-
Nastroje Polaków niezmiennie złe
... w porównaniu z lutym (wskaźnik -24,8 wobec -22,8 z lutego 2023 r.). Również w przyszłość spoglądali nieco bardziej krytycznie, niż jeszcze miesiąc temu (średni wskaźnik wyniósł -19,2 ... jednej grupy wiekowej analizowanej przez GfK: były to osoby w wieku 23-29 lat (wskaźnik osiągnął 1,1). Na drugim biegunie znaleźli się seniorzy z wynikiem -24,1. ...
-
Nastroje konsumentów wyraźnie lepsze w maju
... raz ostatni na takim poziomie nastroje konsumentów znajdowały się październiku 2021 r. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK to syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich. Wskaźnik ten wyniósł w maju 2023 r. -5,3. To wzrost aż o 7,9 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca. W maju poziom nastrojów ...
-
Inflacja V 2023. Ceny wzrosły o 13% r/r
... ,3% i usług – o 12,3%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W maju br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 0,5%) i zdrowia (o 1,9%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,13 p. proc. i 0,11 p. proc ...
-
Inflacja VI 2023. Wzrost cen wyhamował
... samym poziomie (w tym towarów spadły – o 0,2%, a ceny usług wzrosły – o 0,6%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W czerwcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 1,1%), restauracji i hoteli ...
-
Inflacja VII 2023. Jest 10,8%, ale ceny żywności blisko 16% wyższe niż rok temu
... i usług obniżyły się o 0,2% (w tym towarów – o 0,6% przy wzroście cen usług - o 0,8%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W lipcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały niższe ceny w zakresie żywności (o 1,3%) oraz odzieży i obuwia ...
-
Nastroje konsumenckie w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu
... od 2,5 roku. Wynik wciąż pozostaje na minusie spadając o 5,6 jednostki (wskaźnik -8,3 wobec -3 w lipcu 2023 r.). W przyszłość Polacy również przestali ... lata, wynik wyniósł 8 wzrastając o 2,7 jednostki w porównaniu z lipcem 2023 r. Wśród pozostałych dwudziesto-kilku latków wskaźnik wyniósł aż 17,2 wzrastając o 15,4 jednostki w stosunku m/m – tak ...
-
Inflacja VIII 2023. Ceny wzrosły o 10,1% r/r
... samym poziomie (w tym towarów spadły – o 0,2%, a ceny usług wzrosły – o 0,6%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W sierpniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 2,0%), mieszkania (o 0,2%), zdrowia ...
-
Inflacja IX 2023. Ceny wzrosły o 8,2% r/r
... usług obniżyły się o 0,4% (przy spadku cen towarów – o 0,5% i usług – o 0,2%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem We wrześniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały niższe ceny w zakresie transportu (o 2,9%), zdrowia (o 2,6%), żywności ...
-
Inflacja X 2023. Ceny wzrosły o 6,6% r/r
... 0,3%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W październiku br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen ... . Niższe ceny w zakresie transportu (o 2,2%) oraz rekreacji i kultury (o 0,4%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,20 p. proc. i 0,02 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym ...
-
Inflacja XI 2023. Ceny wzrosły o 6,6% r/r
... wzrosły o 0,7% (w tym towarów – o 1,0%, przy spadku cen usług – o 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W listopadzie br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 5,1%), żywności (o 0,9%), zdrowia ...
-
Inflacja XII 2023. Ceny wzrosły o 6,2% r/r
... towarów i usług wzrosły o 0,1% (w tym usług – o 0,8%, przy spadku cen towarów – o 0,2%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W grudniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 0,2%), restauracji i hoteli ...
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
... sprzyja poszukiwaniu informacji, które mogą chronić konsumenta. – mówi prof. Dominika Maison. Indeks wiedzy konsumenckiej – wskaźnik obiektywny W oparciu o poprawne odpowiedzi na 8 pytań dotyczących praw konsumenta został stworzony wskaźnik – indeks wiedzy konsumenckiej – przyjmujący wartości od 0 do 8. Okazuje się, że największa grupa Polaków (58 ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... na komputerach stacjonarnych, na tabletach 80,74%, a na urządzeniach mobilnych ten wskaźnik jest najwyższy i wynosi 85,65%. Najwyższy średni odczyt porzuceń koszyka występuje ... kątem konwersji bez poświęcania rentowności. To połączenie pomogło sieci handlowej zmniejszyć wskaźnik porzucania koszyka aż o 18%. A to oznacza, że przy takich samych ...
-
Inflacja III 2024. Ceny wzrosły o 2% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,2% (w tym usług – o 0,3% i towarów – o 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W marcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie odzieży i obuwia (o 3,3%), restauracji ...
-
Inflacja IV 2024. Ceny wzrosły o 2,4% r/r
... ceny towarów i usług wzrosły o 1,1% (w tym towarów – o 1,1% i usług – o 0,9%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W kwietniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 2,2%), transportu (o 1,6%), odzieży ...
-
Inflacja V 2024. Ceny wzrosły o 2,5% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,1% (w tym towarów i usług po 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W maju br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 0,3%), restauracji i hoteli oraz zdrowia ...
-
Inflacja VI 2024. Ceny wzrosły o 2,6% r/r
... usług – o 0,5%, a ceny towarów utrzymały się na tym samym poziomie). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W czerwcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 0,7%), rekreacji i kultury (o 1,4%), restauracji ...
-
Inflacja VII 2024. Ceny wzrosły o 4,2% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 1,4% (w tym towarów – o 1,6% i usług – o 1,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W lipcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 5,7%), rekreacji i kultury ...
-
Inflacja VIII 2024. Ceny wzrosły o 4,3% r/r
... i usług wzrosły o 0,1% (w tym usług – o 0,6%, przy spadku cen towarów – o 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W sierpniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 0,3%), rekreacji i kultury ...
-
Inflacja IX 2024. Ceny wzrosły o 4,9% r/r
... zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem We wrześniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług ... ten wskaźnik odpowiednio o 2,04 p. proc., 1,17 p. proc. i 0,42 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 1,5%) oraz odzieży i obuwia (o 1,8%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o ...
-
Inflacja X 2024. Ceny wzrosły o 5% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,3% (w tym towarów – o 0,4% i usług – o 0,1%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W październiku br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie m.in. żywności (o 0,7%), odzieży ...
-
Inflacja XI 2024. Ceny wzrosły o 4,7% r/r
... miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,5% (w tym towarów – o 0,5% i usług – o 0,3%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W listopadzie br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 0,8%), transportu ...
-
Inflacja XII 2024. Ceny wzrosły o 4,7% r/r
... i usług konsumpcyjnych wzrosły o 4,7% (przy wzroście cen usług – o 6,6% i towarów – o 4,0%). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem W grudniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 0,2%), transportu ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2004
... osób wskaźnik koniunktury kształtuje się na poziomie minus 12 (przed miesiącem minus 14). W jednostkach średnich, o liczbie pracujących 50-249 osób, wskaźnik koniunktury wynosi minus 7 ... żywnościowej - minus 13 (minus 17 w październiku). Jedynie w branży: meble, rtv, agd wskaźnik koniunktury jest pozytywny i kształtuje się na takim samym poziomie ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2004
... . Najbardziej pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się w branży: włókno, odzież, obuwie – minus 45 (minus 48 w ubiegłym miesiącu). Wskaźnik koniunktury w branży pojazdy ... żywnościowej – minus 16 (minus 14 w listopadzie). Jedynie w branży: meble, rtv, agd wskaźnik koniunktury jest pozytywny i kształtuje się na poziomie nieco wyższym niż przed ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza I 2005
... branżach handlu detalicznego są zróżnicowane. Najbardziej pesymistyczny wskaźnik koniunktury notuje się w branży: włókno, odzież, obuwie – minus 27 (minus 49 w ubiegłym miesiącu). Wskaźnik koniunktury w branży żywnościowej wynosi minus 11 (minus 16 w grudniu). W branży meble, rtv, agd wskaźnik koniunktury wynosi plus 2 (w grudniu plus 7), natomiast ...
-
Upadłości firm w Niemczech 2005-2006
... każde 10 tysięcy firm przypadnie 132 postępowań upadłościowych, a w roku 2006 przewiduje się ich nawet 137, co podniesie wskaźnik upadłości o prawie 1,4%. Tymczasem na początku lat siedemdziesiątych wskaźnik ten wynosił niezmiennie 0,2%. „Trwający od dłuższego czasu wzrost relatywnej częstotliwości bankructw utrzymuje się. Żeby temu zapobiec ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2005
... pozyskiwania informacji ze strony administracji publicznej wyniósł 52% i spadł w stosunku do 2004 r. o 5 punktów procentowych. W przypadku otrzymywania formularzy np. podatkowych, wskaźnik utrzymał się na poziomie 47%. Odsetek przedsiębiorstw, które odsyłały wypełnione formularze do organów administracji publicznej przez Internet spadł o 8 punktów ...
-
Inflacja XII 2006
... (po 1,1%). Jak podkreśla GUS największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie styczeń-grudzień 2006 r. miał wzrost opłat ... Dynamika cen żywności i napojów bezalkoholowych podwyższyła wskaźnik cen konsumpcyjnych o 0,49 pkt proc. Spadek cen odzieży i obuwia ukształtował ten wskaźnik na poziomie niższym o 0,36 pkt proc., ...
-
Nowe przedsiębiorstwa w Polsce
... zaledwie 59 tys. (28%). Jedynie w przemyśle, transporcie oraz obsłudze nieruchomości i firm wskaźnik przeżycia między 2001 r. a 2006 r. przekroczył 30%. Najtrudniej było utrzymać ... rynku pozostawało zaledwie 59 tys. (28%). Należy przy tym podkreślić, że wskaźnik ten wzrastał systematycznie w kolejnych latach, od 64% między 2001 r. i 2002 r. do 88% ...
-
Koniunktura gospodarcza XII 2007
... zatrudnienia na poziomie zbliżonym do prognoz sprzed miesiąca. Sygnalizują spadek bieżących cen usług. W najbliższych miesiącach mogą one nieznacznie wzrosnąć. W grudniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji hotele i restauracje kształtuje się na poziomie plus 7 (w listopadzie plus 11). Poprawę koniunktury odnotowuje 21% badanych firm ...
-
Ubóstwo wśród dzieci w UE 2008
... , których rodzice pracują, są poza ryzykiem ubóstwa. 13 proc. dzieci, mieszkających w gospodarstwach domowych, w których ktoś pracuje żyje poniżej progu ubóstwa. Wskaźnik ten osiąga od 7 proc. lub mniej w krajach nordyckich do ponad 20 proc. w Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Ubóstwo wśród osób pracujących jest ...
-
Koniunktura gospodarcza III 2008
... zatrudnienia w skali zbliżonej do prognozowanej w ubiegłym miesiącu. Sygnalizowany jest nieco wolniejszy wzrost zarówno bieżących jak i przyszłych cen oferowanych usług. W marcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji hotele i restauracje kształtuje się na poziomie plus 11 (w lutym plus 7). Poprawę koniunktury odnotowuje 22% badanych firm ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2008
... 88%. W ubiegłym miesiącu wynosiło 87%. 3. Handel detaliczny We wrześniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się na poziomie plus 8 (plus 9 w sierpniu ... i 56% sierpniu br., 59% we wrześniu przed rokiem). We wrześniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji hotele i restauracje kształtuje się na poziomie plus 7 ...
-
Koniunktura konsumencka I 2009
... Podobnie kształtował się wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwane w najbliższych miesiącach. W styczniu 2009 r. wskaźnik ten zmniejszył się do poziomu –31,6 i w porównaniu ze styczniem 2008 r. obniżył się o 25,7 p.proc. W IV kw. 2008 r. wskaźnik ten ukształtował się na ...