-
Jak nowe technologie wpływają na wellbeing pracowników?
... ustalić, czy pasuje do oferowanego stanowiska. Przy ocenie kompetencji kandydata bierze pod uwagę profile wyróżniających się pracowników. Jednym z największych wyzwań w okresie pandemii był dla firm onboarding. Tutaj także pomocne okazały się nowoczesne technologie. Większość firm przeniosło proces wdrożenia na platformy komunikacyjne ...
-
II i III etap wdrożenia PPK bez problemów
... obejmował swoim zasięgiem coraz większe grupy oszczędzających, a tym samym rósł będzie w społeczeństwie odsetek osób przygotowujących się do finansowania życia po okresie aktywności zawodowej – dodaje Małgorzata Rusewicz. Badanie „Wdrożenie PPK w II i III etapie” zostało przeprowadzone przez IZFiA oraz IGTE metodą CAWI w dniach ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... formatów reklamowych. Segment ten skurczył się o 8%. Zaskoczeniem może być jednocześnie fakt, że e-mail marketing, który dotychczas notował konsekwentne spadki, w kryzysowym okresie wzrósł o ponad 3%. Z kolei największymi wygranymi roku 2020 okazały się mobile marketing oraz programmatic. Obydwa te segmenty wzrosły o ponad 20%. Biorąc ...
-
Automotive: części samochodowe w formie, gorzej z warsztatami
... dostarczających części na rynek wtórny (IAM) wskazuje na wzrost przychodów w I kwartale br. w porównaniu do ostatniego kwartału ubiegłego roku. W tym samym okresie aż 80 procent producentów asortymentu na pierwszy montaż (OE) odnotowało wzrost produkcji. Trzeba mieć jednak na uwadze, że te optymistyczne ...
-
Incheon portem lotniczym 3. generacji. Czy to scenariusz także dla CPK?
... połączenia na istniejącym szlaku. Lotnisko dopłaca także do każdej tony ładunku, która stanowi nadwyżkę w porównaniu do przewozów realizowanych w tym samym okresie rok wcześniej. Dotyczy to zarówno towarów transportowanych jako belly cargo, ale także tych przewożonych na pokładach frachtowców. System ulg obejmuje ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... spodziewam się, że - wraz z normalizacją sytuacji - zainteresowanie handlem internetowym zmniejszy się w wielu kategoriach produktowych w porównaniu do poziomów obserwowanych w okresie lockdownu. Taką tendencję można było zaobserwować już wcześniej (przy zniesieniu poprzednich lockdownów) w Polsce i na innych rynkach. Zapewne penetracja pozostanie ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... wirusem, mogą być także szkodliwe dla naszego zdrowia. Najrzadziej wierzymy w rzekomy wpływ sieci 5G na rozprzestrzenianie się wirusa. W przedłużającym się okresie wysokiego poziomu lęku zmniejsza się u ludzi możliwość racjonalnego myślenia. W tym czasie zwiększa się radykalizacja poglądów i zachowań, co stanowi podatny grunt ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
... +5,46 proc.), to jednak od tamtego momentu odbudowują swoją pozycję. W I kw. 2021 r. przedsiębiorstwa te zatrudniły o 4,8 proc. więcej osób niż w analogicznym okresie 2020 r. Znaczny udział w tym wzroście miały duże firmy usługowe, które w I kw. 2021 r. zwiększyły zatrudnienie aż o 8,37 proc. (vs I kw. 2020 ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w kwietniu 2021 wyższa o 44,5% r/r
... Ceny produkcji sprzedanej przemysłu wzrosły o 5,3 r/r i o 0,5% w porównaniu do marca 2021. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 2,9% r/r i o 0,5% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. W okresie od stycznia do kwietnia 2021 roku produkcja sprzedana przemysłu była o 15,5% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... w gwałtownym spadku wydatków na reklamę w zeszłym roku - powiedział Jonathan Barnard, Head of Forecasting, Zenith. Ożywienie nie będzie tak dramatyczne jak w okresie spowolnienia, ale inwestycje w komunikację cyfrową będą napędzać stały wzrost reklamy alkoholu przez kilka następnych lat.
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2021. Triumfuje branża IT
... firm potwierdziło, że pracują w świetnych miejscach pracy. Dla porównania w przypadku średniej krajowej odsetek ten wyniósł zaledwie 54%. W tym szczególnym pandemicznym okresie pracownicy wysoko ocenili także autentyczną troskę pracodawców o nich: 85% zgodziło się z twierdzeniem, że przełożeni widzą w nich przede wszystkim ludzi, a nie ...
-
Branża hotelowa czeka na odbicie w latach 2023-2024
... z ograniczeniem obłożenia miejsc noclegowych do 50%. W lutym tylko nieliczni operatorzy odnotowali nieznaczną poprawę wskaźników, dzięki dobrym wynikom w weekendy, zwłaszcza w okresie walentynkowym. Jednak duży wzrost zachorowań na Covid-19 oraz ponowne zamknięcie hoteli dla ruchu turystycznego z ograniczonym wykazem dozwolonych pobytów służbowych ...
-
Dzień Roweru. Czy Polacy kochają jazdę na dwóch kółkach?
... nich w maju ubiegłego roku produkcja rowerów w Polsce wzrosła rok do roku o jedną trzecią i była najwyższa od czterech lat. We wspomnianym okresie wyprodukowano aż 119 tys. sztuk. Okazja czyni złodzieja Okazuje się, że w ostatnich latach notujemy nie tylko wzrost produkcji i sprzedaży jednośladów ...
-
Polska gospodarka jest wśród najlepszych
... wzrostu podaży pieniądza od 2020. Bezrobocie wzrośnie w 2021 r., ponieważ niektóre środki państwowe są wycofywane. Powinno to powstrzymać wzrost płac w późniejszym okresie, a także w pewnym stopniu złagodzić presję cenową. Ponadto w tym roku w Europie Środkowej zelżała presja walutowa. Wykres pokazuje różnicę pomiędzy wzrostem gospodarczym ...
-
Polska gospodarka potrzebuje aktywizacji zawodowej seniorów. Co stoi na przeszkodzie?
... 2005-2019 wskaźnik zatrudnienia wśród mieszkańców UE w grupie osób 55-64 lat wzrósł z 40 proc. do 59 proc. Również w Polsce odnotowano w tym okresie wzrost, z 27 proc. do ok. 50 proc. Jednak obraz wyłaniający się z badań PIE jest mniej optymistyczny. Wynika bowiem z niego, że ...
-
Wakacje 2021 nad morzem słono kosztują
... jak w latach ubiegłych – eksperci porównywarki przygotowali w oparciu o dane z portali booking.com, airnbnb.com oraz nocowanie.pl. Wzięli pod uwagę ceny w okresie od 12 do 19 lipca w najpopularniejszych polskich nadmorskich miejscowościach (za raportem KAYAK oraz Onet.pl są to Kołobrzeg, Sopot, Międzyzdroje ...
-
Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły ponad 10 mld zł w I kw.2021
... znacznymi podwyżkami cen, co wzbudziło zrozumiały sprzeciw społeczny. Obniżanie składek przy wzroście kosztów tylko pozornie jest korzystne dla kierowców. W długim okresie nie ma pozytywnego efektu ani dla branży ani dla klientów – mówi Jan Grzegorz Prądzyński. Pierwsze trzy miesiące tego roku nie ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w maju 2021 wyższa o 29,8% r/r
... 0,8%. Ceny produkcji sprzedanej przemysłu wzrosły o 6,5 r/r i o 0,8% w porównaniu do kwietnia 2021. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 3,3% r/r i o 0,5% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. W okresie od stycznia do maja 2021 roku produkcja sprzedana przemysłu była o 18,1% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... Category Management Director w Allegro. To jeden z ciekawszych raportów do tej pory, w jasny sposób ukazujący zmianę, jaka zaszła na rynku on-line w okresie pandemii. Najciekawsze zmiany według mnie to zmiana w kontekście nowych grup demograficznych, które przekonały się do ecommerce, które weszły na rynek ...
-
EY: internet nam szkodzi, zmęczenie cyfrowe coraz powszechniejsze
... okresie pandemii intensywność korzystania z zasobów internetu wyraźnie się zwiększyła. Okazuje się, że nie pozostało to bez wpływu na zaufanie i dobre samopoczucie ...
-
Urlop wypoczynkowy nie dla każdego?
... urlop wypoczynkowy, a kolejnych 39 proc. nie pamięta, kiedy ostatnio miało taką sposobność. Badanie zostało przeprowadzone na grupie ponad 3,7 tysiąca respondentów w okresie od maja do czerwca 2021. Źródeł tej sytuacji można upatrywać w wielu czynnikach. W czasie pandemii możliwości wyjazdów wakacyjnych były mocno ograniczone ...
-
Popularność kamperów mocno w górę, rosną też ceny
... ze względów sezonowych (raczej na zimę kamperów się nie kupuje) zainteresowanie spadło, ale w ostatnich miesiącach znowu jest wyższe niż w analogicznym okresie 2020 roku. Jeśli moda się utrzyma, to w wakacje zainteresowanie domami na kółkach może w tym roku znowu wyznaczyć historyczny rekord. W ogóle ...
-
Hotele w Polsce: pandemia przyniosła "przemeblowanie"
... turystycznych osiągały zadowalające wyniki. Część obiektów mogła przetrwać także m.in. dzięki świadczeniom z pakietu antykryzysowego przygotowanego przez rząd. Według danych GUS, w okresie lipiec-sierpień 2020 r. w Polsce udzielono 19,8 mln noclegów, tj. o 6,9 mln (25,8%) mniej niż przed rokiem. O ile latem obłożenie dochodziło do kilkudziesięciu ...
-
Czy kultura i rozrywka wyjdzie z dołka?
... kulturalno-rozrywkową wzrosły od końca marca zeszłego roku do końca kwietnia tego roku o jedną piątą do 53,5 mln zł. W tym samym okresie zaległości wszystkich przedsiębiorstw podwyższyły się o niewiele ponad 3 proc. – zwraca uwagę Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Tymczasem z badania zrealizowanego przez Quality ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2021 r.
... M&A Index Poland przygotowanego przez FORDATA i Navigator Capital. W ciągu drugiego kwartału 2021 roku przeprowadzono 30 transakcji więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego, pandemicznego roku. Ponownie dominowała branża Media/IT/Telecom oraz inwestorzy prywatni. Największą transakcją było przejęcie Trinseo przez Synthos. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Banki: zmiany klimatu większym ryzykiem niż kwestie cyberbezpieczeństwa?
... Janusz Miszczak. W badaniu EY i Instytutu Finansów Międzynarodowych wzięli udział zarządzający ryzykiem z 88 banków z 33 krajów z całego świata. Badanie prowadzone było w okresie od listopada 2020 r. do stycznia 2021 r.
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
... roku najwięcej osób wyjedzie do Grecji, Turcji i Egiptu. Te trzy kierunki odpowiadają za 69,5 proc. sprzedaży wyjazdów, które rozpoczynają się w okresie od lipca do września. Kolejne miejsca należą do Hiszpanii i Bułgarii. Pozycje od szóstej do dziesiątej zajmują odpowiednio: Cypr, Polska, Chorwacja ...
-
Polski rynek Venture Capital w I kw. 2021 wart prawie 1 mld PLN
... w Polsce w II kwartale 2021 roku wyniosła prawie 1 mld PLN - wynika z raportu przygotowanego przez PFR Ventures i Inovo Venture Partners. Przeprowadzono w tym okresie 118 transakcji, w które zaangażowanych było 109 funduszy. 936 mln PLN - to łączna kwota, jaką w II kwartale 2021 roku polskie i zagraniczne ...
-
Polacy wrócili do centrów handlowych
... galerie o największej powierzchni (powyżej 60 tys. mkw. GLA) w zestawieniu z danymi za 2019 rok. Najwięcej klientów, w porównaniu z danymi sprzed pandemii, w analizowanym okresie zaobserwowano w centralnej i północno-zachodniej części kraju. Różnice pomiędzy poszczególnymi regionami są jednak minimalne, nie przekraczają 4 punktów procentowych.
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... pracowników – mówi Elżbieta Wojciechowska, prezes Fundacji Digital University. Skutki kryzysu odczuwane przez portfele Badanie Nationale-Nederlanden pokazuje również, że wiele osób w okresie pandemii straciło pracę. Blisko co dziesiąty ankietowany deklaruje, że otrzymał w tym czasie wypowiedzenie. W największym stopniu problem ten dotyczył osób ...
-
W których komunikatorach internetowych najwięcej ataków phishingowych?
... najchętniej wykorzystywanych przez cyberprzestępców narzędzi. Badacze z firmy Kaspersky przyjrzeli się przeprowadzanym w ten sposób atakom. W których komunikatorach było najwięcej szkodliwych odsyłaczy? W okresie od grudnia 2020 r. do maja 2021 r. na całym świecie wykryto 91 242 tego rodzaju ataków phishingowych. Najwięcej ataków przeprowadzono za ...
-
Zakupy online: jak zatrzymać klientów porzucających koszyki?
... optymalny mechanizm ich uwierzytelniania. Optymalizacja pod kątem powracających klientów. Aby rozwijać skalę działalności, właściciele sklepów powinni zwiększyć wartość klienta w całym okresie jego życia (LTV). Aby to osiągnąć, klienci muszą chcieć powracać. Dlatego właśnie serwisy powinny skupić się na maksymalnym ułatwieniu zakupów ...
-
Produkcja przemysłowa w czerwcu 2021 wyższa o 18,4% r/r
... o 4%. Ceny produkcji sprzedanej przemysłu wzrosły o 7% r/r i o 0,7% w porównaniu do maja 2021. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 3,7% r/r i o 0,6% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. W okresie od stycznia do czerwca br. produkcja sprzedana przemysłu była o 18,2% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano spadek ...
-
Centra handlowe po pandemii. Czy restart się udał?
... Estate raportu "At A Glance – Rynek nowoczesnego handlu w Polsce II kw. 2021". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wyniki zanotowała w ostatnim okresie sprzedaż detaliczna? Jak prezentuje się odwiedzalność centrów handlowych? Jakie nowe projekty handlowe pojawiły się na polskim rynku? Jakie czynniki wpływają ...
-
Powstają głównie parki handlowe
... roku i o 7% wyższa niż w 2019 r. Czynsze stabilne, ale mogą spadać Eksperci CBRE przewidują, że liczba pustych lokali w galeriach mogła się zwiększyć w okresie pandemii, co z kolei może powodować presję na obniżkę czynszów, szczególnie w obiektach handlowych będących w gorszej kondycji. Dodatkowo, w czasie negocjacji najemcy zaczynają ...