-
Poczta Polska wg Polaków
... liczyć na coraz szerszą ofertę, za którą zapłaci mniej. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane przez TNS OBOP metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 –7.08.06 r. na próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.
-
GUS: koniunktura gospodarcza X 2006
... popytem (z 42% do 22%). Zdecydowanie wzrosło znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników (z 22% do 50%). W stosunku do oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy portfela zamówień 5% przedsiębiorstw budowlano-montażowych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 74% jako wystarczające, a 21% jako zbyt ...
-
Rynek pracy specjalistów VII-IX 2006
... propozycji. Po raz pierwszy na drugiej pozycji znalazły się natomiast oferty pracy dla specjalistów z sektora finansowego, bankowego i ubezpieczeniowego. W analizowanym okresie już co 10 oferta skierowana była właśnie do nich. W poprzednich kwartałach więcej propozycji płynęło przede wszystkim z branży przemysłu ciężkiego, telekomunikacji ...
-
Europejczycy a telefony komórkowe
... , na Litwie i w Portugalii wciąż nie ma dostępu do żadnego rodzaju telefonu. Informacje o badaniu Sondaż Eurobarometr został zrealizowany metodą wywiadu face-to-face w okresie 27.03.06 –01.05.06 r. na próbie 29 220 mieszkańców 25 krajów należących do Unii Europejskiej, w dwóch krajach oczekujących ...
-
Kim jest polski inwestor giełdowy
Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych przeprowadziło po raz czwarty badania dotyczące profilu inwestora giełdowego. Na ankiety odpowiedziało 1342 respondentów, w okresie luty - sierpień 2006. Statystyczny polski inwestor indywidualny legitymuje się wyższym (62%) lub niepełnym wyższym wykształceniem (16%). W grupie ankietowanych osób zdecydowaną ...
-
Wyniki finansowe NFI I-VI 2006
Narodowe fundusze inwestycyjne w I półroczu 2006 r. wykazały 119,8 mln zł wyniku finansowego netto (wobec 117,9 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego) - podał Główny Urząd Statystyczny. Poprawę wyniku zanotowało 8 spośród 14 podmiotów. Narodowe fundusze inwestycyjne na koniec czerwca 2006 r. dysponowały ...
-
Firmy tracą na przedświątecznej gorączce
... swojej pracy - podkreśla Peter Mooney z ELAS. Dane firmy ELAS współgrają z prognozami agencji Hitwise UK, które przewidują rekordowe zakupy internetowe w okresie przedświątecznym. Jest to wynik coraz krótszego czasu realizacji zamówień oraz coraz skuteczniejszych, lepiej projektowanych i przyjaznych dla użytkowników serwisów internetowych, które ...
-
Polskie finanse publiczne wg Fitch Ratings
... nie sztywne wskaźniki zadłużenia" sporządzonego przez Fitch Ratings, w latach 2004-2006 jednostki samorządu terytorialnego mogły uzyskać ponad 4 mld euro z UE, w nowym okresie programowania 2007-13 dostępne środki z UE będą znacznie wyższe, co stwarza pytanie, czy samorządy są zdolne do pełnej absorpcji dostępnych środków ...
-
Wirusy i robaki X 2006
... wirusów, uważamy, że robaki te są spokrewnione. Po pierwsze, epidemie tych złośliwych programów przeprowadzane są w bardzo podobny sposób - w bardzo krótkim okresie czasu pojawia się duża liczba ich wariantów, przy czym różne warianty pojawiają się w różnych regionach (np. jeden wariant rozprzestrzeniany jest ...
-
Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
... Poczty Polskiej rynek usług dla administracji publicznej, przedsiębiorstw oraz innych nadawców masowych. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadu face-to-face w okresie 3.08.06 –7.08.06 r. na próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.
-
Budownictwo w Rosji szybko rośnie
... Wielkość inwestycji zagranicznych w rosyjski sektor budowlany dynamicznie wzrasta. Według danych Rosstatu za pierwsze półrocze bieżącego roku, rosyjskie budownictwo przyciągnęło w tym okresie 183 mln dolarów, co stanowi 80% napływu inwestycji w całym roku 2005. Z tej kwoty bezpośrednie inwestycje zagraniczne stanowiły 90 milionów dolarów ...
-
Sprzedaż samochodów X 2006
... wykazuje 88,5 procent wzrostu. Na dziewiątej pozycji znajduje się Citroen z wynikiem sumarycznej sprzedaży 9.753 auta, o 15 procent mniejszym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W październiku na zakup samochodów Citroena zdecydowało się 1.012 klientów, o 30,4 procent więcej niż rok wcześniej. Listę 10 najchętniej ...
-
Produkcja samochodów X 2006
... samochodów osobowych, które opuściły w ciągu dziesięciu miesięcy rodzime zakłady produkcyjne wyniosła 508 tys. 241 sztuk, o 18,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zaledwie 3,65 procent tej liczby (18 561 aut) pozostało na krajowym rynku, 96,35 proc. (489 tys. 680 ...
-
Samochody dostawcze X 2006
... znalazły nabywców, co oznacza wzrost o prawie 15 procent. Najczęściej kupowaną marką jest Fiat, do którego należy 20,8 procent krajowego rynku. W okresie dziesięciu miesięcy polscy klienci kupili 6 tys. 499 pojazdów dostawczych, o 3,2 procent (204 sztuki) więcej niż rok wcześniej. W październiku wynik sprzedaży Fiata ...
-
Telewizja kablowa traci, Internet zyskuje
... 78 proc. badanych, a obecnie 72 proc. Podobnie zniżkowy jest trend w korzystaniu z telewizji kablowej i satelitarnej - odsetek deklarujących korzystanie z nich spadł w analogicznym okresie z 57 proc. do 50 proc. Natomiast wzrósł odsetek osób deklarujących dostęp do internetu w domu. Co prawda średnia dla UE wynosi ...
-
Inflacja X 2006
... październiku 2006 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,1% - podał Główny Urząd Statystyczny. W okresie styczeń - październik br. ich wzrost był wyższy niż przed rokiem (1,6%, wobec 1,1%). Niższa niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali ...
-
Linie lotnicze i lotniska I-IX 2006
... w Warszawie, który w trzech kwartałach obsłużył ponad 6 mln 245 tys. pasażerów, co stanowi 53,4 procent wszystkich pasażerów korzystających z polskich lotnisk (w tym okresie porty regionalne obsłużyły 5 mln 440 tys.). Należy jednak zauważyć, że na koniec 2005 roku udział PL im. Fryderyka Chopina w Warszawie ...
-
Ceny produktów rolnych X 2006
... (odpowiednio z 7,9 do 6,8). Za prosięta w obrocie targowiskowym płacono średnio 96,61 zł/szt., tj. o 7,1% mniej niż przed miesiącem i o 24,1% mniej niż w analogicznym okresie ub. roku. Ceny skupu żywca wołowego (średnio 4,05 zł/kg) obniżyły się o 2,4% w porównaniu z poprzednim miesiącem ale były wyższe o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ...
-
PGNiG: kontrakt na dostawy gazu
... formułę ustalania ceny zakupu gazu, wskutek którego cena za 1.000 metrów sześciennych gazu wzrosła średnio o 10 procent. Dostawy będą realizowane w okresie od 1 stycznia 2007 roku do 1 stycznia 2010 roku z możliwością przedłużenia obowiązywania kontraktu na dwa kolejne lata. Wartość kontraktu zależy od ...
-
Suplementy diety - źródła informacji
... . Rzadziej są również skłonni polegać na wiedzy rodziny, a częściej na publikacjach książkowych i prasowych. Informacje o badaniu Badanie omnibusowe, sondaż (Omnimas) zrealizowane w okresie 1.05.2006 r. – 5.05.2006 r. na ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat liczącej 1003 osoby, metodą wywiadów bezpośrednich PAPI (Paper ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2006
... 39% do 19%). Zdecydowanie wzrosło natomiast znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników (z 23% do 49%). W stosunku do oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy portfela zamówień 6% przedsiębiorstw budowlano-montażowych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 76% jako wystarczające, a 18% jako zbyt ...
-
Bezrobocie w Polsce X 2006
... z ewidencji urzędów pracy. W październiku 2006 r. do urzędów pracy zgłoszono mniej ofert pracy niż w poprzednim miesiącu br. i więcej niż analogicznym okresie ub. roku. W porównaniu z październikiem 2005 r. mniej osób uczestniczyło w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu ...
-
Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków
... zdrowia: 17% respondentów używa nutrikosmetyków ze względu na osłabienie organizmu, 16% chce zapobiegać w ten sposób chorobom, 12% przyjmuje je w okresie jesienno-zimowym z powodu niedoboru witamin, a 9% z powodu przebytej choroby, przeziębienia. Informacje o badaniu Badanie OTC Track zrealizowane zostało metodą wywiadów bezpośrednich face-to-face ...
-
Coraz więcej Polaków pracuje w domu
... uważa, że w ciągu następnych dziesięciu lat każdy pracownik zyska możliwość pracy w elastycznych warunkach czasowych. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone przez Ipsos w okresie pomiędzy 27 lipca a 15 sierpnia 2006 r. Respondenci: 4 602 pracowników z Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch i Szwecji. Metoda prowadzenia wywiadu ...
-
System wartości obywatela UE
... większe zaangażowanie Unii Europejskiej w zgodzie z jej wartościami mogłoby pomóc w znalezieniu rozwiązania.” Informacje o badaniu Sondaż Eurobarometr został zrealizowany metodą wywiadu face-to-face w okresie 05.05.06 –05.06.06 r. na próbie 29 335 mieszkańców 25 krajów należących do Unii Europejskiej, w dwóch krajach oczekujących ...
-
Świąteczne e-zakupy
... Polska w dalszym ciągu pozostaje w tyle pod względem wartości transakcji online przypadających na jednego internautę. Wielkie żniwa Niektóre sklepy internetowe w okresie świąteczno-noworocznym wypracowują nawet 90 procent rocznych obrotów. Na ogół jednak pięć-sześć przedświątecznych tygodni przynosi sklepom internetowym około jednej trzeciej ...
-
10 największych zagrożeń w 2007 r.
... niebezpiecznych dziur w swoich produktach. Co gorsza, często bywa, że internetowi przestępcy obchodzą aktualizacje mające za zadanie zlikwidować lukę. „W bardzo krótkim okresie czasu komputery stały się nieodłączną częścią naszego życia. Wykorzystujemy je nie tylko do zabawy i pracy, ale także do internetowych zakupów ...
-
Bariery rozwoju sieci komórkowych
... szacunków ekonometrycznych usunięcie tych barier w procesie inwestycyjnym może oznaczać wzrost inwestycji nieomal o 10 mld PLN rocznie (ok. 0,83% PKB) - w krótkim okresie (do 3 lat) przełożyć się to może na ok. 100 tysięcy nowych miejsc pracy oraz 2,4 mld PLN dodatkowych wpływów budżetowych rocznie ...
-
Przyszłość pracownika biurowego
... 17:00. Za 10 lat dzień pracy może zmienić się nie do poznania.[…]” Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos w okresie pomiędzy 27 lipca a 15 sierpnia 2006 roku. Liczba przeprowadzonych wywiadów: 4 602 z pracownikami we Francji, Włoszech, w Niemczech, Anglii, Hiszpanii, Belgii, Holandii ...
-
Obiecujące perspektywy dla reklamy
... z Universal McCann. Drugorzędne w tym zakresie kategorie produktów, takie jak telekomunikacja, komputery czy ubezpieczenia, tym razem znacznie przerosły średnią, wykazując w tym okresie nawet 15 proc. tempo wzrostu wydatków na reklamę. Prognozy dotyczące reklamy różnią się w zależności od medium. Według szacunków Universal McCann ...
-
Motoryzacja: firmy ratują rynek
... , to na koniec września roku bieżącego udział ten osiągnął poziom niemal 45 procent. Średni udział przedsiębiorstw w rynku sprzedaży samochodów nowych w okresie styczeń - wrzesień 2006 wyniósł 44,7 procent. Miesięcznie firmy rejestrują od 8 do 10 tysięcy samochodów. Najpopularniejszym wśród przedsiębiorców segmentem rynkowym, inaczej ...
-
Nowa strategia Interia.pl
... ubiegłego roku, do ponad 4,7 mln zł. Przychody łącznie za trzy pierwsze kwartały 2006 r. są wyższe o 42% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2005 r. i wynoszą aktualnie ponad 37,6 mln zł.
Tematy: Interia.pl, portale internetowe -
Tydzień 49/2006 (04-10.12.2006)
... miał Gazprom. W listopadzie inflacja cen detalicznych na Litwie wyniosła 4,4% r/r. Gospodarka Estonii rozwijała się w III kw. w tempie 11,6% (w tym samym okresie wzrost wyniósł 10,6). Dotąd Łotwa i Estonia były przeciwne udziałowi Polski w budowie elektrowni atomowej w Ignalinie na Litwie. Stara litewska elektrownia ma ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy
... obszarów problematycznych i wprowadzanie niezbędnych działań korekcyjnych, a w konsekwencji zapobiega pogłębianiu się poczucia niezadowolenia osób zatrudnionych. Wyniki badania sugerują, że w okresie dużego zainteresowania wyjazdami do pracy za granicę, o zadowolenie pracownika należy dbać ze szczególną troską”. „Coraz częściej na rynku pracy ...
-
Samochody dostawcze XI 2006
... aż 13 z 19 marek na polskim rynku. Najczęściej kupowaną marką jest Fiat, do którego należy 20,47 proc. krajowego rynku. W okresie jedenastu miesięcy polscy klienci kupili 7 tys. 255 pojazdów dostawczych tej marki. W listopadzie wynik sprzedaży Fiata w wysokości 756 sztuk był o 1,89 ...