-
Private equity: indeks optymizmu z najwyższym wzrostem od 17 lat
... Europe Private Equity Confidence Survey” wskazuje na największy od początków badania, czyli od 17 lat, wzrost. Jak podaje Deloitte, wspomniany wskaźnik sięgnął 123 punktów. Lepsze nastroje inwestorów wyraźnie widać w ich nastawieniu do sytuacji ekonomicznej. Obecnie ponad jedna trzecia z nich (37 proc ...
-
Zatrudnienie mniej stabilne, pracownicy mniej ufni
... spadek u pracowników i wzrost u pracodawców. Pracownicy oceniają swoją sytuację na 6,4, gdy w I edycji dali aż 7,1. Pracodawcy natomiast przyznają średnio 7,3, przy czym w I edycji wskaźnik wynosił u nich równo 7. Takie wyniki to potwierdzenie tezy, że wraz z trwaniem pandemii COVID-19, pracownicy coraz bardziej obawiali się i nadal obawiają ...
-
ADP: o zatrudnienie w produkcji jest trudniej
... przez pandemię COVID-19 na rynku pracy poradziły sobie również innowacyjne przedsiębiorstwa (+3,34 proc. NG vs -1,2 proc. wg GUS). W efekcie Wskaźnik Nowoczesnej Gospodarki wzrósł i wyniósł 132,78. Rok 2020 niewątpliwie zaskoczył nas wszystkich. Z dnia na dzień musieliśmy dostosować się do nowej ...
-
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe
... ryzyko wzrostu wskaźników niewypłacalności po pandemii. Według Euler Hermes, większość niewypłacalności nastąpi właśnie w 2021 r. Eksperci szacują, że globalny wskaźnik niewypłacalności ubezpieczyciela kredytów kupieckich osiągnie rekordowy poziom w przypadku upadłości, osiągając 35% do końca 2021 r. Największe wzrosty spodziewane są ...
-
Gdzie podąża logistyka miejska w Polsce?
... i wokół nich, a ponad 25% wewnątrz miast. W Warszawie 26% powierzchni realizowanej powierzchni przypada na granice administracyjne stolicy - dodaje Tomasz Mika. Historycznie wskaźnik pustostanów w parkach zaliczanych do logistyki miejskiej podlegał znacznym zmianom - od 0% do 22%, co można tłumaczyć stosunkowo niewielką podażą (bazą). Jednak ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... w ostatnich latach. Ryzyka związane ze zmianą klimatu są dodatkowo potęgowane przez rosnącą niepewność w odniesieniu do dalszego przebiegu procesów globalizacyjnych. Wskaźnik globalizacji ekonomicznej pokazuje, że tempo zacieśniania się powiązań międzynarodowych zarówno w przypadku Polski, jak i z perspektywy globalnej wyraźnie wyhamowało po roku ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... online już w listopadzie, nie czekając na oficjalne decyzje w sprawie otwarcia galerii handlowych. Statystyki platform e-commerce i marketplace to obecnie bardzo ciekawy wskaźnik postaw polskich konsumentów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. 2. Imponujące wzrosty zakupów - zwłaszcza w kwietniu Statystyki Google Trends pokazują, że ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
... . Warto zauważyć, że prognoza netto zatrudnienia wynosząca +11% jest najlepszym wynikiem dla produkcji przemysłowej od momentu wybuchu pandemii. Co ważne, wskaźnik utrzymuje się na tym poziomie już drugi kwartał z rzędu, a w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku wzrósł aż o 7 punktów procentowych. Te ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... się podczas zakupów coś na tyle denerwującego, że tego zakupu nie dokończyli. W przypadku kupujących najczęściej, czyli przynajmniej kilka razy w miesiącu, wskaźnik ten dochodzi już do 60%. Brak pomocy w takich przypadkach owocuje często porzuceniem danego e-sklepu. Robi tak 1/3 konsumentów. 2/3 daje ...
-
Strefy wolnego handlu. Nowe możliwości dla polskiego eksportu
... korzystali z przyznanych preferencji w eksporcie do Ukrainy, gdzie aż 81 proc. objętych preferencjami towarów rzeczywiście z nich skorzystało. W przywozie do Japonii ten wskaźnik wyniósł już zauważalnie mniej, bo 66 proc., w przypadku Korei Płd. 57 proc., zaś w przypadku Kanady tylko 40 proc. Należy pamiętać ...
-
Google z kolejnymi inwestycjami w Warszawie
... pod względem wdrażania rozwiązań cyfrowych w ramach przedsiębiorstw (z 43,8-proc. odsetkiem). Dla przykładu Duńczycy, liderzy Wspólnoty w tej kategorii, mieli 67,7-proc. wskaźnik digitalizacji. Średnia unijna z kolei wynosi 50,4 proc., a pod kreską ponownie znalazły się kraje środkowo-wschodnie (z wyjątkiem Węgier i Litwy). Tak więc wejście ...
-
PMI w górę
... polskiego przemysłu wyniósł w marcu 54,3 pkt, co stanowi istotny wzrost w porównaniu do danych z lutego (53,4 pkt) – podał IHS Markit. Chociaż wskaźnik jest wyraźnie powyżej neutralnego progu 50 pkt i rośnie, co jest powodem do zadowolenia, to warto nadać tym danym odpowiedni kontekst ...
-
Inwestycje kolejowe w Polsce warte 120 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis zatytułowanego "Budownictwo kolejowe w Polsce 2021-2026", szacunkowa wartość ponad 200 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych to blisko 120 mld zł, z czego 35 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie a ponad 80 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, ...
-
Polscy eksporterzy kosmetyków. Dlaczego zasłużyli na brawa?
... . Jego wartość w ciągu ostatnich 15 lat wzrosła z 0,8 mld EUR w 2005 roku do 4,1 mld EUR na koniec 2020 roku. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) eksportu kosmetyków dla lat 2005-2020 wyniósł 11,7%. Na przestrzeni lat zmienili się nasi główni partnerzy handlowi, spadło znaczenie ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... względem udziału osób pracujących zdalnie lub hybrydowo wśród pracowników umysłowych i w branży cyfrowej – wyniósł on aż 85%. Co ciekawe, przed pandemią wskaźnik ten sięgał zaledwie 33% i był jednym z najniższych wśród badanych państw. Na najwyższych pozycjach pod względem zaangażowania pracowników umysłowych w pracę zdalną ...
-
PMI spada w kwietniu do 53,7 pkt
... kwietniu br. wskaźnik PMI wyniósł 53,7 pkt - podał IHS Markit. Inaczej niż oczekiwał rynek, notujemy spadek z marcowego 54,3 pkt, jednak wciąż jest to ...
-
Biura we Wrocławiu powiększą się w 2021 o 50 tys. mkw.
... w City Forum: City 2 (3.800 mkw.). Absorpcja w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku przekroczyła 9.600 mkw. i była o 29% niższa niż rok wcześniej. Wskaźnik pustostanów na koniec marca 2021 roku był na poziomie 14,2%, co oznacza, iż obniżył się on względem poprzedniego kwartału o 0,8 p.p., natomiast ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... inflacja w czasie pierwszego wiosennego lockdownu mogła być wyższa o nawet 0,96 pkt. proc. niż oficjalna miara GUS, to od czerwca 2020 r. wskaźnik pozostaje na niższym poziomie niż w rzeczywistości. Pandemia nie przyczyniła się również do zwiększenia nierówności w wydatkach poszczególnych grup społecznych. Wzrost cen ...
-
Wielka Brytania po brexicie. Jak wyglądają relacje z Polską?
... . Powód takiej sytuacji jest prosty: Wielka Brytania produkuje za mało. Jej produkcja przemysłowa to zaledwie 8,6% PKB, podczas gdy dla Niemiec wskaźnik wynosi 20%, w naszym kraju 17%. Wyspiarze są skazani na import, w szczególności żywności, i to może być największy problem, z którym po brexicie ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
... , że firmy Nowoczesnej Gospodarki w I kwartale 2021 roku w porównaniu do tego samego kwartału rok wcześniej zwiększyły zatrudnienie o 2,96 proc., podczas gdy wskaźnik dynamiki zatrudnienia dla ogółu rynku wyniósł (-1,7 proc. vs I kw. 2020 r. wg Głównego Urzędu Statystycznego). Niewątpliwie, firmy Nowoczesnej Gospodarki były ...
-
Biurowce w Warszawie: mniej nowości, więcej rewitalizacji?
... powierzchnie biurowe maleje, co przekłada się na wzrost liczby pustostanów. To zaś wpłynąć może na rynek w nadchodzących latach. O ile średni wskaźnik pustostanów w Warszawie wynosi około 10 proc., to dla wybranych budynków oddanych do użytku w ostatnich miesiącach 2020 r. lub na początku 2021 ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... finansowych przychody firm ciągle odzwierciedlają zawirowania związane z wybuchem pandemii? Jak prezentują się perspektywy zatrudnienia? Przygotowany przez naukowców Uniwersytetu Oksfordzkiego wskaźnik restrykcyjności obostrzeń związanych z pandemią był w marcu br. tylko nieznacznie niższy niż w kwietniu rok temu, a więc tuż po wybuchu pandemii ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... z chińskimi firmami istnieje duże ryzyko opóźnienia płatności? Jak zachowywać będzie się w bieżącym roku liczba niewypłacalności i skala zaległości w wykupie obligacji? Ogólny wskaźnik tempa wzrostu gospodarki Chin w 2020 r. wyniósł 2,3 proc., przy czym kraj ten był jedyną dużą gospodarką, która odnotowała dodatni wynik. Coface ...
-
Polska gospodarka potrzebuje aktywizacji zawodowej seniorów. Co stoi na przeszkodzie?
... , kierownik zespołu ekonomii behawioralnej Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Aktywność zawodowa i umiejętności cyfrowe niewystarczające, ale potencjał jest Zgodnie z danymi Eurostatu, w latach 2005-2019 wskaźnik zatrudnienia wśród mieszkańców UE w grupie osób 55-64 lat wzrósł z 40 proc. do 59 proc. Również w Polsce odnotowano w tym okresie wzrost ...
-
Meaningful Brands 2021: konsumenci poszukują marek, które zmienią ich życie
... znajdzie zastępstwo. Zaufanie do marek pozostaje ciągle na niskim poziomie. Globalnie tylko 47% marek postrzegana jest jako godna zaufania, w Polsce wskaźnik ten jest jeszcze niższy i wynosi zaledwie 28%. Zachowania konsumentów sugerują, że wkraczamy w Erę działania Pomimo nasilającego się cynizmu wkraczamy równolegle ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
... planują firmy z branży handlu i napraw, działalności ubezpieczeniowej i finansowej (po 7 proc.) a także w pozostałej działalności usługowej (6 proc.). Plany dotyczące zwiększenie zatrudnienia to wskaźnik, że firmy oceniają swoją sytuację jako stabilną i widzą możliwości rozwoju lub powrotu do poziomu działalności, jaki był przed pandemią. Z danych ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... dla marki wynosi 100 punktów). Motorem rozwoju marek modowych było umiejętne odpowiadanie na potrzeby konsumentów, dzięki czemu osiągnęły one średni wskaźnik 137, odnotowując wzrost dzięki wszechobecności i dobrej reputacji. Najszybszy wzrost wśród marek odzieżowych, wynoszący 88%, odnotowało Uniqlo. Marka ta zawdzięcza tak ...
-
Sektor MŚP: gorsza koniunktura i niepewna przyszłość
... gospodarki 28% badanych przedsiębiorców odpowiedziało, że w nadchodzącym kwartale spodziewa się znaczącego pogorszenia sytuacji. Jest to wartość istotnie wyższa niż analogiczny wskaźnik w 2019 roku (11%). Najbardziej optymistyczne względem poprawy sytuacji w przeciągu najbliższych trzech miesięcy są średnie firmy. Niestety, łącznie ze spadkiem ...
-
170 inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce ma wartość ponad 250 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis zatytułowanego "Budownictwo energetyczno-przemysłowe w Polsce 2021-2026", szacunkowa wartość 170 realizowanych i planowanych największych inwestycji to 253 mld zł, z czego 30 mld zł (12% całości) przypada na inwestycje w budowie a 223 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub ...
-
Jak e-commerce wpływa na rynek magazynowy w regionie CEE?
... utrzymuje się stabilna sytuacja na rynku Europy Środkowo-Wschodniej – czynsze za najlepsze powierzchnie magazynowe wahają się w przedziale 3,80-4,90 €/mkw., a średni wskaźnik pustostanów wynosi ok. 6%. Firmy z różnych branż (a zwłaszcza sieci handlowe) intensywnie rozwijają strategie sprzedaży wielokanałowej. Odpowiadają także za wzrost popytu na ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
... obserwowane przed pandemią. O 4 punkty proc. do 31 proc. wzrosła liczba osób, które podają niezadowolenie z poprzedniego pracodawcy jako przyczynę. I choć ten wskaźnik nie wrócił do poziomu sprzed pandemii, to jest on częściej podawany niż utrata dotychczasowej pracy. Odsetek respondentów, którzy podawali ten ...
-
Toyota vs Cukiernia Sowa, czyli najczęściej polecane marki Polsce
... , drogerie, modę, handel specjalistyczny, ubezpieczenia, usługi finansowe, gastronomię oraz e-commerce. Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Recommend 2021 w Polsce zajmuje Cukiernia Sowa – wskaźnik rekomendacji dla tej marki (wśród klientów) wynosi ponad 85%. Słodkim przyjemnościom niewiele ustępuje Allegro, zaś na trzecim miejscu znalazł się ...
-
Fintech na celowniku hakerów. Dlaczego tradycyjne metody ochrony nie działają?
... logowania od 0,1 do 3,0%. Następnie używają tej samej infrastruktury do kilkukrotnego logowania się na jedno lub więcej kont, które wykazują 100% wskaźnik powodzenia logowania. Skutkuje to zwiększonym wskaźnikiem udanego logowania dla wszystkich transakcji z tej samej infrastruktury. Powoduje to, że systemy obserwujące ruch ...
-
Polscy politycy: kto jest najcenniejszy medialnie?
... pomocą Brand24. Ze względu na politykę udostępniania informacji w analizie nie uwzględniono portalów Facebook i Instragram. Aby wyliczyć wartość medialną przekazów, wykorzystano wskaźnik ekwiwalentu reklamowego bez uwzględnienia zniżek reklamowych.
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... i rozwój narzędzi e-commerce'owych, ale także jedna z najszybszych w krajach unijnych dynamik przyrostu liczby internautów. Prognozy mówią, że w 2025 roku wskaźnik penetracji Internetu w dorosłej populacji może przekroczyć 90%. Ważnym zjawiskiem obserwowanym na przestrzeni ostatnich kilku lat, a w cieniu pandemii jeszcze bardziej wzbierającym ...