-
Najczęściej cytowane media I 2013
... tradycyjnie już najczęściej powoływano się na doniesienia RMF FM - głównie z zakresu polityki polskiej i działań służb specjalnych. Na drugim miejscu znalazło się ... regionalnym był Dziennik Polski. Na gazetę powoływano się najczęściej w kontekście funkcjonowania służby zdrowia. Kolejne miejsca zajęły stacje Radio Merkury i Radio Kraków. Informacje o ...
-
Równi w zdrowiu i w chorobie. Wywiad z Konstantym Radziwiłłem, ministrem zdrowia
... , który zaproponuje niższą cenę usługi. Nie ma ani kompleksowego planu funkcjonowania służby zdrowia, ani kontroli nad tym, co się w niej dzieje. ... . mapie potrzeb zdrowotnych. Mamy w Ministerstwie przygotowane już dwie mapy zdrowotne: z zakresu onkologii i kardiologii. Nie jest to rezultat lobby lekarskiego – onkologicznego i kardiologicznego ...
-
Gabinet Cieni BCC: nowe rekomendacje dla rządzących
... pracy. Aktywa gromadzone w PPK mogą być znaczące już w pierwszym roku funkcjonowania ustawy (ok. 5-7 mld zł, przy ostrożnym szacunku uczestnictwa). Od ... chorego systemu. Inspektorzy NIK wskazują, iż prawie każde skontrolowane sprawozdanie z zakresu gospodarowania odpadami zawiera „błędy rachunkowe”. Jak tłumaczą samorządowcy, wynikają one głównie z ...
-
Cyberbezpieczeństwo w I połowie 2022 wg ekspertów
... Krystian Paszek. – Nowym trendem jest również szkolenie pracowników biurowych z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego i radzenia sobie z socjotechniką wykorzystywaną przez internetowych przestępców. Do ... innych zleceniodawców. Istotnie zwiększyło się zagrożenie funkcjonowania systemów krytycznych dla funkcjonowania państwa i biznesu. Efekt działań ataków ...
-
Trendy HR 2023: nadchodzi redefinicja miejsca pracy
... Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakich zmian wymaga sposób organizacji funkcjonowania zespołów? Jak zredefiniować współczesne miejsca pracy? Które z dobrych praktyk mogą ... na rynku. Jednocześnie co druga z firm, jakie wyznaczyły sobie cele z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i faktycznie je realizujących, odnotowuje mniejszą rotację ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... cieplarnianych powstającym w wyniku ich operacji, nawet jeśli źródła tych emisji wynikają z funkcjonowania i są pod kontrolą innych przedsiębiorstw. Są to tzw. emisje pośrednie ... precyzyjnego określenia. Dodatkowo niewiele firm prowadzi monitoring i zlicza emisje tego zakresu, co generuje dalsze komplikacje. Firmy sektora TSL już teraz muszą zdać ...
-
Branża energetyczna na celowniku cyberprzestępców
... i manipulacjami. Bezpieczeństwo i stabilność wytwarzania energii są kluczowe dla funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki, dlatego należy podkreślać na każdym kroku ... programistów, przez specjalistów od odkrywania luk w zabezpieczeniach po ekspertów z zakresu socjotechniki. Mix takich umiejętności pozwala im biegle operować w cyberprzestrzeni. ...
-
Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych okiem BCC
... do tego, który stosowany jest w innych krajach Unii Europejskiej. Przykłady funkcjonowania Prawa zamówień publicznych w innych krajach UE FRANCJA We Francji najniższa ... , posiadanej kadry i potencjału firmy odpowiedniego do zakresu zamówienia (w szczególności finansowego) oraz zakresu ubezpieczeń, którymi dysponuje potencjalny wykonawca. System ...
-
Zarządzanie czasem - dlaczego szkolenia nie działają?
... Sami sobie Państwo odpowiedzcie, jakie korzyści moglibyście utracić zmieniając styl funkcjonowania. By je zdefiniować trzeba czasem krótszej, czasem dłuższej, chwili refleksji. Korzyści, ... Misja określa także, co należy do zakresu działań innych osób, czego nie można delegować a co z definicji należy do zakresu obowiązków innych osób. Jeżeli misja ...
-
ZBP a rozwój gospodarczy Polski
... socjalnych. Zmiany w zasadach ubezpieczeń rolników. Przebudowa systemu funkcjonowania służby zdrowia. Podwyższanie wielu emerytalnego dla kobiet i mężczyzn. ... płatności w lokalach banków z dostępem przez 24 godziny. Zwiększenie bezpieczeństwa i zakresu funkcjonalności bankomatów oraz umożliwienie bezpłatnego z nich korzystania przez klientów każdego ...
-
Przepisy podatkowe: VAT i PIT zbyt skomplikowane
... marzec Tylko w 2011 r. konsultantom KIP zadano ponad 1,6 mln pytań – wynika z raportu funkcjonowania KIP w 2011 roku. Najwięcej, bo ponad 185 tys. pytań, pojawiło się ... a w tym roku resort finansów spodziewa się jeszcze większej liczby e-deklaracji), pytania z tego zakresu padły w ubiegłym roku niespełna 12 tys. razy. Najczęściej w kwietniu (ponad ...
-
Klastry a rozwój regionalny
... mocno akcentują rolę, jaką przywiązuje się obecnie do zagadnienia kreowania i funkcjonowania klastrów jako elementu strategii regionalnej. Szereg państw europejskich ... biznesu. W świetle koncepcji klastrów za błędne należy uznać działania z zakresu transformacji systemowej w Polsce, powodujące podziały dużych polskich podmiotów gospodarczych, ...
-
Elektroniczna obsługa celna bardziej przyjazna dla przedsiębiorców
... kontrolę i dozór celny (analiza ryzyka, bezpieczeństwo), usprawnienie funkcjonowania Służby Celnej, wyeliminowanie dokumentów papierowych, a także zwiększenie ... Najbliższe lata powinny przynieść uruchamianie kolejnych działań zmierzających do wdrażania szerszego zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną. Te rozwiązania powinny być maksymalnie ...
-
Polskie firmy 2016: warunki prowadzenia biznesu
... i tak poważny awans względem lat poprzednich. Wydaje się, że sprawność funkcjonowania aparatu sądowego w odniesieniu do spraw gospodarczych stanowi jeden z obszarów, ... , choćby usuwając obowiązek uzyskiwania pozwolenia na budowę przy budowie domu. Z zakresu prawa gospodarczego, w 2015 roku najbardziej rozczarowującym wydarzeniem było odrzucenie ...
-
System kontroli przedsiębiorców wymaga zmian
... Można to osiągnąć na dwa sposoby. Z jednej strony, należy dokonać przeglądu zakresu zadań poszczególnych instytucji i interweniować tam, gdzie się one pokrywają, łącząc ... korzystne, dlatego też jeśli udałoby się przełożyć je na praktykę funkcjonowania wszystkich urzędów, moglibyśmy mówić o znacznej poprawie w tym zakresie. Niezależnie jednak od ...
-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
... skali). – Jako Związek widzimy pole do dalszej edukacji firm i osób zlecających działania z zakresu PR zarówno agencjom, jak i specjalistom ds. PR. Jak wynika z badań, ... ? Samoregulacje i kodeksy są ważne i potrzebne, ale uważam, że do dobrego funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości, do stołu powinny usiąść nie tylko Związki i Stowarzyszenia ds. ...
-
Rada nadzorcza. Dobre praktyki to już konieczność?
... z posiadaniem wielopłaszczyznowej wiedzy. Zgodnie z opinią badanych, cykliczne szkolenia, oparte na studiach przypadku z zakresu prawa, finansów, zarządzania czy budowania strategii biznesowych, powinny wpisać się w standardy funkcjonowania każdej organizacji. Eksperci wskazywali, że otoczenie rynkowe oraz regulacyjne szybko się zmieniają, dlatego ...
-
Zawody z przyszłością głównie w usługach
... nowe zawody i specjalności. Era informacji kreuje także zmiany w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw. Zarządzanie wiedzą to jedna z koncepcji, która ma poprawiać ... i rozwój badań naukowych sprawią że coraz większą popularność zyskiwać będą profesje z zakresu inżynierii biomedycznej. Przyszłość ma przed sobą także działalność związana z ...
-
Zatrudnienie niepełnosprawnych 1993-2009
... jak podlaskie, opolskie, lubuskie i zachodniopomorskie. Brakuje tam doradców zawodowych i ekspertów z zakresu pomocy publicznej na zatrudnienie. Tam też kampanie społeczne docierają rzadziej, ... kosztów. Zdaniem POPON niezbędna jest też stała analiza funkcjonowania i efektywności istniejących form wsparcia zatrudnienia osób niepełnosprawnych oraz ...
-
KIG: "Pracodawca godny zaufania" 2011
... każdy pracownik może swobodnie wypowiedzieć się na temat najważniejszych obszarów funkcjonowania firmy. Nagroda Specjalna Nagroda Specjalna trafiła do Ireneusza Wasilewskiego, członka zarządu ... , Kapitał, Gospodarka” za zasługi w nagłaśnianiu promocji pozytywnych rozwiązań z zakresu polityki pracowniczej. Nagroda pod patronatem Pani Minister Elżbiety ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... Wzrost branży w 2011 r. wynikał zarówno z renegocjacji już istniejących kontraktów i poszerzania zakresu umów o kolejne procesy, jak i z napływu nowego biznesu. - 50% ... Trade Council. Outsourcing w ciągu 2 ostatnich lat stał się podstawą funkcjonowania wielu biznesów w Polsce. Zwiększyła się świadomość przedsiębiorców w zakresie jego wykorzystywania, ...
-
7 trendów w rozwoju inteligentnych miast
... obawom społecznym w kwestii ochrony danych. Uchwalane na całym świecie nowe przepisy z zakresu bezpieczeństwa danych, jak np. RODO już sprawiają, że zarówno organy ... obszarach zurbanizowanych. Miasta uginają się pod tym ciężarem, a dotychczasowe mechanizmy ich funkcjonowania są w dłuższej perspektywie nie do utrzymania. Prawdziwe smart city stawiają ...
-
TOP wyzwania branży IT: dług technologiczny i produktywność pracy
... Kluczową kwestią staje się więc zarówno zwiększanie świadomości firm i jednostek z zakresu cyberzagrożeń, jak i inwestowanie w rozwiązania umożliwiające ochronę danych, czyli jednego z kluczowych aktywów XXI ... Zwiększanie świadomości w obszarze zagrożeń stanowi podstawę bezpiecznego funkcjonowania w sieci, ale w dzisiejszym świecie jest to działanie ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... spojrzenia na urzędy administracji, a przede wszystkim innego, sprawniejszego sposobu ich funkcjonowania. Interesanci, którzy przychodzą do urzędu, to osoby interweniujące, ... dziennikarzami rozmów informacyjnych i inspirujących na tematy należące do zakresu działania organów rządowej administracji ogólnej, 2) realizacja zadań wynikających z ustawy ...
-
Typ i struktura organizacji a potencjał spółki
... niewielkimi zmianami struktury i typu organizacji jakie są niezbędne do dalszego funkcjonowania podmiotu. Do rzadkości należą przypadki kiedy podczas tworzenia firmy elementy ... typów organizacji i struktur dla budowy schematu optymalnie dostosowanego do danego zakresu działalności i specyfiki otoczenia konkurencyjnego w jakim działa konkretny podmiot. ...
-
4 etapy kontroli funkcji personalnej w firmie
... rekrutacji, selekcji i adaptacji zawodowej pracowników, awansowania, instrukcje: w sprawie zakresu i sposobu prowadzenia akt osobowych i dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy. ... ). Pozwala to firmie dostosowywać zasoby personalne do wymagań otoczenia i warunków funkcjonowania biznesu. Więcej wskazówek jak radzić sobie z zarządzaniem kadrami m.in ...
-
Inwestor giełdowy 2010
... analiz i danych o spółkach oraz surowsze wymagania z zakresu obowiązków informacyjnych, a przez to wyższa wiarygodność spółek debiutujących na tym rynku. OCENA DOTYCHCZASOWEGO FUNKCJONOWANIA RYNKU NEWCONNECT Badanie pokazuje, że ponad połowa inwestorów nie ma zdania na temat funkcjonowania rynku NewConnect, a 19,2% respondentów ocenia je na ...
-
Compliance przyszłością biznesu
... ww. obszarów oraz wsparcie w podjęciu adekwatnych kroków. Funkcja compliance związana z zarządzeniem ryzykiem prawnym, wymaga gruntownej znajomości funkcjonowania danego podmiotu, a często również wiedzy z zakresu finansów czy zarządzania oraz tzw. umiejętności miękkich (np. komunikacji), ze względu na konieczność interakcji i współpracy ...
-
Kontrola a doradztwo w rewizji finansowej
... jest natomiast z udzielaniem fachowych porad. Na tle przedmiotu, zakresu i celów rewizji finansowej scharakteryzowana zostanie zmieniająca się rola biegłego ... wyników rewizji finansowej, co powinno przyczynić się do usprawnienia wielu obszarów funkcjonowania jednostki. Wymaga to jednak lepszego zrozumienia przez pracowników badanej jednostki istoty ...
-
Innowacyjność w przedsiębiorstwie 2013
... , niestety często są to działania ”punktowe” adresujące wybrane obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa. Sam innowacyjny produkt często nie wystarczy, by osiągnąć ... jaki jest stopień zaawansowania przedsiębiorstw pod względem skali, zakresu i efektów działalności innowacyjnej. W raporcie zaprezentowano także rolę, jaką innowacyjność odgrywa ...
-
Inwestycja w audyt wewnętrzny = korzyści dla firmy
... audytowych, ale tylko 48% korzysta z nich przy podejmowaniu decyzji dotyczących zakresu badania i tylko 43% korzysta z nich przy ocenie ryzyka. Większa rola audytu ... mierze przyczyniły się do tego lokalne regulacje, które od wielu lat wymagają funkcjonowania w nich kompetentnych audytów wewnętrznych oraz nadzorujących ich działanie komitetów audytu. ...
-
Nowoczesne finanse wspierają rozwój firmy
... polskich działów finansowych Respondenci badania są nastawieni dość optymistycznie - z funkcjonowania działów finansowych zadowolonych jest około 60% przebadanych dyrektorów finansowych. ... przetwarzania danych transakcyjnych na rzecz analizy szerokiego zakresu informacji, prognozowania trendów oraz wspierania decyzji biznesowych poprawiających wynik ...
-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
... na rzecz większego skupienia na obszarach strategicznych. Podstawą poprawnego funkcjonowania obszaru zakupów jest właściwe zrozumienie przez zespół zakupowy ... odchodzić od biernej realizacji składanych zamówień na rzecz analizy szerokiego zakresu informacji, prognozowania trendów oraz wspierania decyzji biznesowych – dodaje Jan Karasek, partner w ...
-
Co Gabinet Cieni BCC rekomenduje rządowi?
... oraz płaca minimalna, która powiększy szarą strefę, a także znacząco podwyższy koszty funkcjonowania, głównie małych firm. Zbyt pospiesznie przygotowywane są ww. rozwiązania i trudno ... specjalności nauczania istniały przed 1989 rokiem. Dziś spółdzielniom brakuje specjalistów z zakresu gospodarki. Przemysł obronny GEN. LEON KOMORNICKI, minister ds. ...
-
HR przyszłości. Zarządzanie zasobami ludzkimi "po nowemu"
... miejscu warto podkreślić, że niemal każde przedsiębiorstwo potrzebuje zintegrowanego systemu dla funkcjonowania całej organizacji, a nie tylko dla wycinkowego elementu biznesu, tj. finansów, ... ludzkumi ma ogólna marka pracodawcy, występuje więc potrzeba rozwoju działań z zakresu employer brandingu. W dobie orientacji na pracownika i tzw. rynku ...