-
Automotive straci na koronawirusie 7 mld USD. Jakie skutki dla Polski?
... i w lutym zarejestrowano 87 tys. nowych aut osobowych, o 13,2% mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem – podał Samar. Bez koronawirusa branża szykowała się więc na ... przeniesie się do internetu Naturalnym następstwem epidemii może być w długim okresie przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu. Dziś jest to trend dopiero raczkujący w ...
-
Biurowce w Trójmieście: 1 mln mkw. już za kilka miesięcy?
... odpowiednio 77 700 mkw. i 70 900 mkw. Po okresie relatywnie niskiej aktywności w Gdyni w ostatnim okresie deweloperzy rozpoczęli w tym mieście dwie duże inwestycje: ... , a renegocjacje i ekspansje wyniosły odpowiednio 42% i 13% całkowitej aktywności najemców. W badanym okresie w Trójmieście zawarto umowy przednajmu o łącznej powierzchni 10 000 mkw., ...
-
Leasing w obliczu COVID-19. Spowolnienia ciąg dalszy?
... 28,0% r/r. Wyniki te skorelowane są z danymi CEPIK o rejestracji nowych pojazdów, pokazujące spadki w tym okresie o 33,6% r/r dla ciągników siodłowych oraz o 30,1% r/r dla naczep ... wzrost gospodarczy, czego odzwierciedleniem były wyniki produkcji przemysłowej w tym okresie. Do lutego utrzymywały się też relatywnie dobre wyniki koniunktury wśród firm ...
-
2 trendy, które zmienią rynek pracy w czasie kryzysu
... jako okresu własnego rozwoju zawodowego, na długo dołączą do grona bezrobotnych. Według badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę analityczną Leadership IQ w okresie stabilizacji gospodarki odstający i słabsi pracownicy zazwyczaj czują się najbardziej zadowoleni i szczęśliwi. Tak było w przypadku 42% ankietowanych firm. Powodem takiego stanu ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... i drugą stronę - wyraźnie widoczne załamanie w handlu detalicznym. Pandemia wstrząsnęła branżą handlową. Był to efekt podjętych przez wiele rządów decyzji, aby w okresie najaktywniejszego rozprzestrzeniania się COVID-19 ograniczyć handel stacjonarny jedynie do artykułów pierwszej potrzeby. W efekcie wiele sklepów zamknęło swoje drzwi już przed ...
-
PKB strefy euro: nie unikniemy 2-cyfrowych spadków
... % kw./kw., ponieważ szok może być trzykrotnie większy ze względu na blokadę gospodarki trwającą 1,5 miesiąca, po której nastąpi osłabienie działalności w okresie znoszenia ograniczeń (80% działalności sprzed kryzysu). Generalnie, w 2020 r., prognozujemy roczny spadek -11% hiszpańskiego PKB, zgodnie z głębokim spadkiem konsumpcji prywatnej (-15 ...
-
Życie w czasie pandemii, czyli zagrożona prywatność
... kolejne ograniczenia swobód obywatelskich, szczególnie w sferze cyfrowej. Historia pokazuje jednak, że koniec bezpośredniego zagrożenia nie oznacza automatycznego przywrócenia ograniczonych w jego okresie praw. Warto w tym miejscu przytoczyć przykład 11 września 2001 roku. Po atakach terrorystycznych Amerykanie, ale nie tylko oni, skwapliwie bądź ...
-
T-Mobile: mobilność Polaków wraca do normalności
... . Od kolejnej niedzieli (22 marca) przez następne trzy tygodnie nasza weekendowa mobilność oscylowała w granicach od 4,2 stacji bazowych do najniższego w całym okresie 4,0 w okresie świąt Wielkanocnych (12-13.04). W tym czasie – co było związane z ograniczeniami w przemieszczaniu wprowadzonymi przez rząd 24 marca i kolejnymi z 1 kwietnia – spadek ...
-
Pracodawcy planują przyszłość. Wynagrodzenia i zatrudnienie raczej bez zmian
... wdrożona niemal natychmiast, co umożliwiło transfer środków, przede wszystkim na wsparcie wynagrodzeń pracowników, do przedsiębiorców. Dzięki temu, w najgorszym dla przedsiębiorców okresie „zamrożenia” gospodarki, było możliwe utrzymanie zatrudnienia na względnie stałym poziomie. Istotnym z punktu widzenia biznesu są dwa pytania; jak długo będzie ...
-
Clicktrans: w czasie pandemii transport zwierząt ruszył z kopyta
... porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Na trasie Polska-Niemcy ten wzrost był aż 4-krotny! Dlaczego Polacy transportowali zwierzęta domowe w okresie epidemii? – Można przypuszczać, iż w okresie epidemii i społecznego dystansu posiadanie własnego psa zaczęło cieszyć się większą popularnością. Ponadto, transport zwierzęcia mógł być kluczowy dla ...
Tematy: transport, transport zwierząt -
Mikrofirmy z makrosiłą w raporcie PARP
... 84 099 rejestracji podmiotów gospodarczych wobec 95 300 w analogicznym okresie roku poprzedniego. Oznacza to spadek o 11,8 proc. rdr. W tym samym okresie doszło do 142 upadłości podmiotów gospodarczych, a to z kolei o 8,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku. – Jak pokazują dane GUS, największy spadek liczby ...
-
Usługi transportowe: co i za ile przewozimy w czasie pandemii?
... . Więcej szczegółów w komunikacie z raportu opracowanego przez serwis Clicktrans.pl. W okresie pandemii królował transport zwierząt W czasie społecznego dystansu wielu Polaków zapragnęło mieć ... należy upatrywać powodów blisko 40-procentowego wzrostu zleceń krajowego transportu zwierząt domowych w okresie od połowy marca do końca maja. Ponadto osoby ...
-
Polska, Czechy, czy Niemcy? Kto wygra w rywalizacji o pracowników z Ukrainy?
... liczby pracowników zagranicznych, miało pozwolenie na zamieszkanie i pracę w Czechach. W okresie pandemii Ukraińcy z Czech również częściowo zaczęli wracać do domu. Według ... oczekiwać spadku popytu na siłę roboczą z Ukrainy. Obecnie Ukraińcy również wybierają Polskę - w okresie pandemii, ze względu na bliskość, najłatwiejszym sposobem na dotarcie ...
-
Powierzchnie biurowe: pandemia przyniosła 4 trendy
... 100 mkw. i wynoszą obecnie ok. 5 687 800 m kw. Największym z czterech oddanych obiektów w okresie od kwietnia do czerwca br. był Varso II (HB Reavis) ... również Kraków, w którym podpisano umowy na 114 700 m kw. Za popyt w analizowanym okresie w największym stopniu odpowiadały nowe umowy (62% Warszawa, 54% regiony), następnie renegocjacje (30% Warszawa ...
-
Jak skutecznie wypromować program lojalnościowy?
... Instagramie krótko, nie zaszkodzi, jeśli od czasu do czasu (a w początkowym okresie jak najczęściej) będziemy przypominać o programie. Choć życie społeczne w Internecie w ... okienko ze stosowną informacją. Nie tylko start wymaga promocji Odpowiednia komunikacja w okresie startu programu lojalnościowego to nie wszystko. Załóżmy, że udało nam się ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... Wartość wydatków na reklamę internetową (nie uwzględniając ogłoszeń) wzrosła w okresie od stycznia do czerwca o 0,2%, dając wynik ponad 1,7 mld zł., czyli ... maju. Wybuch pandemii i wprowadzenie lockdownu przełożyło się na anulację bądź przesunięcie wielu kampanii. W okresie od stycznia do czerwca jedynie cztery sektory zwiększyły wydatki w radiu. ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... wybuchem pandemii, a zebrane wyniki zostały zaktualizowane o opinie uzyskane już w okresie "nowej normalności". Porównanie percepcji wizerunku pracodawcy i zestawienie otrzymanych danych ... siłownię. Kandydaci oczekują od swoich przełożonych opieki i wsparcia w trudnym okresie, dlatego bardziej niż na dodatki zwracają uwagę na solidne fundamenty ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
... , inni odpędzali w ten sposób niepokojące myśli. Z badania wynika, że w tym okresie chleb zaczęło piec 5% Polaków, a 8% piekło więcej niż wcześniej. Prawie co piąty ... była praca zdalna – 9% respondentów zaczęło w ten sposób wykonywać zawodowe obowiązki w pierwszym okresie pandemii, 7% zwiększyło jej częstotliwość. Wśród mieszkańców miast powyżej 500 ...
-
Zdrowie psychiczne w mediach. Kto i jak mówi na ten temat?
... przygotowana przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Jak czytamy w komunikacie z badania, w okresie od 1 stycznia 2019 do 30 czerwca 2020, prasa, internet, radio i telewizja ... frazy dotyczące tej tematyki w kontekście zagrożenia i przestępczości. W analizowanym okresie odnotowano 7,6 tys. takich doniesień o dotarciu na poziomie blisko 290 mln. ...
-
Hays: mamy epidemię stresu, jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników?
... większą presją. Jest to szczególnie odczuwalne przez osoby, które w okresie pandemii musiały zaakceptować i przystosować się do nowej zawodowej rzeczywistości – znaleźć ... 50% respondentów posiadających pracę oraz aż 86% badanych, którzy w początkowym okresie pandemii stracili zatrudnienie. Specjaliści i menedżerowie najczęściej obawiają się utraty ...
-
Oferty pracy w czasie pandemii: jest lepiej niż prognozowano?
... trzech kwartałów są wyraźnie niższe, niż można by się spodziewać np. w okresie ścisłego lockdownu, gdy w najgorszym momencie potrafiły sięgać nawet 50% - komentuje ... wielotygodniowe zamknięcie galerii handlowych czy stacjonarnych punktów obsługi klienta w okresie lockdownu. Na trzecim miejscu pod względem popularności wśród pracodawców uplasowali się ...
-
Rodzice a praca zdalna: wyzwań nie brakuje
... nad dziećmi jest bardzo wymagające, a wręcz trudne. Ich zdaniem łatwiej w tej sytuacji mają osoby bezdzietne, które mają mniej obowiązków domowych. W okresie pandemii opiekunowie pracujący zdalnie przyznają, że częściej niż przed jej wybuchem zmuszeni są do pracowania w niestandardowych godzinach: wcześnie rano, wieczorem ...
-
Katowice przyspieszają. Biura i magazyny przyciągają inwestorów
... . mkw., co było wynikiem niemal czterokrotnie wyższym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i jednocześnie drugim najwyższym wynikiem półrocznym wśród miast regionalnych ( ... katowickim wyniósł 26,5 tys. mkw., tylko o 11% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, pomimo znacznego spowolnienia ekonomicznego wywołanego pandemią COVID-19. Co ...
-
W Plusie świąteczne promocje na urządzenia
... smartfonów dostępnych w sieci Plus. Przy zakupie wybranych smartfonów Samsung oraz OPPO Reno4 Z 5G w okresie od 2 listopada do 24 grudnia 2020 r. obowiązuje promocja ze zwrotem gotówki w wysokości 200 lub ... Plusie, otrzymają dostęp do sieci 5G przez cały okres trwania umowy. A każdy, kto w tym okresie wybierze abonament internetowy za minimum 40 zł ...
-
PARP: stopą bezrobocia Polska może się pochwalić?
... osób do 25. r.ż. wyniosła 17,1 proc. w UE-27 i 17,6 proc. w strefie euro w porównaniu odpowiednio z 17,8 proc. i 18,3 proc. w sierpniu 2020 r. W analizowanym okresie najniższe wartości wskaźnika w tej grupie wiekowej odnotowano w Niemczech (6 proc.), Czechach (8,1 proc.) i Polsce (8,7 proc.), a najwyższe – w Hiszpanii (40,4 proc.), we Włoszech (29 ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... związek z dobrą oceną aktualnej kondycji firmy, w której pracują respondenci. Stosunkowo duży odsetek firm planujących rekrutacje jest wskaźnikiem tego, że nawet w okresie pandemii COVID-19 są podmioty, które zwiększają sprzedaż w zawiązku z pozyskaniem nowych klientów lub wprowadzeniem nowych usług – podkreśla Monika Fedorczuk, ekspert rynku ...
-
1,22 mld zł nowych długów firm w pół roku. Jakie branże ucierpiały najbardziej?
... to przyrost zaległości rzędu 130 mln zł miesięcznie. Kwota zaległości firm w okresie pandemii wzrosła niewiele bardziej w porównaniu do analogicznych kwartałów 2019 roku - o 3,7 ... wobec dostawców lub nieuregulowane w terminie raty kredytów. Dla porównania, w zeszłym roku, w okresie od marca do września przybyło 1,9 tys. niesolidnych płatników. Należy ...
-
Centra handlowe w I-III kw. 2020: 30% spadek odwiedzin, obroty niższe o 25%
... kwartałów 2020 W 140 monitorowanych przez Retail Institute centrach handlowych odwiedzalność w okresie od stycznia do 30 września 2020 roku spadła o 28,9 proc. ... średnich (-6,2 proc), dużych (-3,4 proc.) oraz małych (-1,7 proc.). W okresie od stycznia do września wskaźnik pustostanów we wszystkich monitorowanych przez Retail Institute centrach ...
-
Pandemia zachęciła do oszczędzania
... Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor oraz w bazie BIK, sytuacja nie wygląda tak źle, jakby można się było tego spodziewać. Część osób w okresie pandemii zmobilizowała się, by wyjść na prostą i spłaciła zaległe rachunki, terminowo zaczęła też regulować raty kredytów i pożyczek, bowiem od marca ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
... droższa średnio o 15% w relacji rocznej. W efekcie średnia rentowność sprzedaży w sektorze obniżyła się. W okresie od stycznia do września 2020 roku wyniosła 9,5% wobec 10,2% rok ... cukiernicze. Jest to również jedna z najszybciej rozwijających się kategorii produktowych. W okresie od 2010 do 2019 roku wartość jego eksportu zwiększyła się o ponad 340% ...
-
Szczepionki Pfizer/BioNTech i AstraZeneca najpopularniejsze w mediach
... Do Rzeczy, PolskieRadio24.pl, Rzeczpospolita, TVN24, wPolityce.pl, Interia. W tym samym okresie w internecie, prasie, radiu i tv pojawiło się 1,3 mln informacji. Przekaz w mediach tradycyjnych zdominował ... przedstawicieli kultury i sztuki. Z analizy przygotowanej dla Magazynu PRESS wynikało, że w okresie od 30 grudnia 2020 do 31 stycznia 2021 r. na ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... z którymi musieli się dodatkowo zmierzyć. Warto jednak pamiętać, że w dłuższym okresie organizacje powinny wypracować takie mechanizmy, które pozwolą wesprzeć swoich pracowników w ... zaburzenia lękowe, adaptacyjne i depresja), opiewających na 42% większą liczbę dni niż w analogicznym okresie 2019 roku – zwraca uwagę Łukasz Komuda, ekspert FISE. …ale ...
-
Cyberbezpieczeństwo: jakie cyberataki grożą poszczególnym branżom?
... Ilość aktywności DNS związanych z phishingiem utrzymywała się na dość stabilnym poziomie przez cały rok, z wyjątkiem grudnia, w którym odnotowano 52-procentowy wzrost w okresie świątecznym. Jeśli chodzi o liczbę punktów końcowych odwiedzających strony phishingowe, znaczący wzrost nastąpił w sierpniu i wrześniu. Ma to związek m.in. z bardzo dużą ...
Tematy: cyberbezpieczeństwo, rok 2021, ransomware, cyberzagrożenia, phishing, ransomware, trojany, cyberataki -
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
... w parze z merytoryką? Jak wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w badanym okresie odnotowanych zostało 9535 wypowiedzi mężczyzn. Opinii kobiet było ponad trzykrotnie mniej ... i sądy – to obszary tematyczne, które zdominowały przekaz serwisów w analizowanym okresie. Zaledwie 3 proc. wszystkich materiałów poświęcono tematyce praw kobiet i ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Walka o równouprawnienie płci na rynku pracy jeszcze trwa
... wypłacanych w okresie zamknięcia placówek opiekuńczych i edukacyjnych. Raport Komisji Europejskiej opublikowany w marcu 2021 roku jednoznacznie wskazuje, że w okresie pracy zdalnej ... Poland „Kobiety na rynku pracy 2021” powstał na bazie odpowiedzi zebranych w okresie od marca do maja 2021 roku. Publikacja przedstawia wyniki ankiety internetowej, ...