-
Internauci preferują aparaty cyfrowe
... równie ważna dla mężczyzn (54 proc.) i kobiet (52 proc.). Zakupy - specjalistycznie Niemal co trzeci respondent (36 proc.), planujący nabyć aparat w okresie miesiąca następującego po badaniu, brał pod uwagę zakupy w sklepie z elektroniką, RTV i AGD. Natomiast 29 proc. potencjalnych nabywców zadeklarowało chęć kupna ...
-
Inflacja V 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w maju 2007 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,5%. W okresie styczeń - maj br. ich wzrost był wyższy niż przed rokiem(2,2%, wobec 1,3%). Wzrost cen konsumpcyjnych w skali roku utrzymał się na poziomie ...
-
Przetargi budowlane V 2007
... śląskiego (1 649 ogłoszeń) i małopolskiego (1 298 ogłoszeń). Taką samą kolejność miały najbardziej prężne województwa w poprzednim miesiącu. Natomiast w analogicznym okresie roku 2006 najbardziej prężnym województwem w ogłaszaniu przetargów było województwo małopolskie. Najmniej przetargów budowlanych w maju b.r. pochodziło natomiast z województwa ...
-
Tydzień 24/2007 (11-17.06.2007)
... są zdania, że to początek wyjścia Japonii ze stagnacji, która trwała przez ostatnią dekadę, a praktycznie od początku lat 90-tych. W tym okresie japońskie firmy zrestrukturyzowały się. Teraz po nadejściu światowej koniunktury są one doskonale przygotowane do globalnej rywalizacji. Inflacja w USA wyniosła w maju ...
-
Tydzień 24/2007 (11-17.06.2007)
... jego realizacji są spore różnice. Dziś jest jeszcze daleko do porozumienia, ale czas szybko płynie i działa na naszą niekorzyść. W ostatnim okresie można nawet odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z przyspieszeniem zmian w unijnych krajach i w ich koncepcjach funkcjonowania Unii. Mają one dodatkowy związek ...
-
Ceny produktów rolnych V 2007
... rokiem. Za żyto w skupie płacono średnio 58,27 zł/dt, tj. o 0,4% więcej w porównaniu do poprzedniego miesiąca i o 60,7% więcej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wzrosły w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,6% (średnio do 65,33 zł/dt) i były wyższe niż w maju ...
-
Ceny mieszkań w aglomeracjach VI 2007
... mieszkań w cenie pow. 300 tys. wzrósł z nieco ponad 42% do ponad 58%. Na uwagę zasługuje również fakt, że we wspomnianym okresie znacząco wzrósł odsetek klientów zamożnych - zainteresowanych zakupem w Warszawie mieszkań najdroższych - w cenie pow. 500 tys. PLN. O ile w listopadzie 2006 r. taką chęć ...
-
Tydzień 25/2007 (18-24.06.2007)
... ludności spadnie z obecnych 143 mln o 17,3 mln, Rumunii z 22 mln o 2,3 mln i Polski z 38 mln o 1,6 mln. Jedynie ludność Turcji wzrośnie w tym okresie 72 mln o 22,3 mln. W Polsce liczba osób powyżej 65 roku życia wzrośnie o 20%. W konsekwencji wydatki na emerytury wzrosną do 22 ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VI 2007
... znaczącym stopniu zmalała uciążliwość barier związanych z konkurencją ze strony innych firm i niedostatecznym popytem (z 31% do 20%). W stosunku do oczekiwanego w okresie najbliższych dwunastu miesięcy portfela zamówień 7% przedsiębiorstw budowlano–montażowych ocenia swoje zdolności produkcyjne jako zbyt duże, 75% jako wystarczające, a 18% jako ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
... zarys rzeczywistej sytuacji. Pełen obraz można uzyskać dopiero po przeprowadzeniu co najmniej kilku obserwacji dla każdego sklepu w danej sieci w dłuższym okresie czasu. Niemniej jednak badanie to stanowi cenne źródło informacji i może służyć za punkt wyjścia do dalszych badań. Każdy klient, oprócz ...
-
Sprzedaż płyt CD spada, iTunes zyskuje
... w specjalnej cenie 1,29 dol. za piosenkę. NPD Group informuje, że na wzrost sprzedaży muzyki w iTunes wpływ miało zwiększenie sprzedaży iPodów w okresie świątecznym. Większość cyfrowych nagrań i albumów zakupionych w iTunes jest odtwarzana na iPodach i innych urządzeniach Apple. iTunes zyskał również dzięki spadkowi popularności ...
-
Reklama w prasie V 2007
Dzienniki zarobiły w maju br. na reklamach 222,76 mln zł, czyli minimalnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - wynika z danych Expert Monitor. Gazeta Wyborcza zarobiła na reklamach w maju br. 86,4 mln zł. W porównaniu analogicznym okresem ubiegłego ...
-
Bezrobocie w Polsce V 2007
... w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu. W maju br. do urzędów pracy zgłoszono mniej ofert pracy niż w kwietniu br. oraz więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu maja 2007 r. wyniosła 1985,1 tys. osób (w tym 1143,9 tys. kobiet) i była niższa ...
-
Polacy sami kupują leki
... Badań Rynku Medycznego TNS OBOP. Informacje o badaniu Raport „Zwyczaje zakupowe Polaków związane z nabywaniem leków” został przygotowany w ramach badania Omnibus zrealizowanego w okresie 10-14.05.2007r. na reprezentatywnej próbie 1003 Polaków w wieku 15 lat i więcej.
-
Ceny najmu mieszkań w Warszawie V 2007
... , ich średnie powierzchnie znacznie przekraczają 100 m2. Podsumowanie Jak podkreślają specjaliści z serwisu OFERTY.NET warszawski rynek najmu nieruchomości mieszkaniowych w ostatnim okresie zachowuje się dość stabilnie. Średnia stawka za metr kwadratowy w ostatnich trzech miesiącach oscyluje wokół 41-42 PLN. Główne tendencje również pozostają ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2006
... 70,2% (w tym UE 63,2%) wobec odpowiednio w 2005 roku 73,3% (w tym UE 65,6%). Udział krajów Europy Środkowo-Wschodniej w eksporcie wyniósł 10,7% (w analogicznym okresie 2005 roku 10,0%), a w imporcie – 12,4% (odpowiednio 11,6%). Udział Niemiec w eksporcie w 2006 roku był niższy niż w 2005 roku o 1,0 pkt i wyniósł 27 ...
-
Najczęściej cytowane media V 2007
... w siedmiu ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (264 powołania), dystansując Puls Biznesu o 36 cytatów. Super Express po raz kolejny wyprzedził Fakt. W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: kontrowersje wokół ustawy lustracyjnej oraz związany z nią wyrok Trybunału Konstytucyjnego, szczegóły dotyczące samobójstwa B. Blidy, ujawnienie nowych ...
-
Tydzień 26/2007 (25.06-01.07.2007)
... i równego traktowania, stosowanie tzw. klauzuli największego uprzywilejowania i klauzuli narodowej, zasada wzajemności, zasada możliwości interwencji handlowej. Niepodważalnym sukcesem w okresie istnienia GATT było 10-krotne obniżenie przeciętnego poziomu ceł. Światowa Organizacja Handlu (World Trade Organization (WTO) została kontynuatorem działań ...
-
iPhone od Apple podbija Internet
... maja do 23 czerwca b.r. liczba zapytań w wyszukiwarkach internetowych, w których użyto słowa "iphone" zwiększyła się o 583 proc. - informuje Hitwise. W tym samym okresie w USA udział w rynku odwiedzin strony internetowej nowego produktu Apple wzrósł o 185 proc. Według Hitwise strona iPhone'a była najczęściej odwiedzaną stroną ...
-
Produkcja samochodów V 2007
... roku - podaje Instytut Samar monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Taki słaby wynik to w dużym stopniu skutek długiego weekendu na początku miesiąca. W okresie pierwszych pięciu miesięcy roku wyprodukowano w Polsce 319 tys. 315 nowych aut, o 6,3 procent więcej niż rok wcześniej. 85,7 procent tegorocznej produkcji ...
-
Innowacyjna Gospodarka - dotacje na duże innowacje
... inwestycje przyczyniające się do wprowadzenia produktu lub usługi nie znanych na rynku międzynarodowym dłużej niż 3 lata; skutkujące wzrostem przychodów z eksportu w okresie trzech lat po jego zakończeniu powyżej 20 proc.; wdrażające technologie znane i stosowane na świecie krócej niż 3 lata. Pierwszeństwo będę także ...
-
Informatyzacja coraz ważniejsza dla sektora MSP
... edycji badania ustabilizowała się wartość wskaźnika oceniającego zmiany zasobów informatycznych w firmie. Ciągle blisko 60% firm deklaruje zwiększenie stanu posiadania w minionym okresie, 40% stwierdza brak zmian, a w granicach błędu statystycznego pozostaje odsetek odpowiedzi stwierdzających zmniejszenie zasobów. Oznacza to, że krajowe MSP powoli ...
-
Telewizja w pierwszym półroczu 2007
... wydarzeń sportowych - wynika z raportu przygotowanego przez TNS OBOP. W pierwszym półroczu 2007 r. oglądaliśmy telewizję średnio o 6 minut dziennie krócej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Statystyczny Polak pomiędzy styczniem a czerwcem br. poświęcił na oglądanie telewizji średnio 3 godziny i 22 minuty dzienne. Pozycję lidera obroniła ...
-
Programy informacyjne w TV I-VI 2007
... w rynku). Na trzecim miejscu znalazły się "Fakty" TVN, które miały 3,93 mln widzów z udziałem w rynku wynoszącym 30,42 proc. W analogicznym okresie ubiegłego roku widownia programu kształtowała się na poziomie 3,72 mln widzów (28,41 proc. udziałów w rynku). "Wydarzenia" Polsatu gromadzą przed ...
-
Tydzień 27/2007 (02-08.07.2007)
... technicznej. By stać się członkiem zwyczajnym kandydatura państwa musi być poparta przez 2/3 głosów, a kandydackie państwo musi zaakceptować statut. Po okresie nieobecności w FAO, w 1957 roku Polska powtórnie wstąpiła do tej organizacji. Członkami zwyczajnymi FAO mogą być tylko państwa. Status członka zwyczajnego ...
-
Wtórny rynek nieruchomości IV-VI 2007
... ten dla obu walut ma podobną wartość: dla CHF – 0,14%, dla PLN – 0,15%. Jak podkreślają analitycy, wzrost oprocentowania kredytów w badanym okresie to przede wszystkim wynik podwyżek stóp procentowych przez banki centralne. Rada Polityki Pieniężnej podniosła stopy o 0,25% w kwietniu, natomiast szwajcarski bank ...
-
Bułgarski rynek budowlany
... mieszkaniowych motorem wzrostu Główną bolączką bułgarskiego mieszkalnictwa jest pilna potrzeba remontów istniejącej substancji mieszkaniowej, zwłaszcza w budynkach z wielkiej płyty powstałych w okresie komunizmu. Według danych bułgarskiego urzędu statystycznego NSI, w całej Bułgarii jest ok. 18,9 budynków z wielkiej płyty; w ok. 707 tys. lokali ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
... Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld zł. Kanał zarobił o 7,21 proc. więcej niż przed rokiem ...
-
Sprzedaż samochodów VI 2007
... na swoje auta w pierwszym półroczu 17.054 klientów, o ponad 23 procent więcej niż rok wcześniej. Trzeci na liście Fiat sprzedał w okresie 6 miesięcy 14.470 samochodów, co oznacza 13,7 proc. wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem. Czwarty w zestawieniu Opel uzyskał wynik sprzedaży o 5,7 procent wyższy ...
-
Archiwizacja dokumentów z WorkingDocLite
... , przez 12 miesięcy użytkownik objęty jest bezpłatną opieką gwarancyjną, dostępem do tzw. „gorącej linii” oraz stałym serwisem aktualizacyjnym. Po tym okresie, dostępny jest szereg poziomów wsparcia.
-
Wyszukiwarki: Google traci, Microsoft zyskuje
... w maju. Jednak comScore uspokaja: Google co prawda traci po wielu miesiącach zysku, ale internetowy gigant ma tendencję do odnotowywania spadków w okresie letnim. Powodem tego są wakacje i mniej dni roboczych. comScore informuje również, że liczba zapytań w USA w czerwcu wyniosła 8 mld, czyli o 6 proc ...
-
Gazeta Wyborcza: wysoki poziom czytelnictwa
... wszystkich dzienników - wynika z danych (za okres grudzień 2006 - maj 2007 r.) PBC przygotowanych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Gazeta Wyborcza miała w tym okresie czytelnictwo na poziomie 20,05 proc., Fakt - 19,2 proc., Super Express - 9,06 proc., Metro - 8,36 proc., Dziennik - 7,94 proc., Rzeczpospolita ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2007
... . Za żyto w skupie płacono średnio 55,55 zł/dt, tj. o 4,7% mniej w porównaniu do poprzedniego miesiąca, ale o 62,1% więcej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta obniżyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,3% (średnio do 63,84 zł/dt) i były wyższe niż ...
-
Kosmetyki w mediach I-VI 2007
Agencja Kamodus opublikowała kolejną edycję cyklicznego raportu półrocznego "Kosmetyki w mediach", który opisuje aktywność firm kosmetycznych w kolorowej prasie konsumenckiej w okresie od stycznia do czerwca 2007 roku. Raport „Kosmetyki w mediach” powstał na podstawie szczegółowej analizy zawartości 50 najważniejszych, wysokonakładowych tytułów ...
-
Bezrobocie w Polsce VI 2007
... , leśnictwie czy budownictwie. Wprawdzie w czerwcu br. do urzędów pracy zgłoszono mniej ofert pracy niż w maju br. ale więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. W porównaniu z czerwcem 2006 r. więcej osób uczestniczyło w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu. Nadal w trudniejszej sytuacji na rynku pracy są kobiety ...