-
Innowacyjność Polski rozczarowuje
... być wyraźnie wyodrębnione od innych składników wynagrodzenia pracownika-twórcy. * Badanie przeprowadzone techniką CATI przez firmę Opinia24 wśród 101 przedsiębiorstw. Zostało zrealizowane w okresie od 11 lutego do 9 marca 2021 roku. Zakwalifikowano do niego firmy zatrudniające od 30 pracowników, które działają w branżach prowadzących działalność ...
-
Produkcja przemysłowa w sierpniu 2021 wyższa o 13,2% r/r
... Ceny produkcji sprzedanej przemysłu wzrosły o 9,5% r/r i o 0,6% w porównaniu do lipca 2021. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 4,4% r/r i o 0,7% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. W okresie od stycznia do sierpnia br. produkcja sprzedana przemysłu była o 16,4% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano spadek ...
-
10 cyberataków na branżę lotniczą
... 26 milionów dolarów. #6 – 2018: Luki bezpieczeństwa Cathay Airways wykorzystywane do złośliwych celów Kilka luk w zabezpieczeniach systemów informatycznych Cathay Airways istniejących w okresie od marca do października 2018 r., doprowadziło do ujawnienia danych należących do 9,4 mln klientów firmy. To największym jak dotąd wyciek informacji ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w I poł. 2021 r.
... 2021 r. na rynki zagraniczne trafiły produkty motoryzacyjne o wartości 17,08 mld euro. To o 42,71 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Podobnie jak wcześniej, w dużym stopniu do osiągnięcia nowego rekordu przyczynił się dwucyfrowy wzrost eksportu baterii litowo-jonowych - podkreśla Rafał ...
-
Moda i dobra luksusowe: kryzys nie zahamował fuzji i przejęć
... . Jednak bez względu na obraną strategię, respondenci nadal chcą inwestować w branżę mody i dóbr luksusowych. Dostrzegają w niej potencjał i wierzą, że po okresie spowolnienia, wróci do poziomów sprzed kryzysu. Konsumenci zaczną czuć się bezpieczniej, będą więcej podróżować, a to łączy się z luksusowymi zakupami – podsumowuje ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
... regulacje odnośnie liczby osób przebywających w sklepach, co miało wpływ na efektywność branży handlowej. Dużym wahaniom ulegał też popyt. Wyzwań w tym okresie było więc wiele. Być może stąd tak pesymistyczne oceny wpływu pandemii wśród samych przedstawicieli branży. Jak wynika z badania, aż 46 ...
-
Colliers: pandemia przyniosła boom na grunty inwestycyjne
... wynajem - skala tego typu przedsięwzięć wręcz zaskakuje. Spółki inwestujące w ten obszar notują rekordy transakcyjne, z kwartału na kwartał zwiększając aktywność inwestorską. W okresie ostatnich 36 miesięcy do Polski napłynęła gigantyczna liczba inwestorów, chcących realizować projekty na tzw. miejscowych planach objętych komercją, czyli hotele ...
-
Czy reklama sprzętu AGD cierpi przez pandemię?
... kluczowych rynkach świata w kategorii sprzętu AGD wyniesie w 2021 roku 12,6% i będzie wyższy niż wzrost reklamy ogółem, który szacowany jest w analogicznym okresie na 11,5%. Zmuszeni do spędzania większej ilości czasu w swoich domach, konsumenci decydują się na inwestycje zwiększające komfort korzystania z przestrzeni domowej ...
-
Nie tylko zmiany klimatu. Jakie problemy społeczne bolą młodych?
... swoje spotkania towarzyskie. W kwestiach zawodowych oczekują modelu pracy hybrydowej. Jedna czwarta milenialsów i 22 proc. pokolenia Z deklaruje, że chce częściej niż w okresie obostrzeń wykonywać swoje zawodowe obowiązki z biura, ale rzadziej niż to miało miejsce przed pandemią COVID-19. Ponad 40 proc. badanych wskazuje ...
-
Inflacja w strefie euro nie przekształci się w długotrwały trend
... niemieckich zmian w podatku VAT) w pełni przeminą. Zastój gospodarczy i utrzymująca się na wysokim poziomie skłonność do gromadzenia nadwyżek oszczędności stłumią w dłuższym okresie presję inflacyjną. Należy jednak być przygotowanym na to, że zanim nastąpi poprawa, będzie jeszcze gorzej. Ponieważ wydaje się, że ograniczenia ...
-
Praca zdalna wabikiem na kandydatów?
... Pracy to sondaż Instytutu Badawczego Randstad, jest kwartalnym sondażem realizowanym w Polsce od 2010 roku. Bieżąca, 45. edycji badania, została zrealizowane w okresie 16 – 27 sierpnia 2021 r., przez Instytut Badań Pollster metodą CAWI (wspomagany komputerowo wywiad realizowany za pośrednictwem strony www, na panelu ...
-
Biurowce w Warszawie. Podsumowanie III kw. 2021
... m kw. W rezultacie tego wolumen popytu zanotowany od początku roku osiągnął blisko 400 000 m kw. i był o około 10% niższy niż w analogicznym okresie 2020 roku. Mimo pozytywnego trendu jakim jest większa dynamika działań najemców w trzecim kwartale, odnotowany popyt od początku roku jest najniższy ...
-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... najlepszych parków handlowych pozostają stabilne i wynoszą około 6,80%, jednak wysoki poziom zainteresowania i ograniczona dostępność tego produktu może spowodować kompresję w krótkim okresie.
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
... obecnym a poprzednim nie widać znaczącej różnicy w posiadaniu najbardziej popularnych urządzeń elektronicznych: smartfonów, laptopów, tabletów i komputerów stacjonarnych. Natomiast w okresie pandemii w szczególności młodzi ludzie z większym zainteresowaniem dbają o aktywność fizyczną, kontrolę jakości snu i innych parametrów życiowych związanych ze ...
-
Centra handlowe po pandemii. Jakie zmiany?
... Paribas Real Estate z serii "At A Glance". Oto, czego dowodzi to opracowanie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wyniki zanotowała w ostatnim okresie sprzedaż detaliczna? Jak prezentuje się odwiedzalność centrów handlowych? Jakie nowe projekty handlowe pojawiły się na polskim rynku? Jakie czynniki wpływają ...
-
7 najdroższych miejsc na jesienny urlop
... , wanny z hydromasażem, prysznic, toaletę, jadalnię. Cały kompleks składający się z 7 takich kopuł zlokalizowany jest również w Wielkiej Brytanii w miejscowości Lincolnshire. Wynajęcie domków w okresie od 11.11 do 14.11 kosztuje łącznie 37 578 złotych. W kwotę wliczone są opłaty serwisowe i za sprzątanie. Jesienny wypad ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface III kw. 2021
... . Z "Barometru Coface po III kwartale 2021 r." wynika, że ożywienie gospodarcze, które napędzane było przez duży postęp w akcji szczepień przeciwko COVID-19 w okresie letnim, zaczyna wytracać tempo. Dzieje się tak głównie z powodu zakłóceń w dostawach, co zaczyna wpływać na produkcję i sprzedaż producentów na całym ...
-
Obiekty handlowe coraz bardziej zielone
... i dachy czy pełne roślinności food courty. Stanowią one nie tylko atrakcyjną powierzchnię rekreacyjną - są także sposobem na ograniczenie zużycia energii. W okresie zimowym zielone dachy mogą skutecznie zapobiegać utratom ciepła przez budynek, natomiast latem nie pozwalają na jego nadmierne nagrzewanie się. Dla ...
-
Biura w regionach: czy mniejszy popyt świadczy o kryzysie?
... w regionach wyniósł 377,3 tys. mkw., co jest wynikiem o 27 proc. niższym niż przed pandemią oraz o 18 proc. niższym niż w analogicznym okresie 2020 roku. Widoczne są jednak pozytywne tendencje, gdyż w strukturze popytu dominują nowe umowy oraz przednajmy (52 proc.), udział renegocjacji wyniósł ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
... także marki Orlen i Bank Pekao. Raporty magazynu „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów powstał w oparciu o analizy materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku. Było to 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów ...
-
Najczęściej odwiedzane internetowe sklepy meblowe w Europie. Liderem IKEA.com
... za pomocą narzędzi internetowych określili: ilość wejść miesięcznie, średni czas i średnią ilość odwiedzonych podstron podczas wizyty oraz współczynnik odrzuceń w okresie 1-30 czerwca 2021. Głównym celem raportu jest dostarczenie informacji na temat najczęściej odwiedzanych stron sprzedających meble oraz artykuły dekoracyjne w poszczególnych ...
-
Inwestorzy wciąż lokują kapitał w regionie EMEA
... w Colliers. Niewielkie spadki w Wielkiej Brytanii W III kwartale w brytyjski sektor nieruchomości zainwestowano ok. 11 mld funtów. To o 10% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale ok. 5 mld funtów mniej niż w II kwartale br. Jedocześnie wynik ten jest o ok. 25% poniżej pięcioletniej średniej ...
-
Praca zdalna: najpopularniejsze słuchawki i headsety
... z trzykrotnie większą liczbą wzmianek niż konkurencja Jakie słuchawki są najpopularniejsze wśród Polaków? Z analizy wypowiedzi internautów, dokonanej za pomocą narzędzia SentiOne, w okresie od stycznia do połowy października br. wynika, że najpopularniejsze są słuchawki AirPods marki Apple. Od początku 2021 roku słuchawki tej ...
-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
... i 138 zł). Najmłodsi (15-24 lata) wydają natomiast najwięcej na urządzenia mobilne – w ich przypadku jest to kwota sięgająca blisko 1300 zł w okresie 6 miesięcy, niemal 2 razy wyższa niż przeznaczana na produkty z tej kategorii przez osoby w wieku 25-34 lat (677 zł). Większość nie planuje ...
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
... . Gdy na świecie najdroższym twórcą sztuki współczesnej jest Basquiat, w Polsce obserwujemy modę na sztukę lat 80. i prace artystów tworzących w tym okresie. Również w Niemczech czy Austrii ceny artystów z tego pokolenia są dużo wyższe niż u nas, np. zestawienie Gruppa (czyli 6 najważniejszych artystów przełomu ...
-
Jakie prezenty od Play na Święta?
... 6 miesięcy za 0 zł, a po tym czasie już od 40 zł miesięcznie. Taka opcja pozwoli na odciążenie portfeli klientów nie tylko w okresie świątecznym, ale też i na początku przyszłego roku. Tą limitowaną ofertę można znaleźć wyłącznie na play.pl. Moc prezentów dla najmłodszych ...
-
Polska Ekstraklasa. Jak pandemia wpłynęła na przychody 2020/2021?
... . Spadek łącznych przychodów odnotowały jedynie trzy kluby: Jagiellonia Białystok, Legia Warszawa i Piast Gliwice. Jestem dumy, że kluby Ekstraklasy w niezwykle trudnym okresie osiągnęły tak fantastyczny wynik finansowy. Współpraca, otwartość na zamianę i umiejętność dostosowania się do nowych warunków w połączeniu ze ścisłą dyscypliną pozwoliły ...
-
Cyberwłamania ze wzrostem o ponad 100%. Ransomware na topie
... raport CIFR (Cyber Investigations, Forensics & Response) Accenture bazuje na danych zebranych w ramach procesu reakcji na incydenty bezpieczeństwa przez zespół CIFR w okresie od stycznia do czerwca 2021 r. Ponadto wszystkie dane i analizy dotyczące włamań opierają się na odrębnych źródłach gromadzonych przez Accenture i mogą ...
-
PIE: gospodarkę światową napędzają 3 siły
... tym wzrostem stoją przede wszystkim Chiny. Natomiast w ostatnich latach pozostałe dynamicznie rozwijające się jak dotąd gospodarki wschodzące złapały zadyszkę. W najbliższym okresie nadal dominować będą trzy podmioty – Chiny, UE oraz USA, jednak spowalniający wzrost Chin oraz narastające napięcia gospodarcze oznaczają, że udział ...
-
Opóźnione płatności problemem co trzeciej firmy
... faktury nie czeka biernie, lecz działa – mówi Sławomir Grzelczak. Przedsiębiorcy zresztą zwykle starają się działać, gdy dochodzi do opóźnień płatności, a w okresie pandemii zmobilizowali się szczególnie. W badaniach Keralla Research coraz mniej mikro, małych i średnich firm odpowiada, że kontrahenci przysparzali im problemów z opóźnianiem ...
-
Nowoczesna Gospodarka: słaba produkcja, silne firmy usługowe
... . 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku zwiększyły zatrudnienie o 5,4 proc. Niewątpliwie znaczący wpływ na to miały duże firmy usługowe, które w analizowanym okresie osiągnęły aż 9,22 proc. wzrost zatrudnienia (vs III kw. 2020 r.). To ich kolejny dobry kwartał w tym roku (I kw.: +8,37 proc ...
-
Jak różnorodność i włączanie wpływa na wellbeing pracowników?
... środowisku, w którym pracownicy mają równy dostęp do zatrudnienia, kariery i benefitów i są sprawiedliwie wynagradzani ma ogromny wpływ na nasz dobrostan. Po okresie pandemicznej izolacji okazało się także, że potrzebne są narzędzia do integracji ludzi pracujących w różnych systemach, znajdujących się w różnych sytuacjach życiowych ...
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
... wykorzystają różnice w obrębie grup odbiorców, do których chcą dotrzeć – ich różnorodność i złożoność. Stanowi to dla marek ogromną szansę rozwoju w trwającym okresie ożywienia: będą mogły na tej podstawie stworzyć pogłębione segmentacje i zaangażować się w interakcje ze społecznościami innymi niż obecne grupy odbiorców. Komentując ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... którego wydatki na reklamę w branży turystycznej będą tam o 13% wyższe w 2023 roku niż w 2019. Pozostałe rozwinięte ekonomicznie rynki odnotują w tym okresie wzrost od +9% do -9%, w zależności od popytu konsumenckiego, inflacji mediów, przyjęcia technologii cyfrowych i wielu innych czynników. Jednak biorąc pod uwagę ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
... przeprowadzone przez firmę Longitude w 24 krajach Europy, także w Polsce. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 24 012 konsumentów. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 21 lipca do 26 sierpnia 2021 roku.