-
Europa: wydarzenia tygodnia 10/2011
... się na sytuację w gospodarce. Już dziś jest ona poważna, bo jesteśmy w okresie pokryzysowym i obserwowane ożywienie gospodarcze jest we wstępnej fazie więc wzrost gospodarczy może ... na sytuację w gospodarce. Już dziś jest ona poważna, bo jesteśmy w okresie pokryzysowym i obserwowane ożywienie gospodarcze jest we wstępnej fazie więc wzrost gospodarczy ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 13/2011
... i szybkiego rozwoju procesów kryzysowych. Nie można ukrywać, że poszukiwano także winnych. W Europie, w pierwszej kolejności przeanalizowano kształtowanie się w okresie przedkryzysowym ocen agencji ratingowych, a dotyczących stanu i perspektyw w obszarze finansów poszczególnych krajów, instytucji rynku finansowego oraz globalnych firm. Podobne ...
-
Inflacja III 2011
... wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen żywności (o 2,2%), towarów i usług związanych z transportem (o 1,6%) oraz wyższe ceny odzieży ... . i 0,66 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia (o 1,8%) obniżył wskaźnik w tym okresie o 0,09 pkt proc. W marcu br. znacznie wzrosły ceny żywności (o 2,2% wobec wzrostu o 0,7% ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2011
... opublikowali w sumie ponad 9,5 tys. ofert, czyli o 90% więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Jak czytamy w raporcie, poszukujący pracy z miesiąca na miesiąc ... prawniczego (-6%) oraz edukacyjnego (-0,5%). Firmy stawiają na nowe technologie W analizowanym okresie pracę najłatwiej było znaleźć w działach sprzedaży (ponad 33 tys. propozycji), ...
-
PandaLabs: zagrożenia internetowe I kw. 2011
... kodów, to o 10 tys. więcej niż w I kwartale 2010 roku. W tym okresie doszło także do trzech poważnych incydentów: największego pojedynczego ataku na telefony ... stworzyli o 26 proc. więcej nowych zagrożeń w pierwszych miesiącach 2011 roku niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Po raz kolejny najliczniejszą grupą nowych zagrożeń były trojany ...
-
Paczki pocztowe: terminowość 2010
... Polską SA paczek pocztowych w obrocie krajowym, przeprowadzonego w okresie od początku stycznia do końca grudnia 2010 r. Poprzez badanie sprawdzono, czy Poczta ... pocztowej do jej doręczenia adresatowi. Wyniki zamieszczone w poniższej tabeli wskazują, że w badanym okresie w nieco ponad 60 proc. przypadków paczki pocztowe przesyłane za pośrednictwem ...
-
Banki: powierzchnie biurowe 2010
... świadczy wysoki poziom aktywności na rynku najmu powierzchni biurowych w ostatnich 12 miesiącach. W okresie od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. popyt banków na powierzchnię biurową ... dwóch największych transakcji zawartych w połowie 2010 r. żadna z większych umów najmu podpisanych w okresie od października 2010 r. do marca 2011 r. nie była umową typu ...
-
Budowa mieszkań w VI 2011 r.
... oddano do użytkowania 127,7 tys. mieszkań. To o 13,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o niecałe 0,3 proc. mniej w porównaniu z majem br., gdy oddano o ... o 17,6 tys., czyli aż o 30,6 proc. więcej pozwoleń niż w analogicznym wcześniejszym okresie czasu. W skali miesiąca wzrost sięgnął 4,9 proc. Tym razem najsłabszym segmentem rynku ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... smoleńskiej wydatki na reklamę. Zakładając nieobniżony poziom inwestycji w tym okresie, wzrost rynku wyniósłby 5,4% - podaje raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. ... roku na skutek nadchodzących wyborów parlamentarnych. Struktura sprzedaży tablic w badanym okresie zmieniła się w porównaniu do roku poprzedniego. Nadal wyraźny jest spadek ilości ...
-
Inflacja VII 2011
... W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie spadek cen żywności (o 1,9%), a także odzieży i obuwia (o 2,3%), który obniżył wskaźnik odpowiednio o 0,43 pkt proc. i 0,12 pkt proc. Podwyżki cen towarów i usług ...
-
Inflacja VIII 2011
... grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano jednak zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie niższe ceny żywności (o 1,6%), a także odzieży i obuwia (o 2,8%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,35 pkt proc. i 0,14 pkt proc. Wyższe ceny w zakresie łączności ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. III kw. 2011
... . Oznacza to ponad dwukrotny wzrost z poziomu 1,95 mld euro odnotowanego w tym samym okresie 2010 roku. Zważywszy na ilość transakcji inwestycyjnych, które mogą zostać sfinalizowane w ... wartość inwestycji od początku roku (641 mln euro). Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku zainwestowano na tym rynku 205 mln euro. Europa Środkowa ...
-
Proces podejmowania decyzji zakupowych
... na później. Po okresie pewnego oczekiwania, korzyści (np. opony zimowe do samochodu gratis) mogą wydawać się większe niż w ... czyimś wysiłkiem. Czasami więc lepiej zachować informację o dodatkowych korzyściach dla klienta na później. Po okresie oczekiwania, korzyści (np. opony zimowe do samochodu gratis) mogą wydawać się większe niż w rzeczywistości ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2011 r.
... mld euro (w porównaniu do 85 IPO o łącznej wartości 2,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego) - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) ... w Hiszpanii – Sociedad Estatal Loterias y Apuestas del Estado, które w okresie stabilnej sytuacji rynkowej spotkałoby się bez wątpienia z dużym zainteresowaniem ...
-
Inflacja X 2011
... grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 1,1%), opłat związanych z transportem (o 1,7%), a także wyższe ceny odzieży i obuwia (o 3,1%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,24 pkt proc., 0,16 ...
-
Rynek nieruchomości i kredytów III kw. 2011
... tego roku. Wartości te są również niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek średnich cen mieszkań nadal występuje, aczkolwiek jego ... dobre informacje. Portfel kredytów hipotecznych w całym sektorze bankowym ustanowił w minionym okresie nowe rekordy zarówno w kategorii liczby kredytów hipotecznych przekraczając po raz pierwszy pułap ...
-
Przetargi w branży IT w Polsce VIII-X 2011
... podsumowuje rozstrzygnięcia przetargów w branży IT opublikowane w okresie od sierpnia do października 2011 roku. Przeanalizowanych zostało 3 372 wyniki postępowań ... w województwie opolskim, ich suma to 6 662 803zł. Kto wygrywał przetargi w branży IT w okresie od sierpnia do października 2011 roku? Firmą najczęściej pojawiającą się w wynikach ...
-
Inflacja XI 2011
... dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 1,3%), opłat związanych z transportem (o 1,5%), a także ze zdrowiem (o 2,3%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o ... 57 pkt proc. i po 0,99 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia (o 1,6%) obniżył wskaźnik w tym okresie ...
-
E-commerce daje pracę
... Pracuj.pl - ofert pracy z tego sektora przybywa. Szczególnie dużo publikowanych jest w okresie przedświątecznym. Oszczędność czasu i wygoda (wskazało na nią 48% badanych) oraz ... w tym czasie lepszych wyników sprzedaży. Większa liczba zamówień w tym okresie wpływa również na zwiększenie zapotrzebowania na pracowników działów e-commerce. Jak wynika ...
-
Rynek fuzji i przejęć w IV kw. 2011
... % w porównaniu do III kwartału minionego roku i była o 18% niższa niż w tym samym okresie roku 2010 - wynika z raportu M&A Tracker przygotowanego przez firmę doradczą Ernst & Young. ... stosunku do IV kwartału roku 2010, o 39%. Wartość tego typu transakcji w tym samym okresie spadła o 75%. Tak wysoki spadek łącznej wartości transakcji wpłynął na ...
-
Walentynki generują oferty pracy
... kursu makijażu. Na dalszych miejscach rankingu znajdują się prace, które przynoszą znacznie niższe wynagrodzenia godzinowe. Są one związane z bardzo intensywnymi w okresie walentynek formami promocji, zarówno usług, jak i produktów. Z tego powodu występuje duże zapotrzebowanie na hostessy i promotorów, którzy namawiają klientów do skorzystania ...
-
Współczesne systemy emerytalne na świecie
... "Demograficzna bomba" zagraża też największym gospodarkom rozwijającym się: Indiom i Chinom, które w okresie stagnacji krajów Zachodu, są lokomotywami światowego wzrostu. Niezależnie ... są w różnorodne papiery wartościowe na poziomie globalnym. Dzięki temu w długim okresie mogą osiągać wyższe i bardzo stabilne zyski. Międzynarodowa dywersyfikacja ...
-
Zakup samochodu 2012: intencje Polaków
... zrealizować swoje plany w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jeden na trzech (33%) w okresie od roku do 2 lat a pozostali, czyli 12% odkładają swoje motoryzacyjne marzenia ... Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 19 -22 stycznia oraz 2 -5 lutego 2012 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie ...
-
Działy HR przed wyzwaniami
... . W okresie wychodzenia z kryzysu działy odpowiedzialne za Human Resources muszą ściślej współpracować z zarządami by ... opracowanego przez firmę doradczą Deloitte. Rok 2012 r. będzie czasem dużych wyzwań dla działów HR. W okresie wychodzenia kryzysu gospodarczego CEO na całym świecie poszukują katalizatorów przyczyniających się do wzrostu obrotów i ...
-
Inflacja III 2012
... Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 1,2%), wzrost opłat związanych z transportem (o 0,8%), a także ze zdrowiem (o 0,5%), które ... . Niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,4%) oraz w zakresie towarów i usług związanych z łącznością (o 0,3%) obniżyły wskaźnik w tym okresie ...
-
Szkodliwe programy mobilne 2011
... w ciągu zaledwie jednego roku zwiększyła się 6,4 razy. W samym grudniu 2011 r. wykryliśmy więcej nowych szkodliwych programów atakujących urządzenia mobilne niż w całym okresie 2004-2010. Powyższy wykres wyraźnie pokazuje gwałtowny wzrost liczby nowych zagrożeń w ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2011 r. Czegoś podobnego nie widzieliśmy w całej ...
-
Inflacja IV 2012
... grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 0,9%), cen odzieży i obuwia (3,1%), a także w zakresie transportu (o 1,2%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,22 pkt proc., 0,14 pkt ...
-
Sektor budowlany w Polsce I poł. 2012
... w dalszym ciągu prezentował się będzie korzystnie. Jednak mniejsza liczba nowych inwestycji drogowych znacząco wpłynie na wyniki budownictwa w latach 2013-2014. W dłuższym okresie to branża energetyczna, wspierana przez segment budownictwa kolejowego, będzie nadawała ton sektorowi inżynieryjnemu - wynika z opublikowanego przez PMR raportu "Sektor ...
-
Polscy pracownicy coraz bardziej szczęśliwi
... poprawę wskaźnika równowagi między pracą a życiem osobistym wśród polskich pracowników w okresie między 2010 a 2012 rokiem. Najważniejsze wyniki badania to: Obecny ... zapewniającego dobrą równowagę między pracą a życiem osobistym. Ponadto, w okresie spowolnienia gospodarczego firmy stały się bardziej zorientowane na wyniki. Przedsiębiorcy coraz ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 21/2012
... problem znacznie poważniejszy, to spór dotyczący spraw strategicznych. Po okresie osłabienia Rosja stara się odzyskać poprzednią pozycję nie tylko w dawnej strefie ... problem znacznie poważniejszy, to spór dotyczący spraw strategicznych... Po okresie osłabienia Rosja stara się odzyskać poprzednią pozycję nie tylko w dawnej strefie poradzieckiej ...
-
Inflacja V 2012
... poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 0,8%) oraz wzrost opłat związanych z mieszkaniem (o 0,1%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,18 pkt proc. i 0,03 pkt proc. Niższe ceny ...
-
Inflacja VI 2012
... W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 0,7%) oraz wzrost opłat związanych z rekreacją i kulturą (o 0,6%), które podniosły wskaźnik odpowiednio o 0,16 pkt proc. i 0,05 pkt proc ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... . Szacowana wartość rynku wyniosła 27,05 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 23,49 mln zł, natomiast ... tej części wyniki bazują na liczbie wykorzystanych powierzchni reklamowych w analizowanym okresie z uwzględnieniem cyklu miesięcznego. Innymi słowy: prezentowane wartości to zsumowana liczba ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 32/2012
... okresie można mieć wątpliwości, czy UE to jest jeszcze "WSPÓLNOTA". Niekiedy można mieć wrażenie, że ... wydarzeń gospodarczych RZĄD BELGIJSKI W SPRAWIE PRZYSZŁOŚCI UE Analizując wypowiedzi i deklaracje czołowych polityków europejskich w ostatnim okresie można mieć wątpliwości, czy UE to jest jeszcze "WSPÓLNOTA". Niekiedy można mieć wrażenie, że ...
-
Inflacja VII 2012
... dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie spadki cen żywności (o 2,2%), w zakresie transportu (o 1,2%), a także niższe ceny odzieży i obuwia (o 2,4%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio ... 1,13 pkt proc. i 0,62 pkt proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 5,1%) obniżyły wskaźnik w tym okresie ...