-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... branża farmaceutyczna, której wydatki stanowią 27 proc. wszystkich wydatków czołowej piątki w tym okresie. Kolejne pozycje zajmują firmy z branży spożywczej (21 proc.), handlowej ... Firmy z branży spożywczej wydały na reklamę w okresie przedświątecznym ponad 250 mln zł. I choć to o 20 mln zł mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku, to i tak wydatki ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... wydatki reklamowe, które w I półroczu br. branża modowa poniosła w związku z promocją swoich wyrobów. Największa część reklamowego ... reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 milionów. W tym przypadku widać niewielki – 8% wzrost. Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio. Według różnych statystyk Polacy się bogacą ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... sposób gwarantują bezpieczeństwo. – powiedział Marcin Rzepka, Kierownik Działu Badań PMR Research. Obszary gdzie zwiększa się i zmniejszą wydatki Na pytanie o obszary/narzędzia na które firmy zamierzają zwiększyć swoje wydatki pierwsza trójka odpowiedzi nie zaskakuje. Są to standardowe narzędzia typu: Media Relations, PR produktowy czy też ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... reklamę cała branża finansowa, a więc banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne. Tradycyjnie już największa część ich budżetów sfinansowała materiały promocyjne emitowane w telewizji. Podkreślić należy jednak, że wydatki na promocję uszczupliły się zarówno względem ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... firmy leasingowe, firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne w czwartym kwartale 2015 r. wydały na reklamę łącznie blisko 132 mln zł. To o 15% mniej niż w analogicznym okresie 2014 r. Całość wydatków reklamowych branży finansowej w 2015 r. zamknęła się w kwocie 490 mln zł. Wydatki ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... pojawienie się na 2 pozycji firmy z Ustronia – Mokate, która jeszcze rok temu pozostawała poza podium, a w tym roku została wiceliderem zwiększając wydatki na promocję swoich marek ponad 3 ... - rok temu wydatki tej marki przekroczyły poziom 12 mln zł brutto. Z budżetami poniżej 1 mln zł pojawiły się w tym toku 3 firmy (Sante A. Kowalski, Malwa Tea i ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
... wydatki konsumpcyjne Polaków są dużo wyższe niż w jakiejkolwiek innej części roku. Firmy ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... roku mniej wydały na reklamę czołowe firmy z branży telekomunikacyjnej: Polkomtel i P4. Pomimo wyższych wydatków największych graczy branży finansowej, wydatki całego sektora są niższe w porównaniu z ubiegłym rokiem. To wynik dużego rozdrobnienia rynku i ograniczania wydatków reklamowych przez mniejsze firmy. Lekki spadek odnotowuje także branża ...
-
Branża AGD a wydatki na reklamę w I poł. 2014 r.
... trzykrotnie wyższa niż w 2013 roku. Warto odnotować również 300-procentową dynamikę wzrostową Philipsa, firmy ze stosunkowo rozdrobnioną kategorią produktową. Z czołowych marek, jedynie firma Zelmer (wykupiona w ubiegłym roku przez BSH) zmniejszyła swoje wydatki (1,4mln zł), spadając tym samym z trzeciej na dziewiątą pozycję wśród reklamodawców ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... turystyczna postanowiła zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 procent, sięgając 119 mln zł. Największym ... pl, Onet.pl i Gazeta.pl. Drugim najpopularniejszym medium była telewizja, gdzie firmy ulokowały ponad 33 miliony złotych (28% nakładów). Jest to kwota o ok 2% ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... FMCG, do ograniczenia wydatków zmuszona jest także branża farmaceutyczna, która poniosła bardzo duże straty w wyniku zmiany ustawy refundacyjnej. Wydatki na reklamę zmniejszają także firmy z branży finansowej. W trudnej sytuacji jest też branża telekomunikacyjna, jednak pojawienie się na rynku nowego operatora zmniejszyło spadek wydatków ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... ubiegłym roku wydatki tej kategorii zamknęły się, cennikowo, kwotą 78 milionów złotych, to mimo kryzysu na rynku konkurujące ze sobą firmy energetyczne promują ... analiz Equinox Polska, przygotowanych na podstawie danych Kantar Media wynika, iż wydatki sektora branży energetycznej rosną systematycznie od kilku lat. Pomimo, iż nie są to duże wzrosty ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... „zadyszkę” w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2013. Całkowite wydatki osiągnęły poziom 499,6 mln zł (wydatki cennikowe netto z uwzględnieniem wydatków w Internecie)” – dodają analitycy Equinox ... wejścia w fazę poważnej gry tematu BIG DATA. To firmy dysponujące wiedzą na temat konkretnych zachowań konsumentów będą w przyszłości rozdawać ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... mediowego, wydatki głównych graczy stanowią wysoką barierę wejścia dla polskich producentów, z których największym jest Dr Irena Eris. Budżet reklamowy firmy w 2013 ... na fakt umacniania się segmentu kosmetyków luksusowych. Według Euromonitor International, wydatki Polaków na kosmetyki z wyższej półki w tym roku sięgną blisko 330 mln złotych, ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
... RMF z niespełna 1 mln zł od największych reklamodawców finansowych). Wśród mediów drukowanych, firmy i instytucje finansowe najwięcej środków przeznaczyły na promocję w tygodniku Wprost, ... O raporcie: Wydatki reklamowe zbadano w aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na ...
-
Wydatki na IT rosną najszybciej od dekady
... firmy będą chciały znacznie efektywniej wykorzystywać potencjał drzemiący w danych. Według Gartnera to właśnie ten pęd do zwiększenia efektywności i konkurencyjności sprawi, że w sektorze oprogramowania wydatki ... innych segmentów rynku. I tak wydatki na usługi telekomunikacyjne wzrosną o 4,3 proc., a wydatki na centra danych o 3,7 proc. – ...
-
Wydatki na świadczenia pozapłacowe 2008
... 40% badanych przez Sodexho Pass Polska firm i instytucji podwyższyło w 2008 roku wydatki na świadczenia pozapłacowe, a tylko u 6% zanotowano ich spadek. Firmy z kapitałem zagranicznym oraz małe i duże przedsiębiorstwa z polskim kapitałem zwiększyły swoje wydatki w tym zakresie o średnio 5-6%. Budżet ponad połowy przedsiębiorstw utrzymał się na ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... o 21%, natomiast wydatki na reklamę w dziennikach spadną o 25,2%. Reklamodawcy wydadzą też mniej na reklamę w radiu – ich wydatki na to medium będą w tym roku niższe od ubiegłorocznych o 4,4%, głownie za sprawą obcięcia budżetów przez firmy telekomunikacyjne oraz największego reklamodawcę radiowego – Aflofarm. Wzrosną natomiast wydatki na reklamę ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2016
... farmaceutyczny i Med-tech”, przygotowanego przez Deloitte i DnB Bank Polska wynika, że w Polsce wydatki na opiekę zdrowotną stanowią 6,8 proc. PKB (dane za 2012 rok). ... Jak wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy Deloitte Polacy wydają rocznie na farmaceutyki średnio 139 euro na osobę. I choć wydatki te w przeliczeniu na jednego mieszkańca w ciągu ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
... , Wólczanka, Mango, Solar i Triumph. Na dobry wynik zegarków i biżuterii zaważyły wydatki 20 brandów, których udział kosztowy we wszystkich wydatkach wyniósł prawie 80%. ... Marta Gilbas. Spadek udziałów widoczny jest także w reklamie outdoorowej oraz w internecie. Firmy wybierające to medium skupiały się przede wszystkim na największych portalach ...
-
Napięcia geopolityczne napędzają wydatki na obronność
... odpowiadały przede wszystkim rosnąca produkcja samolotów komercyjnych oraz zwiększone wydatki na cele obronne. Prognozy wskazują, że tendencja wzrostowa doczeka się swojej ... będzie miał Brexit. Istnieje jednak obawa, że może skłonić firmy do rewizji dotychczasowych strategii przemysłowych – dodaje Piotr Świętochowski. Przemysł lotniczy a nadużycia ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... , kiedy to po raz pierwszy jako osobne kategorie uwzględnione zostały wydatki na SEM, e-mail marketing i ogłoszenia, zanotowała trzykrotny skok. Dziś obraz mamy zdecydowanie szerszy ... największą dynamiką w ciągu ostatniego roku pochwalić się może display, na który hiszpańskie firmy wydały o 28 procent więcej. Dynamika SEM była dwukrotnie niższa. ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... wrosły również wydatki reklamodawców z branży turystycznej oraz z segmentu media i książki. Na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki reklamowe sieci handlowych, choć kilku czołowych reklamodawców z tej branży – Lidl, Jeronimo Martins, Media Expert i Żabka – zwiększyło swoje wydatki. Swoje wydatki na reklamę zmniejszyły natomiast największe firmy ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... firmy farmaceutyczne wydały na działania mediowe ponad 278 milionów złotych, a więc o około 14 milionów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Całoroczne wydatki ... odchudzających (-22%). 3. Kanały mediowe W czwartym kwartale nastąpiły wzmożone wydatki na telewizję, głównie kosztem radia Producenci środków farmaceutycznych najchętniej ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... firmy Deloitte „Sektor farmaceutyczny i med-tech” (listopad 2015) pokazuje że średnie, roczne wydatki na farmaceutyki to 139 euro na osobę. Nic zatem dziwnego, że firmy ... do grupy celowej. Nic zatem dziwnego, że reklamodawcy z branży farmaceutycznej podnoszą wydatki właśnie na reklamę w tym medium. Ta kategoria jest bardzo silnie reprezentowana - co ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... zwiększenia wydatków o prawie 45%). Drugim sektorem o największych wydatkach reklamowych jest sektor żywnościowy. W tym świetle może dziwić pozycja lidera firmy Ferrero Polska, który zwiększył wydatki o 68% dystansując Nestle Polska – lidera z ubiegłego roku. Aż na 6 miejsce spadł Danone, który w ubiegłym roku zajmował pozycje wicelidera ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... wydatków Biorąc pod uwagę całkowite wydatki reklamowe i sprzedaż za 3 kwartały tego roku wydatki per sprzedane auto wyniosły 3 702 vs ... firmy. Informacje o badaniu Analiza reklamy branży motoryzacyjnej w okresie I – IX 2012 i 2013. Materiał stanowi opracowanie ekspertów Equinox Polska na podstawie analiz własnych oraz danych Kantar Media. Wydatki ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
Globalne firmy telekomunikacyjne tną wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku głównych polskich operatorów - T-Mobile, Polkomtel i Orange ograniczają budżety reklamowe. Wyjątkiem ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2018
... firmy z tego sektora nie unikną poważnych wyzwań jak np. presja cenowa oraz wymóg większej efektywności, co nieuchronnie oznacza większe wydatki na inwestycje w B+R. Deloitte szacuje, że w 2022 roku firmy ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
... z budżetem ponad 8 mln zł pierwsza marka pochodzenia polskiego Hoop Cola firmy Kofola. Trzy kolejne marki Schweppes, Fanta i Tymbark z budżetami od 5 do 6 ... zauważyć, ze Żywiec Zdrój zredukował wydatki aż o 14 mln zł. Pierwsze 3 marki odpowiadają za 41% całościowych wydatków kategorii. Najdynamiczniej zwiększyła wydatki marka Staropolanki (prawie 8 ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2014 r.
... wydatki tylko dziesięciu czołowych reklamodawców. Kto najgłębiej sięgnął do kieszeni, i czy promocyjne wysiłki przełożyły się na popularność ofert w dyskusjach internautów? Liderzy wydali o połowę mniej Łączna kwota wydatków firm finansowych w I kwartale 2014 roku to ponad 270 mln zł. Dla porównania kwartał wcześniej firmy ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... wszystkich budżetów). Znaczenie tego kanału znacząco wzrosło, w porównaniu do poprzedniego roku, firmy wydały na magazyny ponad 50% więcej niż w 2014 – wynika z analizy ... 24% w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Największy wzrost zaliczyła reklama kinowa. Wydatki na nią wzrosły aż o 91% w stosunku do trzeciego kwartału 2014. W ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... (CUK, Rankomat, czy Comperia), które w sposób naturalny czerpią z zamieszania – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia. Większe wydatki na reklamę poniosły firmy, które zdecydowały się promować produkty finansowe strukturyzowane oraz akcje i obligacje (odpowiednio o 123% i 35%). Względem analogicznego okresu minionego roku banki ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
... swoje wydatki na reklamę digital w latach 2019-2023 w tempie średnio 5% rocznie. Stała dynamika wzrostu pozwala założyć, że do 2023 r. reklama digital będzie stanowić 54% wszystkich reklam telekomunikacyjnych. COVID-19 pokazał, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od dobrych, szybkich i niezawodnych połączeń internetowych. Firmy telekomunikacyjne ...
-
Rosną wydatki Polaków na aktywny wypoczynek
... , dlatego jest to branża z dużym potencjałem rozwoju i możliwościami inwestycyjnymi. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, wartość rynku usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką wzrośnie w ... na ten cel do 100 złotych, natomiast 13% respondentów deklaruje wydatki w przedziale od 101 do 200 złotych. Zmniejsza się luka związana z wysokością ...