-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
... Postępująca cyfrowa transformacja biznesu sprawia, że klienci mogą jeszcze łatwiej zarządzać usługami, dokonywać zakupów oraz komunikować się z firmami bez wychodzenia z domu. Coraz więcej spraw można załatwić z poziomu smartfona, a konkurencja na rynku online jest znacznie większa niż na jego tradycyjnym odpowiedniku. Wzrosły ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... od tzw. trendu convenience. Od października stopniowo przybywało osób gotowych płacić więcej za wygodę, jak na przykład dostarczenie zakupów do domu. Od grudnia takich osób ubyło o 2 p.p. – dodaje Michał Tokarski. Znacznie, bo aż o 9 p.p. ubyło konsumentów, którzy decydują się płacić więcej za wygodę ...
-
Pandemia COVID-19 zwiększa lęk przed utratą pracy
... nie tylko przeszły przez turbulencje suchą stopą, ale wręcz zyskały ze względu na zwiększone zapotrzebowanie biznesu na usługi telekomunikacyjne (praca w domu). Przepaść pomiędzy skrajnościami widać niemal w każdym aspekcie badania Randstad, ze szczególnym uwzględnieniem wynagrodzeń. Pracownicy ITC najrzadziej sygnalizowali obniżki, najczęściej ...
-
Jedzenie na wynos ratuje gastronomię?
Niespodziewany wybuch pandemii postawił wiele biznesów pod przysłowiową ścianą. W szczególnie trudnym położeniu znalazła się m.in. gastronomia, którą obejmowały kolejne lockdowny. Obecnie, co najmniej do końca stycznia br., bary, restauracje, kawiarnie itp. muszą pozostać zamknięte. Jedyne, co mogą robić, to świadczyć usługi na wynos. Niewątpliwie ...
-
Czy Biden wygasi wojny handlowe Trumpa?
... wstępnej umowy pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Kończyła ona otwarty konflikt handlowy, embarga i wymianę ceł między mocarstwami. Ubiegłotygodniowa zmiana gospodarza Białego Domu nie oznacza, że napięcie na linii Pekin i Waszyngton wygaśnie. Istnieją jednak przesłanki, by zakładać, że gospodarcza rywalizacja mocarstw przyjmie inne ...
-
Kradzież tożsamości - jak się bronić?
... ta informacja potrzebna? Kto z niej skorzysta? Czy to może naruszyć moją prywatność, albo narazić tożsamość?” Chroń swoją prywatność we własnym domu. Chroń swoją domową sieć bezprzewodową (można wypróbować porady od Nortona), korzystaj tylko z tych urządzeń IoT, które pozwalają na zmianę hasła ...
-
Rynek pracy 2021: co przewidują specjaliści od rekrutacji pracowników?
... coraz częściej widzą w niej możliwość ograniczenia kosztów. Nadchodzący rok z pewnością będzie rokiem pracy w modelu hybrydowym, mocno ukierunkowanym na połączenie pracy z domu i z biura. Spowoduje to również zmiany i ulepszenia jeśli chodzi o narzędzia cyfrowe wykorzystywane do codziennej komunikacji, działań rekrutacyjnych czy onboardingu online ...
-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... i produkty kosmetyczne. Apteki – leki, suplementy diety. Bankowość i ubezpieczenia – dalszy rozwój bankowości elektronicznej i usług on-line. Home delivery – nieograniczone dostawy do domu, nie tylko z restauracji, ale również m.in.: sklepy convinience, apteki, kawa ze stacji, fachowa pomoc. Wśród kategorii dóbr konsumenckich stabilną sytuację ...
-
Praca za granicą: gdzie i jakie zarobki?
... branża produkcyjna oraz motoryzacja zamykają 5 najpopularniejszych branż 2020 roku. W tych sektorach opublikowano nieco mniej ofert pracy (poniżej 6%): spawalnictwo, opieka/pomoc w domu, elektryka/elektronika, instalacje/montaż/serwis. Nie da się również nie zauważyć jak pandemia przełożyła się na zmianę w funkcjonowaniu niektórych branż. Znacząco ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
Wprawdzie praca zdalna cieszyła się popularnością już przed pandemią, to jednak właśnie pojawienie się koronawirusa upowszechniło ją na niespotykaną dotąd skalę. Co więcej, okazuje się, że wcale nie było to trudne. Jak wynika z opracowanego przez Deloitte raportu „Voice of the European workforce”, przeszło 80 proc. europejskich respondentów ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... na kosmetyki do pielęgnacji skóry i włosów. Ponieważ dostęp do salonów fryzjerskich został utrudniony, konsumenci postanowili samodzielnie zadbać o kondycję włosów w domu. Ponadto kategoria pielęgnacji skóry skorzystała na zwiększonym zapotrzebowaniu na produkty prozdrowotne, które także zyskały popularność w czasie pandemii. Należy podkreślić, że ...
-
Pandemia zabiera nam radość z relacji międzyludzkich
... spacerowych. Tegoroczne Walentynki, ja większość ubiegłego roku będą nietypowe. Być może większość z nas spędzi je na romantycznej kolacji… we własnym domu. Brak możliwość wyjścia do kina czy do restauracji nie powinien jednak powodować, że zupełnie zrezygnujemy z aktywności w towarzystwie znajomych, nawet jeśli ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
... lokalne rynki? W sytuacji pandemicznej to właśnie obiekty typu „convenience” obsługujące lokalne społeczności, z rozbudowaną ofertą „codziennych zakupów”, zlokalizowane blisko domu, niewielkich rozmiarów, zapewniają większe bezpieczeństwo zakupów. Na rynki największych aglomeracji przypadło jedynie ok. 24% nowej powierzchni handlowej. W minionym ...
-
Biurowce w Łodzi: mimo pandemii popyt blisko rekordu
... ok. 8-15% pracowników, w zależności m.in. od wielkości i struktury działania firmy. W większości to duże korporacje decydują się na pozostawienie swojego zespołu w domu – odsetek osób przychodzących do biura spada tu nawet do 3-7%. Natomiast małe firmy, 5-10-osobowe, często całkowicie powróciły do stacjonarnego modelu ...
-
Zarządzanie finansami: plastik i bot lepszy niż gotówka i doradca
... Tomasz Bochenek. Mimo, że wciąż chcemy, by osobiści doradca finansowy udzielał nam wskazówek m.in. przy podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących zakupu domu (45%), kupna samochodu (41%) czy planowania emerytury (38%), to liczymy na pomoc cyfrowych asystentów w ograniczeniu zbędnych wydatków (31%), czy poprawie ...
-
Polski rynek kosmetyków w 2021 roku wróci na ścieżkę wzrostu?
... wielu producentów będzie oznaczał konieczność mocniejszego rozwoju tego kanału sprzedaży. Pandemia zmieniła też wielkość sprzedaży poszczególnych kategorii. Więcej czasu spędzonego w domu oznacza mniejsze wykorzystanie kosmetyków z kategorii makijaż, ale za to większe w kategoriach pielęgnacja i domowe spa. Ważnym trendem jest także tworzenie marek ...
-
Rynek pracy: jakie trendy w obszarze stałej rekrutacji pracowników?
... na 2021 rok Hybrydyzacja Nadchodzący rok będzie z pewnością czasem pracy w modelu hybrydowym, mocno ukierunkowanym na połączenie wykonywania obowiązków z domu i w siedzibie firmy.. Hybrydyzacja pracy spowoduje zmiany i ulepszenia w zakresie narzędzi cyfrowych wykorzystywanych do codziennej pracy, szczególnie zdalnej, wsparcie komunikacji ...
-
Jakie nowości w Google Workspace?
... dla osób korzystających z różnych urządzeń do prowadzenia spotkań, takich jak sprzęt Google Meet do sal konferencyjnych i Nest Hub Max dla domu. Z możliwościami, jakie daje drugi ekran, pracownicy mogą łatwiej prezentować i w pełni uczestniczyć w spotkaniu na Google Meet, włączając w to czat, ankiety i pytania ...
-
Majówka 2021. TOP 10 lokalizacji
... gronie, nie spotykając się zbyt często z innymi urlopowiczami. Poza tym warunki, jakie panują w obiektach z powyższych kategorii noclegowych, są takie jak w domu. Do dyspozycji jest kuchnia, łazienka, pokoje dzienne i sypialnie. To szczególnie ważne, gdy planowany wypoczynek dotyczy większej grupy – rodziny lub znajomych ...
-
Rynek pracy wg kobiet i mężczyzn. Parytet czy dyskryminacja?
... . Pytanie, ile to łączenie ról kosztuje same kobiety. Szczególnie widać to w czasie pandemii, gdy to Panie ponoszą najwyższą cenę pracy z domu lub konsekwencje decyzji o zajęciu się domem i ograniczeniu aktywności zawodowej – komentuje dr Monika Sońta. O BADANIU Badanie „Polacy w środowisku pracy” zostało zrealizowane ...
-
Kariera zawodowa kobiet. Jakie oczekiwania mają Polki?
... się są zdecydowanie pożądane. Myśląc o stopniu, w jakim pandemia dotknęła kobiety, nie należy zapominać, że w związku z zamknięciem szkół oraz wykonywaniem pracy z domu wiele pań mierzyło się z wyzwaniami jednoczesnego łączenia roli rodzica oraz pracownika. To, jak znaczna jest skala wpływu koronakryzysu na codzienność ...
-
GUS: inflacja w lutym wyniosła 2,4% rdr
... pandemią COVID-19, jest zgodne z aktualnymi wytycznymi Eurostatu. Wzrósł m. in. udział wydatków w zakresie żywności i napojów bezalkoholowych, użytkowania mieszkania lub domu i nośników energii, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych oraz łączności. Obniżył się natomiast m. in. udział wydatków w zakresie restauracji i hoteli, transportu ...
-
Menedżer haseł - czy warto z niego korzystać?
... w ogóle najczęściej stosowanymi hasłami są imiona współmałżonków, dzieci czy wnuków, a „cyfry” wiążą się z datami urodzenia, zamiennie 123, do tego # i… gotowe! A w domu? Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, nawet bank, nie proszą co prawda o regularną zmianę haseł, ale za to zewsząd jesteśmy ostrzegani: „Używaj ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... z ciekawszych zjawisk była popularyzacja systemu curbside pickup, czyli dosłownie “odbioru z krawężnika”. Zrywa on z przekonaniem, że zakupy online muszą dotrzeć do domu klienta lub paczkomatu. Jest inaczej - kupujący sam po nie jedzie do punktu odbioru, bo tak jest dla niego szybciej i wygodniej ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
... kiedyś. Przy czym 42% pracowało stacjonarnie przed pandemią przez minimum jeden dzień w tygodniu, a po jej wybuchu przeszło w pełni na pracę z domu. Dziś zdalnie na cały etat pracuje 43% ankietowanych, gdy wcześniej było to zaledwie 4%. Według Klaudii Jarych - Konsultantki Zmiany Zawodowej i współtwórczyni ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
... , jak podróże czy promocje w restauracjach. Aamir Lakhani: W drugiej połowie roku z pewnością nastąpi nasilenie ataków związanych z podróżowaniem. Wszyscy będą chcieli wyjść z domu. Pojawią się np. maile ze specjalnymi zniżkami na przeloty, hotele i pakiety wakacyjne. Wzrośnie liczba oszustw, ponieważ ludzie zaczną działać pochopnie ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
... danych wśród tamtejszych konsumentów. Wprowadzenie usług 5G umożliwi operatorom komórkowym dostarczanie pakietów usług połączeń głosowych, transmisji danych i rozrywki do domu, a tym samym pozwoli na bezpośrednie konkurowanie z szerokopasmowym internetem stacjonarnym – twierdzi Jonathan Barnard, Head of Forecast, Zenith - To napędzi większą ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
... stało się niedostępne lub mało dostępne. Dodatkowo, na przykład respondenci, którzy dojeżdżali do pracy na rowerze, a pozostali, w związku z pracą zdalną, w domu, nie mieli okazji do realizowania tej aktywności. Dlatego osoby, którym trudno jest zmobilizować się do ruchu, po prostu z niego zrezygnowały ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... 21,9% ankietowanych nawiązuje współpracę z influencerami, których zna osobiście. Tylko 2,7% ankietowanych zadeklarowało wykorzystanie do tego celu wyspecjalizowanej agencji reklamowej lub domu mediowego (należy jednak zauważyć, że ok. jednej czwartej ankietowanych stanowili właśnie pracownicy agencji i domów mediowych). Udział agencji jako kanału ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... konsumentów wynikających z narzuconych przez reżim sanitarny ograniczeń, od stycznia tego roku uderzył też podatek cukrowy. Zamiast gotowych drinków, droższe trunki w domu Pandemia najbardziej surowo obeszła się z kategorią gotowych drinków, gdzie kluczowa dla sprzedaży okazała się pogoda, możliwość spotkań i obostrzenia. Według NielsenIQ ...
-
Wpływ pandemii na biznes. Są przegrani, nie brakuje wygranych
... nie widać. Przez cały rok w podobnym zakresie funkcjonowały np. warsztaty samochodowe, co jest dosyć zaskakujące, biorąc pod uwagę, że pracując z domu wiele osób po prostu nie używało pojazdów (więc się nie psuły). Nie zmalało także zapotrzebowanie na działalność prawniczą. Po niewielkim ...
-
Kiedy życie wróci do normy sprzed pandemii? Są wyniki badania EY
... niż jesteśmy skłonni przyznać. Drugi dotyczy wymuszonych zachowań. Polacy mogli zauważyć, że przy znacznym ograniczeniu codziennych aktywności i spędzając większość czasu w domu, możliwe jest oszczędzanie większych kwot. Oszczędności mogą wynikać zarówno z faktu, że część wydatków stała się zbędna, jak i z tego, że ich ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... podstawie struktury własności firmy. Nabiał W przypadku tej kategorii skupiliśmy się na dwóch typach produktów, których używa się praktycznie w każdym polskim domu. Mowa o mleku i produktach do smarowania, jak masło czy margaryna. Okazuje się, że w przypadku mlek możemy wybierać tak naprawdę głównie z polskich ...
-
Kursy zawodowe i szkolenia: co na topie?
... i że jest to stały trend, jednak pandemia z pewnością jeszcze go wzmocni. W ciągu ostatnich miesięcy znacznie więcej osób zaczęło bowiem pracować w domu i już sam ten fakt mógł wpłynąć na wygenerowanie dodatkowego czasu na samodoskonalenie – podsumowuje Magdalena Rogóż z Kodilla.com.
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... internetowych w kategoriach, do których wcześniej mieliśmy spore obawy, w szczególności produktów spożywczych, leków oraz droższych sprzętów elektronicznych i produktów wyposażenia domu. Obecnie zakupy w tych kategoriach dla większości konsumentów nie stanowią problemu i są to jedne z najszybciej rosnących kategorii e-commerce. Dlaczego e-commerce ...