-
Dobra luksusowe: fuzje i przejęcia idą pełną parą
... wzrosty sięgną ponad 10 proc. rocznie Badanie przeprowadzone przez firmę Deloitte wśród przedstawicieli funduszy private equity miało na celu poznanie opinii inwestorów na temat możliwości rozwoju rynku mody i dóbr luksusowych w nadchodzących latach. Wśród respondentów panuje przekonanie, że do 2020 r. wskaźnik sprzedaży ...
-
Split payment dzieli nie tylko płatności
... połowy przebadanych małych i średnich firm (58 proc.) Chęć korzystania ze split payment wyraziła jedna czwarta uczestników badania, a 17 proc. nie opinii na ten temat. – Z naszych badań wynika, że sektor MŚP nie jest obecnie przekonany do mechanizmu split payment. Ma on bowiem ...
-
Jak znaleźć odpowiedniego pracownika produkcji?
... ważne jest odczuwanie dumy ze swojego miejsca pracy, a tego rodzaju materiały budują pozytywny wizerunek pracodawcy. - dodaje Grzegorz Sawicki. Jak wynika z opinii pracowników produkcji zebranych w ramach badania OLX umiejętnie dobrany pakiet udogodnień świadczy o tym, w jaki sposób firma ich traktuje. Najbardziej cenione benefity ...
-
Cyberprzestępcy manipulują sztuczną inteligencją
... to nawet prowadzić do tworzenia swoistej pętli, w której system dopasowuje podawane informacje, dopóki nie zaobserwuje wyrażania pożądanych przez atakującego opinii i prezentowania konkretnych zachowań. Ukryte polecenia Naukowcy z Horst Görtz Institute for IT Security w Bochum (Niemcy) przeprowadzili w 2018 r. skuteczne psychoakustyczne ataki ...
-
To, ile zarabiamy, liczy się zawsze. Nawet w najlepszych miejscach pracy
... nie odpowiedzieć 82 935 badanych pracowników, którzy reprezentowali 16 krajów naszego kontynentu, w tym również Polskę. Od Polaków pochodziło blisko 6 300 opinii. Jak się okazało, niemal co piąta z udzielonych odpowiedzi (18%) dotyczyła kwestii wynagrodzenia. To, ile zarabiamy, okazało się bezapelacyjnym tematem numer ...
-
Już 1,6 mln Polaków stać jest na dobra luksusowe. Rynek ze wzrostem 5,4% rdr
... zł. Receptą na sukces finansowy zdaniem 81% respondentów jest podjęcie ryzyka. Największe różnice między poszczególnymi pokoleniami badanych są widoczne w przypadku opinii, że każdy ma szansę dobrze zarabiać o ile tylko się postara. Ponad 2/3 przedstawicieli pokolenia millenialsów zgodziło się z tym stwierdzeniem, podczas ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... ratalny, z którego w okresie pandemii postanowiła skorzystać znacząca część społeczeństwa. Procedurę zakupów na raty umożliwiają zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe. Badanie opinii, przeprowadzone przez agencję 4P Research na zlecenie BIK w okresie 20-25 kwietnia br. potwierdziło, że co dziesiąta osoba w ciągu ostatnich dwóch ...
-
Oferty pracy w maju 2020: ile i dla kogo?
... w branży nowych technologii. Warto zwrócić uwagę na znaczącą pozycję ofert kierowanych do specjalistów ds. marketingu. Marketingowcy to grupa, która w zgodnej opinii większości ekspertów HR należy do grona najmocniej odczuwających konsekwencje pierwszych miesięcy zamrożenia gospodarki. Tymczasem w maju kierowano do nich aż 8% wszystkich ...
-
Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?
... miejsca Aliexpress. Znajomość tej marki deklaruje 65% konsumentów, a co 7. osoba z tej grupy choć raz dokonała zakupów za pośrednictwem tej platformy. W opinii klientów Allegro zdecydowanie wygrywa w zestawieniu z gigantami, głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki ...
-
7 nieoczywistych skutków epidemii COVID-19
... stałych). 5. Mniej rozwodów Pozytywnym zaskoczeniem jest też to co dzieje się ze statystykami dotyczącymi zainteresowania tematem rozwodów. Te wbrew obiegowej opinii wcale przy okazji izolacji nie wystrzeliły w kosmos. Wręcz odwrotnie – w okresie epidemii znacznie rzadziej szukaliśmy informacji o tym jak formalnie się rozstać ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... . Co więcej, 86% (+6p.p.) osób, które nie kupują w Internecie, i tak wykorzystuje sieć do realizacji różnych aktywności okołozakupowych, m.in. poszukiwania inspiracji, opinii i informacji o produktach, wyszukiwania lokalizacji sklepów oraz promocji. W przypadku użytkowników urządzeń mobilnych jest to prawie 100%. Dla marek oznacza to, że ...
-
EY: zrównoważony rozwój napędza fuzje i przejęcia
... wynika, że CEO w Polsce do wdrożenia zrównoważonego rozwoju w firmach zachęcają czynniki zewnętrzne. Presja państwa, regulatorów i społeczeństwa jest na tyle silna w opinii prezesów, że w ich ocenie stanowić będzie główny powód wprowadzania strategii zrównoważonego rozwoju w biznesie (32%). Za niemal równie istotny prezesi uważają ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... . Na pewno też warto wziąć pod uwagę sam design i intuicyjność użytkowania platformy, które mają ogromny wpływ na customer experience. Wśród opinii naszych klientów właśnie to bardzo wyróżnia naszą platformę na tle konkurencji – dodaje Sebastian Religa. Jak podaje Saly S.A. zainteresowanie ich produktem ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
... formę ochrony pieniędzy, według 24% inflacja dodatnio wpływa na ceny, 23% zwraca uwagę na brak konieczności poświęcenia czasu takiej inwestycji, a w opinii 20% ziemia nie jest narażona na spekulacje. Dla 18% badanych ziemia jest potencjalnym zastawem pod kredyt, tyle samo uważa kupno ...
-
Rozwój zawodowy: pracownicy chcą szkoleń
... rzadko wykorzystany Ten dość pozytywny obraz dostępu Polaków do szkoleń kontrastuje jednak z oceną jakości działań rozwojowych, które zapewniają pracodawcy. Analiza opinii badanych pracowników pokazuje, że poziom i zakres oferty w miejscach pracy pozostawia często wiele do życzenia. Według 44% Polaków budżet szkoleniowy w ich ...
-
Nowy rok szkolny i stary problem - brak nauczycieli
... nauczania ich dziecka w Polsce, najczęściej przyznają, że tak (54 proc.). Jedynie 13 proc. odpowiedziało – nie, a 33 proc. nie ma wyrobionej opinii na ten temat. Obecnie większość ukraińskich dzieci uczy się w dwóch szkołach równolegle – chodzi do polskiej placo ...
-
Obywatele doceniają Unię Europejską. Polacy sceptyczni?
... ufają, że Unia Europejska znajdzie rozwiązania. Zdecydowana większość Europejczyków uważa, że działania UE miały pozytywny wpływ na ich codzienne życie. W opinii obywateli, Unia Europejska nie jest im odległa - 68% respondentów uważa, że działania podejmowane przez Unię Europejską mają pozytywny wpływ na ...
-
Polski rynek nieruchomości biurowych czeka niewielkie ożywienie
... nabywających w ostatnim czasie aktywa dominowali głównie inwestorzy z Czech, Węgier oraz krajów bałtyckich, w tym Litwy i Szwecji. Rynek nie znosi próżni. W naszej opinii okres zawieszenia, z którym teraz mamy do czynienia, dobiega końca. Zarówno kupujący jak i sprzedający będą chcieli zwiększyć aktywność, a to będzie sprzyjało ...
-
Ostatnie Pokolenie w mediach
... reakcje obronne. Jeśli celem ruchu jest zmiana postaw, bardziej skuteczne mogą być kampanie informacyjne, dialog z decydentami czy współpraca z lokalnymi liderami opinii. Akcja, która generuje przeszło większość negatywnego wydźwięku, nie przyniesie pozytywnych korzyści wizerunkowych a za tym też i społecznych. Wydaje się, że taka ...
-
Dzieci w sieci, czyli szturm na strefę 51
... , które w sposób szczególny przykuwają uwagę najmłodszych. Tego lata takim tematem okazała się Strefa 51, a więc amerykański ośrodek, w którym - według obiegowej opinii -przeprowadzane są badania na istotach spoza naszej planety. Memy dotyczące Strefy 51 wprost zalały internet, a utworzone na Facebooku wydarzenie: „Szturm ...
-
4 mity o pracy w sklepie
Za sprawą wprowadzenia niehandlowych niedziel praca w handlu znalazła się w centrum uwagi mediów i opinii publicznej. A jest o czym mówić - statystyki wskazują, że sektor ten odpowiada za niebagatelną część (16%) polskiego PKB oraz zatrudnienie około 2 mln ...
-
Jak zakaz handlu oceniają pracujący w weekendy?
Jak dowodzą badania zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, 55 proc. Polaków jest zdania, że każdy powinien mieć możliwość pracy w niedzielę, a 47 proc. uważa, iż nie powinno ...