln firm i ponad 6 mln osób
... średnich przedsiębiorstw ma regularne problemy z uzyskaniem w terminie zapłaty za wykonane usługi i towary, 7 na 10 czeka ponad miesiąc od wyznaczonego terminu ... . Co oznacza, że zainteresowani chcieli dowiedzieć się więcej o co trzeciej działającej w Polsce firmie i jednej piątej dorosłych osób. W porównaniu z zeszłym rokiem zapytania objęły swoim ...
-
Polskie firmy wierzą we wzrost biznesu
... instytycję, która m.in. wspiera przedsiębiorstwa w ekspansji, szczególnie cieszy nas fakt, że 43 proc. firm w Polsce, wymienia otwarcie nowych rynków jako czynnik napędowy ich rozwoju – podkreśla Michał H. Mrożek, CEO HSBC ... że nowe rozwiązania wpłyną na poprawę wydajności, pozwolą zmniejszyć koszty i oferować wyższej jakości produkty i usługi, a ...
-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
... globalnych konsumentów do zakupów w rodzimym e-sklepach – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – W Polsce tylko 12% małych i średnich przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty i usługi online. To poniżej unijnej średniej wynoszącej 17% . Tymczasem, jak wynika z danych PayPal, firmy sprzedające za ...
-
Upadłości firm I-X 2019 r.
... budowlano-montażowej. Inwestycje mieszkaniowe, użyteczności publicznej (samorządy – największy inwestor w Polsce) miały się dotychczas dobrze, a popyt na mieszkania windował ich ... jego rzeczywistość nie są dobre także w kwestii popytu na jego usługi. Największy inwestor, którym są jednostki samorządu terytorialnego, w konsekwencji między innymi zmian ...
-
Powierzchnie biurowe w Europie: elastyczność w cenie
... Sytuację panującą w stolicy komentuje Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz w Savills w Polsce: „Popyt na powierzchnie biurowe w Warszawie w lokalizacjach pozacentralnych od ... wraz z upowszechnianiem się na rynkach europejskich modelu biura jako usługi (space-as-a-service). Przewidujemy, że ich udział w całkowitym popycie na nowoczesną ...
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
... subskrypcję serwisów VOD, a trzy czwarte płaci w ten sposób za usługi telekomunikacyjne i telewizyjne . Jak wynika z danych PayPal, 23 proc. klientów ... lat) twierdzi, że zrezygnowało z zakupu ze względu na kwestie etyczne. 6. Za granicą taniej, w Polsce oryginalniej Już 55 proc. globalnych kupujących robi zakupy online w zagranicznych sklepach ...
-
Nie mamy nic przeciwko zatrudnianiu cudzoziemców
... rozwiązanie. Przed nami są jedynie Portugalczycy (73%) i mieszkańcy Wielkiej Brytanii (71%). W Polsce takie działanie częściej wspierają mężczyźni (69%), niż kobiety (67%). Najbardziej otwarte ... do 54 lat (61%). W podziale na sektory, w tej kategorii prym wiodą usługi (80%). Wskaźnik w pozostałych analizowanych branżach, tj. administracji publicznej ...
-
Koronawirus przerywa łańcuchy dostaw. Rynek magazynowy już w kryzysie?
... jest teraz w całości zastępowany przez posiłki przygotowywane w domu oraz przez usługi „home delivery”. E-commerce jak na razie wychodzi z obecnego kryzysu obronną ... kraju i u jej najważniejszych partnerów handlowych. Niemcy – które mają ogromny wpływ na koniunkturę w Polsce - czekają podobne wyzwania. Chiny wracają powoli do normalności po tym ...
-
Koronawirus: kto ma szansę na rozwój firmy w czasie pandemii?
... jak odzież, obuwie, dobra luksusowe oraz komercyjne nieruchomości czy też usługi branży dóbr konsumenckich, takie jak restauracje, hotelarstwo, transport, turystyka ... do normalnego funkcjonowania. Co gorsza, ostatnie dni pokazują, że zarówno w Polsce, jak i szerzej, w Unii Europejskiej, już zaczęły pojawiać się informacje o ogłaszaniu bankructw ...
-
Home office a bezpieczeństwo danych firmowych. Jak to pogodzić?
... na nasze konto, powinniśmy natychmiast wylogować się z usługi na wszystkich urządzeniach oraz zmienić hasło. Należy także, jeżeli dotyczy to aplikacji firmowych, powiadomić ich administratora – komentuje Jolanta Malak, dyrektor Fortinet w Polsce. Potrzebna jest cyberświadomość Technologia zabezpieczająca przed działaniem cyberprzestępców ...
-
Jaki jest wpływ koronawirusa na polskie firmy?
... Za Łodzią plasuje się Wielkopolska, która jako jeden z pierwszych regionów w Polsce, odczuła konsekwencje pandemii. Trzecie miejsce na podium zajęły ex aequo woj. ... stopniu wprowadziły pracę zdalną w swoich firmach, znalazły się: Nieruchomości, IT i telekomunikacja, Usługi dla biznesu oraz SSC/BPO. Branże, które nie wdrożyły możliwości pracy zdalnej ...
-
Strategia na pandemię? Firmy tną wynagrodzenia i etaty
... dochodów. Ponadto 62 proc. firm deklaruje zmniejszenie popytu na ich usługi lub produkty. Tutaj podobnie największe spadki nastąpiły w sektorze usługowym i ... decyzyjnych w przedsiębiorstwach na temat ich sytuacji i planów po nastaniu w Polsce pandemii koronawirusa. Badanie przeprowadzono za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych ...
-
GUS: inflacja na poziomie 4,6%, najbardziej drożeje żywność
... przeszło 8 lat. W stosunku do lutego br. ceny towarów i usług wzrosły o 0,2% (w tym usługi o 0,3% i towary o 0,3%). Inflacja III 2020 - wpływ zmian cen na wskaźnik cen towarów ... . i 0,09 p. proc. Statystyki GUS w dobie pandemii Przy okazji najświeższej publikacji dotyczącej inflacji w Polsce GUS podkreślił, że zmiany i ograniczenia wprowadzone na ...
-
7 zasad bezpiecznych zakupów online
... obrót spraw odpowiada m.in. coraz to większa ilość sklepów internetowych, które oferują nam produkty i usługi ze wszystkich możliwych kategorii, a także ciągle powiększająca się rzesza e-kupujących - z raportu „E-commerce w Polsce 2019” wynika, że zakupy online robi już 62% Polaków. Aby odsetek e-konsumentów mógł nadal ...
-
Redukcja zatrudnienia sposobem na kryzys? Niekoniecznie
... aż 53-procentowy spadek sprzedaży. Na kolejnych pozycjach uplasowały się usługi oraz produkcja, w których o spadku przychodów wspomina odpowiednio 46 i 34 proc ... decyzyjnych w przedsiębiorstwach na temat ich sytuacji i planów po nastaniu w Polsce epidemii koronawirusa. Badanie przeprowadzono za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych ...
-
Dobra konsumpcyjne: 3 kroki do wyjścia z kryzysu po pandemiii
... swojej roli na nowo – mówi Michał Pieprzny, Partner Deloitte, Lider branży dóbr konsumpcyjnych w Polsce. Szczególnie firmy, które najsilniej odczuwają skutki pandemii COVID-19 muszą natychmiast podjąć szeroki wachlarz ... zainteresowania mogą się znaleźć producenci odzieży i obuwia, kosmetyków, artykułów sportowych i rozrywki, a także oferujący usługi ...
-
Sieci handlowe: jak odbudować zaufanie konsumentów po pandemii?
... jednocześnie robić zakupy, od powierzchni handlowej, ale prawdziwym wyzwaniem będzie powrót do normalnych poziomów obrotów przy jednoczesnym zapewnieniu klientom bezpieczeństwa. Usługi typu curbside pick-up (zakup online, odbiór autem przed sklepem), BOPIS (zakup online, odbiór w sklepie) oraz dostawy ze sklepów lokalnych na ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... 92%. W polskim e-commerce także duże wzrosty Podobnie jak w innych krajach, w Polsce w czasie pandemii handel detaliczny został w dużej mierze sparaliżowany i ... 270% wzrosła sprzedaż w sklepach ze sprzętem elektronicznym, duże zyski odnotowały też usługi streamingowe. Wzrost sprzedaży online potwierdzają komunikaty prasowe opublikowane przez firmy, ...
-
Grupa Polsat kupuje Interię
... użytkowników, a ilość odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda. Grupa Polsat to grupa medialno-telekomunikacyjna w Polsce posiadająca 5,7 mln klientów, którym świadczy usługi: telefonii komórkowej, płatnej telewizji i dostępu do Internetu. W skład Grupy Polsat wchodzą m.in.: Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Telewizja ...
-
Phishing na Microsoft Teams. Na co uważać?
... . Celem wykrytego przez Abnormal Security ataku było uzyskanie haseł i loginów do usługi Office 365. Szacuje się, że fałszywe maile mogły trafić do 15.000 ... większą część ekranu - zauważa Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce. Niektóre e-maile służące do wyłudzania danych zachęcały potencjalne ofiary do ...
-
Chiny i Rosja zlecają cyberataki na instytucje badające koronawirusa
... cały łańcuch dostaw, czyli poszczególne firmy, które dostarczają swoje towary lub usługi docelowej ofierze. Jest to dla nich o tyle łatwiejsza ścieżka, że zazwyczaj muszą ... się wszystkie firmy, związane choćby pośrednio z branżą medyczną czy farmaceutyczną, także w Polsce. To także kolejny sygnał, że nawet w ramach „nowej normalności” i trwającego ...
-
Centra handlowe powiększą się o 420 000 mkw.
... wspomniano we wstępie, w II kwartale br. łączne zasoby powierzchni handlowej w Polsce powiększyły się o blisko 90 000 mkw. Nowa podaż w całego I ... spadki obrotów w stosunku do ubiegłego roku zanotowano w przypadku najemców z kategorii „rozrywka” (-97%) i „usługi” (-86%). Sprzedaż internetowa Od majowego ponownego otwarcia centrów handlowych można ...
-
Polskie firmy: lepsza płynność finansowa, większe zatrudnienie
... o 25 pp. w porównaniu do połowy kwietnia, kiedy taki stan deklarowało 39 proc. przedsiębiorstw w Polsce. Brak płynności finansowej dziś deklaruje jedynie 3 proc. firm – o 8 pp. mniej niż w ... także kredyt kupiecki (z 21 proc. przed pandemią do 17 proc. obecnie) oraz usługi factoringowe (z 11 proc. do 8 proc.). Po zauważalnym spadku pod koniec lipca, ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
... Gfk, w Polsce od dawna już zaznaczały się regionalne różnice w zakresie redystrybucji siły nabywczej. To zróżnicowanie jeszcze bardziej uwidoczniła pandemia. Ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną oraz zachowania konsumentów, w tym obniżona skłonność do zakupów, różnicują regionalną skalę spadków, jakich doświadczają właśnie handel i usługi ...