-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się styczniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
Przed nami nowa odsłona raportu State of Marketing. Najświeższe opracowanie Salesforce pochyla się m.in. nad najważniejszymi wyzwaniami współczesnego marketingu. Okazuje się, że dziś chodzi przede wszystkim o utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału, który wykorzystują oni do komunikacji z ...
-
Artykuł natywny, czyli jaki? Jak napisać dobry artykuł natywny?
Artykuł natywny, czyli forma reklamy skupiająca się na dostarczeniu odbiorcy wartościowych i poszukiwanych treści, zyskuje coraz większą popularność. Według najnowszych badań, taki sposób komunikacji marki z odbiorcą będzie zyskiwał coraz większe znaczenie. Dzięki nieinwazyjnej obecności marki, jest pozytywnie odbierany i dobrze kojarzony przez ...
-
Media społecznościowe ukradły nam 3,25 mld $
Media społecznościowe na stałe wpisały się w nasz codzienny krajobraz. Za ich pośrednictwem utrzymujemy kontakty z bliskimi, poszukujemy niusów ze świata czy interesujących ofert handlowych. Ich popularność nie umyka również uwadze cyberprzestępców - z szacunków naukowców z uniwersytetu w Surrey wynika, że w minionym roku social media pomogły ...
-
Moda na wakacje wiosną?
Czy to już moda na wakacje wiosną? Na to wygląda. Ze statystyk serwisu Wakacje.pl wynika, że na przestrzeni ostatnich dwóch lat liczba rezerwacji wiosennych wyjazdów zagranicznych podskoczyła niemal trzykrotnie. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego - urlop przed sezonem to niższe koszty i szansa na uniknięcie typowych dla lipca i sierpnia ...
-
DOOH - reklama, która zaskakuje i pobudza wyobraźnię
Cyfrowa reklama zewnętrzna to dynamicznie rozwijające się medium, z którym mamy styczność każdego dnia. Spotykamy się z nią podróżując autem i środkami komunikacji miejskiej, przebywając w centrach handlowych, supermarketach czy na dworcach. Co sprawia, że DOOH jest coraz popularniejszy i dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany przez ...
-
Drapacze chmur zmieniają Warszawę
Wieżowce zmieniają panoramę Warszawy, wkrótce będziemy w czołówce najwyższych stolic w Europie. W 2021 roku, w sąsiedztwie Dworca Centralnego, ukończony zostanie najwyższy – nie tylko w Polsce, ale i w całej Unii Europejskiej – budynek Varso Tower. Razem z iglicą będzie miał 310 m, dla porównania – do dzisiaj najwyższy w kraju – Pałac Kultury i ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I kw. 2019 r.
Polscy dyrektorzy finansowi w większym stopniu niż ich koledzy z regionu starają się unikać ryzyka. Częściej natomiast mówią o prawdopodobieństwie wzrostu kosztów, pikującej rentowności i spadających marż operacyjnych - wynika z opracowanego przez Deloitte badania „Central Europe CFO Survey 2019”. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wskazują ...
-
5 mitów o OZE
Wyrazem proekologicznych działań podejmowanych przez Unię Europejską są chociażby zmiany w przepisach dotyczących polityki energetycznej i klimatycznej. Cele są ambitne. W tzw. pakiecie zimowym zakłada się, że do 2030 roku redukcja emisji CO2 sięgnie 40 proc., poprawa efektywności energetycznej wyniesie 32,5 proc., a udział OZE podskoczy do 30 ...
-
Transgraniczny e-commerce szansą na rozwój sektora MŚP
Małe i średnie przedsiębiorstwa to 99 proc. wszystkich firm działających na terenie Unii Europejskiej. Zapewniają one 2/3 dostępnych na rynku miejsc pracy i nie bez przyczyny uważane są za siłę napędową gospodarki. Okazuje się jednak, że - wbrew utartemu przekonaniu - miejsce prowadzenia działalności nie ma istotnego znaczenia dla tempa ich ...
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Według domu mediowego Codemedia, najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym minionego roku okazał się Lidl, któremu udało się podwyższyć wskaźnik GRP o pokaźne 21% rdr. Na kolejnych pozycjach podium uplasowały się Plus oraz Orange, a czwarte miejsce przypadło w udziale T-Mobile. I to właśnie telekomunikacja okazała się branżą posiadającą ...
-
Wykształcenie wyższe: Warszawa liderką UE
Według danych Eurostatu region stołeczny w Polsce ma najwyższy odsetek osób z wyższym wykształceniem w całej Unii. Co ciekawsze, finansowo najbardziej z tego faktu korzystają ci, którzy nie legitymują się dyplomem uczelni, a na miejsce pracy wybrali stolicę zamiast innej części kraju. Od 2018 r. obowiązuje zmodyfikowany podział terytorialny w Unii ...
-
Polscy internauci i hejt
Hejterzy to coraz bardziej powszechne zjawisko w polskim internecie. Już co trzeci polski internauta przyznaje, że hejtu doświadczył na własnej skórze. Krytyce poddawane są najczęściej nasze poglądy. Okazuje się również, że co drugi z ankietowanych sam nie stronił w sieci od wyrażania negatywnych opinii. Przejawy nienawiści zdecydowanie częściej ...
-
Przemysł 4.0 ucieczką przed kryzysem demograficznym?
Starzenie się społeczeństwa to problem, z którym borykać muszą się niemal wszystkie kraje Unii Europejskiej. Okazuje się, że kryzys demograficzny nie pozostaje bez wpływu także na przemysł. Z raportu opracowanego przez Deutsche Bank Research wynika, że w latach 2021-2025 wzrost produkcji Niemiec - lidera w wytwarzaniu urządzeń przemysłowych - może ...
-
Smartfon Samsung Galaxy A70
Samsung Galaxy A70 to najnowszy smartfon z dużym wyświetlaczem Infinity-U Super AMOLED, ulepszonym potrójnym aparatem fotograficznym i wydajną baterią, stworzony do komunikacji live. Galaxy A70 został wyposażony w 6,7-calowy wyświetlacz Infinity-U Super AMOLED o rozdzielczości 1080×2400. Jest dostępny w czterech kolorach – niebieskim, czarnym, ...
-
Przetargi - raport II 2019
Po zeszłorocznym mocnym wzroście liczby przetargów budowlanych zaobserwowanym w lutym 2018 roku, tegoroczne dane nie wskazują na powrót do normy – wskazuje opracowanie wykonane przez serwis eGospodarka.pl. Rok wyborczy przeminął, ale liczba przetargów budowlanych kształtuje się nieco powyżej wieloletniej średniej. Czyżby był to wpływ inwestycji ...
-
Jakie rozwiązania chmurowe dla polskiej administracji?
Rozwiązania chmurowe stają się standardem administracji w całej Unii Europejskiej. Od 1 kwietnia 2019 r. wszystkie włoskie organy rządowe będą miały możliwość przenoszenia swoich usług do chmury publicznej. Wielka Brytania już w 2011 r. wprowadziła strategię wdrażania tych rozwiązań przez państwo. Także Polska wkrótce dołączy do tego grona. Jak ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny przyjrzał się wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Oglądałeś film pornograficzny? Mamy twoje nagranie!
Firma ESET ostrzega przed kampanią spamową wycelowaną w amatorów filmów pornograficznych. Otrzymują oni wiadomości informujące o rzekomym włamaniu do ich komputera i nagraniu aktywności na stronie dla dorosłych. Oszuści za usunięcie materiału żądają okupu - cena spokoju to około 7600 złotych. Wspomniane we wstępie maile zalały skrzynki ...
-
Dlaczego cyberprzestępcy polują na małe i średnie firmy?
Dane laboratorium FortiGuard, wskazują, że tylko w III kw. minionego roku liczba unikalnych próbek złośliwego oprogramowania podskoczyła o 43 proc. 32-procentowy wzrost zanotowała z kolei ilość rodzin tych szkodliwych narzędzi. Na celowniku cyberprzestępców coraz częściej znajdują się małe i średnie firmy, w których - jak się okazuje - nie brak ...
-
Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu
Aby zrealizować skuteczny mailing musimy pamiętać o różnych kwestiach. Wśród nich są: właściwy wybór bazy mailingowej i odpowiednie targetowanie wysyłki. W drugim etapie skupiamy się na odpowiednim przygotowaniu samej kreacji: przyciągającym tytule, atrakcyjnej grafice i przekonywującej treści. Kolejną kwestią o której trzeba pamiętać jest ...
-
Polscy studenci w pracy
Polscy studenci nie unikają pracy. Przeciwnie - pracują dużo i chętnie. 8 na 10 z nich ma na swoim koncie doświadczenia związane z zatrudnieniem, stażem bądź praktyką. Ich oczekiwania finansowe zbliżone są do poziomu średniej krajowej. Niestety okazuje się, że na staż zgodny z odbieranym wykształceniem szanse ma jedynie niewielu. Szkoda, ponieważ ...
-
Popularność filozofii zero waste w Polsce rośnie, ale powoli
W naszym kraju recyklingowi poddawane jest zaledwie 26% odpadów z tworzyw sztucznych. Tymczasem średnia w UE sięga dziś 40%. Do 2020 roku, zgodnie z unijną dyrektywą, mamy obowiązek osiągnąć 50-procentowy poziom odzysku odpadów. Może okazać się to trudne, tym bardziej że jedynie co drugi Polak zetknął się z pojęciem zero waste, a pośród tych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 15/2019
Liberalizacja norm PEM i wprowadzenie zachęt inwestycyjnych dla operatorów to zdaniem prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej najpilniejsze, niezbędne elementy do wdrożenia na polskim rynku technologii 5G. - Przy obecnych normach PEM-ów nie ma mowy nie tylko o 5G. Nie ma również mowy o tym, żebyśmy w 2020 roku byli w stanie wypełnić ...
-
Czy protekcjonizm USA odciśnie na nas swoje piętno?
Stany Zjednoczone nie zbaczają z obranego kursu, wzmacniając swój protekcjonizm gospodarczy i zapowiadając kolejne cła. Tym razem zapłacić ma Unia Europejska. Z opracowanego przez DNB Bank Polska i PwC raportu „Kierunki 2019. Nowe nadzieje, nowe zagrożenia w dobie rosnącego egoizmu gospodarczego. Skutki dla polskiej gospodarki i przedsiębiorstw” ...
-
Rynek inwestycyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Rynek inwestycyjny w Polsce nie ma powodów do narzekań. Miniony rok okazał się dla niego okresem zaskakującym i to właściwie tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Dane zgromadzone przez BNP Paribas Real Estate Poland wyraźnie pokazują, że polskie nieruchomości komercyjne ciągle cieszyły się dużym zainteresowaniem inwestorów, zwłaszcza tych z ...
-
5 powodów, które najczęściej psują majówkę
Majówka to dla wielu z nas pierwsza w roku okazja na nieco dłuższy odpoczynek od codzienności. Nic dziwnego, że kojarzy się przede wszystkim z luzem i beztroską. Życie pełne jest jednak niespodzianek, w tym również i przykrych. Co może nam skutecznie zepsuć długo wyczekiwany weekend majowy? Oto 5 powodów, które najczęściej rujnują nam marzenia o ...
-
Emigrant szuka wolności gospodarczej
Polacy od XVIII wieku emigrują na Zachód w poszukiwaniu pełniejszych możliwości samorealizacji, które stwarza nie tylko dobrobyt tamtejszych społeczeństw, ale i zwykle większy zakres wolności. Również po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej ci, którzy wyjechali, wybierali jedne z najbardziej wolnych gospodarczo krajów Europy i świata – Wielką ...
-
Długie terminy płatności nie są domeną Polaków
65 dni. Tyle na uregulowanie wystawionej faktury czekają przedsiębiorcy z Portugalii. To europejski rekord. Dużą cierpliwością muszą wykazać się również firmy z Włoch (56) oraz z Bośni i Hercegowiny (56). Na drugim biegunie plasuje się Łotwa i Estonia. W porównaniu z innymi europejskimi krajami Polska okazuje się miejscem całkiem przyjaznym na ...
-
Warszawskie drapacze chmur dopiero się rozkręcają?
Mierzący 208 metrów Warsaw Trade Tower obchodzi właśnie swoje 20 urodziny. Te dwie dekady wystarczyły, aby skyline naszej stolicy znacznie się zmienił. W nadchodzącym roku ukończone mają zostać prace nad najwyższym budynkiem w Unii Europejskiej – Varso Tower. A to - jak przekonują eksperci CBRE - dopiero początek. Prawdziwy boom na stołeczne ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W minionym roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły rekordową wartość 4,5 mld zł., co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 13%. Najbardziej prężnymi reklamodawcami pozostają handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność, które odpowiadają za połowę tortu reklamowego. To główne ...
-
Po 15 latach w UE mamy dojrzały rynek powierzchni handlowych
Unia Europejska w 2004 roku zastała w Polsce rozpędzony rynek nowoczesnej powierzchni handlowej, który rósł organicznie, korzystając z dobrej koniunktury w kraju i bogacącego się społeczeństwa. Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynoszą 14,8 mln mkw. i są prawie trzy razy większe, niż przed przystąpieniem Polski do UE. Pod koniec ...
Tematy: powierzchnie handlowe, centra handlowe -
Rekordowy wzrost cen ubezpieczeń
Przed nami kolejny już raport z serii Global Insurance Market Index. Opracowanie Marsh tradycyjnie już zawiera zestawienie cen proponowanych przez ubezpieczycieli na całym świecie, uwzględniając m.in. rynek polis komunikacyjnych, majątkowych, ale również ubezpieczeń od ryzyk bankowych i transakcyjnych. Oto kluczowe trendy rynkowe, które ...
-
Jak kraje UE wykorzystują rozwiązania chmurowe?
Rozwiązania chmurowe są chętnie adaptowane przez biznes, a zainteresowane nimi widoczne jest w całej Europie. Najchętniej sięgają po nie Włosi i Brytyjczycy. Wśród polskich przedsiębiorców zaznacza się z kolei daleko posunięta ostrożność, będąca efektem braku wystarczającego zaufania do chmury. Tymczasem cloud computing to istotne korzyści zarówno ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 21/2019
Sieć 5G, której komercyjne wdrożenie w Polsce zbliża się dużymi krokami, spowoduje prawdziwy boom w rozwoju internetu rzeczy. - Umożliwi ona obsługę nawet miliona urządzeń na kilometr kwadratowy - mówi wiceminister cyfryzacji Wanda Buk. To przełoży się na upowszechnienie takich usług jak telemedycyna czy rozwiązania smart city. Dzięki urządzeniom ...