-
Koniunktura konsumencka VII-IX 2011
... na zmiany nastrojów konsumenckich w III kwartale 2011 r. oddziaływały tylko oceny oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia. Wskaźnik obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia (w okresie najbliższych 12 miesięcy) ukształtował się co do wartości bezwzględnej na poziomie 34,3 pkt proc. i był gorszy niż w poprzednim kwartale o 3,4 pkt ...
-
Polskie firmy a zarządzanie talentami
... GAVDI Polska i Controlling Partner „Wsparcie zarządzania zasobami ludzkimi przez controlling w Polsce”, zostało przeprowadzone wśród 93 przedstawicieli obszaru finansów i controllingu w okresie listopad 2010 – czerwiec 2011. Większość badanych to różnej klasy specjaliści (53%), kierownicy i menedżerowie (17%) oraz administratorzy/ koordynatorzy (17 ...
-
Małe mieszkania w centrum najpopularniejsze
... - podaje raport przygotowany przez Home Broker. 290 tys. zł – tyle kosztowało przeciętne mieszkanie, które znalazło nabywcę za pośrednictwem Home Broker w okresie od stycznia do września 2011 roku. Oznacza to spadek o blisko 20 tys. zł względem wyniku z 2010 roku. Dane dotyczą Krakowa ...
-
Jest praca w sektorze NGO
... portalu związanym z tym sektorem www.ngo.pl. W serwisie dedykowanym ogłoszeniom dużą część zajmują propozycje współpracy wolontariackiej, ale również pracy odpłatnej. W okresie styczeń-sierpień opublikowano prawie 2600 takich ofert. Do kogo były skierowane? Do bardzo różnych osób. Część to oferty pracy tymczasowej, elastycznej ...
-
Najpopularniejsze sporty w social media
... przeprowadzenia badania użyto narzędzia monitoringu trendów i marek w internecie Brand24.pl. Badane kategorie wybrano na podstawie ich popularności w portalu RuszamSie.pl. W okresie od 2 do 12 października zebrano ponad 15 tysięcy wyników, z których najwięcej pochodziło z Facebooka. Świadczy to o tym, że najpopularniejszy portal społecznościowy ...
-
Poszukiwany metraż mieszkania IX 2011
... . Dla porównania cząstkowe dane za ostatnich 12 miesiącach sugerowały różnicę wielkości w przedziale od -1 do 16,2 metrów. Przeciętne lokum zbudowane w okresie ostatnich 12 miesięcy miało powierzchnię 65,8 m kw., gdy inwestycje prowadził deweloper i 57,5 metrów, gdy budowała spółdzielnia. Trzeba jednak w tym kontekście ...
-
Wtórny rynek nieruchomości X 2011
... którą z pewnością odczuje również rynek nieruchomości. CENY TRANSAKCYJNE Październikowe transakcje w znaczący sposób wpłynęły na kształtowanie się średniej ceny w analizowanym okresie czasowym (sierpień-październik). W porównaniu do raportu sprzed miesiąca, gdzie notowaliśmy jedynie symboliczne spadki cen, obecnie w sześciu na siedem analizowanych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2011
... osób w 2060 r. Obecnie na jednego emeryta przypada średnio cztery osoby zdolne do pracy zawodowej, a w 2060 będzie to tylko dwie. W rozpatrywanym okresie pięćdziesięciu lat odsetek ludzi młodych w społeczeństwie utrzyma się na poziomie ok 15 proc. , a najmłodszych będzie tyle samo co w wieku ponad ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan X 2011
... punktów do 55 pkt., a indeks roczny o sześć punktów do 53 pkt. To najprawdopodobniej oznacza uspokojenie sytuacji na scenie politycznej po okresie niepewności związanej z kampanią wyborczą. Informacje o badaniu Indeks Biznesu Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych jest wskaźnikiem koniunktury gospodarczej w kraju, obliczanym i publikowanym ...
-
Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2011
... dóbr trwałego użytku. Głównym celem badania była identyfikacja modeli zakupów, planów zakupowych i zachowań konsumenckich w zakresie dóbr trwałego użytku w tym zachowawczym okresie. Pytania zadane respondentom dotyczyły ich ostatnich i planowanych zakupów mebli. Prawie jedna trzecia badanych przyznała, że od stycznia 2010 r. do maja ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego III kw. 2011
... . z 8,19 pkt. do 9,38 pkt.) oraz usług masowych (wzrost o 2,91 pkt. - z 7,60 pkt. do 10,51 pkt.). Niestety w tym samym okresie negatywne opinie przeważyły wśród przedsiębiorców, zanotowano spadek o blisko 4,5 pkt 19,77 pkt. do 15,28 pkt. „Mimo wahań w poszczególnych badanych ...
-
Branża spożywcza pod presją rosnących cen
... czynniki ryzyka dla firm branży spożywczej Ceny towarów rolnych, które stały się klasą aktywów samą w sobie, poszły w górę. Z wyjątkiem ryżu, w okresie od sierpnia 2010 r. do sierpnia 2011 r., ceny wszystkich produktów osiągnęły rekordowe pułapy dzięki wzrostom: od 15% w przypadku mięsa i nabiału, przez ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2011
... było to 278 mln zł). W ciągu trzech kwartałów 2011 roku Kompania sprzedała ok. 1,7 mln ton węgla więcej niż w tym samym okresie 2010 roku. Należąca do Zygmunta Solorza spółka Spartan Capital Holdings przejęła Polkomtela. Za tego operatora sieci telefonii komórkowej zapłacono ok ...
-
Służby ratunkowe a technologie komunikacyjne
... (65 proc.), mobilne sieci szerokopasmowe (61 proc.) oraz systemy lokalizowania pojazdów i osób (56 proc.). Z badań wynika również, że w tym samym okresie czasu służby ratunkowe planują wykorzystać na szerszą skalę zaawansowane technologie komputerowe, takie jak urządzenia PDA (54 proc.), mobilne sieci Wi-Fi ...
-
Wydatki na reklamę radiową III kw.2011
... na promocję w tym medium. W trzecim kwartale br. marketerzy reklamujący produkty farmaceutyczne i leki wydali cennikowo w stacjach radiowych 154,5 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. było to tylko 82,9 mln zł, co oznacza wzrost o 86,3 proc. Równie istotnymi branżami były handel (sklepy, centra handlowe ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe IV-X 2011
... Marta Bilińska, specjalista ds. PR Skapiec.pl. Informacje o badaniu Raport „E-zakupy oczami klientów” powstał w oparciu o analizę ruchu w serwisie Skąpiec.pl w okresie od 1 kwietnia do 31 października 2011 oraz w oparciu o opinie użytkowników serwisu Opineo.pl. Do pobrania:
-
Trojan Duqu - nowe wątki
... plik ~DF. Miało to miejsce 2 czerwca 2011 r. Data ta pokrywa się z datą kompilacji znanego modułu szpiegującego (1 czerwca 2011). Możliwe, że w okresie 1-2 czerwca autorzy Duqu zainstalowali tę nową wersję modułu na wszystkich zainfekowanych komputerach za pośrednictwem serwera C&C. Ślady działania tego ...
-
Jak zakupy, to w Internecie
... przez TNS OBOP. Jak pokazało badanie, dwóch na trzech internautów (64%) odwiedzało w ciągu ostatnich sześciu miesięcy portale aukcyjne. W tym samym okresie co drugi Polak posiadający dostęp do Internetu (50%) odwiedził sklep internetowy, a co trzeci badany wszedł na strony porównywarek cenowych (37 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 46/2011
... 1053,9 ton. Jego wartość stanowiła 57,7 mld dolarów i była o blisko połowę wyższa niż w III kwartale 2010 roku. Cena złota wzrosła w okresie 4 kwartałów o 39 proc. Główną siłą napędową popytu były zakupy inwestycyjne, które wzrosły w ujęciu wagowym o 33 proc. oraz o 84 proc. przy ...
-
Branża TSL a systemy informatyczne
... w polskim sektorze TSL osiągnęła obecnie poziom rzędu 730 tysięcy, zaś 50 największych przedsiębiorstw branży TSL to ok. 280 tysięcy pracujących. W okresie 2006-2010 najgorszym dla wydatków branży TSL na informatykę był rok 2009. Wynikało to z ogólnego zawahania koniunktury gospodarczej i idących w ślad za ...
-
Najlepsi polscy deweloperzy
... stanowią jedynie zarys całości obrazu sytuacji. Pełen można uzyskać dopiero po przeprowadzeniu co najmniej kilku obserwacji dla każdego biura w dłuższym okresie. Niemniej jednak badanie może stanowić cenne źródło informacji i służyć za punkt wyjścia do dalszych badań. Mimo wskazanych niedoskonałości, niemal 9 z 10 ...
-
Europa a globalny rynek fuzji i przejęć 2012
... . Ujawnione wartości dla tych transakcji wyniosły łącznie 158 mld euro, a więc niemal 10 proc. wartości wszystkich fuzji i przejęć dokonanych w tym okresie. Wszyscy respondenci pozostają anonimowi, a wyniki prezentowane są łącznie dla całej próby.
-
Kadra zarządzająca w social media III kw. 2011
... . Prezesi, o których internauci dyskutowali najwięcej Branża telekomunikacyjna nadal ma największy udział w mediach społecznościowych (36%), jednak jest on mniejszy niż w poprzednim okresie (50%). Nazwiska bossów gościły najczęściej na forum.parkiet.com. Za pomocą Twittera najlepiej wyeksponowany został Maciej Witucki z TP, a Cezary Stypułkowski ...
-
Wynajem lokali użytkowych I-XI 2011
... o charakterze użytkowym kilka lat temu, teraz zarabiają na tym niemałe pieniądze. Średni koszt wynajmu m2 lokalu użytkowego, oferowanego w serwisie w omawianym okresie czasu, kształtował się w Warszawie na poziomie 67 zł, we Wrocławiu 55 zł i w Krakowie 49 zł. Dużo taniej było w Poznaniu i Łodzi ...
-
Starzejące się społeczeństwo zahamuje gospodarkę
... roku koszty wynoszące 218 milionów euro spadły do 213,5 milionów euro w 2003 roku. Średni roczny koszt leczenia pacjenta w tym samym okresie spadł o 36% (z 1611 euro to 1031 euro) [www.mojaastma.org.pl, stan z dnia 16 listopada 2011 r.]. W Europie demencja starcza dotyka ...
-
Bezpieczne zakupy świąteczne w sieci
... polegają na wykradaniu danych użytkowników sieci. Jeśli zamówienie na książkę wymaga podania, np. numeru PESEL, zrezygnuj z transakcji. 8. Kontroluj swoje konto W okresie świątecznym i po nim powinieneś dokładnie kontrolować wyciągi z konta bankowego i karty kredytowej. Jeśli zauważysz coś niepokojącego, natychmiast poinformuj o tym swój bank ...
-
Kryzys a finansowanie przedsiębiorstw
... , że przedsiębiorstwa będą musiały poszukać alternatywnych źródeł finansowania ze względu na ograniczenia w dostępie do kredytów bankowych, które mogą wystąpić w średnim okresie z uwagi na konsekwencje gospodarcze będące echem kryzysu w strefie euro i regulacyjnych ograniczeń nałożonych na bilanse banków. Philip Wood, globalny doradca w kancelarii ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... coraz częściej staje się dziełem przypadku, a nie efektem świadomie podejmowanych działań kontrolnych w organizacji. Tendencja ta jest szczególnie niepokojąca w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy poziom przestępczości gospodarczej zwyczajowo rośnie. Brak odpowiednich narzędzi kontroli oznacza również brak możliwości oszacowania finansowych ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2011 i prognoza IV kw. 2011
... kondycję własnej firmy, przedsiębiorcy tradycyjnie oceniają lepiej, niż kondycję gospodarczą państwa. Jednak udział optymistów topnieje z każdym kwartałem. Rok temu w analogicznym okresie jedna trzecia badanych oceniała plusowo sytuację firmy (30 proc.). Obecnie odsetek pozytywnych ocen spadł do 22,7 proc., co oznacza, że ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... PwC, wartość polskiego rynku reklamy on-line w pierwszym półroczu 2011 wyniosła prawie miliard złotych. Jest to o jedną czwartą więcej, niż w analogicznym okresie z ubiegłego roku. Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak wydatki na reklamę produktową. Raport z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC ...
-
Rynek deweloperski I-III kw. 2011
... to z faktu, że inwestorzy właśnie rozpoczynają projekty, na których budowę pozwolenia wydane zostały w 2009 roku, ale były czasowo wstrzymane. Dodatkowo w okresie od lipca do września 2011 roku wprowadzono do sprzedaży sporo ofert, na których budowę formalnie nie ma jeszcze pozwoleń. Kolejna ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 48/2011
... i Cypr są w recesji. Według scenariusza agencji Moody's strefa euro się nie rozpadnie. Jednak warto zauważyć, że nie zapewnia ona, iż w okresie przejściowym nie stracą swoich ratingów kraje dotąd najbardziej wiarygodne (Holandia, Austria, Finlandia czy Niemcy). Agencje ratingowe Moody's oraz Standard and ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2011
... , ale i nieodwołalną odpowiedź przyniosą nam najbliższe miesiące, a dziś ten kryzys zapowiada się znacznie groźniej. Jest też pytanie, czy i w nadchodzącym obecnie okresie naszymi skutecznymi atutami będą te cechy naszej gospodarki, które pozwoliły nam uniknąć recesji w latach 2008-2009... Patrząc na mijające ostatnie trzy ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... „wraca” w sieci do reklamy widzianej w telewizji. WSPARCIE MARKI INTERNETEM W ramach projektu przebadano pięć kampanii, które były realizowane równolegle w obydwu mediach w okresie do 3 miesięcy przed badaniem. Były to kreacje, w których pojawiały się zróżnicowane produkty, poczynając na słabo obecnym w reklamie internetowej sektorze FMCG ...
-
Dzieci w sieci a cyberprzemoc
... skuteczny, a ponadto dzięki niemu dzieci otrzymują wiedzę potrzebną do zachowania bezpieczeństwa.” - dodaje Małgorzata Szolc. Informacje o badaniu: Badanie przeprowadziła firma StrategyOne w okresie 6.02.2011-14.03.2011, metodą ankiet online, które objęły 19 636 respondentów, w tym 12 704 dorosłych (w tym 2956 rodziców dzieci ...