-
Handel zagraniczny I-X 2016
... o 1,0%. Dodatnie saldo osiągnęło pułap 4939,2 mln USD (w analogicznym okresie ub. roku 2427,6 mln USD). Eksport wyrażony w euro osiągnął z kolei 150870,6 ... odpowiednio 85,7% (w tym UE 79,4%) i 66,8% (w tym UE 60,0%) w analogicznym okresie ub. roku. Udział Niemiec w eksporcie zwiększył się w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. o 0,2 p. proc. i ...
-
Ferie zimowe 2017: Egipt znowu na topie?
... rola czynnika emocjonalnego stopniowo słabnie ustępując miejsca coraz bardziej chłodnej kalkulacji rzeczywistego poziomu zagrożenia. W tym względzie należy też zaznaczyć, że w okresie ostatnich 3 miesięcy lat 2016 i 2015 liczba śmiertelnych ofiar zamachów była bardzo podobna, a więc statystyczne zagrożenie utrzymuje się na zbliżonym poziomie ...
-
Wakacje 2017: ryzyko terroryzmu nie spędza snu z powiek
... głębokim spadku przed dwoma tygodniami (o 140 złotych) i stagnacji w tygodniu poprzednim średnie ceny przelotów na kierunkach turystycznych w liniach Ryanair z wylotami w badanym okresie (7-13 sierpnia) w porównaniu z poprzednim zestawieniem wykazały dość istotną zwyżkę o 79 złotych - z 690 do 769 złotych - a zatem o 11,4 procent. Większy od ...
-
Plany polskich pracodawców II 2017
... osób odpowiedzialnych za politykę kadrową (w małych przedsiębiorstwach jest to zarząd lub właściciel firmy). Wywiady bieżącej, 33. edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 18 stycznia do 9 lutego 2017 r. Badanie realizowane przez ekspertów TNS metodą CATI (indywidualne wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) zostało zainicjowane ...
-
Handel zagraniczny I 2017
... 1,5%. Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 480,4 mln USD (w analogicznym okresie ub. roku 656,7 mln USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł z kolei 14923 ... odpowiednio 88,9% (w tym UE 82,4%) i 66,5% (w tym UE 59,2%) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział Niemiec w eksporcie obniżył się w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 0,3 p. ...
-
Polskie firmy 2017: warunki prowadzenia biznesu
... kwartału 2016 roku wyniosła z kolei 8,3 proc. Dla porównania w tym samym okresie 2015 roku stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła 9,7 proc. Zauważalnie wzrosła też ... z czego ponad 254 miliardy stanowiły dochody podatkowe (przewidywano 276 miliardów). W okresie, który obejmują dostępne dane, z budżetu wydano ponad 322 miliardy złotych (planowano ...
-
Handel zagraniczny I-III 2017
... 87,8% (w tym UE 81,3%) i 67,9% (w tym UE 60,8%) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział Niemiec w eksporcie obniżył się w porównaniu z okresem styczeń – marzec ub. r. o 0,7 ... zł (3 018,5 mln USD, 2 745,3 mln EUR) w analogicznym okresie ub. r. Udział Rosji w eksporcie wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. o 0,2 p. proc. i wyniósł ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2017
... wobec odpowiednio 86,6% (w tym UE 80,0%) i 68,6% (w tym UE 61,7%) w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział Niemiec w eksporcie porównaniu z okresem styczeń – wrzesień ... mln zł (6 475,8 mln USD, 5 820,5 mln EUR) w analogicznym okresie ub. r. Udział Rosji w eksporcie wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. o 0,3 p. proc. i wyniósł ...
-
Wakacje 2018: 15 złotych taniej niż rok temu
... Turcja jest z reguły znacznie wyższy niż w Polsce. Zmiany w okresie ostatniego tygodnia - sezon letni 2018 W tym okresie jedne kierunki zyskiwały a inne traciły na znaczeniu, ... poziomu cen wycieczek – o 59 i 24 złote, co jest charakterystyczne w tym okresie przedsprzedaży dla przełomu miesięcy. Zmiany średnich cen wycieczek jakie miały miejsce w ...
-
Wakacje 2018: wracają Turcja i Tunezja
... majówce sprzedaż tego kierunku przejdzie do fazy energiczniejszej poprawy. Albania: spadek o 0,11% - w okresie dużego popytu w okresie 10 luty-10 marca na ten kierunek, średnie ceny na nim ... 5,4 procent, czyli była zdecydowanie, bo o niemal 3 procent wyższa niż w analogicznym okresie przed rokiem. Wzrost ten jest też znacznie wyższy od oficjalnych ...
-
Handel zagraniczny I-III 2018
... ukształtowało się na poziomie 4,0 mld zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego było dodatnie i wyniosło 2,9 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem ... a w imporcie o 6,9%). Ujemne saldo wyniosło 0,9 mld EUR wobec dodatniego 0,7 mld EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Obroty towarowe ogółem i według grup krajów Największy ...
-
Handel zagraniczny I-VII 2018
... o 6,5%, a w imporcie o 8,7%). Ujemne saldo wyniosło 1,6 mld EUR wobec dodatniego 0,7 mld EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Obroty towarowe ogółem i według grup krajów Największy udział w ... ,4 mld USD, 25,2 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów W okresie styczeń – lipiec br. wśród głównych partnerów handlowych Polski odnotowano ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... o niemal 30% - z 6,7 dolara w trzecim kwartale 2017 r. do 8,7 dolara w tym samym okresie bieżącego roku . Wartość budżetów telewizyjnych wzrosła po dziewięciu miesiącach 2018 r. aż o ... niż w całym 2017 r., kiedy to spadek wyniósł 14,1%. W analizowanym okresie sześć sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe w dziennikach: najwięcej, bo o niemal ...
-
Handel zagraniczny I-XI 2018
... o 7,1%, a w imporcie o 9,7%). Ujemne saldo wyniosło 3,1 mld EUR wobec dodatniego 1,9 mld EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Obroty towarowe ogółem i według grup krajów Największy udział w ... mld USD, 43,1 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów W okresie styczeń – listopad br. wśród głównych partnerów handlowych Polski odnotowano ...
-
Handel zagraniczny I-II 2019
... w imporcie wzrost o 2,6%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 2,5 mld USD, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło 1,2 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 37,0 mld EUR, a ... w eksporcie o 6,0%, a w imporcie o 9,0%). Ujemne saldo wyniosło 2,1 mld EUR, a w analogicznym okresie ub. r. wyniosło 1,0 mld EUR. Obroty towarowe ogółem i według ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2019
... zajmujących się przetwórstwem rolnym. 2/3 pracodawców, którzy planują zatrudnienie pracowników sezonowych w okresie letnim, tłumaczy to przede wszystkim szczytem produkcyjnym. 17% chce w ten ... na produkty i usługi, a 16% utrzymać ciągłość wytwórstwa i świadczenia usług w okresie, gdy duża część obecnej załogi będzie korzystała z urlopów. 6 na ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... przed rokiem, co przełożyło się na istotnie wyższe CPP. W analizowanym okresie dziewięć sektorów zwiększyło swoje inwestycje oraz siedem zmniejszyło. Jeśli chodzi o wolumen ... kwartał był dla rynku lepszy. W okresie od lipca do grudnia wydatki reklamowe wzrosły aż o 10,4%. W całym analizowanym okresie wpływy segmentu tradycyjnych nośników były wyższe o ...
-
GUS: handel zagraniczny pikuje, w I poł. 2020 eksport spadł o 5,3%
... a w imporcie o 13,7%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 5,4 mld USD, w analogicznym okresie ub.r. wyniosło 0,3 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 109,7 mld EUR, a import ... , 22,6 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów W okresie styczeń - czerwiec br. wśród głównych partnerów handlowych Polski odnotowano spadek eksportu ...
-
GUS: eksport i import ciągle pod kreską, ale widać odbicie
... 190,0 mld USD, a import 181,6 mld USD (spadek odpowiednio w eksporcie o 4,6%, a w imporcie o 8,6%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 8,4 mld USD, w analogicznym okresie ub.r. wyniosło 0,6 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 169,9 mld EUR, a import 162,4 mld EUR (spadek w eksporcie o 4,0%, a w imporcie o 8,0%). Dodatnie saldo ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce mocno w górę
... roku ogłoszono niewypłacalność 1841 firm, o 131 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2020. Dynamika wzrostu jest niższa niż za pierwsze półrocze ... w branżach komentuje Barbara Kamińska, dyrektor działu oceny ryzyka w Coface w Polsce W okresie minionych trzech kwartałów obserwowaliśmy dalszą wysoką, choć hamującą dynamikę wzrostu ...
-
Sylwester 2021 droższy niż Wigilia
... Na prawie miesiąc przed końcem roku w okresie świątecznym wolnych jest w sumie i tak niewiele, bo 13% miejsc. W okresie sylwestrowym jest jednak znacznie gorzej. Na chętnych ... Z szacunków HRE Investments wynika, że jeszcze przed epidemią w tych samych miastach, w analogicznym okresie za dobę można było zapłacić przeważnie 20-30% mniej niż obecnie. ...
-
Handel zagraniczny I-II 2022. Eksport wzrósł o 18,6%, a import o 31,4% r/r
... eksporcie o 8,8%, a w imporcie o 20,6%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 3,5 mld USD, w analogicznym okresie 2021 r. było dodatnie i wyniosło 2,1 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 49,5 ... mld EUR) wobec 15,8 mld PLN (4,3 mld USD, 3,5 mld EUR) w analogicznym okresie 2021 roku. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów ...
-
Handel zagraniczny I-III 2022. Ujemne saldo na poziomie 30 mld PLN
... eksporcie o 9,5%, a w imporcie o 22,7%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 7,5 mld USD, w analogicznym okresie 2021 r. było dodatnie i wyniosło 2,8 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 79,5 ... mld EUR) wobec 23,6 mld PLN (6,4 mld USD, 5,2 mld EUR) w analogicznym okresie 2021 roku. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... o blisko 60% (więcej o 37,1 mln zł), co stanowiło główną dynamikę wzrostu rynku reklamy. W okresie od stycznia do marca 2022 r. wpływy segmentu tradycyjnych nośników były wyższe o 57,1% ... wygenerował sektor handel – o ponad 60 mln zł, co stanowi o 14,7% więcej niż w okresie od stycznia do marca 2021 r. i aż o 40% więcej niż w pierwszym kwartale 2020 ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... sektora handel – o niemal 25,8 mln zł (więcej o 12,1%). W omawianym okresie najbardziej dotkliwy dla przychodów radiowych był spadek budżetów sektora motoryzacja ... tym samym udział telewizji w rynku reklamy spadł z 42,4% w ubiegłym roku do 39,8% w omawianym okresie roku obecnego. Reklama radiowa zanotowała po trzech kwartałach wzrost przychodów ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... do 5 minut). Wielkość rynku reklamy telewizyjnej analitycy Grupy Publicis oszacowali w okresie od stycznia do czerwca 2023 r. na przeszło 2,2 mld zł, co oznacza ... (dynamika 71,5%). Według analityków Publicis Groupe inwestycje reklamowe w magazynach zmalały w okresie od stycznia do czerwca 2023 r. o 3,2%, to jest o ponad 2,8 mln zł. Suma powierzchni ...
-
Wydatki na święta Bożego Narodzenia rosną w całej Europie
... obiorą na zimowe wakacje? Według Mastercard Economics Institute wydatki Europejczyków w okresie okołoświątecznym w 2024 roku mają zwiększyć się o 2,9% w porównaniu do roku ubiegłego. ... których sprzedaż zaczęła ponownie rosnąć po okresie spadków w tej kategorii zaobserwowanych po zakończeniu pandemii. W okresie Bożego Narodzenia duży potencjał rozwoju ...
-
Mniej bankructw w Polsce
... wyrobów spożywczych (14%). Za najmniej ryzykowne uznano sprzedaż alkoholi i farmaceutyków. Produkcja to kolejny sektor, który wykazuje dużą liczbę upadłości. W analizowanym okresie odnotowano tu blisko 20% łącznej liczby bankructw (około 170 upadłości). Najbardziej charakterystyczne branże w zakresie produkcji to, podobnie jak w przypadku sprzedaży ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2005
... się o 5,3%. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 16,2 mld zł (w analogicznym okresie ub. roku minus 30,3 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł ... w imporcie 75,1% (w tym UE 66,9%). Udział Niemiec w eksporcie w okresie styczeń – czerwiec br. był niższy niż w analogicznym okresie ub. roku o 2,7 pkt i wyniósł 28,6%, a w imporcie wyższy o ...
-
Bankructwa firm 2005-2006
... Usługi to kolejny sektor, który wykazuje dużą liczbę upadłości. W analizowanym okresie odnotowano tu blisko 23% łącznej liczby bankructw (około 93 upadłości). Najbardziej zagrożone ... spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Stanowią one aż 61% wszystkich upadłości w okresie styczeń – czerwiec 2005 roku. Drugie miejsce zajęły osoby fizyczne prowadzące ...
-
W grudniu 2005 deflacja
... roku, a w porównaniu z listopadem 2005 roku ceny spadły o 0,2 procent - podał Główny Urząd Statystyczny. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w okresie dwunastu miesięcy 2005 r. wzrosły o 0,7% (wobec 4,4% w analogicznym okresie 2004 r.), na co wpłynął głównie wzrost opłat związanych z mieszkaniem oraz spadek cen żywności, a także odzieży i obuwia ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
Statystyczny Polak od początku roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-IX 2007
... zaś liczba upadłości po 9 miesiącach 2007 jest tylko o 8% niższa niż w analogicznym okresie roku 2006. Zdaje się, że przedsiębiorcy zaczynają w coraz większym ... ponownie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Stanowią one aż 72% wszystkich upadłości w okresie styczeń - wrzesień 2007 roku. Drugie miejsce zajęły osoby fizyczne prowadzące działalność ...
-
Przetargi budowlane VII-IX 2007
... kwartale 2007 r., a w szczególności dotyczące branży budowlanej. Wynika z niego, iż nowelizacja Ustawy o Zamówieniach Publicznych przyczyniła się do spadku liczby ogłaszanych przetargów. W okresie od lipca do września 2007 r., w Polsce, opublikowanych zostało 58 587 przetargów i zleceń na usługi, wykonanie oraz dostawy (bez sprzedaży). Porównując ...
-
Poczta Polska: przesyłki listowe i reklamacje
... 331.115.472 przesyłek listowych rejestrowanych; 84.076.646 przekazów pocztowych. W okresie objętym badaniem wniesione zostały 168.368 reklamacje w zakresie usługi powszechnej. Liczba ta ... o badaniu Badanie terminowości listów zwykłych, mające charakter ciągły, zostało przeprowadzone w okresie od 20 listopada 2006 r. do 24 sierpnia 2007 r., wobec ...