-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2004
... 52% przed miesiącem i 70% w listopadzie ub. roku). W skali roku najbardziej spadło znaczenie drugiej z powyższych barier. W stosunku do portfela zamówień oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy 20% przedsiębiorstw budowlanych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 68% jako wystarczające, a 12% jako zbyt małe ...
-
Komputer źródłem zysku
... z raportu Uzyskane wyniki są dowodem na to, że inwestycja w nowe komputery PC oraz oprogramowanie niemal zawsze ma ekonomiczne uzasadnienie i w dłuższym okresie czasu jest źródłem znacznego zysku.
-
Produkcja samochodów X 2004
... jednak wynik sumaryczny od początku roku, zamykający się liczbą 438.270 wyprodukowanych samochodów jest o ponad 67 procent wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział produkcji eksportowej samochodów osobowych w produkcji ogółem na rynku polskim wciąż pozostaje na bardzo wysokim, poziomie. Wynosi on ...
-
Kryzys w nowych samochodach
... , która wykazała rosnącą tendencję w stosunku do poprzedniego roku: wskaźnik wzrostu wyniósł 20,7 procent. Siódme miejsce przypadło w udziale Peugeot, który sprzedał w okresie od stycznia do końca listopada 19.593 samochody, o 18,5 procent mniej niż rok wcześniej. Na miejscu ósmym, z 4-procentowym spadkiem i sprzedażą ...
-
Telewizja traci pozycję
... Europy Zachodniej wyposażonych w łącza szerokopasmowe, średnio 40% osób krócej ogląda telewizję, a zaoszczędzony w ten sposób czas przeznacza na obecność online. W dłuższym okresie czasu, "negatywny" wpływ internetu na oglądalność telewizji może być jeszcze większy, jako że do 2009r. średnia penetracja łącz szerokopasmowych w tym ...
-
Tydzień 49/2004 (29.11-05.12.2004)
... inflacji do 2,5%. Polskie huty w ciągu 10 pierwszych miesięcy tego roku wyprodukowały 9 mln ton stali, czyli o 19,7% więcej niż w w tym samym okresie roku ubiegłego. Carrefour ma w Polsce już 17 hipermarketów, a swoje obecne inwestycje szacuje na 3,2 mld zł. Przewiduje się, że w 2005 roku ...
-
Run na samochody dostawcze
... zmienił się minimalnie w ciągu roku i wynosi 25,7 proc. (przed rokiem 26,3 procent). Druga lokata należy do Renault. Francuski producent sprzedał w okresie od stycznia do końca listopada 3.565 pojazdów użytkowych i uzyskał imponujący wskaźnik wzrostu - 55 procent, co pozwoliło jednocześnie na wzrost udziału ...
-
Karty płatnicze i wzrost PKB
... z obrotem gotówkowym. Obrót bezgotówkowy sprzyja również ograniczaniu szarej strefy i zwiększaniu dochodów budżetu z podatków, co ma znaczenie szczególnie dla krajów w okresie transformacji gospodarczej i ustrojowej i związanych z tym wielu potrzeb społecznych. Zbadaniem wpływu dokonywania transakcji w formie elektronicznej na gospodarkę, w tym na ...
-
Wzrost PKB słabnie
Produkt krajowy brutto w III kwartale 2004 roku wzrósł realnie o 4,8 procent - poinformował Główny Urząd Statystyczny. W okresie trzech kwartałów tego roku zanotowano wzrost PKB o 5,9 procent. To dużo mniej niż imponujący wynik 6,1 proc. z pierwszego półrocza. Rok temu po ...
-
Lepsze wyniki Interia.pl
Od początku roku do końca listopada suma przychodów gotówkowych portalu Interia.pl o 59% przewyższyła sumę analogicznych przychodów osiągniętych w identycznym okresie zeszłego roku. Gotówkowe przychody INTERIA.PL ze sprzedaży reklamy w listopadzie 2004 r. były o 121% wyższe od przychodów z tego samego tytułu w listopadzie ...
-
Inflacja bez zmian
... ceny wzrosły o 0,3 procent - podał w komunikacie Główny Urząd Statystyczny. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie wzrosły głównie w wyniku podwyżki cen żywności. W okresie styczeń-listopad wzrost cen konsumpcyjnych był znacznie wyższy niż przed rokiem (4,3 wobec 1,5 procent). Wzrost cen konsumpcyjnych w skali roku utrzymał się na ...
-
Gorączka świątecznych zakupów
... . Wśród mężczyzn najpopularniejszy czas świątecznych sprawunków rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Kosztowne przygotowania Na co jeszcze internauci wydają pieniądze w okresie przedświątecznym? Oprócz prezentów gwiazdkowych, część budżetów świątecznych przeznaczana jest co roku na świąteczne przygotowania, tj. tradycyjne przystrojenie domu oraz ...
-
Lubimy pogadać na Gadu-Gadu
... ostatniego miesiąca 69,2% Internautów (ok. 5 140 tys. osób) korzystało z komunikatorów. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się komunikator Gadu-Gadu z którego w tym okresie korzystało 61,4% Internautów. Na drugim miejscu plasuje się komunikator Tlen (O2), wymieniany przez 17,3% Internautów. Trzecim najpopularniejszym jest Onet Komunikator ...
-
Import aut używanych maleje
... zostało odprawionych tylko w dwóch izbach celnych - w Poznaniu (11 tys. 380) i Wrocławiu (10 tys. 66). Według zweryfikowanych danych, napływ pojazdów używanych w okresie od maja do końca listopada wyniósł łącznie 697 tysięcy 980 szt., z czego 690 tysięcy 666 były to auta pochodzące z innych ...
-
Tydzień 51/2004 (13-19.12.2004)
... z wierzycielami. Bumar podpisał pierwszy liczący się kontrakt z Irakiem (o wartości 236 mln euro). Ukraiński AvtoZAZ w styczniu stanie się właścicielem warszawskiego FSO. W okresie ostatnich 11 miesiecy wartość przejęć i fuzji w Polsce wzrosła o 54% i wyniosła 2,7 mld USD. Od początku roku sprowadzono do Polski ok. 700 ...
-
Tydzień 51/2004 (13-19.12.2004)
... w Unii, Turcja nie korzystałaby z jej największych przywilejów. Problemem Unii jest dynamiczny rozwój ludnościowy Turcji. Według prognoz już około 2015, czyli w okresie planowanego przystąpienia do Unii, Turcja stanie sie jej najludniejszym krajem. Po przyjęciu Turcji w niemal 550 milionowej Unii byłoby około 200 ...
-
Hybrydowy dysk Toshiby
... warstwy – DVD, która pozwala na zapis do 4,7GB danych, oraz HD DVD, mieszcząca 15GB. Taki hybrydowy nośnik mógłby być przydatny w okresie "przejściowym" – zanim popularność zdobędzie nowy format HD DVD, użytkownicy płyt mogliby korzystać z oferującej mniejszą pojemność warstwy DVD. Producenci multimediów zyskają ...
-
Reklama w motoryzacji XI 2004
... , 10,7 procent), która wyprzedziła Renault Polska (53 mln 553 tys. zł, 9,7 procent) i Toyotę Motor (51 mln 761 tys. zł, 9,3 proc.). W okresie od stycznia do końca listopada całość wydatków na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęła kwotę 553 mln 646 tys. zł. Na ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2004
... 49% przed miesiącem i 71% w grudniu ub. roku). W skali roku najbardziej spadło znaczenie drugiej z powyższych barier. W stosunku do portfela zamówień oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy 21% przedsiębiorstw budowlanych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 68% jako wystarczające, a 11% jako zbyt małe ...
-
Bezrobocie w Polsce - XI 2004
... do listopada 2003 r. mniej osób uczestniczyło w aktywnych formach przeciwdziałaniu bezrobociu, a do urzędów pracy zgłoszono więcej ofert pracy. W tym samym okresie nieznacznie zmniejszyła się liczba bezrobotnych pozostających bez prawa do zasiłku. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu listopada 2004 r. wyniosła 2942 ...
-
Sprzedaż samochodów XI 2004
... . Czołową dziesiątkę zamyka Honda z systematycznie rosnącą sprzedażą - na koniec listopada rezultat 9.720 sztuk jest o 51,8 procent większy niż przed rokiem. W okresie od stycznia do końca listopada najczęściej kupowanym modelem na polskim rynku był Fiat Panda. Na drugiej pozycji uplasowała się Skoda ...
-
Tydzień 53/2004 (27.12.2004-02.01.2005)
... zależnymi to obecnie w wielu krajach ponad połowa wymiany handlowej. W końcówce roku 2004 w TP SA pracowało 30,4 tys osób (w tym samym okresie 2003 roku było ich 36,3 tys). W przyszłym roku firma zamierza zwolnić kolejne 3,5 tys. osób. W Polsce produkcja stali rośnie bardzo szybko ...
-
Wzrost branży półprzewodników
... branży miesiąc o 1,3% lepszy od października 2004 i aż o 18% lepszy od listopada 2003 - podało Semiconductor Industry Association (SIA). Wzrost sprzedaży w ostatnim okresie "napędzał" popyt na procesory, układy DSP i pamięci DRAM oraz flash. To efekt tradycyjnie większego pod koniec roku zbytu komputerów i telefonów ...
-
Twoje bezpieczeństwo w sieci
... phishing - którymi posługują się oszuści internetowi próbując zdobyć dane osobowe, hasła i informacje finansowe". Zasady ochrony komputera przed hakerami i zagrożeniami w okresie wzmożonych zakupów: 1. Nigdy nie otwieraj załączników do wiadomości e-mail ani pobranych plików pochodzących z nieznanych źródeł. 2. Uważaj na wiadomości e-mail z niejasno ...
-
Tydzień 1/2005 (03-09.01.2005)
... wydobycia tony węgla wzrosły aż o 9%. W pierwszych 11 miesiącach roku wydobyto 90,3 mln ton tj. o 1,3 mln ton mniej, niż w tym samym okresie roku poprzedniego. W ciągu roku zobowiązania kopalń spadły o 1,7 mld zł do 7,17 mld zł.
-
Zdrowie i uroda w sieci
... danej firmy, prowadzić efektywne działania promocyjne. Oglądalność serwisu od początku funkcjonowania stale rośnie i wynosi średnio 100 tys. odsłon strony głównej w okresie miesięcznym. Zawartość merytoryczna, układ stron oraz szata graficzna witryny tworzona jest przede wszystkim z myślą o kobietach. Za ich pośrednictwem serwis poszerza ...
-
Google zamiast wyszukiwarki Interii
... wyniósł 40%, co w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego daje poziom wyższy o 11 punktów procentowych. Według raportu IAB Polska w tym samym okresie w naszym kraju wydatki na reklamę w wyszukiwarkach stanowiły tylko 7% wszystkich budżetów na promocję internetową, co pokazuje olbrzymie możliwości wzrostu tego rynku ...
-
Wypadki w lotnictwie w normie
... w roku ubiegłym badań wypadków (z lat 2001-2004) oraz w oparciu o grupy przyczynowe, do których były kwalifikowane, wynika, że "czynnik ludzki" spowodował w tym okresie ponad 82 procent wypadków. W 2003 i w 2004 r. najwięcej ofiar pochłonęły wypadki na dwusterach (11 wypadków, 13 ofiar śmiertelnych, 9 osób poważnie rannych ...
-
Motywacja do dzielenia się wiedzą
... są po prostu pośpiesznie zbierani i zmuszani do "pracy w grupie". Naturalne zaufanie wyrasta z doświadczenia i wzajemnych interakcji, zwykle odbywających się w dłuższym okresie wypełnionym zadawaniem pytań, słuchaniem i wzajemnym obserwowaniem. Potrzeba nam organizacji i liderów, którzy rozumieją, że zaufanie to sprawa indywidualnego wyboru i czasu ...
Tematy: -
Internauci i wyszukiwarki
... odróżnić zwykłe linki od opłaconych. Oznacza to, że zaledwie co szósty internauta potrafi w ten sposób filtrować wyniki wyszukiwania. "Wciąż jesteśmy w okresie niemowlęctwa internetu" – podsumowuje te zaskakujące wyniki autorka raportu, Deborah Fallows. "Ludzie wciąż tak bardzo cieszą się z samego faktu że mogą ...
-
Tydzień 3/2005 (17-23.01.2005)
... komentarze polskie medialne zaskoczyły mnie, bo sugerują rozliczenia polityczne z Ukrainą w tle, a przy tej okazji wyliczają litanię rosyjskich nieprzyjaznych kroków w ostatnim okresie. Prezentowane są wśród nich takie problemy: -nierozliczenie do tej pory wzajemnych zobowiazań sprzed 1998 roku, -brak zgody Rosji na wspólna ...
-
Tydzień 3/2005 (17-23.01.2005)
... propozycję Polski i Rosji wczesniejszej spłaty zadłużenia (w ramach Klubu Paryskiego). Bedzie to zastrzyk gotówki, tak potrzebny tej gospodarce w obecnym okresie wprowadzania trudnych reform. W ubiegłym roku przeprowadzono amnestię podatkowa w Niemczech, Włoszech i Belgii. Podobną operację zapowiedziano w Grecji. Z realizacji podobnego pomysłu ...
-
Bezrobocie w Polsce - XII 2004
... W porównaniu do grudnia 2003 r. mniej osób uczestniczyło w aktywnych formach przeciwdziałaniu bezrobociu, a do urzędów pracy zgłoszono więcej ofert pracy. W tym samym okresie nieznacznie zmniejszyła się liczba bezrobotnych pozostających bez prawa do zasiłku. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu grudnia 2004 r. wyniosła 2999 ...
-
Tydzień 4/2005 (24-30.01.2005)
... modelu społecznego, a nawet rezygnacji z tych wielu jego elementów, które przez dziesięciolecia były przedmiotem dumy Europy. Czego należy spodziewać się w najbliższym okresie, kiedy Unia będzie weryfikowała Strategię Lizbońską w dotychczasowej formie? Esperci na pierwszym miejscu stawiają redukcję ilości jej celów do tych, które ...
-
Internet w Polsce XI-XII 2004
Instytut SMG/KRC opublikował pierwsze w tym roku wyniki badań NetTrack przeprowadzonych w okresie paźdzernik-grudzień 2004. Na pytanie "czy korzystasz z internetu" twierdząco odpowiada ponad 26 proc. Polaków. W internecie szukają oni przede wszystkim materiałów potrzebnych w ...